![]() |
The Hitchhiker's Guide to the Galaxy
Douglas Adams' briljante boek verfilmd met Martin Freeman in de hoofdrol. Dat moet wel goed gaan.
trailer |
Laten we het hopen. Alle andere verfilmingen waren tot nu toe vreselijk. Dit lijkt er iig meer op.
|
Ik vind het boek echt fantastisch, maar ik vind het eigenlijk geen boek om te verfilmen... Radio-spelen zijn er wel heel erg leuk voor, natuurlijk, maar een film.. hmm... ik vind het geen film :P
edit: Ik heb iets langer nagedacht en de trailer bekeken, 't ziet er niet slecht uit. Marvin is lievig :) Maar goed, ik blijf toch een beetje bij wat ik hiervoor al zei; ik vind het geen boek om te verfilmen. |
|
de serie was niet alles; hopelijk wordt dit wel wat :)
|
Die moet ik zien in de bioscoop. Het boek was geniaal. :cool:
|
Citaat:
|
trailers zijn grappig.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Boekverfilmingen zijn 98% van de keren matig tot slecht als je het boek erbij betrekt...Maar dat betekend niet dat de film opzich best amusant kan worden.
|
Ik ben momenteel bezig in het boek, en dat is in ieder geval een ontzettend leuk geschreven verhaal. Ik ben dus erg benieuwd naar de film. Ik had me Ford Prefect alleen niet zwart voorgesteld. Maarja.
Ik lees nu overigens de Omnibus. Beslaat de film alle vijf (of zes?) de Hitchhiker-boeken? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Douglas Adams heeft tot zijn (onverwachte) dood actief meegewerkt aan het script van de film, omdat hij ook realiseerde dat veel zaken uit het boek gewoonweg niet te verfilmen zijn. Dus mischien is het een schrale troost dat de "grootste" veranderingen door Adams zijn bedacht of in ieder geval goedgekeurd.
|
Dat Mos Def als Ford Prefect gecast is vind ik al een goede grap, ik ben benieuwd wat ze van de rest gemaakt hebben.
En ik verheug me nu al op de zeurpieten die elk detail uit de film met de boeken gaan vergelijken. De boeken verschilden een boel van de hoorspelen en de serie was weer anders dan de boeken. Douglas heeft ook aan de film meegewerkt en het lijkt me niet meer dan logisch dat de film op een aantal punten van de voorgaande produkties zal afwijken. |
Citaat:
|
Citaat:
In de trailer zie je trouwens wel dingen voorbij komen die in boek twee gebeuren, dus het is denk ik niet alleen het eerste deel. Maar goed, het zal dus wel een losse verfilming worden, en dat vind ik bij nader inzien niet erg. Beter dan proberen een boek précies te verfilmen, dat lukt gewoon niet - zeker niet bij dit boek. En ik moet nog even zeggen dat ik Marvin zó leuk vind in de film :) En Arthur ziet er ook uit zoals ik hem had voorgesteld. Alleen Ford dus niet, maar ach... Oh, en die Vogon ziet er veel liever uit dat ik hem had voorgesteld :P |
Citaat:
En die Zaphod ziet er ook heel anders uit, ik dacht dat ie echt 2 aparte hoofden zou hebben. Edit: ah, Marvin is inderdaad leuk :D Ik stelde me bij hem alleen een soort Bender uit Futurama voor :) |
Citaat:
En Zaphod herkende ik eerst helemaal niet :| |
Citaat:
ja eigenlijk had ik alleen arthur me een beetje zo voorgesteld :D maar goed, we zullen wel zien, ik ga m iig kijken :) |
Citaat:
Wel jammer is dat ik nu niet meer kan lezen zonder Martin Freeman als Arthur Dent voor me te zien, overigens wel perfect gecast. |
Het lijkt mij sowieso dat als ze alle boeken in een keer gaan verfilmen krijgen ze meer klachten doordat ze meer feiten of vergeten of niet KUNNEN gebruiken...
En met 5 a 6 films is de omzet groter...of het verlies kleiner... |
A towel is a hitchhiker's best friend. :cool:
Ja, tof. Het spreekt me enigszins tegen dat het door Disney gedaan wordt - dat is wat mij verteld is, althans. Ik heb er niet zo'n hoge pet van op. Aan de andere kant, de trailer ziet er aardig uit en het boek is tof, dus echt slecht zal het toch niet worden. |
Citaat:
|
ken het boek niet, zag de trailer en had gelijk zoiets van: *wow* wat gaaf! Superidioot! Maar wel errug grapsig!
**gaat direct boek lezen** |
Citaat:
En, ik smeek je, laat dat boek liggen. |
Citaat:
*twijfelt* |
Citaat:
|
Ik hou mezelf maar de illusie voor dat 'grapsig' een typfout betreft om me maar niet te hoeven ergeren.
|
Citaat:
|
Hm tja, met al die special effects technieken dingesen van tegenwoordig zal het waarschijnlijk wel een mooie verfilming worden.
Maar toch, onwaarschijnlijkheidsaandrijving klinkt al zoveel leuker als je geen idee hebt wat het in godsnaam zou kunnen zijn. Dat laat ik liever zo. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alan Rickman zit in deze film! <3 Als Marvin de Paranoid Android. :cool:
(y) |
*zucht eens heel diep*
waar kunnen jullie je druk over maken zeg.... zeer trieste bedoening! :o :D |
Offtopic:
Citaat:
|
^
^ :d |
Mooi knopje! dat wijzig post ;)
|
Lijkt me fantastisch. Arthur Dent is precies zoals ik een beeld van 'm had, al had ik Ford ook niet als neger voorgesteld :) Ik kijk uit naar deze verfilming!
|
Up
De officiele filmsite is nog niet genoemd: http://hitchhikers.movies.go.com/ Ik heb inmiddels het boek van 'the making of' gezien en vier verschillende trailers en ik ben razend benieuwd. Het boek behoort tot mijn favorieten, en ik denk dat de film het boek zeker wel in ere zal houden. Ik had me Ford Prefect inderdaad ook blank voorgesteld, maar Mos Def is volgens mij hilarisch in die rol (y) Ik heb de kans hem nu al te bekijken, maar ik ga me toch inhouden en hem in de bioscoop zien... ...hoop ik. |
Citaat:
|
Sorry dat ik jullie moet teleurstellen, maar de film is een behoorlijke tegenvaller.
Er zitten wel grappige stukjes in, en de Guide is echt briljant, maar verders is het acteerwerk niet om over naar huis te schrijven, is Marvin zeer irritant en waarom ze voor Mos Def hebben gekozen, Joost mag het weten. John Malkovich speelt dan echter wel weer een briljant rolletje. Leuk voor 1 keer in de bios, maar daarna nooit meer. Erg jammerlijk... |
Citaat:
|
Citaat:
Het komt immers erg vaak voor dat mensen een matige film de hemel inprijzen hè;) Om nog niet eens te spreken van een slechte film, *kuch*titanic*kuch* De film heeft me echter wel geïnteresseerd voor het oorspronkelijke verhaal, wat volgens mij veel beter is. Ik ga het boek dus maar eens lezen. |
Voor de Amsterdammers die het boek willen: de American Bookstore bij de Kalvertoren heeft de hele serie gebundeld plus nog een extra verhaal en een voorwoord van Douglas Adams voor een lousy 12,60.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:05. |