Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-02-2005, 13:19
Bob_de_bouwer
Bob_de_bouwer is offline
mijn vriendin kan zich echt nooit haar haar afspraken wat betreft tijden houden. Zoals nu, zou om 2uur hier zijn, heb niks gezien en niks gehoord... Maar ze verwacht wel van mij dat ik alles voor haar doe en gelijk naar haar toe kom als ze dat vraagt.

Verder vind ze het gek als ik zeg dat dit gedrag mij dwars zit....

What shall i do???
iemand ervaring mee???
Oud 19-02-2005, 13:21
vixen
vixen is offline
Gewoon er rustig nog een keer over praten?
Verder kan je vrij weinig doen behalve dr dumpen als het je echt zo enorm dwars zit.
Oud 19-02-2005, 13:22
Silvie
Silvie is offline
Ja mijn ex kwam ook nooit op tijd. Hij kwam minstens een half uur te laat altijd en als ik er wat van zei, zei ie: Ja zo ben ik nou eenmaal! Blabla, stom gedoe dus. Maargoed, ik heb dat zo ongeveer 11 maandjes toegelaten voordat ik er wat van zei. Ik was in staat om zelf voortaan ook te laat te komen. Hij vond het dus ook gek toen ik zei dat dat mij dwars zat.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 13:23
Methuselah
Methuselah is offline
Spreek dan 'n half uur vroeger af dan de bedoeling is.
Oud 19-02-2005, 13:26
WolterB
WolterB is offline
Praat erover met haar. Een beetje te laat is niet echt erg, maar altijd veel te laat dat irriteeert best wel lijkt me. Dan kan je beter tussen-die-en-die-tijd afspreken of rond-dan-en-dan. Mss werkt dat beter.
Oud 19-02-2005, 13:49
Zwarte Reiger
Zwarte Reiger is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 19-02-2005 @ 14:23 :
Spreek dan 'n half uur vroeger af dan de bedoeling is.
Ook geen oplossing... aangezien die persoon waarschijnlijk ook wel eens op tijd is

Die persoon moet zich aanpassen, niet jij.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 13:52
Verwijderd
Citaat:
Silvie schreef op 19-02-2005 @ 14:22 :
Ja mijn ex kwam ook nooit op tijd. Hij kwam minstens een half uur te laat altijd en als ik er wat van zei, zei ie: Ja zo ben ik nou eenmaal! Blabla, stom gedoe dus. Maargoed, ik heb dat zo ongeveer 11 maandjes toegelaten voordat ik er wat van zei. Ik was in staat om zelf voortaan ook te laat te komen. Hij vond het dus ook gek toen ik zei dat dat mij dwars zat.
komt tijd komt grolsch
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 13:53
Verwijderd
Wat vind je vriendin ervan als jij iets later komt dan 'de afspraak'

Ik vind dat je gewoon moet kunnen komen wanneer je wil
bv als je afspreekt ik kom vanavond, dan kan dat vanaf 6 uur
of ongeveer een tijd afspreken
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 14:09
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
Bob_de_bouwer schreef op 19-02-2005 @ 14:19 :
mijn vriendin kan zich echt nooit haar haar afspraken wat betreft tijden houden. Zoals nu, zou om 2uur hier zijn, heb niks gezien en niks gehoord... Maar ze verwacht wel van mij dat ik alles voor haar doe en gelijk naar haar toe kom als ze dat vraagt.

What shall i do???
iemand ervaring mee???
Je mond is voor meer dingen geschikt als beffen
praat er dus een keer met haar over
Oud 19-02-2005, 14:11
Ieke
Ieke is offline
Als je een tijd afspreekt moet je je imo daaraan houden. Als je zegt vanavond kan het de hele avond en als je ongveer een tijd zegt is dat precies zoals het is, een richtlijn. Hoewel ik het dan wel netjes vind als je even laat weten als je veel later bent. Je zit anders toch echt op iemand te wachten.
Zelf vind ik het best wel irritand als iemand altijd te laat is. Ik zie ook niet in waarom het zo moeilijk is gewoon optijd te komen. Als je je er echt aan ergert moet je het denk ik ook gewoon zeggen, anders blijf je ermee zitten en dat is nooit goed.
Oud 19-02-2005, 14:21
Verwijderd
Citaat:
Bob_de_bouwer schreef op 19-02-2005 @ 14:19 :

What shall i do???
iemand ervaring mee???

Nouja ervaring mee... Ik herken mezelf wel een beetje in je vriendin Ach ja dat heb je of niet.. Tis vervelend.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 14:37
Dith
Dith is offline
20 minuten is toch niet zoveel te laat? Ik zou er in ieder geval totaal geen probleem van maken.
Ikzelf ben wel altijd stipt op tijd en als ik ook maar 5 minuten te laat ben ga ik bellen want ik ben altijd bang dat mensen op mij moeten wachten
Oud 19-02-2005, 14:38
annetjuh
annetjuh is offline
ik ben altijd wel op tijd. maar ja hou er gewoon reking mee. maak een afspraak een half uur eerder
Oud 19-02-2005, 14:43
kiddin
kiddin is offline
Citaat:
Zwarte Reiger schreef op 19-02-2005 @ 14:49 :
Ook geen oplossing... aangezien die persoon waarschijnlijk ook wel eens op tijd is

Nou bij m'n vader werkt het prima . Die is ook altijd standaard een kwartier te laat. Ik spreek met hem nu meestal een kwartier eerder af, dan komt ie precies wanneer ik wil.

En als hij dan toch een keer op tijd is, dan wacht ie maar even hoor.
Oud 19-02-2005, 15:02
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Tja... vrouwen...

Je doet er niks aan.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 15:06
sinaasappeltje>
sinaasappeltje> is offline
checkk
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 15:19
annetjuh
annetjuh is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 19-02-2005 @ 16:02 :
Tja... vrouwen...

Je doet er niks aan.
Altijd bedankt

Tja... Mannen... maken altijd overal een probleem van.
Oud 19-02-2005, 15:30
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Ik ben zelf altijd te laat, ook bij de meest belangrijke dingen, maar ik maak er ook nooit een probleem van als iemand anders te laat is.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 15:32
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Zwarte Reiger schreef op 19-02-2005 @ 14:49 :

Die persoon moet zich aanpassen, niet jij.
Dan moet hij/zij eens 'n keertje wachten, big deal.
Oud 19-02-2005, 16:07
Eazy E
Eazy E is offline
hmmm ik kom eigenlijk ook altijd te laat...
En bij me ex, hij vond dat niet erg, kwam zelf ook weleens iets later...
Is toch ook niet zo erg? behalve dan als het meer dan een half uur is....
Ik zou het zelf helemaal niet erg vinden iig
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 16:12
Vaj
Vaj is offline
Ik ben meestal ook te laat

En ik zie het probleem niet echt. Zeg tegen d'r dat ze er maar mee moet leren leven dat jij af en toe te laat komt en accepteer dat zij vaak te laat is. Een beetje te laat komen is toch niet zo'n drama?
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 16:28
Sparkle.
Sparkle. is offline
Ook ik ben vaak te laat

Spreek gewoon half uurtje eerder af.
Ik zie het probleem niet zo...
Het is toch niet dat het om iets zeer belangrijks gaat???
Oud 19-02-2005, 16:43
elledc
elledc is offline
Ik weet wat het is en het is verschrikkelijk irritant!!
Gelukkig komt mijn vriend altijd stipt op tijd en ook ik!
Maar ik heb een vriendin die ook altijd te laat is. Of ze verzint dan een flauw excuus of ze doet alsof er niks aan de hand is.
Als we afspreken om 18 uur stipt en ik wacht haar op aan de tramhalte of het station en ik moet er meer dan 20 minuten wachten, dan kan ik me zo ergeren aan haar dat ik zin heb om op te stappen. Wat is irritanter dan 20 minuten op iemand te moeten wachten?? En soms is het een half uur.
Of ze belt me wanneer ik er al 15 minuten sta.
Nee, het is verschrikkelijk irritant, als je afspreekt, dan hou je je aan de afspraak en dus ook aan het uur.
Ik hoef ook niet 20 minuten later te komen op mijn werk... of na een paar keer ben ik ontslagen.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 16:48
Vaj
Vaj is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 19-02-2005 @ 17:43 :
Wat is irritanter dan 20 minuten op iemand te moeten wachten??
Iemand die niet komt opdagen?

Ik erger me juist aan de mentaliteit van mensen die in de stress schieten als iemand te laat is, nee stel je voor dat je eens flexibel zou zijn
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 16:54
elledc
elledc is offline
Citaat:
Vaj schreef op 19-02-2005 @ 17:48 :

Ik erger me juist aan de mentaliteit van mensen die in de stress schieten als iemand te laat is, nee stel je voor dat je eens flexibel zou zijn
ik schiet niet in de stress als ze te laat is, ik zeg er nu bijvoorbeeld nooit meer iets over omdat ik het gewend ben, maar ik kan je wel zeggen dat het behoorlijk irritant is om telkens weer daar voor pietsnot te staan wachten.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-02-2005, 17:00
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 19-02-2005 @ 16:02 :

je doet er niks aan.
Idd,

Je hebt figuren die absoluut niet op de klok kunnen leven, vreselijk is dat (ik spreek uit ervaring)

Het ergste is dat je er vrijwel niks aan kan doen, om een of andere manier gaat dat die kop maar niet in

Mijn advies is simpel: spreek eens met haar af en kom niet of een flinke tijd later aankakken dan voelt ze ook eens hoe kut het is.
Oud 19-02-2005, 18:20
Yurgentje
Yurgentje is offline
Citaat:
Warsocket schreef op 19-02-2005 @ 15:09 :
Je mond is voor meer dingen geschikt als beffen
praat er dus een keer met haar over
..... pcies de goeie woorden op het goeie moment
Oud 19-02-2005, 18:46
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Vaj schreef op 19-02-2005 @ 17:48 :

Nee het is gewoon arrogant om te laat te komen. Ok 5 minuutjes, kan gebeuren maar als iemand tien minuten te laat komt dan begin ik me te irriteren. Ik kom zelf ook altijd op tijd, ik vindt niet dat ik zo belangrijk ben dat anderen op mij moeten gaan staan wachten.

Mijn vriend heeft er ook een handje van om te laat te komen. Maar hij weet dat ik daar een hekel aan heb dus meestal is hij op tijd . Het kan dan schijnbaar wel.

OT: zeg gewoon eens iets van, praat!
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 18:58
Sprinkle
Sprinkle is offline
Als je met iemand een tijd afspreekt ga je er ook vanuit dat diegene op de afgesproken tijd arriveerd. Niks flexibel, afspraak is afspraak, natuurlijk kan het voorkomen dat de persoon 5 a 10 minuten te laat is. Maar dat is iedereen weleens ooit. Als de ander altijd te laat is, vind ik niet dat diegene kan verwachten dat jij altijd op tijd bent en meteen voor die persoon klaar staat wanneer hij/zij dat nodig vindt.

Als ik jou was, zou ik er even goed met haar over praten. Zodat het ook duidelijk is voor haar hoe jij je erover voelt en wat je ervan denkt.
Oud 19-02-2005, 18:59
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ow ik kan er ook absoluut niet tegen als mensen te laat zijn. Ikzelf ben dan ook altijd eerder te vroeg dan op tijd. Of ik zit thuis om half 2 al klaar om om 2 uur ergens naar toe te gaan.

Mijn vriend had er een handje van om gerust een uur of soms zelfs 3 uur later aan te komen kakken! Wat irritant vond ik dat! 1 keer was ik het gewoon zat. Toen hij me op kwam halen (te laat) zei ik dat ik niet mee ging en thuis bleef. Had ie maar op tijd moeten komen. Toen ben ik voor het eerst echt boos geweest en dat was ook de laatste keer. Hij schrok daar zo van dat ie nu altijd op tijd komt. Hooguit een kwartiertje later. En als het later wordt belt ie nu gewoon.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 19:16
ItsSuuS
ItsSuuS is offline
Kick her ass
Oud 19-02-2005, 20:15
-(L)-
Ik heb er ook een hekel aan als iemand niet op tijd kan komen. Als dat 1x gebeurt, okee. Maar als iemand steeds te laat komt is dat behoorlijk irritant. Ik zou er nogmaals met haar over praten, en zeggen dat je 't echt niet leuk vindt als ze steeds te laat is...
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 21:30
elledc
elledc is offline
Citaat:
Sprinkle schreef op 19-02-2005 @ 19:58 :
Als je met iemand een tijd afspreekt ga je er ook vanuit dat diegene op de afgesproken tijd arriveerd. Niks flexibel, afspraak is afspraak, natuurlijk kan het voorkomen dat de persoon 5 a 10 minuten te laat is. Maar dat is iedereen weleens ooit. Als de ander altijd te laat is, vind ik niet dat diegene kan verwachten dat jij altijd op tijd bent en meteen voor die persoon klaar staat wanneer hij/zij dat nodig vindt.

Als ik jou was, zou ik er even goed met haar over praten. Zodat het ook duidelijk is voor haar hoe jij je erover voelt en wat je ervan denkt.
Indd.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 21:50
bracelance
bracelance is offline
kwartier eerder afspreken, deed ik ook altijd
Oud 19-02-2005, 22:32
Vaj
Vaj is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 19-02-2005 @ 17:54 :
ik schiet niet in de stress als ze te laat is, ik zeg er nu bijvoorbeeld nooit meer iets over omdat ik het gewend ben, maar ik kan je wel zeggen dat het behoorlijk irritant is om telkens weer daar voor pietsnot te staan wachten.
Als iemand altijd te laat komt, weet je dat en kun je er rekening mee houden. En ik heb vaak genoeg op mensen moeten wachten, maar ik vind het geen probleem.

Citaat:
*sunrise1986* schreef op 19-02-2005 @ 19:46 :
Nee het is gewoon arrogant om te laat te komen. Ok 5 minuutjes, kan gebeuren maar als iemand tien minuten te laat komt dan begin ik me te irriteren. Ik kom zelf ook altijd op tijd, ik vindt niet dat ik zo belangrijk ben dat anderen op mij moeten gaan staan wachten.

Mijn vriend heeft er ook een handje van om te laat te komen. Maar hij weet dat ik daar een hekel aan heb dus meestal is hij op tijd . Het kan dan schijnbaar wel.

OT: zeg gewoon eens iets van, praat!
Ik vind het niets met arrogantie te maken hebben. Te laat komen doe je gewoonlijk niet opzettelijk en als jij diegene niet belangrijk genoeg vind om op te wachten doe je dat toch niet? Het is niet iets persoonlijks.

Maar ik moet toegeven dat ik mischien iets te makkelijk ben in zulke dingen, het maakt mij ook niet uit als anderen laat zijn. Ik ken gelukkig voornamelijk mensen die dezelfde instelling hebben, als je allebei te laat bent compenseert dat elkaar weer en hoef niemand lang te wachten, hoewel ik soms wel op tijd ben hoor
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 00:14
blupp
blupp is offline
Wat zou ik dat hatelijk vinden als ik steeds op mensen zou moeten wachten terwijl je een >>AFSPRAAK<< hebt om een bepaalde tijd. Je spreekt wat af, daar hoor je je gewoon aan te houden..klaar, 10 minuten te laat ofzo kan nog wel maar daarna wordt t toch irritant. Is toch stom om te laat te komen, hou er gewoon rekening mee dat je op een bepaalde tijd daar en daar moet zijn en kom gewoon niet te laat. Ik zou er in ieder geval wat scherpe opmerkingen tegenaan gooien
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 10:41
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Vaj schreef op 19-02-2005 @ 23:32 :
Ik vind het niets met arrogantie te maken hebben. Te laat komen doe je gewoonlijk niet opzettelijk en als jij diegene niet belangrijk genoeg vind om op te wachten doe je dat toch niet? Het is niet iets persoonlijks.
Te laat komen gebeurd wel opzettelijk. Als je te laat weggaat dan kom je te laat, simpele logica. Als je op tijd wil komen moet je gewoon op tijd weggaan. Als je van jezelf weet dat je altijd te laat komt ga dan gewoon consequent tien minuten eerder weg. Nee ok, het is niets persoonlijks maar ik sta daar wel persoonlijk te wachten, ik kan mijn tid wel beter gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 10:45
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Ik vind het heel irritant als mensen altijd te laat komen. Vooral als ze dat van zichzelf weten, want dan ga je toch gewoon een kwartiertje of half uurtje eerder beginnen met weggaan, zodat je wel op tijd bent? Een tijdsafspraak maak je niet voor niets! Natuurlijk kun je allemaal wel es te laat komen, maar ik vind het niet meer dan normaal dat als je meer dan 5-10 minuutjes te laat bent, je ff een belletje geeft.

Als ik jou was zou ik er dan ook nog maar eens met je vriendin over praten, en zeggen dat je het echt heel irritant vindt. Of doe anders zoals iemand in het topic gepost had, zeg de afspraak af als ze er eindelijk is. Misschien dat ze dan snapt hoe irritant het is als mensen altijd te laat komen...
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 10:59
Verwijderd
Ik heb echt een heel lage tolerantie voor mensen die te laat komen, ik kan er echt verschrikkelijk slecht tegen, vooral als ze dan ook met die slappe kutsmoesjes komen. Als vrienden van mij te laat komen dan wijs ik ze daar gewoon op en laat ik duidelijk merken dat ik dat absoluut niet leuk vind. De meeste weten dat wel en komen altijd op tijd.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 11:14
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 20-02-2005 @ 11:59 :
Ik heb echt een heel lage tolerantie voor mensen die te laat komen, ik kan er echt verschrikkelijk slecht tegen, vooral als ze dan ook met die slappe kutsmoesjes komen. Als vrienden van mij te laat komen dan wijs ik ze daar gewoon op en laat ik duidelijk merken dat ik dat absoluut niet leuk vind. De meeste weten dat wel en komen altijd op tijd.
*bravo* afspraak is afspraak en als je iets later komt dan bel je ff
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 12:22
Verwijderd
Citaat:
devilious schreef op 20-02-2005 @ 12:14 :
*bravo* afspraak is afspraak en als je iets later komt dan bel je ff
Ja, dat ook nog eens. Tegenwoordig heeft elke randdebiel een mobieltje dus als je niet eens vantevoren even kunt bellen dat je onderweg bent en er over tien minuten bent, of dat je helemaal niet meer kunt komen zodat de ander in elk geval niet voor jan lul staat te wachten, dan is het wel heel triest met je gesteld.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 12:40
Donny must die
Donny must die is offline
wat een onzin, half uurtje eerder of later, who cares, als de persoon maar komt
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 12:46
waves
waves is offline
spreek gewoon ongeveer n tijd af en laat haar naar je bellen als ze naar jou vertrekt of zoiets?

ik ben zelf ook wel eens iets later, mn vriendje ook .
(hij is eigenlijk iemand die altijd te laat komt, en bij mij is ie bijna altijd op tijd )
Oud 20-02-2005, 12:52
Verwijderd
Citaat:
Nanahara schreef op 20-02-2005 @ 13:40 :
wat een onzin, half uurtje eerder of later, who cares, als de persoon maar komt
Je hebt gelijk, als je met een vriend hebt afgesproken om 21:00 naar de film te gaan maakt het natuurlijk helemaal niet uit dat je een halfuur later nog de zaal binnen komt stommelen als de film allang begonnen is.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 12:53
Verwijderd
Mijn vriend doet dat al jaren, op een gegeven moment weet je dat en spreek je een half uur eerder af omdat ze toch altijd een half uur later komt. En zonder dat ze het zelf dan weet, is ze op tijd

Je kan er natuurlijk over praten, misschien kan ze in het vervolg bellen wanneer ze later komt oid. Maar bij mijn vriend werkt dat niet, hij komt dat 1 keer op tijd, en daarna niet meer. 't Maakt me niet echt uit eigenlijk, ik weet het nu, maak me geen zorgen. Als het echt belangrijk is dat hij op tijd komt, dan heeft hij een probleem, ik niet. Dus ja, 't maakt me echt niet uit
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 12:55
Donny must die
Citaat:
nare man schreef op 20-02-2005 @ 13:52 :
Je hebt gelijk, als je met een vriend hebt afgesproken om 21:00 naar de film te gaan maakt het natuurlijk helemaal niet uit dat je een halfuur later nog de zaal binnen komt stommelen als de film allang begonnen is.
dat is dan een ander verhaal
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 13:20
blupp
blupp is offline
Maak dan gewoon geen afspraak als je toch te laat komt. Voor een hoop mensen die wel gewoon normaal zich aan de afspraak houden is het zwaar irritant, die sloven zich uit terwijl de ander zich nog ff omdraait in zn nest met de gedachten..ach ze wacht maar even t is hier zo lekker warm. Wat heeft dat niet met arrogantie te maken?
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 13:22
blupp
blupp is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 20-02-2005 @ 13:55 :
dat is dan een ander verhaal
lol..ja tuurlijk dat is een ander verhaal. Dus soms mag je wel sociaal doen en op tijd komen en soms moet t maar een keer.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 13:24
Donny must die
Citaat:
blupp schreef op 20-02-2005 @ 14:22 :
lol..ja tuurlijk dat is een ander verhaal. Dus soms mag je wel sociaal doen en op tijd komen en soms moet t maar een keer.
als tijd van belang is, zoals bij een bios of concert, is het dus wel belangrijk dat je komt. Maar als je thuis gaat chillen, poepoe, als je ietsje later komt
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 14:12
Verwijderd
Kom gewoon iedere minuut dat zij te laat is, zelf ook een minuut te laat op afspraken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten