![]() |
vraagje: uit huis
.
|
Als je ouders niet mee wíllen betalen, kun je regelen dat je voor de IB-groep ingeschreven staat als dat je ouders niet mee kúnnen betalen. Dan krijg je dus de maximale studiefinanciering; met een bijbaantje moet het dan lukken :)
Een kamer krijgen als je niet studeert lukt best, je zult dan alleen wel moeten huren bij een particulier. Maar je kunt dus op zich ook wel meteen studeren, ook zonder steun van je ouders. Sparen kan op elke leeftijd :) |
.
|
Citaat:
2. Studiefinanciering hoef je niet terug te betalen als je binnen tien jaar een opleiding afrondt. Als je leent, moet je dat wel terugbetalen, maar de basisbeurs en eventueel aanvullende beurs dus niet. |
Heb je daar sites voor waar dat staat? Over studiefinanciering?
|
Citaat:
|
Ik had nog een vraag, kunnen m'n ouders me verbieden om het huis uit te gaan als ik 18 ben? Moet ik dan 21 zijn eer dat dat niet kan?
|
Citaat:
Je hoeft niet fulltime te werken om rond te komen. Ik krijg ook geen geld van mijn ouders en kan naast mijn studie (zolang ik geen stage loop) vrij makkelijk werken. Ik woon wel samen, maar zou met mijn loon (ik werk in de gezondheidszorg) mezelf kunnen onderhouden (niet heel ruim, inderdaad niet sparen, maar het zou wel gaan). Het hangt natuurlijk wel af van welke studie je doet en of die je goed afgaat of je ook kunt werken, maar de gemiddelde student is daar wel toe in staat. |
Blijf rustig, kijk eerst even goed wat de mogelijkheden zijn, laat je uitgebreid adviseren en neem dán pas een beslissing.
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Mijn vriend heeft ook meer studiefinanciering (niet eens het maximale) en kan daarvan ook zijn studie + boeken betalen en nog eens geld overhouden in de maand. |
je kan toch ook een lening voor school afsluiten?
|
Citaat:
|
Heeft hier iemand het maximale van het maximale aan stufi van ibgroep? Hoeveel is dat zo'n beetje?
|
ja, uitwonend en max lening : 695euro per maand
|
daar doe ik et voor.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:16. |