Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-02-2005, 09:37
Verwijderd
Dit zijn toch 1 van de mooie merken qua design maar zijn het ook goede merken?

Bose zie je altijd in een speciale ruimte in de audio-zaak. B&O heeft ook wel een naam op dit gebied. Verder zie ik vooral het merk Bose echt overal. Hotels, pretparken, enz

Zou je daarom Bose kunnen vergelijken met de Ipod?
De ipod heeft een hele goeie marketing en wint het daarom bijvoorbeeld van Iriver.

En wat is jullie mening over B&O??

Thuis hebben wij Bose en B&O. Naar mijn mening perfect geluid kan super hard en er zit ook een beveiliging op. Je kan hem dus nooit overbelasten. Verder zijn de boxen van Bose heel bescheiden.

Ik ben benieuwd naar de meningen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-02-2005, 09:43
Verwijderd
Hebben thuis ook Bose en B&O staan. Zijn allebei heel goed, B&O heeft alleen ook wel een heel mooi design. (groots..)
Bose is inderdaad meer bescheiden.

Volgens mij is bose al het langste de aanvoerder als we het hebben over de pretparken etc. Marketing zal er ook wel voor een deel mee te maken hebben.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 14:46
Verwijderd
Wij hebben zelf ook bose thuis maar geen B&O.
Bose is egt super (vind ik) wij hebben een Pioneer Audio/video Receiver.
B&O, dat is mooi en kwaliteit. alleen reparatie is zo duur buiten de garantie. maar verder ook super!!
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 15:25
Verwijderd
Citaat:
Syphon schreef op 01-02-2005 @ 10:37 :
Bose zie je altijd in een speciale ruimte in de audio-zaak. B&O heeft ook wel een naam op dit gebied. Verder zie ik vooral het merk Bose echt overal. Hotels, pretparken, enz
En juist dàt zou je aan het denken moeten zetten. Waarom verkoopt een Hobo (www.hobo.nl) namelijk geen Bose als het zulke topkwaliteit is? Sterker nog; niet èèn èchte hifi-zaak verkoopt Bose; slechts alleen de "officiele dealers". En wat verkopen die "officiele dealers" weer niet? Precies. De (veel betere) rest. Dat is namelijk èèn van de voorwaardes die Bose stelt aan hun "officiele dealers"; Bose mag nooit en te nimmer te vergelijken zijn met NAD, Mission, NAIM, of noem ze maar op. Want dàn vallen ze genadeloos door de mand.

Ook grappig; Bose vermeldt NOOIT specificaties waar je wat aan hèbt. Toegegeven; hierin is niet alleen Bose evil, maar een merk dat zo prat gaat op kwaliteit zou het toch sieren als ze een maximale output van hun versterkertjes in ampere zouden vermelden.

Citaat:
Zou je daarom Bose kunnen vergelijken met de Ipod?
De ipod heeft een hele goeie marketing en wint het daarom bijvoorbeeld van Iriver.
Waar je Bose mee kunt vergelijken? Vrij eenvoudig. Neem ongeveer 40-50% van het budget wat jij voor een Bose neerlegt, ga voor dàt bedrag shoppen bij Mission, NAD, Chario, Quad en noem ze maar op, en je hebt een set die kwalitatief vèr boven Bose staat.

Citaat:
En wat is jullie mening over B&O??

Thuis hebben wij Bose en B&O. Naar mijn mening perfect geluid kan super hard en er zit ook een beveiliging op. Je kan hem dus nooit overbelasten. Verder zijn de boxen van Bose heel bescheiden.

Ik ben benieuwd naar de meningen.
B&O heb ik een flink stuk hoger in 't vaandel staan dan Bose, maar nog ben ik geen voorstander van het "looks über alles"-principe van B&O. En in Godsnaam; super hard is niet het equivalent van kwaliteit, hoor. Beveiliging? For fuck's sake; dat kan alleen maar negatieve invloed hebben op de kwaliteit. Onnodig dus. Buitendat; een bèètje versterker heeft per kanaal minstens 15 ampere te verdelen. Met een beetje luidspreker wil je dat ècht niet overbelasten, omdat je trommelvliezen door de ramen kletteren.

Oh, ik val je trouwens niet zo aan, hoor. Misschien komt mijn post een stuk offensiever over dan de bedoeling is. Maar dat Bose overgewaardeerde rotzooi is die alleen bestaansrecht geniet door goede marketing en handige verkooptechnieken moge duidelijk zijn.

Laatst gewijzigd op 01-02-2005 om 15:27.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 15:25
Verwijderd
http://www.intellexual.net/bose.html
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 15:40
Verwijderd
Uit het artikel:

Bose: Buy Other Sound Equipment

Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 15:41
Verwijderd
Zo'n antwoord had ik al verwacht van jou. De gewone mens vind bose super omdat het gewoon goed klinkt als je het vergelijkt met een normaal merk van een normale winkel.

Voor het geld is het misschien te duur maar sommige mensen kiezen voor mooi design en een normaal geluid. Hoewel ik echt niet kan zeggen dat het slecht klinkt hoor. Sommige muziek klinkt op andere merken misschien nog mooier.

Wat ik niet snap dan dat alle pretparken, feesten altijd Bose hebben, dat is dan toch niet logisch.

Ik wil voor mijn kamer 200/400 euro uitgeven aan audio, weet jij nog een leuk setje?
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 15:47
Verwijderd
Citaat:
Syphon schreef op 01-02-2005 @ 16:41 :
Zo'n antwoord had ik al verwacht van jou. De gewone mens vind bose super omdat het gewoon goed klinkt als je het vergelijkt met een normaal merk van een normale winkel.

Voor het geld is het misschien te duur maar sommige mensen kiezen voor mooi design en een normaal geluid. Hoewel ik echt niet kan zeggen dat het slecht klinkt hoor. Sommige muziek klinkt op andere merken misschien nog mooier.

Wat ik niet snap dan dat alle pretparken, feesten altijd Bose hebben, dat is dan toch niet logisch.

Ik wil voor mijn kamer 200/400 euro uitgeven aan audio, weet jij nog een leuk setje?
Waarom Bose zo populair is? Nah, dat is niet zo moeilijk te verklaren. Onwetende mensen laten zich overrompelen door een kunstmatige "luistertest" en wanneer het op bedrijven aankomt; dat soort beslissingen worden gemaakt door managers.. En jezelf gek laten praten door verkopers is nou juist een pré voor iedere manager

Je wilt maximaal 400 euro uitgeven.. Wat ga je voornamelijk met je setje doen? Audio luisteren? DVD's kijken? Heb je ruimte voor 5.1-geluid mocht je dat willen? (Onderschat dàt namelijk niet; 5.1 is eigenlijk alleen leuk wanneer je èn de centen èn de ruimte er voor hebt!) Wanneer de verhouding 50:50 ligt zou ik geen moment twijfelen en je zuurverdiende centen aan een "normale" 2.0-versterker uitgeven. Daar ga je veel meer plezier van hebben dan een matige 5.1-versterker. Wat luidsprekers betreft; daar ga ik nog niets over adviseren, eerst maar eens horen wat je er mee wilt gaan doen
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 17:37
Verwijderd
Overigens; als je voor 400 euro goede apparatuur wilt hebben en tenminste een 2.0-versterker, CD-speler en luidsprekers, zit je bijna automatisch vast aan 2e hands spul. Dat is overigens to-taal geen probleem, hoor! Een beetje versterker mag zo 10 jaar oud zijn; dat maakt echt geen ruk uit. Met luidsprekers gaat dat niet helemaal op, dan ligt 't aan het fabricagemateriaal (de ringen waar de conussen in 'hangen' bijvoorbeeld) -- maar wanneer je bij iemand op de koffie gaat die een setje aanbiedt kun je dat snel genoeg zien.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 17:39
Verwijderd
Deze versterker is bijvoorbeeld hèèl erg fraai. De luidsprekers, mits allemaal nog aanwezig, of course, kunnen een mooie combinatie vormen.

Klik
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 21:45
Verwijderd
Ik heb iets gevonden voor mijn tv en console.

Eigenschappen:
Het Creative® Inspire™ GD580 5.1 luidsprekersysteem biedt een spectaculaire console- en DVD-ervaring. Dit apparaat, dat compatibel is met surround-formaten zoals Dolby® Digital, DTS® en Dolby Pro Logic II, is uitgerust met een decodermodule die niveauaanpassing voor de afzonderlijke uitvoerkanalen, een digitale en analoge modus en Pro Logic II-effecten biedt.

De vijf elegant ontworpen satellieten bieden een explosieve actie, terwijl de krachtige houten subwoofer een subliem diep basgeluid produceert voor een intense spelervaring en een optimaal kijk- en luisterplezier bij het bekijken van films op DVD.

De Creative Inspire GD580, die is uitgerust met dubbele hoofdtelefoonaansluiting en een draadloze afstandsbediening, is een absolute aanrader voor consolegamers die nog meer audioplezier willen.

Specificaties:
• 6 watt RMS per kanaal (5 kanalen)
• 17 watt RMS subwoofer
• Frequentieweergave: 40 Hz tot 20 kHz

Prijs 179,00 EUR

Volgens mij wel wat weinig watt... wel een afstandsbediening. Verder is het bedoeld voor mijn kamer, en dat is gewoon een kamer van 5 bij 5.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 21:47
Manuzhai
Manuzhai is offline
Dit heeft anders verdomd weinig met Software of Multimedia te maken.
Oud 02-02-2005, 12:55
Middlefinger1
Middlefinger1 is offline
ik denk dat de kwaliteit van het geluid bij bose en B&O hetzelfde zijn... allebij niet geweldig, marantz ofzo met een leuk JBL speakersetje is al gauw beter
Oud 02-02-2005, 16:23
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Syphon schreef op 01-02-2005 @ 22:45 :
Ik heb iets gevonden voor mijn tv en console.

Eigenschappen:
Het Creative® Inspire™ GD580 5.1 luidsprekersysteem biedt een spectaculaire console- en DVD-ervaring. Dit apparaat, dat compatibel is met surround-formaten zoals Dolby® Digital, DTS® en Dolby Pro Logic II, is uitgerust met een decodermodule die niveauaanpassing voor de afzonderlijke uitvoerkanalen, een digitale en analoge modus en Pro Logic II-effecten biedt.

De vijf elegant ontworpen satellieten bieden een explosieve actie, terwijl de krachtige houten subwoofer een subliem diep basgeluid produceert voor een intense spelervaring en een optimaal kijk- en luisterplezier bij het bekijken van films op DVD.

De Creative Inspire GD580, die is uitgerust met dubbele hoofdtelefoonaansluiting en een draadloze afstandsbediening, is een absolute aanrader voor consolegamers die nog meer audioplezier willen.

Specificaties:
• 6 watt RMS per kanaal (5 kanalen)
• 17 watt RMS subwoofer
• Frequentieweergave: 40 Hz tot 20 kHz

Prijs 179,00 EUR

Volgens mij wel wat weinig watt... wel een afstandsbediening. Verder is het bedoeld voor mijn kamer, en dat is gewoon een kamer van 5 bij 5.
Zou ik niet doen. Bovendien zegt het wattage niets over de kwaliteit of 'hoeveelheid' geluid. En verder; Bose en B&O zijn niet hetzelfde. Maar ik vind het allebei niks
Dobermann heeft wel genoeg toelichting gegeven.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 17:22
Verwijderd
Wil je ècht zo'n setje hebben? Ga dàn shoppen bij Logitech. Maar ik blijf 't zonde van je geld vinden.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 17:24
Verwijderd
Trouwens, zit verdorie toch niet zo te zeuren over wattages. Wattages zeggen geen ruk.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 18:09
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef op 02-02-2005 @ 18:22 :
Wil je ècht zo'n setje hebben? Ga dàn shoppen bij Logitech. Maar ik blijf 't zonde van je geld vinden.
Wat is dan wel leuk voor 200 euro, tja ik moet ff rustig aan doen.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 20:07
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
HAHAHAHAHAHAHA!
Weet je waar je ze ook veel ziet? Bij doven!

Citaat:
HAHAHAHAHAHA.

Citaat:
Koop dan niks. Bose kan je misschien kwijt zodat je er weinig van ziet, maar het is zo gemaakt dat het klinkt als totale bagger. En niet als 'normaal'. Je wordt verschrikkelijk opgelicht door die lui.

Citaat:
Dat komt omdat het losers zijn en niet beter weten.
Oud 02-02-2005, 20:52
JH
JH is offline
het is inderdaad gewoon zo dat bose wel een naam kan hebben maar dat mensen met verstand ervan het gewoon afraden. Een zaak als hobo raadt het gewoon vierkant af, zelf vorig jaar nog meegemaakt overigens. Als je echt iets goeds wil moet je naar een ander merk zoeken.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 20:55
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
JH schreef op 02-02-2005 @ 21:52 :
het is inderdaad gewoon zo dat bose wel een naam kan hebben maar dat mensen met verstand ervan het gewoon afraden. Een zaak als hobo raadt het gewoon vierkant af, zelf vorig jaar nog meegemaakt overigens. Als je echt iets goeds wil moet je naar een ander merk zoeken.
of gewoon zelf bouwen..
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 21:27
JCG
JCG is offline
Citaat:
twain4me schreef op 02-02-2005 @ 21:55 :
of gewoon zelf bouwen..
Om zelfs bose kwaliteit te halen ben je flink aan het rekenen hoor. Of heb je soms een leuke programma ervoor?
Oud 02-02-2005, 21:38
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
JCG schreef op 02-02-2005 @ 22:27 :
Om zelfs bose kwaliteit te halen ben je flink aan het rekenen hoor. Of heb je soms een leuke programma ervoor?

