Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-01-2005, 22:34
Reynaert
Reynaert is offline
Groningen

Tragisch, zelfs het mooiste meisje met het meest roze rokje,
trekt een kroket uit de muur.
Blauwe bussen die de stenen stad binnenglijden
overrijden mijn gedachten.
Ergens in de mist slaan de klokken elf uur,
Ik sta al veel te lang te wachten.

Laat de duizenden zachte zorgen nog heel even
door me heen schuiven.
Want afschuwelijke afwezigheid smaakt zo bitter
naar vroeger… Dus je zal
niet lachen, me zoenen en vaarwel wuiven.
Niet is nooit, in jouw geval.

Laat me dan maar verzinken in het glas,
overpeinzend, hoe het morgen was.

De Wilgen, 3 november 2004
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-01-2005, 23:47
audio bully
audio bully is offline
ja! super mooi!

jij bent een van de weinigge waar het ritme me goed opvalt, en het is dan ook lekker snel, niet te vele moeilijk doen, goed te lezen in één keer en het zet een erg mooie sfeer.

maarja al je gedichten waren tot zo ver erg goed dus er was niet veel anders te verwachten denk ik
Oud 12-01-2005, 15:37
scrooping~paper
scrooping~paper is offline
Citaat:
afschuwelijke afwezigheid
Mooie alliteratie. Ik vind dit gedicht erg sterk. Het loopt lekker en ik vind het erg mooi hoe je begint met het woord 'tragisch'.
Oud 12-01-2005, 16:46
Verwijderd
Een mooi gedicht.
Bij Blauwe bussen die de stenen stad binnenglijden begin ik me een beetje te storen aan een overmaat alliteratie, maar het valt eigenlijk wel mee.
En ik vind de laatste twee regels prachtig
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 17:17
Halogeen
Halogeen is offline
hehe, als je binnenglijden vervangt door binnen stormen (de inhoud gaat dan wel een beetje verloren) heb je helemaal smerige alliteratie =)
Oud 12-01-2005, 22:14
Reynaert
Reynaert is offline
Bedankt voor de feedback allemaal! Wat ik me eigenlijk afvroeg na een afwijzing van een literair blad: is dit gedicht wel bijzonder? Voegt het iets toe, geeft het je iets mee waar je over na kan denken misschien, en is het mooi?
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 09:52
Verwijderd
Citaat:
Renard schreef op 12-01-2005 @ 23:14 :
Bedankt voor de feedback allemaal! Wat ik me eigenlijk afvroeg na een afwijzing van een literair blad: is dit gedicht wel bijzonder? Voegt het iets toe, geeft het je iets mee waar je over na kan denken misschien, en is het mooi?
Voor mij geldt: Ja, ja, ja, ja.
Ik vind m echt gaaf. Jouw gedichten lopen lekker en zijn lekker origineel. Ze zijn luchtig, maar bereiken een tragisch effect.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 10:05
lukas15
lukas15 is offline
Wat een heerlijke sfeer heeft dit gedicht. De mooiste zin vind ik: "Tragisch, zelfs het mooiste meisje met het meest roze rokje,
trekt een kroket uit de muur." De melancholieke sfeer in die zin spreek me echt aan.

Waarom je gedicht niet geplaatst wordt in een literair blad...misschien maak je teveel gebruik van je poëtische goocheldoos...te veel alliteratie kan bijvoorbeeld op een storende manier gaan werken...

Hoe dan ook een goed gedicht!
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 20:09
hamer&sikkel
hamer&sikkel is offline
bij de Febo naast het Grand Theatre...

Oud 13-01-2005, 20:12
hamer&sikkel
hamer&sikkel is offline
Ik bedoel niet Febo
Neee.
Ik bedoel meer Groningen en
jou gedicht
Oud 14-01-2005, 13:20
Reynaert
Reynaert is offline
Bedankt. Het lijkt me trouwens sterk dat ze dit gedicht hebben afgewezen omdat het teveel alliteratie zou bevatten; ik denk nog steeds dat ze het niet bijzonder genoeg vinden. De lat ligt sowieso hoog bij een literair blad als Lava, volgens mij.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 13:36
Halogeen
Halogeen is offline
Eerlijk gezegd ben ik het denk ik met je eens Renard, het zit we; goed in elkaar, het is mooi en het loopt wel vloeiend, maar van dit gedicht vind ik dat het niet bijzonder, speciaal, pakkend genoeg is.
Oud 20-01-2005, 15:57
Verwijderd
De sfeer en taal vind ik heerlijk, maar echt speciaal is hij voor mij niet. Ik lees het graag, maar waarschijnlijk is dat niet genoeg

Ik was me wel aan het bedenken dat dit voor Belgen heel vreemd is. Kroketten eten ze amper, je kunt ze nergens uit de muur trekken (dat is echt onbekend), de bussen zijn hier niet blauw en roze rokjes zie je hier ook al niet ^^. Het is een heel aparte sfeer, bijna absurd beeld dat dan voor ogen komt .
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 16:01
Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
Mutant schreef op 20-01-2005 @ 16:57 :
De sfeer en taal vind ik heerlijk, maar echt speciaal is hij voor mij niet. Ik lees het graag, maar waarschijnlijk is dat niet genoeg

Ik was me wel aan het bedenken dat dit voor Belgen heel vreemd is. Kroketten eten ze amper, je kunt ze nergens uit de muur trekken (dat is echt onbekend), de bussen zijn hier niet blauw en roze rokjes zie je hier ook al niet ^^. Het is een heel aparte sfeer, bijna absurd beeld dat dan voor ogen komt .
mweh, dat absurde past wel bij Groningen, het is ook niet echt Nederland
Oud 20-01-2005, 16:25
Verwijderd
Nou, in Breda en Tburg zie ik toch ook roze rokjes, kroketten uit de muur en blauwe bussen .

Anders had ik het trouwens niet geweten... ik ben nog maar 1x in Almere, Haarlem, Amsterdam en Meppel geweest, dus mijn kennis van boven de Moerdijk en zeker Drenthe en Friesland is nihil .
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten