![]() |
Berichtje gelezen..
Hmm.. ik zit nu een beetje met een rotgevoel.. Ik heb nu sinds ongeveer 2 maanden een vriend en alles gaat super!! Als we samen zijn hebben we het echt heerlijk en hij is ook gewoon echt superlief. Helaas kan ik hem niet altijd zien aangezien er zo'n 150 kilometer tussen zit.. Ik ken hem al behoorlijk lang en ik weet daardoor wel dat hij in relaties altijd heel trouw is en door wat vervelende eerste relaties behoorlijk voorzichtig is geworden (hij is behoorlijk wat ouder en heeft ook wel wat meer langere relaties gehad dan ik..)
Maar nu kwam hij van het weekend weer langs.. Ik kreeg zn telefoon in mn handen omdat ik geen beltegoed meer had om een teamgenootje te smsen.. Toen ik in zn outbox keek om dat berichtje naar nog een paar andere dat smsje te sturen.. Tussen al mijn berichten (oeps..) stond er ook nog 1 naar zn beste vriendin. Nieuwsgierig als ik ben las ik deze dus en daar schrok ik van.. Het was gewoon precies hetzelfde (lieve/geile) smsje als wat hij naar mij had gestuurd, alleen dan voor mijn naam de hare!! Heb hem niet laten weten dat ik dat berichtje heb gelezen, alleen daarna heel subtiel naar het onderwerp "vreemdgaan" gegaan.. Hij zei toen dat hij in tijden niet meer zo verliefd is geweest en dat hij zoiets ook nooit zou doen dus dat ik daar ook echt niet bang voor hoef te zijn.. Zondag was dat gewoon alles wat ik wilde horen, maar nu begin ik weer te twijfelen.. Vrijdag zie ik hem weer.. Wat zouden jullie in zo'n situatie doen?? Ben er toch behoorlijk wat onzekerder van geworden.. (is eigenlijk niet echt iets voor mij..) |
wees eerlijk tegen hem, zeg em dat je dat berichtje hebt gelezen en vraag wat het te betekenen heeft...
|
Citaat:
Ik zeg hier vaak dat het anker het symbool voor de hoop is; neem dit niet té letterlijk! |
Citaat:
Anyways, je moet hem er gewoon mee confronteren, anders blijft het bij jou alleen maar knagen. :) |
Confronteer hem er mee. