![]() |
lamp aan of uit? ogen open of dicht?
Ik vind de lamp uit wel wat spannender maar ik zie in het donker bijna net zo veel als overdag.
Lamp aan maakt het dat ik meer ''voel'', dat ik meer emoties van de ander waarneem en daardoor mezelf meer kan verliezen. En ik heb eigelijk altijd mijn ogen open. Alleen niet bij het zoenen, dan gluur ik soms even om te kijken hoe het gezicht eruit ziet van de persoon die op dat moment aan mijn tong aan het knagen is... wat vinden/doen jullie? |
ja dat verschilt of ik mijn kamer in kom met de lamp aan of de lamp uit zeg maar :D
|
lamp uit,kaarsjes aan is romantisch ;)
|
Citaat:
|
ik hou niet zo van lampen, maar ik vind het wel fijner als het buiten licht is, dan als het buiten donker is, want anders zie ik zo weinig :P als het donker is hebben we wel een klein lampje aan, want dat vindt mijn vriend fijner.
Mijn ogen hou ik het grootste gedeelte van de tijd min of meer open. |
Ik vind het fijner in het donker eigenlijk, lampje uit. Dat vind ik iets meer horen bij seks ofzo.
Mijn vriend houdt eigenlijk juist van de lamp aan, dus soms gaat er wel een lampje aan. Is het buiten licht, dan heb je dat probleem niet ;) Verder heb ik denk ik verschillend mijn ogen open en dicht tijdens de seks. Het verschilt gewoon per keer. Vind ogen op denk ik wel iets leuker, omdat je dan de ander kan zien :) Tijdens zoenen heb ik bijna altijd mijn ogen gesloten. |
Verschilt. Als het buiten heel licht is soms rolgordijn half naar beneden. En s'nachts vaak met lichtje aan. Ook wel eens in het donker maar dan zie je zo weinig, ook elkaar niet. (n) Maar het kan dan ook wel weer spannend zijn.
|
Licht aan, omdat we dat niet uitdoen op dat moment. Ogen open omdat ik hem wel wil zien. En zo af en toe vind ik licht uit wel spannend, maar daar heeft hij iets tegen. :D
|
Klein lampje (bedlampje) aan of alleen kaarsjes.. En ogen open behalve als we zoenen!
|
ligt eraan of op dat moment het licht aan of uit is, of het dag of nacht is... kortom: boeit niet.
Ogen: open natuurlijk, ik wil zeer zeker geen enkel gebaar of gezichtsuitdrukking van mijn partner missen. |
Citaat:
|
Ik heb liefst het licht uit maar waarschijnlijk puur uit onzekerheid :)
Schemering is eigenlijk perfect of donker met een lichtje.. Ogen dicht bij t kussen en open (meestal) bij t vrijen... |
Licht aan!!! Het is zó opwindend om de ander te zien genieten...
So... Turn on the light, love... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Lampen uit
Kaarsen aan Ogen open :o |
Lampen uit, kaarsen aan, ogen open (behalve tijdens het zoenen dan). Of Licht uit, klein lampje aan, want een beetje schemering vind ik namelijk ook wel oke(y).
|
Citaat:
|
Licht aan, ogen open.
Ik zie mijn vriend graag. :) |
Citaat:
behalve dat als het donker is we gewoon een lamp aan hebben, en dat vooral omdat ik dat wil :) |
Bij ons is de lamp meestal uit. Weet ook niet, is een soort gewoonte geworden denk ik. Ogen afwisselend open en dicht. Bij zoenen altijd dicht, tenzij ik gluur om te kijken hoe hij kijkt.
|
Hmm.. Ligt er idd beetje aan, maar als het licht uit is vind ik het fijner.. Romantischer.. Hou niet echt van dat superfelle licht, vind ik niet zo :p Maar ga niet spastisch alle lampen uit doen, als er n lichtje aan is, is het geen ramp..
Hm, soms ogen open, soms dicht.. Tijdens t zoenen meestal dicht.. |
wij hebben meestal het licht aan. vind ik toch wat intiemer, je kunt elkaar zo beter zien en aanvoelen. tijdens het zoenen hou ik heel soms mijn ogen even open, om zijn gezicht even te bewonderen
|
licht uit, spot aan :)
Ik houdt wel van kaarslicht tijdens seks, maar ik raak echt niet opgewonden van een tl-buis boven m'n hoofd. Faglicht vindt ik ook nog wel kunnen, mits gedimt door gordijnen. En ogen open of dicht: open, ik wil alles zien, vooral zijn hoogtepunt :) |
lamp uit en kaarsjes aan is wel leuk, behalve als je vriendin binnen komt lopen en hardop zegt: "eej wat is het hier donker"
|
hangt er van af . meestal donker maar je kunt nog alles zien
door een klein lampje in de kamer :) edit beide ogen open : ik ben nogal visueel ingesteld |
Ja, ja. Afwisseling kan geen kwaad, ik heb geen protocol ofzo.
|
vind het altijd fijner met licht aan, dan kun je je partner tenminste nog zien en genieten van de uitzicht. :D
|
Citaat:
Overdag is het licht en 's avonds een klein lampje aan die we soms wel eens uitdoen, soms ook niet. |
lamp uit...zekerweten :P
enne ogen open ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Meestal licht aan! Dat is gewoon het geilste en mooiste.. lekker elkaar aankijken en zien hoe we bezig zijn. Maar met licht uit is ook erg speciaal... omdat je dan zo weinig ziet concentreer ik mezelf dan helemaal op het gevoel. Onze lichamen tegen elkaar.. elke aanraking voel je dan omdat je niet "afgeleid" bent door je ogen.
Ogen wel altijd open.. zelfs in het donker, dan zie je toch wel elkaars schimmen ;) |
Citaat:
btw ik studeer psycholinguistiek, das wat anders. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
dimlichtje aan alshet donker is en anders gewoon daglicht, verder probeer ik tussen 'het mijn ogen dichtknijpen van genot' te kijken naar hem om te zien dat hij ook geniet.
|
Hm, liefst licht uit. Vind ik toch net wat romantischer. En ogen open of dicht, dat is niet echt standaard. Behalve dat ze met zoenen eigenlijk altijd wel dicht zijn.
(maar ja, eigenlijk is het licht toch wel vaak aan, een klein lampje ofzo dan. Vindt mijn vriend soms wat fijner, dan kan hij me beter zien zegt ie :p) |
Citaat:
Maar goed: kaarsen inderdaad! Sowieso geen fel licht :| dan kan ik me echt niet concentreren hoor... Klein lampje is ook goed... |
Gewoon altijd uit, ik ben gothic.
|
meestal is het buiten nog licht genoeg zodat 'n lamp niet nodig is. En anders hebben we gewoon te lamp aan.
Bij zoenen heb ik me ogen dicht, bij klaarkomen heb ik me ogen dicht. En bij de rest wisselt het, net waar ik zin in heb. Soms wil ik hem zien, en soms geniet ik zo dat me ogen van zelf dicht gaan :) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:35. |