Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-01-2005, 21:57
Chesterfield
Chesterfield is offline
Ook dit jaar houdt de Leidense Universiteit er weer een stoomcursus voor een aantal vakken voor het examen op neer voor het VWO.

Nou vroeg ik me natuurlijk af, zijn er hier nog meer mensen die er over denken om deze te volgen.

Ik ben sowieso van plan om Economie en Wiskunde A12 te volgen
Oud 10-01-2005, 13:58
jet
jet is offline
ik ben aanwezig.. net als mijn halve school

eco en wis A12 ook
Oud 10-01-2005, 14:18
Bob de Beer
Bob de Beer is offline
Vermoedelijk heel veel leerlingen van mijn school, maar ik niet.
Oud 10-01-2005, 14:42
Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
Dat is toch heel duur?
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 15:05
pyres
pyres is offline
Citaat:
Nomen Est Omen schreef op 10-01-2005 @ 15:42 :
Dat is toch heel duur?
mja best wel prijzig
ik heb het ook gedaan en ik moet wel zeggen, het werkt wel
als jij gewoon je drie dagen gewoon keihard werkt, goed oplet en niet zit te kutten in die klas .....

Oud 10-01-2005, 15:05
Verwijderd
Ja hoeveel kost dat eigenlijk, en waar kun je daar info over vinden?
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 15:08
pyres
pyres is offline
Citaat:
Lars007 schreef op 10-01-2005 @ 16:05 :
Ja hoeveel kost dat eigenlijk, en waar kun je daar info over vinden?
volgens mij kun je via de site van de leidse universiteit daar komen

ik zoek het wel ff op

dammit kan het zo ff niet vinden

site van de univ is iig

www.leidenuniv.nl
Oud 10-01-2005, 15:09
pyres
pyres is offline
http://www.examencursus.leidenuniv.nl/

site van de cursus
Oud 10-01-2005, 23:31
Chesterfield
Chesterfield is offline
Woont er nog iemand in Leiden die een fatsoenlijke 18 jarige jongeman wil huisvesten voor die tijd? Kon niet meer terecht op de campus hoorde ik vandaag.
Oud 11-01-2005, 06:44
rizzlefizzle
rizzlefizzle is offline
je bent natuurlijk vrij om te doen wat je wil, maar als je een beetje discipline hebt kun je jezelf ook voorbereiden zonder zo'n stoomcursus en kun je van de 600euro die je in totaal bespaard hebt lekker op vakantie gaan ofz
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 07:25
flamez
flamez is offline
Citaat:
Bob de Beer schreef op 10-01-2005 @ 15:18 :
Vermoedelijk heel veel leerlingen van mijn school, maar ik niet.
nee, maar jij hoeft ook nog geen eindexamen te doen ofwel?
Oud 11-01-2005, 14:36
pyres
pyres is offline
Citaat:
Chesterfield schreef op 11-01-2005 @ 00:31 :
Woont er nog iemand in Leiden die een fatsoenlijke 18 jarige jongeman wil huisvesten voor die tijd? Kon niet meer terecht op de campus hoorde ik vandaag.
hoeveel heb je ervoor over
Oud 11-01-2005, 23:07
Chesterfield
Chesterfield is offline
een hele dikke knuffel
Oud 11-01-2005, 23:17
Verwijderd
€ 245 per vak, het is niet goedkoop.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 23:21
Verwijderd
Maar ja, ik zou in de 6e best kunnen overwegen WA1 te doen.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 11:14
Vaj
Vaj is offline
Citaat:
dem schreef op 11-01-2005 @ 07:44 :
je bent natuurlijk vrij om te doen wat je wil, maar als je een beetje discipline hebt kun je jezelf ook voorbereiden zonder zo'n stoomcursus en kun je van de 600euro die je in totaal bespaard hebt lekker op vakantie gaan ofz
Als je niet goed bent in een bepaald vak lukt het je nooit in drie dagen hetzelfde te bereiken als bij zo'n cursus.

Ik heb wiskundeb1 VWO gedaan en het was nuttig, maar erg vermoeiend.

Citaat:
Sylph schreef op 12-01-2005 @ 00:17 :
€ 245 per vak, het is niet goedkoop.
Op mijn middelbare school was het destijds mogelijk iig een deel van het bedrag vergoed te krijgen, in sommige gevallen werd het helemaal vergoed, ik weet het niet meer precies. Misschien is dit ook zo op andere scholen?

Laatst gewijzigd op 12-01-2005 om 11:17.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 11:22
Breg
Breg is offline
ik vind het te duur. ik wil het eerst proberen m'n examen zelf te halen (want er is maar 1 vak waar ik moeite mee heb: natuurkunde). mocht ik voor natuurkunde een onvoldoende halen zou ik er wel over denken om misschien een herexamen cursus te doen.
Oud 12-01-2005, 15:45
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als je het te duur vindt, is het dan geen optie om op bijspijkerkamp of examentrainingskamp te gaan bij de TU in Enschede. Je kan daar maximaal vier vakken doen voor een vast bedrag en volgens mij is dat goedkoper dan Leiden.
Oud 13-01-2005, 12:26
annetjuh
annetjuh is offline
Citaat:
dem schreef op 11-01-2005 @ 07:44 :
helemaal mee eens.
Het is gewoon dikke bullshit.
En als je zo je examen niet kan halen, doe je toch echt iets verkeerd.
Vind het zowieso achterlijk dat bij de helft van de vwo'ers naar huiswerkinstituuten gaan enzo. Kun je het niet alleen ofzo.
Oud 13-01-2005, 12:28
annetjuh
annetjuh is offline
Citaat:
Vaj schreef op 12-01-2005 @ 12:14 :
Als je niet goed bent in een bepaald vak lukt het je nooit in drie dagen hetzelfde te bereiken als bij zo'n cursus.

