![]() |
nooit op tijd
mijn vriendin kan zich echt nooit haar haar afspraken wat betreft tijden houden. Zoals nu, zou om 2uur hier zijn, heb niks gezien en niks gehoord... Maar ze verwacht wel van mij dat ik alles voor haar doe en gelijk naar haar toe kom als ze dat vraagt.
Verder vind ze het gek als ik zeg dat dit gedrag mij dwars zit.... What shall i do??? iemand ervaring mee??? |
Gewoon er rustig nog een keer over praten?
Verder kan je vrij weinig doen behalve dr dumpen als het je echt zo enorm dwars zit. |
Ja mijn ex kwam ook nooit op tijd. Hij kwam minstens een half uur te laat altijd en als ik er wat van zei, zei ie: Ja zo ben ik nou eenmaal! Blabla, stom gedoe dus. Maargoed, ik heb dat zo ongeveer 11 maandjes toegelaten voordat ik er wat van zei. Ik was in staat om zelf voortaan ook te laat te komen. Hij vond het dus ook gek toen ik zei dat dat mij dwars zat.
|
Spreek dan 'n half uur vroeger af dan de bedoeling is.
|
Praat erover met haar. Een beetje te laat is niet echt erg, maar altijd veel te laat dat irriteeert best wel lijkt me. Dan kan je beter tussen-die-en-die-tijd afspreken of rond-dan-en-dan. Mss werkt dat beter.
|
Citaat:
Die persoon moet zich aanpassen, niet jij. |
Citaat:
|
Wat vind je vriendin ervan als jij iets later komt dan 'de afspraak'
Ik vind dat je gewoon moet kunnen komen wanneer je wil :P bv als je afspreekt ik kom vanavond, dan kan dat vanaf 6 uur :o of ongeveer een tijd afspreken :o |
Citaat:
praat er dus een keer met haar over |
Als je een tijd afspreekt moet je je imo daaraan houden. Als je zegt vanavond kan het de hele avond en als je ongveer een tijd zegt is dat precies zoals het is, een richtlijn. Hoewel ik het dan wel netjes vind als je even laat weten als je veel later bent. Je zit anders toch echt op iemand te wachten.
Zelf vind ik het best wel irritand als iemand altijd te laat is. Ik zie ook niet in waarom het zo moeilijk is gewoon optijd te komen. Als je je er echt aan ergert moet je het denk ik ook gewoon zeggen, anders blijf je ermee zitten en dat is nooit goed. |
Citaat:
Nouja ervaring mee... Ik herken mezelf wel een beetje in je vriendin :D Ach ja dat heb je of niet.. Tis vervelend. |
20 minuten is toch niet zoveel te laat? Ik zou er in ieder geval totaal geen probleem van maken.
Ikzelf ben wel altijd stipt op tijd en als ik ook maar 5 minuten te laat ben ga ik bellen want ik ben altijd bang dat mensen op mij moeten wachten:| |
ik ben altijd wel op tijd. maar ja hou er gewoon reking mee. maak een afspraak een half uur eerder :D
|
Citaat:
En als hij dan toch een keer op tijd is, dan wacht ie maar even hoor. |
Tja... vrouwen...
Je doet er niks aan. |
checkk
|
Citaat:
Tja... Mannen... maken altijd overal een probleem van. :nono: |
Ik ben zelf altijd te laat, ook bij de meest belangrijke dingen, maar ik maak er ook nooit een probleem van als iemand anders te laat is.
|
Citaat:
|
hmmm ik kom eigenlijk ook altijd te laat...
En bij me ex, hij vond dat niet erg, kwam zelf ook weleens iets later... Is toch ook niet zo erg? behalve dan als het meer dan een half uur is.... Ik zou het zelf helemaal niet erg vinden iig :s |
Ik ben meestal ook te laat :o
En ik zie het probleem niet echt. Zeg tegen d'r dat ze er maar mee moet leren leven dat jij af en toe te laat komt en accepteer dat zij vaak te laat is. Een beetje te laat komen is toch niet zo'n drama? |
Ook ik ben vaak te laat :o
Spreek gewoon half uurtje eerder af. Ik zie het probleem niet zo... Het is toch niet dat het om iets zeer belangrijks gaat??? |
Ik weet wat het is en het is verschrikkelijk irritant!!
Gelukkig komt mijn vriend altijd stipt op tijd en ook ik! Maar ik heb een vriendin die ook altijd te laat is. Of ze verzint dan een flauw excuus of ze doet alsof er niks aan de hand is. Als we afspreken om 18 uur stipt en ik wacht haar op aan de tramhalte of het station en ik moet er meer dan 20 minuten wachten, dan kan ik me zo ergeren aan haar dat ik zin heb om op te stappen. Wat is irritanter dan 20 minuten op iemand te moeten wachten?? En soms is het een half uur. Of ze belt me wanneer ik er al 15 minuten sta. Nee, het is verschrikkelijk irritant, als je afspreekt, dan hou je je aan de afspraak en dus ook aan het uur. Ik hoef ook niet 20 minuten later te komen op mijn werk... of na een paar keer ben ik ontslagen. |
Citaat:
Ik erger me juist aan de mentaliteit van mensen die in de stress schieten als iemand te laat is, nee stel je voor dat je eens flexibel zou zijn :rolleyes: |
Citaat:
|
Citaat:
Je hebt figuren die absoluut niet op de klok kunnen leven, vreselijk is dat (ik spreek uit ervaring) Het ergste is dat je er vrijwel niks aan kan doen, om een of andere manier gaat dat die kop maar niet in :mad: Mijn advies is simpel: spreek eens met haar af en kom niet of een flinke tijd later aankakken dan voelt ze ook eens hoe kut het is. |
Citaat:
|
Citaat:
Mijn vriend heeft er ook een handje van om te laat te komen. Maar hij weet dat ik daar een hekel aan heb dus meestal is hij op tijd (Y). Het kan dan schijnbaar wel. OT: zeg gewoon eens iets van, praat! :) |
Als je met iemand een tijd afspreekt ga je er ook vanuit dat diegene op de afgesproken tijd arriveerd. Niks flexibel, afspraak is afspraak, natuurlijk kan het voorkomen dat de persoon 5 a 10 minuten te laat is. Maar dat is iedereen weleens ooit. Als de ander altijd te laat is, vind ik niet dat diegene kan verwachten dat jij altijd op tijd bent en meteen voor die persoon klaar staat wanneer hij/zij dat nodig vindt.
Als ik jou was, zou ik er even goed met haar over praten. Zodat het ook duidelijk is voor haar hoe jij je erover voelt en wat je ervan denkt. |
Ow ik kan er ook absoluut niet tegen als mensen te laat zijn. Ikzelf ben dan ook altijd eerder te vroeg dan op tijd. Of ik zit thuis om half 2 al klaar om om 2 uur ergens naar toe te gaan.
Mijn vriend had er een handje van om gerust een uur of soms zelfs 3 uur later aan te komen kakken! Wat irritant vond ik dat! 1 keer was ik het gewoon zat. Toen hij me op kwam halen (te laat) zei ik dat ik niet mee ging en thuis bleef. Had ie maar op tijd moeten komen. Toen ben ik voor het eerst echt boos geweest en dat was ook de laatste keer. Hij schrok daar zo van dat ie nu altijd op tijd komt. Hooguit een kwartiertje later. En als het later wordt belt ie nu gewoon. :) |
Kick her ass :rolleyes:
|
Ik heb er ook een hekel aan als iemand niet op tijd kan komen. Als dat 1x gebeurt, okee. Maar als iemand steeds te laat komt is dat behoorlijk irritant. Ik zou er nogmaals met haar over praten, en zeggen dat je 't echt niet leuk vindt als ze steeds te laat is...
|
Citaat:
|
kwartier eerder afspreken, deed ik ook altijd
|
Citaat:
Citaat:
Maar ik moet toegeven dat ik mischien iets te makkelijk ben in zulke dingen, het maakt mij ook niet uit als anderen laat zijn. Ik ken gelukkig voornamelijk mensen die dezelfde instelling hebben, als je allebei te laat bent compenseert dat elkaar weer en hoef niemand lang te wachten, hoewel ik soms wel op tijd ben hoor ;) |
Wat zou ik dat hatelijk vinden als ik steeds op mensen zou moeten wachten terwijl je een >>AFSPRAAK<< hebt om een bepaalde tijd. Je spreekt wat af, daar hoor je je gewoon aan te houden..klaar, 10 minuten te laat ofzo kan nog wel maar daarna wordt t toch irritant. Is toch stom om te laat te komen, hou er gewoon rekening mee dat je op een bepaalde tijd daar en daar moet zijn en kom gewoon niet te laat. :rolleyes: Ik zou er in ieder geval wat scherpe opmerkingen tegenaan gooien:p
|
Citaat:
|
Ik vind het heel irritant als mensen altijd te laat komen. Vooral als ze dat van zichzelf weten, want dan ga je toch gewoon een kwartiertje of half uurtje eerder beginnen met weggaan, zodat je wel op tijd bent? Een tijdsafspraak maak je niet voor niets! Natuurlijk kun je allemaal wel es te laat komen, maar ik vind het niet meer dan normaal dat als je meer dan 5-10 minuutjes te laat bent, je ff een belletje geeft.
Als ik jou was zou ik er dan ook nog maar eens met je vriendin over praten, en zeggen dat je het echt heel irritant vindt. Of doe anders zoals iemand in het topic gepost had, zeg de afspraak af als ze er eindelijk is. Misschien dat ze dan snapt hoe irritant het is als mensen altijd te laat komen... |
Ik heb echt een heel lage tolerantie voor mensen die te laat komen, ik kan er echt verschrikkelijk slecht tegen, vooral als ze dan ook met die slappe kutsmoesjes komen. Als vrienden van mij te laat komen dan wijs ik ze daar gewoon op en laat ik duidelijk merken dat ik dat absoluut niet leuk vind. De meeste weten dat wel en komen altijd op tijd.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
wat een onzin, half uurtje eerder of later, who cares, als de persoon maar komt
|
spreek gewoon ongeveer n tijd af en laat haar naar je bellen als ze naar jou vertrekt of zoiets?
ik ben zelf ook wel eens iets later, mn vriendje ook :). (hij is eigenlijk iemand die altijd te laat komt, en bij mij is ie bijna altijd op tijd :D) |
Citaat:
|
Mijn vriend doet dat al jaren, op een gegeven moment weet je dat en spreek je een half uur eerder af omdat ze toch altijd een half uur later komt. En zonder dat ze het zelf dan weet, is ze op tijd :P
Je kan er natuurlijk over praten, misschien kan ze in het vervolg bellen wanneer ze later komt oid. Maar bij mijn vriend werkt dat niet, hij komt dat 1 keer op tijd, en daarna niet meer. 't Maakt me niet echt uit eigenlijk, ik weet het nu, maak me geen zorgen. Als het echt belangrijk is dat hij op tijd komt, dan heeft hij een probleem, ik niet. Dus ja, 't maakt me echt niet uit :) |
Citaat:
|
Maak dan gewoon geen afspraak als je toch te laat komt. Voor een hoop mensen die wel gewoon normaal zich aan de afspraak houden is het zwaar irritant, die sloven zich uit terwijl de ander zich nog ff omdraait in zn nest met de gedachten..ach ze wacht maar even t is hier zo lekker warm. Wat heeft dat niet met arrogantie te maken? :o
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Kom gewoon iedere minuut dat zij te laat is, zelf ook een minuut te laat op afspraken.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:14. |