Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-03-2005, 15:27
Uice
Uice is offline
Douglas Adams' briljante boek verfilmd met Martin Freeman in de hoofdrol. Dat moet wel goed gaan.

trailer
Oud 14-03-2005, 15:39
Verwijderd
Laten we het hopen. Alle andere verfilmingen waren tot nu toe vreselijk. Dit lijkt er iig meer op.

Laatst gewijzigd op 14-03-2005 om 15:45.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 15:53
Verwijderd
Ik vind het boek echt fantastisch, maar ik vind het eigenlijk geen boek om te verfilmen... Radio-spelen zijn er wel heel erg leuk voor, natuurlijk, maar een film.. hmm... ik vind het geen film

edit: Ik heb iets langer nagedacht en de trailer bekeken, 't ziet er niet slecht uit. Marvin is lievig Maar goed, ik blijf toch een beetje bij wat ik hiervoor al zei; ik vind het geen boek om te verfilmen.

Laatst gewijzigd op 14-03-2005 om 15:58.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 16:14
Carn
Carn is offline
http://www.apple.com/trailers/touchs...ler_large.html

Gave Guide trailer:
Oud 14-03-2005, 16:23
Verwijderd
de serie was niet alles; hopelijk wordt dit wel wat
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 16:36
Verwijderd
Die moet ik zien in de bioscoop. Het boek was geniaal.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 16:52
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 14-03-2005 @ 16:53 :
Ik vind het boek echt fantastisch, maar ik vind het eigenlijk geen boek om te verfilmen... Radio-spelen zijn er wel heel erg leuk voor, natuurlijk, maar een film.. hmm... ik vind het geen film

edit: Ik heb iets langer nagedacht en de trailer bekeken, 't ziet er niet slecht uit. Marvin is lievig Maar goed, ik blijf toch een beetje bij wat ik hiervoor al zei; ik vind het geen boek om te verfilmen.
en waarom vind jij het wel een geschikt boek om hoorspelen van te maken maar geen film ?
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 17:14
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
trailers zijn grappig.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 13:08
Uice
Uice is offline
Citaat:
ALX schreef op 14-03-2005 @ 17:52 :
en waarom vind jij het wel een geschikt boek om hoorspelen van te maken maar geen film ?
Het boek is gebaseerd op de hoorspelen, niet andersom.
Oud 15-03-2005, 16:04
Verwijderd
Citaat:
ALX schreef op 14-03-2005 @ 17:52 :
Ik vind het geen boek om hoorspelen voor te maken. Ik vind het een boek dat heel goed is gebasseerd op hoorspelen. Maar de stap film vind ik heel erg groot en gewaagd. Ik ben zo bang dat een heel groot deel niet goed overkomt, en dat is vreselijk jammer, want het is een heel goed boek.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 16:04
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 15-03-2005 @ 14:08 :
Het boek is gebaseerd op de hoorspelen, niet andersom.
Precies
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 20:49
2B!
2B! is offline
Boekverfilmingen zijn 98% van de keren matig tot slecht als je het boek erbij betrekt...Maar dat betekend niet dat de film opzich best amusant kan worden.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 21:28
Verwijderd
Ik ben momenteel bezig in het boek, en dat is in ieder geval een ontzettend leuk geschreven verhaal. Ik ben dus erg benieuwd naar de film. Ik had me Ford Prefect alleen niet zwart voorgesteld. Maarja.

Ik lees nu overigens de Omnibus. Beslaat de film alle vijf (of zes?) de Hitchhiker-boeken?
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 21:33
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef op 15-03-2005 @ 22:28 :
Ik lees nu overigens de Omnibus. Beslaat de film alle vijf (of zes?) de Hitchhiker-boeken?
Zal wel het eerste deel zijn. 'T lijkt me iets te ambitieus om alle vijf de boeken in een film te proppen.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 21:35
Verwijderd
Citaat:
alluman schreef op 15-03-2005 @ 22:33 :
Zal wel het eerste deel zijn. 'T lijkt me iets te ambitieus om alle vijf de boeken in een film te proppen.
Mwah. Zo groot zijn die boeken tesamen nu ook weer niet. Ongeveer 150 pagina's per boek
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 21:35
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef op 15-03-2005 @ 22:28 :
Ik ben momenteel bezig in het boek, en dat is in ieder geval een ontzettend leuk geschreven verhaal. Ik ben dus erg benieuwd naar de film. Ik had me Ford Prefect alleen niet zwart voorgesteld. Maarja.
Dat had ik ook. Had Ford gewoon als een standaard blanke middenklasse man voorgesteld.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 22:02
Carn
Carn is offline
Douglas Adams heeft tot zijn (onverwachte) dood actief meegewerkt aan het script van de film, omdat hij ook realiseerde dat veel zaken uit het boek gewoonweg niet te verfilmen zijn. Dus mischien is het een schrale troost dat de "grootste" veranderingen door Adams zijn bedacht of in ieder geval goedgekeurd.
Oud 16-03-2005, 11:00
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Dat Mos Def als Ford Prefect gecast is vind ik al een goede grap, ik ben benieuwd wat ze van de rest gemaakt hebben.

En ik verheug me nu al op de zeurpieten die elk detail uit de film met de boeken gaan vergelijken. De boeken verschilden een boel van de hoorspelen en de serie was weer anders dan de boeken. Douglas heeft ook aan de film meegewerkt en het lijkt me niet meer dan logisch dat de film op een aantal punten van de voorgaande produkties zal afwijken.
Oud 16-03-2005, 11:14
Verwijderd
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 16-03-2005 @ 12:00 :
Dat Mos Def als Ford Prefect gecast is vind ik al een goede grap, ik ben benieuwd wat ze van de rest gemaakt hebben.

En ik verheug me nu al op de zeurpieten die elk detail uit de film met de boeken gaan vergelijken. De boeken verschilden een boel van de hoorspelen en de serie was weer anders dan de boeken. Douglas heeft ook aan de film meegewerkt en het lijkt me niet meer dan logisch dat de film op een aantal punten van de voorgaande produkties zal afwijken.
Ik moet spontaan weer terugdenken aan die inleiding van "The Ultimate Guide..." waarin ie een verwarrend verhaal beschrijft over de hoorspelen versus de boeken
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 11:39
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef op 16-03-2005 @ 12:14 :
Ik moet spontaan weer terugdenken aan die inleiding van "The Ultimate Guide..." waarin ie een verwarrend verhaal beschrijft over de hoorspelen versus de boeken
Dat vond ik al te grappig om te lezen. Vervolgens werd het alleen nog maar grappiger en leuker. En het is - vind ik - veel meer dan grappig en leuk alleen... Klinkt zo raar Maar ik vind het echt zo'n fijn boek

In de trailer zie je trouwens wel dingen voorbij komen die in boek twee gebeuren, dus het is denk ik niet alleen het eerste deel. Maar goed, het zal dus wel een losse verfilming worden, en dat vind ik bij nader inzien niet erg. Beter dan proberen een boek précies te verfilmen, dat lukt gewoon niet - zeker niet bij dit boek.

En ik moet nog even zeggen dat ik Marvin zó leuk vind in de film En Arthur ziet er ook uit zoals ik hem had voorgesteld. Alleen Ford dus niet, maar ach... Oh, en die Vogon ziet er veel liever uit dat ik hem had voorgesteld
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 16:39
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 16-03-2005 @ 12:39 :
Dat vond ik al te grappig om te lezen. Vervolgens werd het alleen nog maar grappiger en leuker. En het is - vind ik - veel meer dan grappig en leuk alleen... Klinkt zo raar Maar ik vind het echt zo'n fijn boek

In de trailer zie je trouwens wel dingen voorbij komen die in boek twee gebeuren, dus het is denk ik niet alleen het eerste deel. Maar goed, het zal dus wel een losse verfilming worden, en dat vind ik bij nader inzien niet erg. Beter dan proberen een boek précies te verfilmen, dat lukt gewoon niet - zeker niet bij dit boek.

En ik moet nog even zeggen dat ik Marvin zó leuk vind in de film En Arthur ziet er ook uit zoals ik hem had voorgesteld. Alleen Ford dus niet, maar ach... Oh, en die Vogon ziet er veel liever uit dat ik hem had voorgesteld
Arthur Dent is idd precies zo iemand als in het boek, idd. Marvin is me in de trailer nog niet opgevallen Snel nog maar een keer kijken.
En die Zaphod ziet er ook heel anders uit, ik dacht dat ie echt 2 aparte hoofden zou hebben.

Edit: ah, Marvin is inderdaad leuk Ik stelde me bij hem alleen een soort Bender uit Futurama voor

Laatst gewijzigd op 16-03-2005 om 16:49.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 16:51
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef op 16-03-2005 @ 17:39 :
Arthur Dent is idd precies zo iemand als in het boek, idd. Marvin is me in de trailer nog niet opgevallen Snel nog maar een keer kijken.
En die Zaphod ziet er ook heel anders uit, ik dacht dat ie echt 2 aparte hoofden zou hebben.

Edit: ah, Marvin is inderdaad leuk Ik stelde me bij hem alleen een soort Bender uit Futurama voor
Ik had bij Marvin hetzelfde, ik zag echt zo'n grijze robot voor me. Maar deze lieve ronde Marvin is ook leuk

En Zaphod herkende ik eerst helemaal niet
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 17:40
Queen Klazina Wok
Queen Klazina Wok is offline
Citaat:
Carn schreef op 14-03-2005 @ 17:14 :
Gave Guide trailer:
hehe, deze is vet

ja eigenlijk had ik alleen arthur me een beetje zo voorgesteld maar goed, we zullen wel zien, ik ga m iig kijken
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 19:00
Uice
Uice is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 15-03-2005 @ 17:04 :
Ik ben zo bang dat een heel groot deel niet goed overkomt, en dat is vreselijk jammer, want het is een heel goed boek.
Dat kan me, ook al ben ik een fan van het boek, echt geen hol schelen. Film is film, boek is boek, niet zeiken.

Wel jammer is dat ik nu niet meer kan lezen zonder Martin Freeman als Arthur Dent voor me te zien, overigens wel perfect gecast.
Oud 16-03-2005, 23:21
2B!
2B! is offline
Het lijkt mij sowieso dat als ze alle boeken in een keer gaan verfilmen krijgen ze meer klachten doordat ze meer feiten of vergeten of niet KUNNEN gebruiken...
En met 5 a 6 films is de omzet groter...of het verlies kleiner...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-03-2005, 04:36
Verwijderd
A towel is a hitchhiker's best friend.

Ja, tof. Het spreekt me enigszins tegen dat het door Disney gedaan wordt - dat is wat mij verteld is, althans. Ik heb er niet zo'n hoge pet van op. Aan de andere kant, de trailer ziet er aardig uit en het boek is tof, dus echt slecht zal het toch niet worden.

Laatst gewijzigd op 17-03-2005 om 04:39.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 11:05
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 16-03-2005 @ 20:00 :
Dat kan me, ook al ben ik een fan van het boek, echt geen hol schelen. Film is film, boek is boek, niet zeiken.
Je hebt absoluut gelijk, ik kan dat alleen zo moeilijk van me af zetten... Maar dat is mijn fout
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 19:38
Miss Pannekoek
Miss Pannekoek is offline
ken het boek niet, zag de trailer en had gelijk zoiets van: *wow* wat gaaf! Superidioot! Maar wel errug grapsig!

**gaat direct boek lezen**
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 21:10
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Miss Pannekoek schreef op 17-03-2005 @ 20:38 :
grapsig!
omg

En, ik smeek je, laat dat boek liggen.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 21:12
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 17-03-2005 @ 22:10 :
omg

En, ik smeek je, laat dat boek liggen.
Omdat het een slecht boek is? Of omdat mensen die 'grapsig' zeggen het niet mogen lezen?
*twijfelt*
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 21:18
Levitating Nun
Citaat:
Andijvie schreef op 17-03-2005 @ 22:12 omdat mensen die 'grapsig' zeggen het niet mogen lezen
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 22:33
Verwijderd
Ik hou mezelf maar de illusie voor dat 'grapsig' een typfout betreft om me maar niet te hoeven ergeren.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 22:36
Levitating Nun
Citaat:
N00dles schreef op 17-03-2005 @ 23:33 :
Ik hou mezelf maar de illusie voor dat 'grapsig' een typfout betreft om me maar niet te hoeven ergeren.
Inshallah
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 10:20
JanDeVries
JanDeVries is offline
Hm tja, met al die special effects technieken dingesen van tegenwoordig zal het waarschijnlijk wel een mooie verfilming worden.
Maar toch, onwaarschijnlijkheidsaandrijving klinkt al zoveel leuker als je geen idee hebt wat het in godsnaam zou kunnen zijn. Dat laat ik liever zo.
Oud 18-03-2005, 10:39
Verwijderd
Citaat:
RabidRabbit schreef op 18-03-2005 @ 11:20 :
Hm tja, met al die special effects technieken dingesen van tegenwoordig zal het waarschijnlijk wel een mooie verfilming worden.
Maar toch, onwaarschijnlijkheidsaandrijving klinkt al zoveel leuker als je geen idee hebt wat het in godsnaam zou kunnen zijn. Dat laat ik liever zo.
Zo raar klinkt die onwaarschijnlijkheidsaandrijving toch niet? Ik kan me daar best iets bij voorstellen hoor.. (En helemaal omdat het ook best beschreven wordt in het boek.)
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 12:23
Uice
Uice is offline
Citaat:
RabidRabbit schreef op 18-03-2005 @ 11:20 :
Mijn god, doos. Echt. Jezus.
Oud 18-03-2005, 14:48
Severus
Severus is offline
Alan Rickman zit in deze film! <3 Als Marvin de Paranoid Android.

Oud 18-03-2005, 14:59
Miss Pannekoek
Miss Pannekoek is offline
*zucht eens heel diep*

waar kunnen jullie je druk over maken zeg.... zeer trieste bedoening!

Laatst gewijzigd op 18-03-2005 om 15:28.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 15:03
Verwijderd
Offtopic:
Citaat:
Miss Pannekoek schreef op 18-03-2005 @ 15:59 :
*zucht eens heel diep*

waar kunnen jullie je druk over maken zeg.... zeer trieste bedoeling!
't is niet bedoeling, maar bedoening... Een zeer trieste bedoening...
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 15:09
Queen Klazina Wok
Queen Klazina Wok is offline
^
^
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 17:36
2B!
2B! is offline
Mooi knopje! dat wijzig post
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 19:38
Verwijderd
Lijkt me fantastisch. Arthur Dent is precies zoals ik een beeld van 'm had, al had ik Ford ook niet als neger voorgesteld Ik kijk uit naar deze verfilming!
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 10:37
botulismf
botulismf is offline
Up

De officiele filmsite is nog niet genoemd: http://hitchhikers.movies.go.com/

Ik heb inmiddels het boek van 'the making of' gezien en vier verschillende trailers en ik ben razend benieuwd. Het boek behoort tot mijn favorieten, en ik denk dat de film het boek zeker wel in ere zal houden. Ik had me Ford Prefect inderdaad ook blank voorgesteld, maar Mos Def is volgens mij hilarisch in die rol

Ik heb de kans hem nu al te bekijken, maar ik ga me toch inhouden en hem in de bioscoop zien...

...hoop ik.
Oud 07-06-2005, 14:56
Verwijderd
Citaat:
Severus schreef op 18-03-2005 @ 15:48 :
Alan Rickman zit in deze film! <3 Als Marvin de Paranoid Android.

Idd Marvin was al mn held, maar nu wordt ie dat nóg meer.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 16:38
RaoulDuke
RaoulDuke is offline
Sorry dat ik jullie moet teleurstellen, maar de film is een behoorlijke tegenvaller.
Er zitten wel grappige stukjes in, en de Guide is echt briljant, maar verders is het acteerwerk niet om over naar huis te schrijven, is Marvin zeer irritant en waarom ze voor Mos Def hebben gekozen, Joost mag het weten. John Malkovich speelt dan echter wel weer een briljant rolletje.
Leuk voor 1 keer in de bios, maar daarna nooit meer.
Erg jammerlijk...
Oud 07-06-2005, 16:45
Verwijderd
Citaat:
RaoulDuke schreef op 07-06-2005 @ 17:38 :
Sorry dat ik jullie moet teleurstellen, maar de film is een behoorlijke tegenvaller.
Er zitten wel grappige stukjes in, en de Guide is echt briljant, maar verders is het acteerwerk niet om over naar huis te schrijven, is Marvin zeer irritant en waarom ze voor Mos Def hebben gekozen, Joost mag het weten. John Malkovich speelt dan echter wel weer een briljant rolletje.
Leuk voor 1 keer in de bios, maar daarna nooit meer.
Erg jammerlijk...
Ach, ik luister gewoon nog niet naar jou voordat ik de film zelf heb gezien
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 17:01
RaoulDuke
RaoulDuke is offline
Citaat:
N00dles schreef op 07-06-2005 @ 17:45 :
Ach, ik luister gewoon nog niet naar jou voordat ik de film zelf heb gezien
Heel wijselijk
Het komt immers erg vaak voor dat mensen een matige film de hemel inprijzen hè
Om nog niet eens te spreken van een slechte film, *kuch*titanic*kuch*
De film heeft me echter wel geïnteresseerd voor het oorspronkelijke verhaal, wat volgens mij veel beter is. Ik ga het boek dus maar eens lezen.
Oud 07-06-2005, 17:38
Uice
Uice is offline
Voor de Amsterdammers die het boek willen: de American Bookstore bij de Kalvertoren heeft de hele serie gebundeld plus nog een extra verhaal en een voorwoord van Douglas Adams voor een lousy 12,60.
Oud 07-06-2005, 18:29
RaoulDuke
RaoulDuke is offline
Citaat:
Juice schreef op 07-06-2005 @ 18:38 :
Voor de Amsterdammers die het boek willen: de American Bookstore bij de Kalvertoren heeft de hele serie gebundeld plus nog een extra verhaal en een voorwoord van Douglas Adams voor een lousy 12,60.
Ze worden uitgekleed!!
Oud 07-06-2005, 18:48
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 07-06-2005 @ 18:38 :
Of als je lui bent: 12,99 bij bol.com.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten