![]() |
Zelf een piercing zetten.
Ik wil graag zelf een piercing proberen te zetten in mijn oor. Nu vroeg ik me af hoe ik dat het beste kon doen?
|
Met een hamer en een roestige spijker.
Er is een piercingtopic op Lifestyle, als ik me niet vergis heeft Chaos (oid) wel eens piercings bij zichzelf gezet, misschien kun je hem even PM-en. |
Citaat:
|
ehm weetje lijkt me niet zo heel verstandig waar wil je het doen dan...door je oorlel of door je kraakbeen?
|
Kraakbeen
|
Op internet heb je vast wel zo'n doe-het-zelf website.
|
Heb op google gezocht maar niks kunnen vinden.
|
iew!
:confused: |
Waarom zou je het zelf doen?
Denk aan alle infecties die je waarschijnlijk zal oplopen :s ga dan liever naar n piercshop |
Pfft, voor gaatje in je oor naar de piercingshop?
Gewoon goed ontsmetten, handjes wassen, schone naald gebruiken, blokje ijs erop om het wat dragelijker te maken en prikken maar. Nog veel hygienischer dan die pistooltjes die ze er vaak voor gebruiken. (n) |
6 euro in de winkel... krijg je er nog een oorbel + ontsmettingsspul bij.
|
Citaat:
|
Achja, in je oorlel kan zelf ook nog wel, deden ze vroeger ook :p
Hete naald, kurk erachter, prikken maar! Met kraakbeen moet je wel meer uitkijken, dat heeft nog wel 's de neiging ongecontroleerd te groeien (bloemkooloortjes). |
kraakbeen zou ik niet doen, vriendin van mij heeft het ook geprobeerd..(elke dag een stukje verder doordrukken)maar t wilde niet...gewoon laten schieten..kost 4 euro of laten piercen (dat schijnt beter te zijn ivm bloemkooloren) das wat duurder...en pijnlijker
|
het grote piercingtopic?
maar verder deed ik het altijd met naaldjes van me moeder... degene die ze gebruiken om lappen stof vast te zetten met naaien enso... of met een gewone naald of meteen gewoon een oorbel erdoorheen drukken.... vantevoren naald goed ontsmetten en na afloop je oor doordrenken met ontsmettingsmiddel... is bij mij altijd goed gegaan... |
gewoon naar een piercingshop gaan ;)
|
Er was eens een meisje en zij probeerde een gaatje in haar oor te maken met een niet ontsmette naald. Toen kreeg ze een mega ontsteking en had ze bijna haar oor moeten missen. Maar dit was maar een meisje uit Amerika en het was op tv.
Steriele naald en alles goed ontsmetten (voor en erna). Zweerknopje er in doen, klaar. Maar dat kunnen ze bij de juwelier ook heel goed. (Behalve bij de mijne, een gaatje zit een beetje scheef..) Of een piercingshop voor piercings in andere delen (van het oor). |
Waarom zou je? :|
|
Mijn vriendin heeft 2 navelpiercings gezet, je moet gewoon goed ontsmetten als je het doet en voorzichtig zijn. Dan komt het heus wel goed (y)
|
Handen wassen, naald ontsmetten, ijs tegen je oor aan houden, zodat t al wat 'verdoofd' is, naald er door heen halen + oorbel en weer insmeren met ontsmettingsmiddel.
Al denk ik toch dat 't verstandiger is als je 't laat doen... de kans is vrij groot dat als je 't zelf doet dat je scheef gaat, en het gaatje dus niet mooi is. |
Dat deed mijn ex ook, zelf een piercing zetten, alleen dan daar onder zn lip... deed ie ook nog waar ik bij was, dus ben snel weggerend. Maar hij deed het gewoon met een veiligheidsspeld en met hele ahrde ruige muziek op...want dan voelt ie geen pijn of is het lekker om pijn te voelen :confused:.
Maar ik zou het toch laten doen, omdat (net als iemand hierboven al zegt) de kans dan groter is dat het recht gaat enzo. iig veel succes |
Bedankt voor jullie reacties. Heb 't toch maar laten doen bij een pierceshop. Het koste 4 euro.
|
zonde, gewoon een oorbel (wel een staafje)...ontsmetten en boem: klaar! ik ben een mietje dus deed het beetje bij beetje, met een glaasje water naast me :D
overigens is het niet gaan ontsteken, maar dat hoeft natuurlijk niet bij iedereen zo te zijn. |
Pff ik wist niet dat zoveel mensen het zelf deden.. Ik heb 2 x 2 oorbellen onder in mijn oren, 1tje bovenin en een tongpiercing, maar ik heb ze toch allemaal door een juwelier/piercer laten zetten :eek:
|
Online zoeken naar piercingdistributeurs, kun je vast wel ergens een self-do pakketje vinden.
|
Citaat:
|
je had het echt makkelijk zelf kunnen doen, zonde van je geld om daar 4 euro voor te betalen. Gewoon een veiligheidsspeld een tijdje verhitten en dan erdoorheen. Tijdje laten zitten en dan een knopje erin.
|
Wanneer mag het knopje eruit en een ringetje erin?
|
Na 6 weken mag je ander oorbel in. Paar meiden bij mij uit de klas hebben ook al hun piercings zelf gezet, ik vind het niet verstandig, maargoed. Wie ben ik?
|
Citaat:
|
Citaat:
eerlijk gezegt betaal ik liever 4 euro en het goed gebeurd dan dat ik het zelf doe en bij wijze van mn oor vernaggeld word...magoed...idd wie ben ik. |
Citaat:
|
Ik zou 't echt niet zelf durven :o
|
Ach die paar euro die je der op bespaard.....
Ik heb het laten doen want ik wil strakjes tunnels en die wil ik wel mooi recht hebben. |
Citaat:
en nu heb ik een tunneltje van 5 mm :) Offtopic: maar ik raad het niemand aan |
tsjeck hier het piercing topic op lifestile, :o
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:48. |