Ik heb wiskundeb1 VWO gedaan en het was nuttig, maar erg vermoeiend.
Ja en? Als het goed is begin je ook niet 3 dagen voor het examen met leren. En natuurkunde kon ik ook niet en wonder boven wonder had ik een dikke voldoende.
Oud 13-01-2005, 12:42
pyres
pyres is offline
Citaat:
annetjuh schreef op 13-01-2005 @ 13:26 :

Vind het zowieso achterlijk dat bij de helft van de vwo'ers naar huiswerkinstituuten gaan enzo. Kun je het niet alleen ofzo.
zo moguh agressie
nou ik vind het niet achterlijk, want die mensen hebben misschien moeite met bepaalde vakken en dat hoeft natuurlijk niet gelijk te betekenen dat ze naar havo moeten of blijven zitten.
ik vind het juist goed

ik heb het ook gedaan en ik denk dat ik daardoor juist nu beter kan leren dan toen ik het zelf deed in me uppie
Oud 13-01-2005, 17:15
annetjuh
annetjuh is offline
Citaat:
pyres schreef op 13-01-2005 @ 13:42 :
zo moguh agressie
nou ik vind het niet achterlijk, want die mensen hebben misschien moeite met bepaalde vakken en dat hoeft natuurlijk niet gelijk te betekenen dat ze naar havo moeten of blijven zitten.
ik vind het juist goed

ik heb het ook gedaan en ik denk dat ik daardoor juist nu beter kan leren dan toen ik het zelf deed in me uppie
Ik ga er geen probleem van maken. Maar ik vind het gewoon achterlijk. maar als je op het vwo hoort, kunt je die vakken ook wel aan zonder huiswerkinstituut etc.
Oud 13-01-2005, 17:59
Verwijderd
Wat een domme opmerking. Ja, ik heb grote moeite met Wiskunde, zelfs met A1. Wiskunde ligt mij gewoon absoluut niet, maar ben ik daarom dom of niet geschikt voor het vwo? Voor maatschappijleer, geschiedenis e.d. haal ík wel negens.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 18:01
Verwijderd
Nee, ik ga niet, maar waarschijnlijk wel een groot aantal klasgenoten.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 12:13
Vaj
Vaj is offline
Citaat:
annetjuh schreef op 13-01-2005 @ 13:28 :
Ja en? Als het goed is begin je ook niet 3 dagen voor het examen met leren. En natuurkunde kon ik ook niet en wonder boven wonder had ik een dikke voldoende.
Bravo voor jou

Als je goed leest, kun je zien dat ik het niet had over drie dagen van tevoren beginnen met leren. Zo'n cursus behandeld in drie dagen alle examenstof en zo hou je tijd over voor andere vakken.

Maar je tijd zo efficiënt mogelijk indelen om je eindexamen makkelijk te kunnen halen is natuurlijk bullshit en zeer achterlijk
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-01-2005, 12:27
pyres
pyres is offline
Citaat:
annetjuh schreef op 13-01-2005 @ 18:15 :
Ik ga er geen probleem van maken. Maar ik vind het gewoon achterlijk. maar als je op het vwo hoort, kunt je die vakken ook wel aan zonder huiswerkinstituut etc.
wat een domme opmerking sorry hoor
dat je vwo doet, wil nog niet zeggen dat je geen moeite mag hebben met sommige onderdelen
Oud 14-01-2005, 12:41
Pluche
Pluche is offline
Het enige dat hier achterlijk is zijn die opmerkingen van Annetjuh. Ik ga de cursus in Leiden doen voor Eco12 en WiskA12.
Annetjuh zal het dan ook wel achterlijk vinden als je eens een keer blijft zitten op het VWO. Er zijn mensen die dingen als huiswerkbegeleiding en eindexamenstoomcursussen nodig hebben. Dat zij nou door middel van een wonder een voldoende haalde. Mij lijkt het een hele goede voorbereiding en ik hoop dan ook van harte dat mijn cijfers voor die 2 vakken omhoog gaan. Het is inderdaad wel veel geld, maar ik denk wel dat het redelijk is gezien wat je ervoor terug krijgt. Ik heb al van veel mensen van vorige jaren gehoord dat het heel goed helpt en echt effectief is. Het is niet zomaar iets dat je ook in je eentje zou kunnen.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 14:57
pyres
pyres is offline
Citaat:
Pluche schreef op 14-01-2005 @ 13:41 :
Het enige dat hier achterlijk is zijn die opmerkingen van Annetjuh. Ik ga de cursus in Leiden doen voor Eco12 en WiskA12.
Annetjuh zal het dan ook wel achterlijk vinden als je eens een keer blijft zitten op het VWO. Er zijn mensen die dingen als huiswerkbegeleiding en eindexamenstoomcursussen nodig hebben. Dat zij nou door middel van een wonder een voldoende haalde. Mij lijkt het een hele goede voorbereiding en ik hoop dan ook van harte dat mijn cijfers voor die 2 vakken omhoog gaan. Het is inderdaad wel veel geld, maar ik denk wel dat het redelijk is gezien wat je ervoor terug krijgt. Ik heb al van veel mensen van vorige jaren gehoord dat het heel goed helpt en echt effectief is. Het is niet zomaar iets dat je ook in je eentje zou kunnen.
ik heb het ook gedaan en ik kan het iedereen aanraden
ik heb het gedaan voor economie, wiskunde en scheikunde en juist voor die vakken waar je moeite mee heb is het gewoon slim om hulp in te roepen ipv het risico nemen dat je zakt
Reageren

Regels voor berichten