![]() |
Homerus & ?
Volgens de versie van Homerus werd alles geschapen door een rivier.
Volgens de versie van een andere Griekse schrijver werd alles geschapen door Chaos. Volgens de versie van Homerus werd de mens geschapen uit klei dankzij Prometheus Volgens de versie van die andere Griekse schrijver had je de verschillende soorten mensrassen (goud, koper, brons, ijzer) geschapen door Zeus. Nu was mijn vraag wie was die andere Griekse Schrijver? :) |
Citaat:
Maar jij wilt weten welke Griekse schrijver het scheppingsverhaal schreef, dat begon met Chaos:p. Da's een beetje lastig te beantwoorden, aangezien er meerdere schrijvers zijn geweest die beweerden dat Chaos het begin van alle dingen was. Ik kan nu wel een hele uiteenzetting geven van de vele verschillende Griekse scheppingsverhalen (de Pelasgische, de bovengenoemde Homerische, de Orphische, de Olympische en de filosofische scheppingsmythe) en hun schrijvers. Maar ik heb sterk het vermoeden dat je Hesiodus bedoeld :). |
Citaat:
die was het, ik had over hem gehoord op die documentaire die nu draait op nederland 1, maak ik was zijn naam vergeten :) Dank je |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:36. |