![]() |
Groningen
Groningen
Tragisch, zelfs het mooiste meisje met het meest roze rokje, trekt een kroket uit de muur. Blauwe bussen die de stenen stad binnenglijden overrijden mijn gedachten. Ergens in de mist slaan de klokken elf uur, Ik sta al veel te lang te wachten. Laat de duizenden zachte zorgen nog heel even door me heen schuiven. Want afschuwelijke afwezigheid smaakt zo bitter naar vroeger… Dus je zal niet lachen, me zoenen en vaarwel wuiven. Niet is nooit, in jouw geval. Laat me dan maar verzinken in het glas, overpeinzend, hoe het morgen was. De Wilgen, 3 november 2004 |
ja! super mooi!
jij bent een van de weinigge waar het ritme me goed opvalt, en het is dan ook lekker snel, niet te vele moeilijk doen, goed te lezen in één keer en het zet een erg mooie sfeer. maarja al je gedichten waren tot zo ver erg goed dus er was niet veel anders te verwachten denk ik |
Citaat:
|
Een mooi gedicht.
Bij Blauwe bussen die de stenen stad binnenglijden begin ik me een beetje te storen aan een overmaat alliteratie, maar het valt eigenlijk wel mee. En ik vind de laatste twee regels prachtig :) |
hehe, als je binnenglijden vervangt door binnen stormen (de inhoud gaat dan wel een beetje verloren) heb je helemaal smerige alliteratie =)
|
Bedankt voor de feedback allemaal! Wat ik me eigenlijk afvroeg na een afwijzing van een literair blad: is dit gedicht wel bijzonder? Voegt het iets toe, geeft het je iets mee waar je over na kan denken misschien, en is het mooi?
|
Citaat:
Ik vind m echt gaaf. Jouw gedichten lopen lekker en zijn lekker origineel. Ze zijn luchtig, maar bereiken een tragisch effect. |
Wat een heerlijke sfeer heeft dit gedicht. De mooiste zin vind ik: "Tragisch, zelfs het mooiste meisje met het meest roze rokje,
trekt een kroket uit de muur." De melancholieke sfeer in die zin spreek me echt aan. Waarom je gedicht niet geplaatst wordt in een literair blad...misschien maak je teveel gebruik van je poëtische goocheldoos...te veel alliteratie kan bijvoorbeeld op een storende manier gaan werken... Hoe dan ook een goed gedicht! |
bij de Febo naast het Grand Theatre...
(y) |
Ik bedoel niet Febo (y)
Neee. Ik bedoel meer Groningen (y) en jou gedicht (y) |
Bedankt. Het lijkt me trouwens sterk dat ze dit gedicht hebben afgewezen omdat het teveel alliteratie zou bevatten; ik denk nog steeds dat ze het niet bijzonder genoeg vinden. De lat ligt sowieso hoog bij een literair blad als Lava, volgens mij.
|
Eerlijk gezegd ben ik het denk ik met je eens Renard, het zit we; goed in elkaar, het is mooi en het loopt wel vloeiend, maar van dit gedicht vind ik dat het niet bijzonder, speciaal, pakkend genoeg is.
|
De sfeer en taal vind ik heerlijk, maar echt speciaal is hij voor mij niet. Ik lees het graag, maar waarschijnlijk is dat niet genoeg :)
Ik was me wel aan het bedenken dat dit voor Belgen heel vreemd is. Kroketten eten ze amper, je kunt ze nergens uit de muur trekken (dat is echt onbekend), de bussen zijn hier niet blauw en roze rokjes zie je hier ook al niet ^^. Het is een heel aparte sfeer, bijna absurd beeld dat dan voor ogen komt :). |
Citaat:
|
Nou, in Breda en Tburg zie ik toch ook roze rokjes, kroketten uit de muur en blauwe bussen :).
Anders had ik het trouwens niet geweten... ik ben nog maar 1x in Almere, Haarlem, Amsterdam en Meppel geweest, dus mijn kennis van boven de Moerdijk en zeker Drenthe en Friesland is nihil :D. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:53. |