Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Nachtleven & Festivals (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=44)
-   -   Discotheken buiten de bebouwde kom? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=111444)

de abt van sion 30-05-2002 23:29

Discotheken buiten de bebouwde kom?

In een aantal landen (Frankrijk bijvoorbeeld) mogen discotheken om begrijpelijke redenen niet binnen de bebouwde kom liggen. Een uitstekende oplossing voor veel problemen.
Ook in Nederland zou dit principe moeten worden toegepast. Iedereen zou er blij mee zijn: de bezoekers, want die kunnen dan wat anoniemer rotzooi trappen, en de omwonenden, want die zijn dan bevrijd van de rotzooi, het lawaai en de (dronken) brutaliteiten.
Stelling: alle discotheken moeten minimaal vijf kilometer buiten de bebouwde kom worden aangelegd. Vinden jullie ook niet?

Boogie 30-05-2002 23:30

---> the afterparty

eXo 30-05-2002 23:37

Ben je gek ofzo? Ik ben harstikke blij dat áls ik al naar een dergelijke tent ga, (in het sporatische geval dat) ik tenminste met de fiets kan... 5 km buiten de stad..

bovendien kun je dan moeilijk lekker gaan snacken of wat ..

Tofke_H 31-05-2002 00:34

"Bezoekers blij omdat .......", hmmz, ik denk eerder dat de meerderdeel niet blij zal zijn dat men verder moet verplaatsen.

MaakUt 31-05-2002 01:07

wat een bullshit.. een avond sluit je af in de discotheek en ik heb geen zin om eerst BIJVOORBEELD in amsterdam uit te gaan.. en dan naar de discotheek BUITEN de bebouwde kom te gaan.. weet je niet hoe ver dat is vanuit Amsterdam Centrum... dan moet je met de bus ofzo.. dat zou ik er nooit voor over hebben.

nare man 31-05-2002 10:23

Je kunt het geld voor het verplaatsen van bestaande horecagelegenheden naar een terrein buiten de stad beter gebruiken om vandalen en dronken figuren harder aan te pakken, dmv meer politie op straat tijdens uitgaansuren en hogere straffen voor dronken tuig wat ruzie schopt.

]{enshin 31-05-2002 12:34

Citaat:

nare man schreef:
Je kunt het geld voor het verplaatsen van bestaande horecagelegenheden naar een terrein buiten de stad beter gebruiken om vandalen en dronken figuren harder aan te pakken, dmv meer politie op straat tijdens uitgaansuren en hogere straffen voor dronken tuig wat ruzie schopt.
agree :)

Zo pak je de oorzaak niet aan.

Chimera 01-06-2002 16:26

Ben voor het plaatsen van disco's op bedrijventerreinen. Je ziet het trouwens heel vaak dat grote disco's gewoon niet midden in een woonwijk liggen, en terecht. Voorbeelden: Dieka, Lucky (Twente), Zakk (Duitsland) en Fun Factory (Wenen).

Lethalis 03-06-2002 16:24

Citaat:

Chimera schreef:
Ben voor het plaatsen van disco's op bedrijventerreinen.
Je neemt me de woorden uit de mond :)

simple creed 04-06-2002 20:44

bij ons in de polder komt er een discotheek in een oude boerderij das :cool:

Toscane 08-06-2002 15:24

heel zielig misschien, maar denk niet dat mijn ouders dat zo'n fijn idee vinden., Wat dus betekent dat ik niet met de fiets kan als ik uitga. Nee van mij mogen de discotheken gewoon binnen de bebouwde kom blijven

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:03.