![]() |
Realistische interrail planning?
Ik ga deze zomer zeer waarschijnlijk interrailen, maar ik vind het erg lastig om een beetje iets van een planning te maken. Niet dat ik nou wil plannen van dag x tot dag y ben ik daar, de volgende 3 dagen moet ik per se daar heen enz, maar ik vraag me gewoon af of het wel haalbaar is om alles te bezoeken wat ik wíl bezoeken in iets minder dan een maand (18/6-15/7)
De volgende landen/plaatsen wil ik graag bezoeken: - Florence - Athene en nog wat delen van Griekenland - Istanbul en het liefst ook verder landinwaarts - Roemenië - Bulgarije - Praag - Berlijn Kan iemand inschatten of dit een beetje te doen is? Ik heb op zich nog geen idee welke dingen ik bijv. in Roemenië/Bulgarije wil bezoeken dus ik kan ook niet echt inschatten hoeveel tijd ik daar aan kwijtben. Florence neemt niet heel veel tijd in beslag want ik ben er al een keer geweest. Athene en Istanbul kosten wel veel tijd denk ik en in Berlijn en Praag wil ik ook wel minstens 3 dagen blijven. |
Ik heb geen idee of het realitstisch is, het ziet er iig heel gaaf uit.. mag ik zo vrij zijn om te vragen hoe duur het is? Het lijkt mij namelijk ook heel gaaf:)
|
ik denk wel dat het reëel is, maar het wordt aardig duur. Volgens mij is het echt onbetaalbaar :o
|
Citaat:
Het treinkaartje is 400 euro en geldig voor heel Europa dus de vervoerskosten zijn gedekt, afgezien van eventuele toeslagen voor internationale/nachttreinen. Verder is oost Europa ook niet verschrikkelijk duur, hoewel ik verwacht dat Praag /Athene/Istanbul qua overnachtingen wel prijzig zijn maar onder de 20 euro moet zeker lukken. Eten kun je zo duur en goedkoop maken als je zelf wilt dus daar verwacht ik ook niet al te veel problemen mee. |
Citaat:
oehh dat is wel heel gaaf zeg, treinkaartje val me wel mee.. hoe lang mag je dan reizen? En hotel kan je idd zo duur maken als je zelf wilt. Gewoon slapen in jeugdherbergen of campings. |
Citaat:
Er zijn ook kaartjes voor kortere perioden alleen die zijn niet geldig voor heel Europa. Kijk anders eens op www.interrail.nl |
Citaat:
Ik heb jou planning ff bekeken, en als je dat allemaal in een maand wil bezoeken, wow wel veel zeg. Denk dat het wel kan maar omdat jij ervanuit gaat dat je veel tijd in die grote steden kwijt bent. En daarbij moet je ook rekening houden met reistijd. Maar veel plezier iig! |
Je noemt 7 'hoofd'bestemmingen. Een maand is grofweg 4 weken. Dus gemiddeld 4 dagen per bestemming, en je houd natuurlijk dan nog 3 dagen over van de maand, die je kan gebruiken voor de reizen die niet in 1 nacht te doen zijn (áltijd nachttrein nemen, spaart geld en tijd, en vooral in oosteuropa is de toeslag voor een slaapcoupe, met echte bedden, niet hoog =)).
|
Citaat:
|
Turkije zou ik je afraden. Het gaat er niet snel en is er in de zomer ronduit HEET. Dan kun je beter zoveel mogelijk aan de kust blijven in Zuid-Europa,
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:59. |