Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-06-2002, 09:07
Darkest Angel
Darkest Angel is offline
Wat vinden jullie ervan???

Hij komt volgende week vrijdag op tv trouwens!!!
Oud 01-06-2002, 09:49
Uice
Uice is offline
Hele goeie slasher in the woods classic. Zeker kijken. Heb hem al op video, maar ik ga hem ook nog opnemen met het commentaar van Jan Does vrijdag.
Oud 01-06-2002, 11:13
ESCO
ESCO is offline
Een echte mooie classic zoals Halloween die ijshockey masker ruled echt.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2002, 13:10
legatus
legatus is offline
Jan Does?

Of bedoel je Mr. Horror: Jan Doense?
Oud 01-06-2002, 22:11
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
Darkest Angel schreef:
Wat vinden jullie ervan???

Hij komt volgende week vrijdag op tv trouwens!!!

goeie films, echt horror klassiekers, als je de Dracula en de Frankenstein films van (vele) jaren daarvoor niet meetelt
Welk deel komt er? Enig idee?
Oud 02-06-2002, 07:33
Anonymous John
Anonymous John is offline
Heb hem best al vaak gezien...best wel goed vergeleken met de slashers van tegenwoordig.

The Omen komt trouwens ook aanstaande vrijdag...een betere horrorfilm imo.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2002, 10:53
Uice
Uice is offline
Citaat:
moenbase schreef:

goeie films, echt horror klassiekers, als je de Dracula en de Frankenstein films van (vele) jaren daarvoor niet meetelt
Welk deel komt er? Enig idee?
Deel 1 natuurlijk. De beste.
Oud 02-06-2002, 10:58
Uice
Uice is offline
Citaat:
ESCO schreef:
Een echte mooie classic zoals Halloween die ijshockey masker ruled echt.
In de eerste Friday the 13th zit helemaal geen hockeymasker... In deel één draagt de moordenaar geen masker, in deel twee draagt ie een kussensloop over zijn hoofd, in deel 3 komt pas het hockeymasker. De crew was namelijk voor een groot deel Canadees, en men stelde voor Jason als ode aan de hockeysport uit hun land, dat masker te geven... Werkte goed, en is de hele serie gebleven, ook al is het in Jason X al heel wat veranderd.

En Legatus, idd Jan Doense, de n op mijn toetsenbord werkt niet zo goed, andere letters willen ook wel eens weigeren... moet dat ding weer eens schoonmaken...
Oud 03-06-2002, 13:50
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
AAAARRRGGGGHHHhh, stress!

Friday the 13th, The Omen, Los Amantes del Círculo Polar en The Wrong Man komen ongeveer gelijktijdig op TV....

Oud 06-06-2002, 20:52
Darkest Angel
Darkest Angel is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:

Friday the 13th, The Omen, Los Amantes del Círculo Polar en The Wrong Man komen ongeveer gelijktijdig op TV....

Ik zou voor Friday 13th of The Omen kiezen maar ik weet natuurlijk niet waar jij het meest van houdt.....
Oud 06-06-2002, 20:55
Verwijderd
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:

allemaal niet gesehen
kan niet ALLES opnemen
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 01:28
Did I Do That?
Did I Do That? is offline
Ik vond 'm niet echt goed... Maar misschien komt dat doordat ik alleen een stukje van 't begin, 't midden en 't einde heb gezien. Ik zag dat er iemand vermoord werd. Ik vond dat diegene te nep 'geslacht' werd... Maar 't verhaal van die film vond ik wel leuk...
The Omen heb ik wel helemaal gezien Die was
Oud 08-06-2002, 06:52
Anonymous John
Citaat:
Did I Do That? schreef:
Ik vond 'm niet echt goed... Maar misschien komt dat doordat ik alleen een stukje van 't begin, 't midden en 't einde heb gezien.
Volgende keer de hele film kijken
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 07:48
BrunetJuh
BrunetJuh is offline

mwah, ik heb deel 2 opm video, maar k moet zeggen dat het verhaal soms best saai word, geef mij maar Scream ofzo!!!
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 16:09
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
heej op welke zender en hoe laat komt Friday 13th dan?
want ik heb mijn hele gids doorgezocht maar ik kon nix vinden, en ik wil hem wel graag zien. dus als iemand dat ff zou willen neer zetten hier......thnx a lot
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 16:40
Onze Zoon
Onze Zoon is offline
Ik vond hem vet, vooral toen mannetje uitwater kwam
Oud 08-06-2002, 17:06
Uice
Uice is offline
Citaat:
J-tjuh schreef:

mwah, ik heb deel 2 opm video, maar k moet zeggen dat het verhaal soms best saai word, geef mij maar Scream ofzo!!!
Deel twee is dan ook lang niet zo goed als deel 1...
Oud 08-06-2002, 17:09
Uice
Uice is offline
Citaat:
Pibbo schreef:
Ik vond hem vet, vooral toen mannetje uitwater kwam
Mooie shock. Vooral een set-up voor vervolgen. Ik vraag me toch af of het een droom was, of echt. Iedereen zegt dat het een droomscene was, maar de politieman zei 'My men pulled you out of the water', dus ze moet toch in het water gevallen zijn.
Was het geen droom, is het wel vreemd hoe Jason altijd kind bleef, maar tussen deel 1 en 2 opeens volwassen werd.
Oud 09-06-2002, 00:47
Did I Do That?
Did I Do That? is offline
Citaat:
Anonymous John schreef:

Volgende keer de hele film kijken
zal ik doen
Oud 09-06-2002, 07:33
Anonymous John
Citaat:
Juice schreef:

Ik vraag me toch af of het een droom was, of echt. Iedereen zegt dat het een droomscene was, maar de politieman zei 'My men pulled you out of the water', dus ze moet toch in het water gevallen zijn.
Was het geen droom, is het wel vreemd hoe Jason altijd kind bleef, maar tussen deel 1 en 2 opeens volwassen werd.
Het was wel een droom. De scriptschrijver heft het zelf toegegeven. Het was zijn variant op het schokeinde van Carrie
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 15:13
Verwijderd
Wie zegt dat ie toen nog een jongen was onder water? hij kan best ouder zijn geworden. En verder moet je er niet teveel op letten. Het is immers een horrorfilm en dan moet je niet teveel letten op dat soort details. 'k Vindt het alleen balen dat de rest niet op tv komt, ken namelijk alleen deel 1 en is me te prijzig om de hele reeks te huren.

BTW Ik vraag me af of die film met Freddie Krueger EN Jason Voorhees wat is. Zijn als het goed is 2 versies. Bij allebei de versie wint de ander.

PS. DUCKMAN RULEZZ!!
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 15:09
Uice
Uice is offline
Citaat:
Morridin schreef:
Wie zegt dat ie toen nog een jongen was onder water? hij kan best ouder zijn geworden. En verder moet je er niet teveel op letten. Het is immers een horrorfilm en dan moet je niet teveel letten op dat soort details.
hoezocv niet? Niet meer dan bij andere films lijkt me.
Oud 10-06-2002, 17:45
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef:

hoezocv niet? Niet meer dan bij andere films lijkt me.

Ahum wij noemen Nightmare on Elm Street, Child's play, Evil Dead etc. De makers verzinnen altijd wat om door te gaan.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 14:44
Uice
Uice is offline
Citaat:
Morridin schreef:

Ahum wij noemen Nightmare on Elm Street, Child's play, Evil Dead etc. De makers verzinnen altijd wat om door te gaan.
Een film middenin laten stoppen lijkt me idd wat vreemd

Op details letten doe je bij horror net zo goed als bij andere genres.
Oud 11-06-2002, 19:16
Verwijderd
Ik bedoel doorgaan met nieuwe films maken baklap. Niet middenin een film besluiten of ze wel of niet door gaan.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-06-2002, 12:20
Moviemaniak
Moviemaniak is offline
Deel 1 is zeker GEEN Horrorklassieker die je in de reeks van o.a. Halloween en A Nightmare on Elmstreet kan plaatsen. Het verhaal is te eenvoudig en de "Killer", in dit geval Jasons moeder, zie je alleen maar op het laatst. Het is toch veel leuker als de killer bekend is in de film als een ander personage?
De overige delen vind ik zelfs beter (!) want dan ziet de killer Jason er angstaanjagend uit met zijn ijshockeykapje om.
Geef mij maar Halloween met Michael Myers!!!!
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 20:19
legatus
legatus is offline
Beetje vreemde reactie MovieManiak, de eerste Friday the 13th is wel degelijk een klassieker, op het horrorfront. Ik durf zelfs de franchise legendarisch te noemen. Dat het geen meesterwerk is dat is andere koek -- en de serie (zowel die van ANOES en HALLOWEEN) is van lage kwaliteit waar langzamerhand alle spanning uit is gezogen.

'Het is toch veel leuker als de killer bekend is in de film als een ander personage? '

Dat is een ware suspense-killer, vooral in latere series als je 'het gezicht' kent van de dader en alles ingekrompen is tot een flauw festijn van ongeinspireerde moorden op mateloos irritante karakters die je met plezier doodwenst. De echte horror is ver te zoeken. Het is ook geen who-dunnit of een mystery-thriller. Als we gaan raden wie de dader is en niet geinteresseerd zijn in het verhaal dan kunnen we net zo goed cluedo gaan spelen.

Carpenter is ook door zijn leermeester geinspireerd door diens BLACK CHRISTMAS, dat vervolg zou HALLOWEEN worden maar die heeft Carpenter in zijn plaats gemaakt. Carpenter is een bekwaam regisseur en is ook een aardige componist en zal onvergetelijk zijn binnen het genre, maar hij is niet de originaliteit hemzelf.

Laatst gewijzigd op 12-06-2002 om 20:28.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 20:18
ruub
ruub is offline
ik wacht vooral op nr 10 :JASON X, die dit jaar de bios gaat teisteren....ben benieuwd naar alle reacties van de fans....ik vond 'm erg tof!! (vorig jaar in duitsland gezien....)
Ruben 'horrorcypher.nl'
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 09:50
Uice
Uice is offline
Citaat:
ruub schreef:
ik wacht vooral op nr 10 :JASON X, die dit jaar de bios gaat teisteren....ben benieuwd naar alle reacties van de fans....ik vond 'm erg tof!! (vorig jaar in duitsland gezien....)
Ruben 'horrorcypher.nl'
Ik loop achter... Heb Jason goes to Hell nog niet eens kunnen zien. Maar ik verheug me wel op funtimes met Jason X.
Oud 16-06-2002, 12:45
Verwijderd
Weet iemand wanneer die Jason vs Freddie Krueger film hier eigelijk uitkomt? lijken me best strakke films(zijn 2 versies)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten