![]() |
[Audio] Bose/B&O
Dit zijn toch 1 van de mooie merken qua design maar zijn het ook goede merken?
Bose zie je altijd in een speciale ruimte in de audio-zaak. B&O heeft ook wel een naam op dit gebied. Verder zie ik vooral het merk Bose echt overal. Hotels, pretparken, enz Zou je daarom Bose kunnen vergelijken met de Ipod? De ipod heeft een hele goeie marketing en wint het daarom bijvoorbeeld van Iriver. En wat is jullie mening over B&O?? Thuis hebben wij Bose en B&O. Naar mijn mening perfect geluid kan super hard en er zit ook een beveiliging op. Je kan hem dus nooit overbelasten. Verder zijn de boxen van Bose heel bescheiden. Ik ben benieuwd naar de meningen. |
Hebben thuis ook Bose en B&O staan. Zijn allebei heel goed, B&O heeft alleen ook wel een heel mooi design. (groots..)
Bose is inderdaad meer bescheiden. Volgens mij is bose al het langste de aanvoerder als we het hebben over de pretparken etc. Marketing zal er ook wel voor een deel mee te maken hebben. |
Wij hebben zelf ook bose thuis maar geen B&O.
Bose is egt super (vind ik) wij hebben een Pioneer Audio/video Receiver. B&O, dat is mooi en kwaliteit. alleen reparatie is zo duur buiten de garantie. maar verder ook super!! |
Citaat:
Ook grappig; Bose vermeldt NOOIT specificaties waar je wat aan hèbt. Toegegeven; hierin is niet alleen Bose evil, maar een merk dat zo prat gaat op kwaliteit zou het toch sieren als ze een maximale output van hun versterkertjes in ampere zouden vermelden. Citaat:
Citaat:
Oh, ik val je trouwens niet zo aan, hoor. Misschien komt mijn post een stuk offensiever over dan de bedoeling is. Maar dat Bose overgewaardeerde rotzooi is die alleen bestaansrecht geniet door goede marketing en handige verkooptechnieken moge duidelijk zijn. |
|
Citaat:
Bose: Buy Other Sound Equipment :D |
Zo'n antwoord had ik al verwacht van jou. De gewone mens vind bose super omdat het gewoon goed klinkt als je het vergelijkt met een normaal merk van een normale winkel.
Voor het geld is het misschien te duur maar sommige mensen kiezen voor mooi design en een normaal geluid. Hoewel ik echt niet kan zeggen dat het slecht klinkt hoor. Sommige muziek klinkt op andere merken misschien nog mooier. Wat ik niet snap dan dat alle pretparken, feesten altijd Bose hebben, dat is dan toch niet logisch. Ik wil voor mijn kamer 200/400 euro uitgeven aan audio, weet jij nog een leuk setje? |
Citaat:
Je wilt maximaal 400 euro uitgeven.. Wat ga je voornamelijk met je setje doen? Audio luisteren? DVD's kijken? Heb je ruimte voor 5.1-geluid mocht je dat willen? (Onderschat dàt namelijk niet; 5.1 is eigenlijk alleen leuk wanneer je èn de centen èn de ruimte er voor hebt!) Wanneer de verhouding 50:50 ligt zou ik geen moment twijfelen en je zuurverdiende centen aan een "normale" 2.0-versterker uitgeven. Daar ga je veel meer plezier van hebben dan een matige 5.1-versterker. Wat luidsprekers betreft; daar ga ik nog niets over adviseren, eerst maar eens horen wat je er mee wilt gaan doen :) |
Overigens; als je voor 400 euro goede apparatuur wilt hebben en tenminste een 2.0-versterker, CD-speler en luidsprekers, zit je bijna automatisch vast aan 2e hands spul. Dat is overigens to-taal geen probleem, hoor! Een beetje versterker mag zo 10 jaar oud zijn; dat maakt echt geen ruk uit. Met luidsprekers gaat dat niet helemaal op, dan ligt 't aan het fabricagemateriaal (de ringen waar de conussen in 'hangen' bijvoorbeeld) -- maar wanneer je bij iemand op de koffie gaat die een setje aanbiedt kun je dat snel genoeg zien.
|
Deze versterker is bijvoorbeeld hèèl erg fraai. De luidsprekers, mits allemaal nog aanwezig, of course, kunnen een mooie combinatie vormen.
Klik |
Ik heb iets gevonden voor mijn tv en console.
Eigenschappen: Het Creative® Inspire™ GD580 5.1 luidsprekersysteem biedt een spectaculaire console- en DVD-ervaring. Dit apparaat, dat compatibel is met surround-formaten zoals Dolby® Digital, DTS® en Dolby Pro Logic II, is uitgerust met een decodermodule die niveauaanpassing voor de afzonderlijke uitvoerkanalen, een digitale en analoge modus en Pro Logic II-effecten biedt. De vijf elegant ontworpen satellieten bieden een explosieve actie, terwijl de krachtige houten subwoofer een subliem diep basgeluid produceert voor een intense spelervaring en een optimaal kijk- en luisterplezier bij het bekijken van films op DVD. De Creative Inspire GD580, die is uitgerust met dubbele hoofdtelefoonaansluiting en een draadloze afstandsbediening, is een absolute aanrader voor consolegamers die nog meer audioplezier willen. Specificaties: • 6 watt RMS per kanaal (5 kanalen) • 17 watt RMS subwoofer • Frequentieweergave: 40 Hz tot 20 kHz Prijs 179,00 EUR Volgens mij wel wat weinig watt... wel een afstandsbediening. Verder is het bedoeld voor mijn kamer, en dat is gewoon een kamer van 5 bij 5. |
Dit heeft anders verdomd weinig met Software of Multimedia te maken.
|
ik denk dat de kwaliteit van het geluid bij bose en B&O hetzelfde zijn... allebij niet geweldig, marantz ofzo met een leuk JBL speakersetje is al gauw beter
|
Citaat:
Dobermann heeft wel genoeg toelichting gegeven. |
Wil je ècht zo'n setje hebben? Ga dàn shoppen bij Logitech. Maar ik blijf 't zonde van je geld vinden.
|
Trouwens, zit verdorie toch niet zo te zeuren over wattages. Wattages zeggen geen ruk.
|
Citaat:
|
Citaat:
Weet je waar je ze ook veel ziet? Bij doven! Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
het is inderdaad gewoon zo dat bose wel een naam kan hebben maar dat mensen met verstand ervan het gewoon afraden. Een zaak als hobo raadt het gewoon vierkant af, zelf vorig jaar nog meegemaakt overigens. Als je echt iets goeds wil moet je naar een ander merk zoeken.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
op inet kan je alles vinden :cool: |
Citaat:
Stop het geheel in een zachtboard box die niet superstevig is, zo zit het bij bose ook. Op Internet zijn er zat ontwerpen te vinden, tezamen met een ontwerper die graag bouwadvies geeft. Dan hoef je er weinig meer aan te rekenen. |
Ik heb zelf 2 B&O boxen die inmiddels al zo'n 20 jaar oud zijn. Alleen ben ik de snoeren ervan kwijt. Weet iemand waar ik aan die dingen kan komen?
|
Als ik het zo hoor dan is het juist een goed merk.
Het kost niks om te bouwen en het is wel heel duur om te verkopen. Het hangt in heel veel plekken dus ze doen het goed. Dan kan het wel extreme kutmuziek zijn, ik vind dat jullie nogal overdrijven hoor. Maar mensen kopen het, het is dus beter dan de gemiddelde audio set. |
hahaha.. laat maar. dit gaat te ver
|
Citaat:
|
tja, economisch gezien zullen ze het wel goed doen en een leuke winst maken.
extreme kutmuziek is het natuurlijk niet maar om nou van echt goed te spreken? Dat is vrees ik ook wel overdreven, maar ja de gemiddelde consument heeft nu eenmaal niet bijster veel verstand overal van en met de naam in achterhoofd gan ze ervan uit dat het wel goed zit. Maar goed de meeste mensen zijn geen audio freaks die elk klein verschil horen, verre van dat lijkt mij, dus zo'n set voldoet voor hen wel. |
Citaat:
|
Haha @ Bose: Buy Other Sound Equipment.
Maar @ de T.S, anders koop je gewoon een fatsoenlijke tweedehands 2.0 set (ik heb voor een onkyo versterker, mission bookshelves en een redelijke philips pick up totaal zo'n 50 euro neergeteld, goed zoeken doet wonderen) en daarnaast puur voor de films een cheap ass 5.1 setje. |
NAD is een held.
Sony QS serie is ook leuk trouwens. |
Tja wat is goed he. Dat is zo relatief, het is zo wisselend. Maar ja uit deze discussie komen we toch nooit. Voor mij klinkt het mooi, maar die merken jullie zeggen heb ik nog nooit gehoord dus misschien vind ik dat mooier.
Ik ga nu lekker muziek luisteren, de mzzl |
Citaat:
|
Citaat:
Overdrijven? Ach, een aantal mensen hier weet weldegelijk waar ze over praten, hoor. Maar even serieus. Pak eens een CD'tje die behoorlijk gemastered is, ga die eens een paar keer aandachtig luisteren op je Bose-setje, maak vervolgens een afspraak bij Hobo, Stassen of weet-ik-veel waar om wat setjes te gaan luisteren die de helft kosten van wat jij voor je Bose-setje hebt neergelegd. En pak dan ook een normale versterker (NAD C320BEE of zo). Als jij dan nòg stellig durft te beweren dat alle kritiek op Bose overdreven is, petje af, maar dan is er iets ernstigs mis met je gehoor. Je laatste zin is kenmerkend voor het hele idee achter bose.. "Maar mensen kopen het, het is dus beter dan de gemiddelde audio set". Triest, maar het deel vòòr de komma is inderdaad waar. Het deel erachter is, eerlijk waar, de grootste nonsense ooit. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als je dan ècht voor thuisgebruik (lees: niet computer-gebruik) zo'n setje wilt; blijf dan bij Logitech. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Heb je trouwens dat topic al eens gezien van die gast die een paar Avalon Sentinels nabouwt (op een iets kleinere schaal). Echt geweldig, die kerel is echt een vakman. De twee bovenste kasten zijn ook gemaakt uit gestapelde panelen. http://home.wanadoo.nl/e.van.voorst/FullFoto.jpg |
Zeg, topicstarter, wat ga je nou zoal doen?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Tja ik weet het niet. Ik kan beter denk ik nog even doorsparen. Voor 200 euro schiet het niet op. Over 4 jaar woon ik opmezelf dan zou het mooi zijn als ik dan mijn audio kan mee nemen en gewoon op de tv in de woon kamer kan aansluiten.
Maar dan zou het vast wel iets goedkoper zijn. Dan heb ik ook meer geld te besteden, ik wil maximaal dan 750/1000 euro besteden. Teminste zo denk ik er nu over. |
Citaat:
|
No highs no lows that must be bose (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar leuk dat je me nog kan herinneren! Must have made some kind of impression :D |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:58. |