![]() |
[Geschiedenis] Intifada
Ik doe mijn praktische opdracht over de Intifada tussen Israel en de Palestijnen.
Mijn hoofdvraag: Waarom stoppen de Palestijnen de tweede Intifada niet? Deelvraag 1: Wat is de Intifada? Deelvraag 2: Wat is de doelstelling van Israel? Nou zit ik geloof ik met een klein probleempje. Momenteel zijn ze daar druk bezig, dus ik vraag me af of ik mijn hoofdvraag nog wel kan stellen.:| Misschien zijn hier mensen die er wat verstand van hebben, want ik ben het heel even kwijt hoe het nou verder moet... |
Het lijkt mij een niet te beantwoorden vraag - zo'n ontkennende... Waarom stel je niet als vraag welke als hoofdoorzaken van de tweede Intifada zijn aan te wijzen en onderzoek je verder hoe de situatie er nu voor staat.
|
je tweede deelvraag heeft weinig met de hoofdvraag te maken, die trouwens te kort te beantwoorden is.
Neem een andere vraagstelling zoals alluman al voorstelde. En waarom de Palestijnen doorwillen? twee antwoorden, de eerste begint met een h- en eindigd op -aat, de tweede begint met een p- en eindigd op -ropaganda. ;) |
Hm ja, misschien is dat verstandiger. Die vraag is ook wat beter te beantwoorden. :o (Maar m'n geschiedenisleraar had deze vraag mij zelfs voorgesteld :s.)
Maar ik heb dus een tweede deelvraag nodig... Iemand een tip of hint? :o |
Het ontstaan van de Intifada?
Of is dat dubbelop met 'wat is de Intifada?' ? |
*schop* :bloos:
|
Citaat:
Vergeet niet dat er meerdere intfadas zijn. |
Citaat:
Waarom beeindigen de Palestijnen de Tweede Intifada niet? [is wel suggestief, hoor, die vraag... waarom niet: "Komt er ooit een einde aan de Tweede Intifada?"] - Hoe is de Tweede Intifada ontstaan (evt. uitwijding naar de Eerste erbij) - Hoe beantwoordt het Israelische beleid de Tweede Intifada van de Palestijnen? - Waarom zal de Tweede Intifada niet beeindigd worden door de Palestijnen. - Wat zal Israels reactie hierop zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:02. |