![]() |
[Filesharing] Azareus NAT-fout
Met het torrentprogramma Azareus krijg ik bij het testen van iedere port -6881 en verder- een NAT-fout melding. Nu lees ik her en der dat ik die port moet forwarden in het geval van een firewall of router. Nu zit ik wel achter een indirecte internetverbinding, maar ik heb a) slechts een switch, dus geen router, en b) geen firewall enabled. Hoe komt het dan dat ik alsnog een NAT-fout krijg en daardoor een gele smiley bij mijn torrent download?
Ik krijg de indruk dat ik namelijk veel hogere snelheden moet kunnen halen dan 5-10 kb/s als ik dit oplos. Hulp, graag. :) |
Zitten er meerdere computers op die switch? Zo ja kun je dan met zn allen tegelijk internetten?
|
Het zit als volgt verbonden:
kabelmodem |---| computer 1 |---| switch |---| computer 2 Computer 1 heeft dus directe internetverbinding, en deelt deze via de switch (en Sygate) met computer 2. |
hoe heb jij verbinding met internet dan? volgens mij is die computer 1 in dit geval een NAT "router".. als dat zo is moet je dus op die computer die port forwarden
|
Zijn het niet gewoon torrents met enorm weinig seeds?
|
Citaat:
Citaat:
Ik heb mijn uploadlimiet overigens omhoog geschroefd naar 80% van mijn max (zogenaamd de ideale limiet) en de downloadsnelheid is momenteel gestegen naar gem. 20-30 kb/s. Maar goed, toch zou ik wel graag willen weten hoe ik die NAT-fout kan oplossen, just for the sake of it. |
Citaat:
|
Azureus kan wel een gele smiley blijven geven, namelijk als een bestand op zich wel veel peers heeft maar niet één seed. De kans dat het bestand nooit gereedkomt is dan heel groot.
Anyway, je kunt je upload het beste op 2/3 van je download zetten. Dan weet je zeker dat het niet met elkaar interfereert. |
Citaat:
@ nare man: er zijn voor dit bestand iig wel seeds, dus daar maak ik me geen zorgen over. En de upload staat iig al op 2/3e. |
Het is gelukt, ik heb in Sygate de port kunnen forwarden (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Als je er nu niet uitkomt...
gebruik BITLORD kan je ook gewoon ZOEKEN op torrents! |
Offtopic:
Citaat:
Nee, dan zoek ik wel handmatig en gebruik een client (zonder zooi). |
En besides, welke mafkees wil er nu op torrents zoeken met zijn applicatie zelf? Je kunt veel beter gewoon de sites bijhouden die de torrents verzamelen, zoals animesuki (als je tenminste van anime houdt).
@ N00dles: je kunt ook wel een groene smilie hebben als er tig peers zijn die allemaal hun upload hebben afgeknepen, de hufters :( Kan niet wachten tot XS4ALL de upload voor alle abo's weer omhoog gooit. Seed my children, seed like the wind :D |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:09. |