![]() |
Wel of geen donor?
Heej..
Wat vinden jullie?? Wel of geen donor worden? Ik word zelf wel donor, maar ik ben wel benieuwd wat jullie daar van vinden :) . Waarom zou je wel/geen donor worden? |
ik vind van wel (y) ben zelf ook donor. ik vind eigenlijk dat het systeem ingevoerd moet worden dat iedereen automatisch donor wordt, en als hij/zij het niet wil zichzelf af kan melden, zo heb je alle luie mensen ook als donor. en uiteindelijk heeft de familie toch het laatste woord meestal
|
Is pasgeleden nog een topic over geweest http://forum.scholieren.com/showthre...ighlight=donor
En met de zoekfunctie worden er nog meer soortgelijke topics gevonden, dus waarschijnlijk gaat deze dicht. |
ik ben wel donor..
waarom .. tja na mijn leven heb ik er toch niks meer aan en ik heb liever dat iemand er dan nog plezier van heeft dan dat de wurmen het opvreten :) |
ik ben geen donor. Ik ben zo geboren, en wil ook zo mn kist in. En ik hoef ook geen ingewanden van anderen in me te hebben...
|
Citaat:
ik heb een 2e hands trommelvlies. anders was ik doof geweest. |
Citaat:
|
ga echt wel donor worden! dan heeft teminste iemand anders die ziek is er nog iets aan als ik dood ben! je kan der een leven mee redden en dat vind ik belangrijk!
|
Wel donor!!!
Helemaal zeker weten, en ik baal ervan dat ik het nu nog niet mag worden,,,... Kwil dat wel graag omdat ik zo denk van: als ik dood ga, dan heb ik zelf nix meer aan mn lichaam... en waarom zou ik alles mee de grond innemen als ik andere mensen ermee kan redden... toch?? |
Wel donor, omdat ik de overtuiging heb dat ik na mijn dood niets meer van mijn lichaam merk en het ook niet meer nodig heb. Dan zou het egoïstisch zijn om bij leven te bepalen dat ze niet aan mijn dode lijk mogen zitten als anderen daar iets aan kunnen hebben.
|
Geen donor. Puur omdat ik het ziekenhuis zaakje niet vertrouw als het op zoiets aankomt.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
geen donor, God heeft me dit lichaam gegeven, en het gaat ook zo terug naar hem.
|
Ik ben nóg geen donor, maar ben het wel van plan te worden.
Als het goed is krijg ik in maart of april een donorregistratieformulier in de bus. Ik ben zelf te lui om het nu al te doen en trouwens ben ik nog niet van plan om dood te gaan. Van mij mogen ze alles hebben, en wat er dan nog over is, mag naar de wetenschap. |
Citaat:
Er zit geen leeftijd aan vast, als je dat mss denkt... :) Ik ben overigens ook donor. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb aangegeven dat ik wil dat mijn nabestaanden daarover beslissen.
Ik wil die beslissing niet maken, omdat het voor mij niks uit maakt of ik nu wel of niet iets heb als ik dood ben; ik merk er niks van. Mijn nabestaanden moeten verder leven met de gedachte dat er iemand met mijn hart rond loopt, dus of ze dat willen of niet mogen zij beslissen. |
Ik ben al donor. Gewoon omdat ik na m'n dood toch niks maar aan m'n organen heb. :)
Overgens heb ik er geen probleem mee als mensen vanwege geloof geen donor willen worden, aangezien die mensen zelf ook geen organen aannemen van andere. |
Wel donor. Ik heb niets aan die organen want ik leef niet meer, dus ze mogen doen wat ze willen.
|
Ik ben donor geworden, om meerdere redenen:
- Na mijn dood heb ik niks meer aan mijn organen. Ik vind het dan van mezelf erg egoistisch als ik ze niet zou afstaan als ik dat zou kunnen. Het verandert het leven van de ontvanger zoveel.. - Als ik zelf erg ziek zou zijn, zou ik zelf ook graag een transplantatie krijgen. Dus ik vind dat ik dat nu voor die mensen die het nodig hebben mijn organen beschikbaar moet stellen. In ieder geval, succes ermee en denk er goed over na! |
Citaat:
|
Wel donor. Heb er dan toch niks meer aan, uiteindelijk help ik er alleen maar iemand mee.
Wat betreft de gelovigen, ik ben gelovig opgevoed en er wordt altijd gepredikt dat je je naaste lief moet hebben en moet helpen. Wat een mooier geschenk is er dan om iemand een kans op een verder leven te schenken :) |
ik ben donor, als ik dood ben heb ik niks meer aan mijn lichaam en vind ik het een mooi idee dat ze met mijn lichaam iemands leven beter kunnen maken/kunnen redden.
heb me ook aangemeld voor bloeddonor, moet alleen nog 6 maanden wachten voor ik gekeurd word (heb een piercing laten zetten) *wacht overigens nog steeds op een reactie van esprit-chick (vorige topic over donor zijn)* |
Citaat:
Maar ik moet er wel bij zeggen: ik heb net zo goed respect voor de mensen die geen donor willen worden.. dit is gewoon een beslissing die ieder voor zich moet maken en als iemand geen donor wil zijn, dan begrijp ik dat. |
Ik begrijp het wel, maar dat wil niet zeggen dat ik het niet egoïstisch vind. :)
|
Wel donor, simpel, ik heb er niets meer aan, en als er geen donoren zouden zijn zou ik 2 heel dierbaren op jonge leeftijd hebben verloren.
|
Ik ben geen donor. Ik wist het nog niet zeker toen ik het door moest geven. Nu zit ik te twijfelen en denk ik dat ik wel donor word.
|
Citaat:
En ja, dan ga je maar dood, that's life! |
Citaat:
|
Laatst zag ik zo'n programma op tv, er werd twee meisjes ( ong. 18 jr.) gevraagd of ze donor waren. Ze zeiden 'nee, want dat lijkt me zo'n eng idee...'
Dan word ik zoooooooo WOEST achter die tv! Als je nou nog een of ander geloof hebt waarbij je intact de hemel niet inkomt ofzo....ok dan. Maar dit.... dat vind ik zo ongelooflijk! Hoe kun je dat nu zeggen? Wanneer jij op een dag jankend bij je mammie in het ziekenhuis staat en dr is geen nieuw hart beschikbaar want iedereen vind het zo'n eng idee denk je vast ook niet ; en ach, de dood, that's life huh. |
Citaat:
Ik ben uiteraard niet zo raar om te beweren dat mensen die vanuit een geloofsovertuiging hun lichaam intact willen laten begraven daar het recht niet toe hebben, maar ik vind het wel egoïstisch. |
Mij mogen ze leeghalen als ik dood ben
Ik heb er dan toch niks meer aan |
ik vond het eerst best wel een eng id dus ik wilde het idee aan m'n ouders over laten als ik eenmaal dood ben :)
maarja als m'n ouders nou eerder dood gaan ... :o dan zou ik dus een probleem moeten hebben :o dus ik ben donor geworden ze mogen me helemaa leeghakken :evil: |
Wat ik me nou afvraag, al die mensen die geen donor zijn omdat 'ze niks afgeven en dus ook niks terug hoeven; stel dat er iets met je gebeurt en je hebt een donororgaan nodig om te overleven, zou je dat dan echt weigeren? Want dat vind ik nogal moeilijk te geloven eerlijk gezegd.
|
Citaat:
|
ik wil het wel worden, maar ben net 18 en dan krijg ik vanzelf zo'n formulier dacht ik..
|
Citaat:
|
Ik snap het tweede leven-argument niet helemaal. Dat doe je toch niet met je lichaam, maar met je 'ziel'? En als je je lichaam er voor nodig hebt, met een wederopstaan enzo, dan heb je er toch niet veel aan, want ook bij een begrafenis ben je tegen die tijd hoogstwaarschijnlijk weggerot.
Eh ja, ik ben donor. |
geen donor. Ik heb namelijk geen zin om mijn nieren (of een ander willekeurig orgaan) aan iemand af te staan die zijn/haar hele leven heeft gezopen/gerookt/teveel zout gegeten/te veel vlees etc zodat die nieren uiteindelijk kapot/verrot zijn en mijn gezonde nier mag krijgen zodat die verder kan met zuipen of whatever. Kijk als het aangeboren afwijking is, dan is het een ander verhaal, maar de kans is groter dat jouw orgaan naar iemand gaat met slechte leefgewoonte dan iemand met een afgeboren afwijking.
|
Ik ben geen donor. Waarom niet? Vertel me maar eens waarom ik 't wel zou moeten zijn.
|
Citaat:
|
Ik ben wel donor, alles mag weg :p.
Maar ik zou het liefste aan mn donorkaart toevoegen dat ik alleen wil dat het gaat naar iemand die zelf ook donor is.. |
Citaat:
Wat is dit nou voor ondoordacht gelul? Er is een kans ja dat zo iemand er krijgt, maar er is een (waarschijnlijk veel grotere kans) dat iemand je organen krijgt die het wél verdient. Iemand met slechte ogen kan je hoornvliezen krijgen. Je huid, voor mensen met bijv. brandwonden. Je hart, voor mensen met een aangeboren hartafwijking. Allemaal dingen die je niet zélf verneukt kan hebben. Maar dan nog, stel dat zo iemand jouw nier krijgt. Maakt het wat uit, dat hij dan toch verder leeft? Misschien dat diegene zijn leven nú wel betert. Maar nee, vooral niet dat risico nemen, stel je voor! :rolleyes: |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:50. |