Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
En Legatus, idd Jan Doense, de n op mijn toetsenbord werkt niet zo goed, andere letters willen ook wel eens weigeren... moet dat ding weer eens schoonmaken...
|
AAAARRRGGGGHHHhh, stress!
Friday the 13th, The Omen, Los Amantes del Círculo Polar en The Wrong Man komen ongeveer gelijktijdig op TV.... ![]() ![]()
||
Citaat:
Ik zou voor Friday 13th of The Omen kiezen maar ik weet natuurlijk niet waar jij het meest van houdt..... ![]()
|
Ik vond 'm niet echt goed... Maar misschien komt dat doordat ik alleen een stukje van 't begin, 't midden en 't einde heb gezien. Ik zag dat er iemand vermoord werd. Ik vond dat diegene te nep 'geslacht' werd... Maar 't verhaal van die film vond ik wel leuk...
The Omen heb ik wel helemaal gezien ![]() ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Was het geen droom, is het wel vreemd hoe Jason altijd kind bleef, maar tussen deel 1 en 2 opeens volwassen werd.
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Wie zegt dat ie toen nog een jongen was onder water? hij kan best ouder zijn geworden. En verder moet je er niet teveel op letten. Het is immers een horrorfilm en dan moet je niet teveel letten op dat soort details. 'k Vindt het alleen balen dat de rest niet op tv komt, ken namelijk alleen deel 1 en is me te prijzig om de hele reeks te huren.
BTW Ik vraag me af of die film met Freddie Krueger EN Jason Voorhees wat is. Zijn als het goed is 2 versies. Bij allebei de versie wint de ander. PS. DUCKMAN RULEZZ!! |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]() Op details letten doe je bij horror net zo goed als bij andere genres.
|
![]() |
Deel 1 is zeker GEEN Horrorklassieker die je in de reeks van o.a. Halloween en A Nightmare on Elmstreet kan plaatsen. Het verhaal is te eenvoudig en de "Killer", in dit geval Jasons moeder, zie je alleen maar op het laatst. Het is toch veel leuker als de killer bekend is in de film als een ander personage?
De overige delen vind ik zelfs beter (!) want dan ziet de killer Jason er angstaanjagend uit met zijn ijshockeykapje om. Geef mij maar Halloween met Michael Myers!!!! |
![]() |
|
Beetje vreemde reactie MovieManiak, de eerste Friday the 13th is wel degelijk een klassieker, op het horrorfront. Ik durf zelfs de franchise legendarisch te noemen. Dat het geen meesterwerk is dat is andere koek -- en de serie (zowel die van ANOES en HALLOWEEN) is van lage kwaliteit waar langzamerhand alle spanning uit is gezogen.
'Het is toch veel leuker als de killer bekend is in de film als een ander personage? ' Dat is een ware suspense-killer, vooral in latere series als je 'het gezicht' kent van de dader en alles ingekrompen is tot een flauw festijn van ongeinspireerde moorden op mateloos irritante karakters die je met plezier doodwenst. De echte horror is ver te zoeken. Het is ook geen who-dunnit of een mystery-thriller. Als we gaan raden wie de dader is en niet geinteresseerd zijn in het verhaal dan kunnen we net zo goed cluedo gaan spelen. Carpenter is ook door zijn leermeester geinspireerd door diens BLACK CHRISTMAS, dat vervolg zou HALLOWEEN worden maar die heeft Carpenter in zijn plaats gemaakt. Carpenter is een bekwaam regisseur en is ook een aardige componist en zal onvergetelijk zijn binnen het genre, maar hij is niet de originaliteit hemzelf.
Laatst gewijzigd op 12-06-2002 om 20:28. |
![]() |
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
friday the 13th, h20 sharkkkie | 22 | 02-11-2003 15:14 | |
De Kantine |
getallen REIE | 32 | 24-02-2003 10:00 | |
Films, TV & Radio |
slechtse film ever Chelsea | 158 | 02-09-2002 16:36 | |
Films, TV & Radio |
JASON X [maakt FRIDAY THE 13TH Belachelijk] Buzzzfuzzz.vs | 23 | 30-08-2002 21:40 | |
Films, TV & Radio |
beste horror top 3 Buzzzfuzzz.vs | 57 | 17-08-2002 17:47 | |
Films, TV & Radio |
welke film heb jij het vaakst gezien ratsja | 15 | 24-02-2002 14:00 |