![]() |
Roger Federrer
Wat vinden jullie van Roger Federrer? Lelijk, knap, arrogant, nu al een legende? :rolleyes:
|
heeftie nog verloren van safin?
|
Juh
|
Hij is hard bezig om de beste tennisser ooit te worden, beter dan Sampras en beter dan Laver.
Ondanks zijn verlies van vandaag... |
Ik ken geen Roger FederRer.. Maar als je het over Roger Federer hebt: ik vind hem arrogant en niet sympathiek. Jammer dat hij zo verrekte goed kan tennissen.
|
Federer arrogant :eek: ? Zou niet mijn mening zijn; tuurlijk heeft die man zelfvertrouwen, maar hij praat nóóit denigrerend over zijn tegenstander.
Ondanks het verlies van vandaag blijft hij gewoon de beste speler in het mannenveld. De toekomst zal uit moeten wijzen of hij ook dan nog ver boven de rest uitsteekt en een recordaantal toernooizeges zal behalen. Ik geef hem wel een goede kans! Wat ik het allermooiste zou vinden; als hij Roland Garos wint dit jaar! |
Citaat:
|
Citaat:
|
ik moet zeggen dat Federer op mij ook geen arrogante indruk maakt, en hij is zeker zeer goed. Hij kan idd de grootste worden, maar dat zei men ook over Lleyton Hewitt
|
Citaat:
:| :rolleyes: Maar goed, ik vind hem een ontzettend goede tennisser. Blijft altijd vrij rustig en bescheiden op de baan. :) Beschikt over fantastisch spel. Bijna onverslaanbaar... alleen hij heeft nu verloren, wat ik echt niet had verwacht. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat een stomme opmerking zeg, grow up! :nono: Federer is goed, dat kan niemand ontkennen. Hij heeft alleen niet veel charisma en daarom vinden denk ik veel mensen hem niet sympathiek (hij is rustig, toont geen emotie etc) Maar arrogant, nee dat is hij niet! |
Citaat:
|
Federer is een geweldige tennisser en juist bescheiden en rustig, ik zat ook met open mond te kijken toen ie tegen Safin met zijn racket ging gooien ergens in de 3e set.. Als iemand hem arrogant vindt, moet diegene de betekenis van het woord arrogantie maar eens even gauw gaan opzoeken. Ik vind hem trouwens niet echt te vergelijken met Hewitt, Federer is een groter talent, heeft een veel betere slag in huis. Hewitt moet het vooral hebben van zijn snelheid en doorzettingsvermogen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Kan je misschien geen kleurtjes gebruiken?
Je komt nogal kinderachtig over |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vind Federer ook heel beschaafd. ik heb hem nog nooit kunnen betrappen op wangedrag of uitingen van minachting naar andere spelers.
En arrogant? Je meot gewoon zelfverzekerd zijn als je zo goed bent. Tot 2 jaar geleden was het mentale vlak zijn zwaktepunt. Dus het is maar wat goed vor hem dat hij nu een wat andere instelling heeft. |
Citaat:
|
Roger federer is volgens mij wel een aardig persoon, in juni met wimbledon, antwoordde die alle vragen van journalisten en is hij ook altijd vriendelijk tegen mede splers (wat ik gezien heb tenminste)etc. In tegenstelling tot leyton hewit die niet altijd zo vriendelijk is. De ts wilde waarschijnlijk zelf een toptennisser worden en is gewoon jaloers op zn succes :p .
|
Tuurlijk is roger federer wel een goede speler, maar ik vind hem nogal saai om te zien op tv. Hij is zoo saaaai en ingetogen.
Neem nou Marat Safin, das pas echt toptennis en zo leuk om naar te kijken. |
Citaat:
|
Inderdaad, vind ik ook. Ligt er aan of je dus van de emotie houdt.
En aan emotie kan ook een negatieve kant zitten. Als het bij Safin niet gaat scheld hij en gooit-ie zijn racket kapot. Beetje onsportief en niet zo ontzettend leuk om te zien. Federer blijft gewoon "lekker" rustig. |
Federer is de nieuwe Ivan Lendl, in vele opzichten.
|
K heb liever Roddick (als tennisser dan), ik weet niet waarom maar er is iets aan Federer dat ik niet mag.
Nu we t over talent hebben, Michaëla Krajicek :cool: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Agressie is geen emotie dan?
|
Citaat:
Emotie vind ik niet het goeie woord daarvoor eigenlijk. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Oke. :)
|
Hoppa, en al weer een toernooizege (y)
De 15e finale op rij gewonnen. (y) |
Citaat:
|
Citaat:
Maar.. wat nou maar ... uiteraard bedoelt ie de 15e FINALE pfff |
En alweer een titel op naam. Ditmaal in het Dubai Duty Free Open.
Zijn stats beginnen zo langzamerhand ansgtaanjagend te worden. |
Federer is een legende in wording, wordt wel gezegd. Hij gaat in ieder geval heel erg de goede kant met idd een zege in Dubai(y)
Prima tennisser, maar dat had ik al eens gepost geloof ik :rolleyes: |
Citaat:
Hij is iets van 22 jaar toch? En nu al 4 Grand Slam titels. Het record staat op 14 volgens mij van Pete Sampras, dat gaat hij wellicht als het zo doorgaat wel verbreken. Hij is trouwens op dit moment 16 finales ongeslagen (y) |
Federer is gewoon goed. Heel, erg, goed. Z'n techniek is fantastisch. Z'n backhand enkelhandig (vind ik veel mooier om te zien). Hij is alleen niet zo spectaculair. Of beter, hij is wel spectaculair, maar het ziet er bij hem uit alsof het niets is (omdat hij zo verschrikkelijk goed is natuurlijk).
Maar hij is niet m'n favoriet. Geen idee waarom niet eigenlijk. |
Citaat:
En 16 finales op rij gewonnen is een dik record (Borg en McEnroe wonnen er geloof ik 12 op rij). Maar of Federer nou wel of niet dat record van Sampras evenaart of verbetert. Op basis van wat hij de afgelopen 2 jaar heeft laten zien is hij al een legende. Hij is zo ontzettend compleet en beheerst bijna alle facetten tot in de perfectie. Van het huidige veld is alleen Safin, mits hij in topvorm is, in staat om Federer te evenaren. Hewitt, Roddick, Coria, Henman en anderen zijn allemaal te eenzijdig en beperkt. Zij kunnen natuurlijk ook Federer kloppen en grote prijzen winnen als de Zwitser steken laten vallen, maar Marat is momenteel eigenlijk de enige die constant de handschoen kan opnemen tegen hem. Federer gaat de komende jaren nog het tennis domineren, tenzij hij vaak blessures krijgt of een enorme vormcrisis hem treft. |
Ik vind Federer een saaie speler, vergelijkbaar met hoe ik over PSV denk. Dit neemt natuurlijk niet weg dat hij hard op weg is een legende te worden, alleen is zijn spel, in mijn optiek, niet aantrekkelijk te noemen. Geef mij maar een speler als Safin, misschien ietwat wispelturig maar wel een genot om naar te kijken!
|
Citaat:
Zijn tennis is gewoon steengoed, maar niet spectaculair. Hij heeft zo'n enorm slagenarsenaal waardoor hij de punten kort kan houden. Safin is natuurlijk een stuk robuuster en wilder. Vind ik ook een schitterende tennisser, een ongeslepen diamant. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik vind het leuker om naar een wedstrijd van Sampras te kijken dan naar Federer. Maar ik ben dan ook een fan service-volley spel. Jammer dat Federer dat niet zo vaak speelt. |
Citaat:
Het is wel een grappig toeval dat Lendl de beste tennisser was in de jaren 80, Sampras in de jaren 90 en Federer in het huidige decennium. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:25. |