![]() |
Friday 13th
Wat vinden jullie ervan???
Hij komt volgende week vrijdag op tv trouwens!!! (y) |
Hele goeie slasher in the woods classic. Zeker kijken. Heb hem al op video, maar ik ga hem ook nog opnemen met het commentaar van Jan Does vrijdag.
|
Een echte mooie classic zoals Halloween die ijshockey masker ruled echt.
|
Jan Does?
Of bedoel je Mr. Horror: Jan Doense? |
Citaat:
goeie films, echt horror klassiekers, als je de Dracula en de Frankenstein films van (vele) jaren daarvoor niet meetelt :) Welk deel komt er? Enig idee? |
Heb hem best al vaak gezien...best wel goed vergeleken met de slashers van tegenwoordig.
The Omen komt trouwens ook aanstaande vrijdag...een betere horrorfilm imo. |
Citaat:
|
Citaat:
En Legatus, idd Jan Doense, de n op mijn toetsenbord werkt niet zo goed, andere letters willen ook wel eens weigeren... moet dat ding weer eens schoonmaken... |
AAAARRRGGGGHHHhh, stress!
Friday the 13th, The Omen, Los Amantes del Círculo Polar en The Wrong Man komen ongeveer gelijktijdig op TV.... :eek: (n) |
Citaat:
Ik zou voor Friday 13th of The Omen kiezen maar ik weet natuurlijk niet waar jij het meest van houdt..... ;) |
Citaat:
kan niet ALLES opnemen :( |
Ik vond 'm niet echt goed... Maar misschien komt dat doordat ik alleen een stukje van 't begin, 't midden en 't einde heb gezien. Ik zag dat er iemand vermoord werd. Ik vond dat diegene te nep 'geslacht' werd... Maar 't verhaal van die film vond ik wel leuk...
The Omen heb ik wel helemaal gezien :) Die was :cool: |
Citaat:
|
:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:
mwah, ik heb deel 2 opm video, maar k moet zeggen dat het verhaal soms best saai word, geef mij maar Scream ofzo!!! |
heej op welke zender en hoe laat komt Friday 13th dan?
want ik heb mijn hele gids doorgezocht maar ik kon nix vinden, en ik wil hem wel graag zien. dus als iemand dat ff zou willen neer zetten hier......thnx a lot:D |
Ik vond hem vet, vooral toen mannetje uitwater kwam :eek:
|
Citaat:
|
Citaat:
Was het geen droom, is het wel vreemd hoe Jason altijd kind bleef, maar tussen deel 1 en 2 opeens volwassen werd. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Wie zegt dat ie toen nog een jongen was onder water? hij kan best ouder zijn geworden. En verder moet je er niet teveel op letten. Het is immers een horrorfilm en dan moet je niet teveel letten op dat soort details. 'k Vindt het alleen balen dat de rest niet op tv komt, ken namelijk alleen deel 1 en is me te prijzig om de hele reeks te huren.
BTW Ik vraag me af of die film met Freddie Krueger EN Jason Voorhees wat is. Zijn als het goed is 2 versies. Bij allebei de versie wint de ander. PS. DUCKMAN RULEZZ!! |
Citaat:
|
Citaat:
Ahum :rolleyes: wij noemen Nightmare on Elm Street, Child's play, Evil Dead etc. De makers verzinnen altijd wat om door te gaan. |
Citaat:
Op details letten doe je bij horror net zo goed als bij andere genres. |
Ik bedoel doorgaan met nieuwe films maken baklap. Niet middenin een film besluiten of ze wel of niet door gaan.
|
Deel 1 is zeker GEEN Horrorklassieker die je in de reeks van o.a. Halloween en A Nightmare on Elmstreet kan plaatsen. Het verhaal is te eenvoudig en de "Killer", in dit geval Jasons moeder, zie je alleen maar op het laatst. Het is toch veel leuker als de killer bekend is in de film als een ander personage?
De overige delen vind ik zelfs beter (!) want dan ziet de killer Jason er angstaanjagend uit met zijn ijshockeykapje om. Geef mij maar Halloween met Michael Myers!!!! |
Beetje vreemde reactie MovieManiak, de eerste Friday the 13th is wel degelijk een klassieker, op het horrorfront. Ik durf zelfs de franchise legendarisch te noemen. Dat het geen meesterwerk is dat is andere koek -- en de serie (zowel die van ANOES en HALLOWEEN) is van lage kwaliteit waar langzamerhand alle spanning uit is gezogen.
'Het is toch veel leuker als de killer bekend is in de film als een ander personage? ' Dat is een ware suspense-killer, vooral in latere series als je 'het gezicht' kent van de dader en alles ingekrompen is tot een flauw festijn van ongeinspireerde moorden op mateloos irritante karakters die je met plezier doodwenst. De echte horror is ver te zoeken. Het is ook geen who-dunnit of een mystery-thriller. Als we gaan raden wie de dader is en niet geinteresseerd zijn in het verhaal dan kunnen we net zo goed cluedo gaan spelen. Carpenter is ook door zijn leermeester geinspireerd door diens BLACK CHRISTMAS, dat vervolg zou HALLOWEEN worden maar die heeft Carpenter in zijn plaats gemaakt. Carpenter is een bekwaam regisseur en is ook een aardige componist en zal onvergetelijk zijn binnen het genre, maar hij is niet de originaliteit hemzelf. |
ik wacht vooral op nr 10 :JASON X, die dit jaar de bios gaat teisteren....ben benieuwd naar alle reacties van de fans....ik vond 'm erg tof!! (vorig jaar in duitsland gezien....)
Ruben 'horrorcypher.nl' |
Citaat:
|
Weet iemand wanneer die Jason vs Freddie Krueger film hier eigelijk uitkomt? lijken me best strakke films(zijn 2 versies)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:07. |