![]() |
Pink Floyd topic
Zo van, vette band. Ik heb alleen The Wall en dat is natuurlijk geweldig spul op die plaat. Erg sfeervol en uniek. Lekker spacende gitaar, mooie vocalen.
|
Heb Dark side of the Moon.
Gave cd. (y) |
Wish You Where Here (y)
|
Voor de Pink Floyd liefhebbers onder jullie die deze band voor de eerste keer ''ontdekken'' zijn deze platen wel aan te bevelen. (y)
Omdat de discografie erg omvangrijk is, kun je in eerste instantie beperken tot deze Cd,s. The darkside of the moon 1973 Wish you where here 1975 Animals 1976 The Wall 1980 The final cut 1983 A memontary lapse of reason 1987 The division bells 1994 Als aanvulling kun je dan later aankopen. More 1969 Medle 1971 David Gilmour ,david gilmour, 1978 Leuk detail is dat ze bij ''The final cut'' gebruik hebben gemaakt van een zg drie dimensionale geluids techniek bij de opname. En zorg dat je bij Ummagumma de vliegenmepper klaar hebt liggen. :D |
Wish you were here beste album (y)
Vooral Shine on you crazy diamond is prachtig. |
Ik heb ook The Wall (y) geweldig album
|
Ik luister momenteel High Hopes.
Verder is alles al gezegd wat er gezegd moest worden. |
dark side of the moon:D en the wall natuurlijk! ga binnekort wish you were here kopen:D
|
Heerlijke band. :cool:
Over the final cut: ik luisterde hem deze vakantie voor het eerst, terwijl ik op de camping zat met een grindpad achter me. Nummer 7 begon.. en ik keek om me heen omdat ik echt dacht dat er iemand achter me liep.. en maar niemand kunnen ontdekken... |
Piper at the gates of dawn
Syd barrett the beste |
Citaat:
http://upload.talk2.nl/files/567582101_0136.JPG Deze uitvoeringen zijn de oorspronkelijke CD persingen van 'Wish you where here', en zijn al jaren... Out of print. De uitvoering die nu in de winkels te koop zijn, zijn de 1992 heruitgaves met een andere (foute) cover, en zien er zo uit. :o http://images.amazon.com/images/P/B0...1.LZZZZZZZ.jpg |
wtf boeit het plaatje?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
true, maar Cornel blíjft een nerd :p
|
Citaat:
|
"The Zabriskie Point Sessions" is ook een aanrader.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb bijna alle cd's :o
Favoriet is Dogs van het album Animals, dat vind ik tevens het beste album van de band. |
Citaat:
En van Animals zijn veel uitvoeringen van, klik maar eens op het plaatje. http://pinkfloydsound.com/pictures/a...yd_Animals.jpg Het gebouw op de cover is een echt bestaand fabrieks gebouw in England, waarbij ze ook een groot opblaasvarken hebben gebruikt . |
Citaat:
|
Citaat:
Deze is ook heel fraai, eerste soloplaat van gitarist David Gilmour. (y) http://cover09.cduniverse.com/MuzeAu...100/105452.jpg Die andere muzikanten van Pink Floyd, zoals Richard Wright, Nick Mason en Roger Waters maken interessante soloplaten die je als liefhebber zeker eens in de gaten moet houden, al zijn die Cd,s van Waters gewoon een verdere ''Pinkfloyd'' voortzetting onder zijn eigen naam. ;) |
Ik denk dat ik me zo maar even ga aftrekken op die heerlijke collecters items. De dryathon begint toch morgen pas.
Collllllecters items, voel je hoe hij harder wordt als je dat zegt? Ik voel me nu pas echt verbonden met de band. Het is net alsof we nu al jaren broers zijn, of innig verliefd, dat we elkaar stiekem poezie voorlezen. Hmmm colllllecters items. Bitch eens niet zo. |
Citaat:
Veel plezier bij het aftrekken, graag een pic als het even kan. :rolleyes: |
Citaat:
|
vergeet niemand The Wall?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Pink Floyd is mn favoriete band. We hebben alle albums tot The final cut op vinyl. The final cut, A momentary lapse of reason en The divison bell op cd.
Voor de rest wat soloplaten van elk bandlid. |
pink floyd is geweldig
|
oh en ik vind wish you were here en animals de beste platen
|
Citaat:
Citaat:
|
animals, en live in pompeii zijn mn favorieten, maar eigenlijk zijn de meeste albums wel gaaf, alleen the final cut en momentary lo reason, die zijn minder
|
Citaat:
de beste is een groot woord maar als ik moet kiezen zeg ik animals |
omfg nooit geweten dat collectors items zo belangrijk waren om de muziek werkelijk te waarderen
:( |
joh :eek:
waar zat je al die tijd? :nono: |
in een grot genietend van louter cd's die ik gebrand had in de tijden van AudioGalaxy :( (wat PF betreft)
|
Oe, ik heb ook twee originelen op plaat, Ummagumma en Dsotm.
Ik kan in tegenstelling tot Cornel aanraden om ook wat minder bekende werken te beluisteren, zodat je misschien wat meer over de eigenaardigheden van de mannen van Pink Floyd te weten komt. |
Pulse
|
Citaat:
De Pink Floyd platen van vóór 1973 (zeg maar de eerste 5 jaar) klinken nou niet bepaald toegankelijk, in die periode werd er veelal muziek gemaakt met een hoog experimenteel en psychedelische (acid) rock gehalte. Hun (derde) plaat ''More'' (1969) bevat een film soundtrack, ''Ummagumma'' (1970) is een dubbel LP en bevat naast veel experimentele muziek, ook live opnames. ''Atom heart mother'' (1971) is een zwaar georkestreerde conceptplaat die ondanks alles toch een hoge verkoop haalde, hierna volgen nog enkele psychedelische platen al dan niet bijgestaan door symfonie orkesten. De grote klapper komt pas in 1973 bij het verschijnen van '' The darkside of the moon''. Deze plaat staat maar liefst 741 weken in de Amerikaanse LP lijsten, en is dan ook de best verkocht rockplaat alller tijden. De produktie en techniek was dan ook in handen van niemand minder dan Alan Parsons (The Alan Parsons Project). :cool: |
De DVD van The Wall is trouwens ook uiterst vet!!!
Brilliante rol van Bob Geldof! |
Pink Floyd is goeeeddd,, de meeste nummers tenminste niet alles.. Breahte is mooi en Wish you where here...
xxx |
Citaat:
Persoonlijke verzameling: Relics (LP) Atom Heart Mother (MFSL CD) Dark Side of the Moon (CD) Wish You Were Here (LP) Meddle (CD) The Wall (CD en MFSL CD) A Momentary Lapse of Reason (CD) Division Bell (CD) Pulse (VHS) The Pros and Cons of Hitchhiking (CD, Roger Waters solo) En ik hou van ze allemaal (Y) (edit: ik was vergeten dat ik Meddle ook nog had) |
Citaat:
Weinig van jullie hebben het over 'the Piper at the Gates of Dawn', die altijd al eens heb willen kopen. Is die uncool ofzo ? :D http://roio.alpha.pl/pink_floyd_69/c...ie%20point.htm |
Citaat:
Plaatje: http://www.jeanmark.com/im/6188.jpg |
Zabriski point, dat zijn toch best veel ideetjes die later zijn uitgewert op oa dsotm, us and them als ik me niet vergis, en nog wat meer.
|
Citaat:
Ik heb wel nog wat Lp's in Londen ooit gekocht met wat Londense sessies - nooit ergens anders gezien - en die klinken nog steeds best goed, ware het niet dat ze nauwelijks onbekend materiaal bevatten. |
Citaat:
:eek:, het artwork is in de loop van de tijd in ieder geval een stuk beter geworden. |
ja maar volgens mij komt dat omdat zabriski point nooit echt zo'n hele officiele lp was, tenminste dat dacht ik altijd
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:20. |