![]() |
Roken
Roken moet afgeschaft worden.
|
jij moet dood :)
|
Hoezo moet ik dood het is maar gewoon een stelling hoor. een beetje relax please! En reageer een beetje normaal, als we allemaal zo aggressief zijn dan zou ik me hier in Nederland niet meer veilig voelen.
|
Neuh maar openbaar roken wel... je moet er geen andere mensen mee lastig vallen. Roken is je eigen keuze, maar dan moet je anderen ook de keuze geven niet te (mee)roken.
|
afschaffen is METEEN een groot woord ;)
er mogen wel strengere maatregelen komen vind ik.. |
12 ik rook zelf ook, en ik vind het niet erg als er strengere maatregelen komen. maar meestal rook ik uit mn raam (k mag niet roken van mn ouders) of ik sta op school in een speciaal hok, of ik sta met een groepie ergens onder een afdakkie of een pleintjee.. wie heeft er dan verder last van.? niemand toch?
|
Dan moet alchohol ook afgeschaft worden.
|
waarom alcohol
|
Citaat:
(Sorry, ik bedoel het niet aanvallend ofzo hoor, maar denken dat je er niemand kwaad mee doet vind ik een beetje dom.) |
Citaat:
Persoonlijk vind ik zo'n rookverbod in horeca etc niet verkeert. |
afschaffen
|
Citaat:
Er is (bij mijn weten :p) nog nooit een kind overreden omdat er iemand zat te roken achter het stuur. Er zijn echter al veel mensen overreden door dronken mensen. |
Citaat:
Op straat heb je normaal gezien geen last van de rook, echter wel van dronken mensen (die bv. dronken in de auto stappen). Mijn mening hé ;), van mij moet roken niet afgeschaft worden en alchohol ook niet.. |
alcohol met mate bezorgd geen schade en het is juist gezond
|
Citaat:
|
We schaffen roken af, alcohol, en ongezond eten. Drugs wordt een enorme misdaad. Iedereen (die dat lichamelijk aankan) moet sporten om gezond en fit te blijven.
Man wat zal dat schelen in de ziektekosten (y) |
Citaat:
Roken is iets wat ziektes veroorzaakt. Ook bij de mensen die eromheen staan. Dat is juist ook het bezwaar. Tja, mannen met teveel op kunnen vrouwen lastig vallen, maar dat is niet echt te vergelijken met het krijgen van COPD oid door het meeroken. Het is idd zo dat mensen met drank op de grootste veroorzakers zijn van verkeersongelukken, maar zelfs dat is nog wat anders. Met teveel drank op rijden mag ook niet, je buurman laten meeroken wel. Er zijn echt wel ongelukken gebeurt doordat mensen het even te druk met hun sigaret hadden. Om hem aan te steken, dat het ding viel en die gene hem wou oprapen etc. Iets anders doen terwijl je aan het rijden bent is nooit slim. |
Citaat:
|
Citaat:
Verder ben ik van mening dat je zelf mag weten wat je doet en laat, met roken buiten openbare ruimtes val je bijna niemand lastig dus waarom zou je het afschaffen? Oke, het kost de gezondheidszorg geld, maar overgewicht/vraatzucht kost ook veel geld (meer zelfs). |
niet verboden, en in de horeca afschaffen vind ik ook een slecht idee. het past in cafeetjes, en het zou kut zijn als die mensen dat buiten moeten gaan staan om even hun sigaret op te roken ed. een aantal rookvrije cafees lijkt me trouwens geen slecht plan.
|
Citaat:
|
Citaat:
En van dronken mensen word ik niet astmatisch. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
+mensen bewegen dus je gaat overgewicht tegen |
Citaat:
PS: Wat als je niet kunt fietsen (andere gezondheidsproblemen)? Er is geen reden om auto's uit de samenleving te halen. Het is nou eenmaal het meest efficiente vervoermiddel om ergens te komen. Verzin maar iets beters wat even efficient werkt, en daarnaast nog goed voor het milieu is. En mensen moeten ook weleens grote afstanden rijden... Tsja het is niet erg handig om heel de tijd de trein te moeten halen. Dag van tevoren al beginnen met fietsen dan maar? |
Zon druk gestressed leven is ook niet gezond
moet je ook maar niet doen |
Citaat:
|
Citaat:
|
Waarom afgeschaft worden.
Mensen hebben nog steeds een eigen wil wat ze doen. dus laat iedereen lekker voor zichzelf beslissen. |
Citaat:
Citaat:
|
Je moet het juist in 1 keer verbieden. Dan krijgen de rokers negatieve reacties van niet-rokers. Daardoor zullen sommige minder en niet meer gaan roken. Want het slaat nergens op, je hebt er geen positieve bijwerkingen van, en veel negatieve.
|
Citaat:
|
omfg, hier ook al
|
Citaat:
|
Roep hendrixx hier. :cool:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
uiteraard niet, kan je je al voorstellen hoe de overheid het staatstekort gaat opvullen als de accijnzen van de sigaretten misloopt??
en voor de rest: kuttopic, met reeds achterhaalde, en foutieve stellingen en argumenten |
Citaat:
Maar dan kun je altijd nog over de wachtlijsten discussieren. Ik had laatst gehoord dat 60% van alle gevallen van kanker longkaner is. Zal wel niet bevorderlijk zijn voor de wachtijden van mensen die een operatie tegaan hebben. Maar ach dan kunnen ze natuurlijk met die accijzen die gezondsheidzorg weer proberen op te peppen enz enz. |
Citaat:
|
Ik ben het er absoluut niet mee eens :)
Tuurlijk je moet rekening met elkaar houden, maar de niet-rokers dus ook met de rokers.. |
wat een gezeur
|
Citaat:
|
Het hoeft voor mij niet afgeschaft worden, maar het zou wel fijn zijn als het niet meer op dieren werd getest. Gelukkig zijn er al merken die dit niet meer doen. :)
|
Afschaffen die hap, tis alleen maar slecht.
& het enige nadeel is voor de regering met dat accijns gedoe. Maar verder, weg ermee (y) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:14. |