Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-01-2005, 02:04
Verwijderd
Met het torrentprogramma Azareus krijg ik bij het testen van iedere port -6881 en verder- een NAT-fout melding. Nu lees ik her en der dat ik die port moet forwarden in het geval van een firewall of router. Nu zit ik wel achter een indirecte internetverbinding, maar ik heb a) slechts een switch, dus geen router, en b) geen firewall enabled. Hoe komt het dan dat ik alsnog een NAT-fout krijg en daardoor een gele smiley bij mijn torrent download?
Ik krijg de indruk dat ik namelijk veel hogere snelheden moet kunnen halen dan 5-10 kb/s als ik dit oplos.

Hulp, graag.

Laatst gewijzigd op 26-01-2005 om 02:07.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-01-2005, 03:21
Enlightenment
Enlightenment is offline
Zitten er meerdere computers op die switch? Zo ja kun je dan met zn allen tegelijk internetten?
Oud 26-01-2005, 03:27
Verwijderd
Het zit als volgt verbonden:

kabelmodem |---| computer 1 |---| switch |---| computer 2

Computer 1 heeft dus directe internetverbinding, en deelt deze via de switch (en Sygate) met computer 2.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 09:06
McMotion
McMotion is offline
hoe heb jij verbinding met internet dan? volgens mij is die computer 1 in dit geval een NAT "router".. als dat zo is moet je dus op die computer die port forwarden
Oud 26-01-2005, 09:14
Verwijderd
Zijn het niet gewoon torrents met enorm weinig seeds?
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 13:31
Verwijderd
Citaat:
McMotion schreef op 26-01-2005 @ 10:06 :
hoe heb jij verbinding met internet dan? volgens mij is die computer 1 in dit geval een NAT "router".. als dat zo is moet je dus op die computer die port forwarden
Nee, het is gewoon een computer met Sygate 4.2 geinstalleerd. NAT-software dus. Maar daarmee kan ik niks forwarden, geloof ik.

Citaat:
nare man schreef:
Zijn het niet gewoon torrents met enorm weinig seeds?
Ja, er zijn weinig seeders, maar dat verklaart niet dat ik die NAT-fout krijg en dat ik geen groene smiley kan krijgen.
Ik heb mijn uploadlimiet overigens omhoog geschroefd naar 80% van mijn max (zogenaamd de ideale limiet) en de downloadsnelheid is momenteel gestegen naar gem. 20-30 kb/s.
Maar goed, toch zou ik wel graag willen weten hoe ik die NAT-fout kan oplossen, just for the sake of it.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 15:33
GVR
GVR is offline
Citaat:
N00dles schreef op 26-01-2005 @ 14:31 :
Nee, het is gewoon een computer met Sygate 4.2 geinstalleerd. NAT-software dus. Maar daarmee kan ik niks forwarden, geloof ik.
Als je niks kan forwarden heb je pech. Die computer is je router.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 15:46
Verwijderd
Azureus kan wel een gele smiley blijven geven, namelijk als een bestand op zich wel veel peers heeft maar niet één seed. De kans dat het bestand nooit gereedkomt is dan heel groot.

Anyway, je kunt je upload het beste op 2/3 van je download zetten. Dan weet je zeker dat het niet met elkaar interfereert.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 16:01
Verwijderd
Citaat:
GVR schreef op 26-01-2005 @ 16:33 :
Als je niks kan forwarden heb je pech. Die computer is je router.
Ik zal nog maar eens kijken in Sygate. Misschien dat ik daar wél bepaalde access rules kan instellen..

@ nare man: er zijn voor dit bestand iig wel seeds, dus daar maak ik me geen zorgen over.
En de upload staat iig al op 2/3e.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 00:26
Verwijderd
Het is gelukt, ik heb in Sygate de port kunnen forwarden
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 09:50
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
N00dles schreef op 27-01-2005 @ 01:26 :
Het is gelukt, ik heb in Sygate de port kunnen forwarden
Gaat je download nu sneller?
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 17:05
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef op 27-01-2005 @ 10:50 :
Gaat je download nu sneller?
Over het algemeen niet (maar het is nu wel mogelijk, ik heb al een keer 300kb/s mogen ervaren; het hangt dus echt af van de mensen van wie ik download) maar ik heb wel een groene smiley nu.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 11:13
EnzYme
EnzYme is offline
Als je er nu niet uitkomt...

gebruik

BITLORD

kan je ook gewoon ZOEKEN op torrents!
Oud 31-01-2005, 11:34
freyk
freyk is offline
Offtopic:
Citaat:
EnzYme schreef op 31-01-2005 @ 12:13 :
Als je er nu niet uitkomt...
gebruik
BITLORD
kan je ook gewoon ZOEKEN op torrents!
Ja, maar zit heerlijk vol met adware!
Nee, dan zoek ik wel handmatig en gebruik een client (zonder zooi).
Oud 31-01-2005, 11:46
Verwijderd
En besides, welke mafkees wil er nu op torrents zoeken met zijn applicatie zelf? Je kunt veel beter gewoon de sites bijhouden die de torrents verzamelen, zoals animesuki (als je tenminste van anime houdt).

@ N00dles: je kunt ook wel een groene smilie hebben als er tig peers zijn die allemaal hun upload hebben afgeknepen, de hufters

Kan niet wachten tot XS4ALL de upload voor alle abo's weer omhoog gooit. Seed my children, seed like the wind
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten