Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-01-2005, 14:26
Sanctus
Sanctus is offline
hallo,

kan iemand van jullie mij vertellen waar ik het werkwoordschema vind zoals die achterin Pallas staat? Lijkt me nogal handig bij het leren en bij het maken zodat ik niet de hele tijd naar achter hooef te bladeren...

bij voorbaat dank
Oud 28-01-2005, 14:48
Chaucus
Chaucus is offline
Als in: Op internet?
Als in: In een ander boek?

Evt kun je ook Pallas kopieren
Of overschrijven onthoud je t misschien ook weer wat beter van omdat je t n keer extra hebt gezien....
Oud 28-01-2005, 15:14
Dynamico
Dynamico is offline
Kun je niet gewoon Pallas 4 ervoor gebruiken? Daar staat het toch ook mooi op een rijtje? (Want ik neem niet aan dat je daaruit werkt nu, omdat daar geen vertaal-verhalen in staan.)

Maar zoals Chaucus al zegt: overschrijven helpt ook bij het leren ervan. Dan heb je dat hele schema niet eens meer nodig misschien.

En anders staat er een mooi overzichtelijk schema in de Kleine Griekse Grammatica.
Oud 28-01-2005, 15:20
Verwijderd
kopieren das toch veel makkelijker
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 11:09
Sanctus
Sanctus is offline
Wat zijn jullie toch weer slim
Ik dacht als iemand van jullie nou de link paraat heeft dan hoef ik niet naar de bieb te fietsen om het te gaan kopieren..
Oud 29-01-2005, 15:20
Verwijderd
Citaat:
Sanctus schreef op 29-01-2005 @ 12:09 :
Wat zijn jullie toch weer slim
Ik dacht als iemand van jullie nou de link paraat heeft dan hoef ik niet naar de bieb te fietsen om het te gaan kopieren..
Hebben ze bij jullie supermarkt geen kopieerapparaat?
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 22:01
Sanctus
Sanctus is offline
Dat is toch ook ver fietsen, en ik geloof dat ze daar uberhaupt geen kopieermachine hebben
Oud 28-02-2005, 17:36
frater
frater is offline
Kleine griekse grammatica is wel handig, ik zal trouwens even zoeken op internet.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 20:45
Belgarath
Belgarath is offline
Er is tegenwoordig een nieuw boekje met grammatica, net zoiets als de kgg. Compendium heet het geloof ik.
Oud 01-03-2005, 13:39
Verwijderd
Wij kregen zo'n ganz geil boekje van school. Je kan dat overzicht uit Pallas toch ook gewoon overschrijven, daar leer je ook nog eens van.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 10:51
DJ JB
Eisma heeft dit jaar een nieuw woordenboek uitgebracht voor Grieks.

Dit is echt een heel handig woordenboek! Achterin staat namelijk een grammatica-katern. Zo kun je stamtijden opzoeken, vervoegingen en er is een pagina met Homerisch en Herodotus' taalgebruik. Dus uitstekend te gebruiken bij het examen van dit jaar!

We hebben ze op school en ik heb een exemplaar thuis liggen. Heel prettig mee te werken!
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 12:43
Bernero
Bernero is offline
Citaat:
Sanctus schreef op 29-01-2005 @ 23:01 :
Dat is toch ook ver fietsen, en ik geloof dat ze daar uberhaupt geen kopieermachine hebben
Je kunt toch ook op school kopiëren
Oud 20-03-2005, 12:48
Mindfields
Mindfields is offline
Anders maak je op de pc een schema; heb je het gelijk weer een beetje geleerd.
Oud 20-03-2005, 15:09
Bernero
Bernero is offline
Ik zou overigens maar gewend raken aan al dat bladeren, moet je straks op t CE ook in je woordenboek en je grammaticasupplement (maar het is natuurlijk verstandiger om een goede vocabulair en grammaticakennis paraat te hebben )
Oud 20-03-2005, 19:59
Crystall Girl
Crystall Girl is offline
Citaat:
DJ JB schreef op 20-03-2005 @ 11:51 :
Eisma heeft dit jaar een nieuw woordenboek uitgebracht voor Grieks.

Dit is echt een heel handig woordenboek! Achterin staat namelijk een grammatica-katern. Zo kun je stamtijden opzoeken, vervoegingen en er is een pagina met Homerisch en Herodotus' taalgebruik. Dus uitstekend te gebruiken bij het examen van dit jaar!

We hebben ze op school en ik heb een exemplaar thuis liggen. Heel prettig mee te werken!
Die hebben wij ook ja
Oud 20-03-2005, 21:00
Verwijderd
Citaat:
Bernero schreef op 20-03-2005 @ 16:09 :
Ik zou overigens maar gewend raken aan al dat bladeren, moet je straks op t CE ook in je woordenboek en je grammaticasupplement (maar het is natuurlijk verstandiger om een goede vocabulair en grammaticakennis paraat te hebben )
Mijn docent heeft een hele les woordenboektheorie gegeven, daar word je ook niet vrolijk van.

"Zoals jullie zien staat het allemaal op alfabetische volgorde".

Voor de rest zijn we er gewoon een beetje doorheen gaan bladeren om te kijken waar alles staat, maar ik had niet echt het idee dat ik daar wat van leerde.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten