Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Deze uitvoeringen zijn de oorspronkelijke CD persingen van 'Wish you where here', en zijn al jaren... Out of print. De uitvoering die nu in de winkels te koop zijn, zijn de 1992 heruitgaves met een andere (foute) cover, en zien er zo uit. ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() En van Animals zijn veel uitvoeringen van, klik maar eens op het plaatje. ![]() Het gebouw op de cover is een echt bestaand fabrieks gebouw in England, waarbij ze ook een groot opblaasvarken hebben gebruikt . |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Deze is ook heel fraai, eerste soloplaat van gitarist David Gilmour. ![]() ![]() Die andere muzikanten van Pink Floyd, zoals Richard Wright, Nick Mason en Roger Waters maken interessante soloplaten die je als liefhebber zeker eens in de gaten moet houden, al zijn die Cd,s van Waters gewoon een verdere ''Pinkfloyd'' voortzetting onder zijn eigen naam. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Veel plezier bij het aftrekken, graag een pic als het even kan. ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
![]() de beste is een groot woord maar als ik moet kiezen zeg ik animals
||
Citaat:
![]() De Pink Floyd platen van vóór 1973 (zeg maar de eerste 5 jaar) klinken nou niet bepaald toegankelijk, in die periode werd er veelal muziek gemaakt met een hoog experimenteel en psychedelische (acid) rock gehalte. Hun (derde) plaat ''More'' (1969) bevat een film soundtrack, ''Ummagumma'' (1970) is een dubbel LP en bevat naast veel experimentele muziek, ook live opnames. ''Atom heart mother'' (1971) is een zwaar georkestreerde conceptplaat die ondanks alles toch een hoge verkoop haalde, hierna volgen nog enkele psychedelische platen al dan niet bijgestaan door symfonie orkesten. De grote klapper komt pas in 1973 bij het verschijnen van '' The darkside of the moon''. Deze plaat staat maar liefst 741 weken in de Amerikaanse LP lijsten, en is dan ook de best verkocht rockplaat alller tijden. De produktie en techniek was dan ook in handen van niemand minder dan Alan Parsons (The Alan Parsons Project). ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Persoonlijke verzameling: Relics (LP) Atom Heart Mother (MFSL CD) Dark Side of the Moon (CD) Wish You Were Here (LP) Meddle (CD) The Wall (CD en MFSL CD) A Momentary Lapse of Reason (CD) Division Bell (CD) Pulse (VHS) The Pros and Cons of Hitchhiking (CD, Roger Waters solo) En ik hou van ze allemaal ![]() (edit: ik was vergeten dat ik Meddle ook nog had)
Laatst gewijzigd op 21-02-2005 om 17:45. |
![]() |
||
Citaat:
Weinig van jullie hebben het over 'the Piper at the Gates of Dawn', die altijd al eens heb willen kopen. Is die uncool ofzo ? ![]() http://roio.alpha.pl/pink_floyd_69/c...ie%20point.htm
||
Citaat:
![]() Plaatje: ![]()
Laatst gewijzigd op 21-02-2005 om 07:58. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb wel nog wat Lp's in Londen ooit gekocht met wat Londense sessies - nooit ergens anders gezien - en die klinken nog steeds best goed, ware het niet dat ze nauwelijks onbekend materiaal bevatten. Laatst gewijzigd op 21-02-2005 om 10:07. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
Het Awesome Music Video Topic O RLY | 6 | 05-12-2012 21:36 | |