op inet kan je alles vinden
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 23:19
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
JCG schreef op 02-02-2005 @ 22:27 :
Nee, bose kwaliteit kan je makkelijk halen met een kant en klaar tweeweg filtertje en twee drivers die ongeveer in het juiste frequentiegebied passen.. Het maakt niet uit al wordt er wat overgeslagen zo rond de 300 Hz, dat doen die van bose ook.
Stop het geheel in een zachtboard box die niet superstevig is, zo zit het bij bose ook.

Op Internet zijn er zat ontwerpen te vinden, tezamen met een ontwerper die graag bouwadvies geeft. Dan hoef je er weinig meer aan te rekenen.
Oud 02-02-2005, 23:41
Vice
Vice is offline
Ik heb zelf 2 B&O boxen die inmiddels al zo'n 20 jaar oud zijn. Alleen ben ik de snoeren ervan kwijt. Weet iemand waar ik aan die dingen kan komen?
Oud 03-02-2005, 08:21
Verwijderd
Als ik het zo hoor dan is het juist een goed merk.

Het kost niks om te bouwen en het is wel heel duur om te verkopen. Het hangt in heel veel plekken dus ze doen het goed.

Dan kan het wel extreme kutmuziek zijn, ik vind dat jullie nogal overdrijven hoor. Maar mensen kopen het, het is dus beter dan de gemiddelde audio set.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-02-2005, 10:11
]{ing
]{ing is offline
hahaha.. laat maar. dit gaat te ver
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 10:12
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Vice schreef op 03-02-2005 @ 00:41 :
Ik heb zelf 2 B&O boxen die inmiddels al zo'n 20 jaar oud zijn. Alleen ben ik de snoeren ervan kwijt. Weet iemand waar ik aan die dingen kan komen?
2e hands denk ik. ik weet niet wat voor connectoren eraan zitten maar anders maak je toch zelf die snoeren?
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 10:17
JH
JH is offline
tja, economisch gezien zullen ze het wel goed doen en een leuke winst maken.

extreme kutmuziek is het natuurlijk niet maar om nou van echt goed te spreken? Dat is vrees ik ook wel overdreven, maar ja de gemiddelde consument heeft nu eenmaal niet bijster veel verstand overal van en met de naam in achterhoofd gan ze ervan uit dat het wel goed zit.
Maar goed de meeste mensen zijn geen audio freaks die elk klein verschil horen, verre van dat lijkt mij, dus zo'n set voldoet voor hen wel.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 10:21
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
JH schreef op 03-02-2005 @ 11:17 :
tja, economisch gezien zullen ze het wel goed doen en een leuke winst maken.

extreme kutmuziek is het natuurlijk niet maar om nou van echt goed te spreken? Dat is vrees ik ook wel overdreven, maar ja de gemiddelde consument heeft nu eenmaal niet bijster veel verstand overal van en met de naam in achterhoofd gan ze ervan uit dat het wel goed zit.
Maar goed de meeste mensen zijn geen audio freaks die elk klein verschil horen, verre van dat lijkt mij, dus zo'n set voldoet voor hen wel.
Natuurlijk maken ze een mooie winst, maar dat zegt helemaal niks over de kwaliteit van de producten. De meeste mensen zijn idd geen audio freaks. Maar ze kunnen zeker wel het verschil horen, het probleem is alleen dat ze teveel op de merknaam of design letten. Als je een keer speakers van een serieus merk hebt gehoord wil je echt geen Bose meer
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 11:22
Verwijderd
Haha @ Bose: Buy Other Sound Equipment.

Maar @ de T.S, anders koop je gewoon een fatsoenlijke tweedehands 2.0 set (ik heb voor een onkyo versterker, mission bookshelves en een redelijke philips pick up totaal zo'n 50 euro neergeteld, goed zoeken doet wonderen) en daarnaast puur voor de films een cheap ass 5.1 setje.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 11:58
Verwijderd
NAD is een held.

Sony QS serie is ook leuk trouwens.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 12:16
Verwijderd
Tja wat is goed he. Dat is zo relatief, het is zo wisselend. Maar ja uit deze discussie komen we toch nooit. Voor mij klinkt het mooi, maar die merken jullie zeggen heb ik nog nooit gehoord dus misschien vind ik dat mooier.

Ik ga nu lekker muziek luisteren, de mzzl
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 12:23
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
deadlock schreef op 03-02-2005 @ 12:58 :
NAD is een held.

Sony QS serie is ook leuk trouwens.
Sony QS is bagger! Mn STR-DB 725 QS is overleden binnen een jaar of 4
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 13:40
Verwijderd
Citaat:
Syphon schreef op 03-02-2005 @ 09:21 :
Als ik het zo hoor dan is het juist een goed merk.

Het kost niks om te bouwen en het is wel heel duur om te verkopen. Het hangt in heel veel plekken dus ze doen het goed.

Dan kan het wel extreme kutmuziek zijn, ik vind dat jullie nogal overdrijven hoor. Maar mensen kopen het, het is dus beter dan de gemiddelde audio set.
Marketingtechnisch is Bose de "concurrentie" (lees: veel betere!) inderdaad vèr vooruit en heb ik niets dan lof over de manier waarop ze geld verdienen; met het verkopen van gebakken lucht. Echter, de cashflow die Bose stopt in marktuitbreiding en loze kreten, stopt een Mission, B&W of KEF liever in research of betere componenten.

Overdrijven? Ach, een aantal mensen hier weet weldegelijk waar ze over praten, hoor. Maar even serieus. Pak eens een CD'tje die behoorlijk gemastered is, ga die eens een paar keer aandachtig luisteren op je Bose-setje, maak vervolgens een afspraak bij Hobo, Stassen of weet-ik-veel waar om wat setjes te gaan luisteren die de helft kosten van wat jij voor je Bose-setje hebt neergelegd. En pak dan ook een normale versterker (NAD C320BEE of zo). Als jij dan nòg stellig durft te beweren dat alle kritiek op Bose overdreven is, petje af, maar dan is er iets ernstigs mis met je gehoor.

Je laatste zin is kenmerkend voor het hele idee achter bose.. "Maar mensen kopen het, het is dus beter dan de gemiddelde audio set". Triest, maar het deel vòòr de komma is inderdaad waar. Het deel erachter is, eerlijk waar, de grootste nonsense ooit.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 13:41
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 03-02-2005 @ 00:41 :
Je bent toch niet zo iemand die er stellig van overtuigd is dat je authentieke B&O-kabeltjes daar voor moet gebruiken, hè? Gelukkig. Gebruik common sense en ros d'r gewoon een willekeurige kabel tussen. Voor een beetje luxe kies je niet voor dropveter maar voor dat transparante kabeltje, een millimeter of 2 doorsnede.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 13:42
Verwijderd
Citaat:
twain4me schreef op 02-02-2005 @ 21:55 :
of gewoon zelf bouwen..
Als ik er handig genoeg voor was geweest, had ik 't zonder twijfel gedaan
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 13:44
Verwijderd
Citaat:
Syphon schreef op 02-02-2005 @ 19:09 :
Wat is dan wel leuk voor 200 euro, tja ik moet ff rustig aan doen.
In mijn eerlijke opinie verspil je 200 euro aan zulks. Mijn beste advies is doorsparen voor een èchte set, waar je makkelijk een jaar of 10 mee zult gaan doen.

Als je dan ècht voor thuisgebruik (lees: niet computer-gebruik) zo'n setje wilt; blijf dan bij Logitech.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 13:48
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 03-02-2005 @ 14:40 :
Marketingtechnisch is Bose de "concurrentie" (lees: veel betere!) inderdaad vèr vooruit en heb ik niets dan lof over de manier waarop ze geld verdienen; met het verkopen van gebakken lucht. Echter, de cashflow die Bose stopt in marktuitbreiding en loze kreten, stopt een Mission, B&W of KEF liever in research of betere componenten.

Overdrijven? Ach, een aantal mensen hier weet weldegelijk waar ze over praten, hoor. Maar even serieus. Pak eens een CD'tje die behoorlijk gemastered is, ga die eens een paar keer aandachtig luisteren op je Bose-setje, maak vervolgens een afspraak bij Hobo, Stassen of weet-ik-veel waar om wat setjes te gaan luisteren die de helft kosten van wat jij voor je Bose-setje hebt neergelegd. En pak dan ook een normale versterker (NAD C320BEE of zo). Als jij dan nòg stellig durft te beweren dat alle kritiek op Bose overdreven is, petje af, maar dan is er iets ernstigs mis met je gehoor.

Je laatste zin is kenmerkend voor het hele idee achter bose.. "Maar mensen kopen het, het is dus beter dan de gemiddelde audio set". Triest, maar het deel vòòr de komma is inderdaad waar. Het deel erachter is, eerlijk waar, de grootste nonsense ooit.
De post die ik niet wilde typen
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 13:52
Verwijderd
Citaat:
]{ing schreef op 03-02-2005 @ 14:48 :
De post die ik niet wilde typen
Ik houd van je <3
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 15:58
Vice
Vice is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 03-02-2005 @ 14:41 :
Je bent toch niet zo iemand die er stellig van overtuigd is dat je authentieke B&O-kabeltjes daar voor moet gebruiken, hè? Gelukkig. Gebruik common sense en ros d'r gewoon een willekeurige kabel tussen. Voor een beetje luxe kies je niet voor dropveter maar voor dat transparante kabeltje, een millimeter of 2 doorsnede.
bedankt
Oud 03-02-2005, 16:53
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 03-02-2005 @ 14:42 :
Ik zal aan je denken als ik ooit eens overga op speakers die gemaakt zijn uit gestapelde panelen. Moet ik ze natuurlijk wel met CNC laten maken, zodat een tweede setje geen ruk meer kost eigenlijk.

Heb je trouwens dat topic al eens gezien van die gast die een paar Avalon Sentinels nabouwt (op een iets kleinere schaal). Echt geweldig, die kerel is echt een vakman. De twee bovenste kasten zijn ook gemaakt uit gestapelde panelen.

Oud 04-02-2005, 23:01
Verwijderd
Zeg, topicstarter, wat ga je nou zoal doen?
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 23:02
Verwijderd
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 03-02-2005 @ 17:53 :
Ik zal aan je denken als ik ooit eens overga op speakers die gemaakt zijn uit gestapelde panelen.
<3
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 23:31
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 03-02-2005 @ 14:42 :
kan je geen keuzevak houtbewerking doen ofzo?
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 23:53
Verwijderd
Citaat:
twain4me schreef op 05-02-2005 @ 00:31 :
kan je geen keuzevak houtbewerking doen ofzo?
Erhm, ik zit al ik-weet-niet-hoe-lang niet meer op school, buitendat heb ik 2 linkerhanden. Daar helpt geen 20 jaar houtbewerking voor. En dan nog, op de -toenmalige- MAVO biedt/bood men geen houtbewerking.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 15:15
Verwijderd
Tja ik weet het niet. Ik kan beter denk ik nog even doorsparen. Voor 200 euro schiet het niet op. Over 4 jaar woon ik opmezelf dan zou het mooi zijn als ik dan mijn audio kan mee nemen en gewoon op de tv in de woon kamer kan aansluiten.

Maar dan zou het vast wel iets goedkoper zijn. Dan heb ik ook meer geld te besteden, ik wil maximaal dan 750/1000 euro besteden. Teminste zo denk ik er nu over.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 15:51
Verwijderd
Citaat:
Syphon schreef op 05-02-2005 @ 16:15 :
Tja ik weet het niet. Ik kan beter denk ik nog even doorsparen. Voor 200 euro schiet het niet op. Over 4 jaar woon ik opmezelf dan zou het mooi zijn als ik dan mijn audio kan mee nemen en gewoon op de tv in de woon kamer kan aansluiten.

Maar dan zou het vast wel iets goedkoper zijn. Dan heb ik ook meer geld te besteden, ik wil maximaal dan 750/1000 euro besteden. Teminste zo denk ik er nu over.
Yep, voor dat bedrag krijg je al heel behoorlijk geluid, hoor. Zowel nieuw als 2e hands (vergeet dat niet). Verstandig besluit.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 10:03
Electro Voice
Electro Voice is offline
No highs no lows that must be bose
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 14:53
Verwijderd
Citaat:
Electro Voice schreef op 07-02-2005 @ 11:03 :
No highs no lows that must be bose
Verrek, de dogmaman is weer terug
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 14:22
Electro Voice
Electro Voice is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 07-02-2005 @ 15:53 :
Verrek, de dogmaman is weer terug
Jah geluid is back on topic, dan kan ik toch niet achter blijven he?

Maar leuk dat je me nog kan herinneren!
Must have made some kind of impression
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten