Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=10)
-   -   het Griekse werkwoord (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1087584)

Sanctus 28-01-2005 14:26

het Griekse werkwoord

hallo,

kan iemand van jullie mij vertellen waar ik het werkwoordschema vind zoals die achterin Pallas staat? Lijkt me nogal handig bij het leren en bij het maken zodat ik niet de hele tijd naar achter hooef te bladeren...:D

bij voorbaat dank

Chaucus 28-01-2005 14:48

Als in: Op internet?
Als in: In een ander boek?

Evt kun je ook Pallas kopieren :o
Of overschrijven :o onthoud je t misschien ook weer wat beter van omdat je t n keer extra hebt gezien....

Dynamico 28-01-2005 15:14

Kun je niet gewoon Pallas 4 ervoor gebruiken? Daar staat het toch ook mooi op een rijtje? (Want ik neem niet aan dat je daaruit werkt nu, omdat daar geen vertaal-verhalen in staan.)

Maar zoals Chaucus al zegt: overschrijven helpt ook bij het leren ervan. Dan heb je dat hele schema niet eens meer nodig misschien. :D

En anders staat er een mooi overzichtelijk schema in de Kleine Griekse Grammatica. :)

Lucky Luciano 28-01-2005 15:20

kopieren das toch veel makkelijker :s

Sanctus 29-01-2005 11:09

Wat zijn jullie toch weer slim ;)
Ik dacht als iemand van jullie nou de link paraat heeft dan hoef ik niet naar de bieb te fietsen om het te gaan kopieren..:D

**SoMeOne 29-01-2005 15:20

Citaat:

Sanctus schreef op 29-01-2005 @ 12:09 :
Wat zijn jullie toch weer slim ;)
Ik dacht als iemand van jullie nou de link paraat heeft dan hoef ik niet naar de bieb te fietsen om het te gaan kopieren..:D

Hebben ze bij jullie supermarkt geen kopieerapparaat?

Sanctus 29-01-2005 22:01

Dat is toch ook ver fietsen, en ik geloof dat ze daar uberhaupt geen kopieermachine hebben :)

frater 28-02-2005 17:36

Kleine griekse grammatica is wel handig, ik zal trouwens even zoeken op internet.

Belgarath 28-02-2005 20:45

Er is tegenwoordig een nieuw boekje met grammatica, net zoiets als de kgg. Compendium heet het geloof ik.

iemand of niemand 01-03-2005 13:39

Wij kregen zo'n ganz geil boekje van school. Je kan dat overzicht uit Pallas toch ook gewoon overschrijven, daar leer je ook nog eens van. :)

DJ JB 20-03-2005 10:51

Eisma heeft dit jaar een nieuw woordenboek uitgebracht voor Grieks.

Dit is echt een heel handig woordenboek! Achterin staat namelijk een grammatica-katern. Zo kun je stamtijden opzoeken, vervoegingen en er is een pagina met Homerisch en Herodotus' taalgebruik. Dus uitstekend te gebruiken bij het examen van dit jaar!

We hebben ze op school en ik heb een exemplaar thuis liggen. Heel prettig mee te werken!

Bernero 20-03-2005 12:43

Citaat:

Sanctus schreef op 29-01-2005 @ 23:01 :
Dat is toch ook ver fietsen, en ik geloof dat ze daar uberhaupt geen kopieermachine hebben :)
Je kunt toch ook op school kopiëren :rolleyes:

Mindfields 20-03-2005 12:48

Anders maak je op de pc een schema; heb je het gelijk weer een beetje geleerd. :P

Bernero 20-03-2005 15:09

Ik zou overigens maar gewend raken aan al dat bladeren, moet je straks op t CE ook in je woordenboek en je grammaticasupplement (maar het is natuurlijk verstandiger om een goede vocabulair en grammaticakennis paraat te hebben :rolleyes: )

Crystall Girl 20-03-2005 19:59

Citaat:

DJ JB schreef op 20-03-2005 @ 11:51 :
Eisma heeft dit jaar een nieuw woordenboek uitgebracht voor Grieks.

Dit is echt een heel handig woordenboek! Achterin staat namelijk een grammatica-katern. Zo kun je stamtijden opzoeken, vervoegingen en er is een pagina met Homerisch en Herodotus' taalgebruik. Dus uitstekend te gebruiken bij het examen van dit jaar!

We hebben ze op school en ik heb een exemplaar thuis liggen. Heel prettig mee te werken!

Die hebben wij ook ja (y)

iemand of niemand 20-03-2005 21:00

Citaat:

Bernero schreef op 20-03-2005 @ 16:09 :
Ik zou overigens maar gewend raken aan al dat bladeren, moet je straks op t CE ook in je woordenboek en je grammaticasupplement (maar het is natuurlijk verstandiger om een goede vocabulair en grammaticakennis paraat te hebben :rolleyes: )
Mijn docent heeft een hele les woordenboektheorie gegeven, daar word je ook niet vrolijk van.

"Zoals jullie zien staat het allemaal op alfabetische volgorde".

Voor de rest zijn we er gewoon een beetje doorheen gaan bladeren om te kijken waar alles staat, maar ik had niet echt het idee dat ik daar wat van leerde. :o

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:12.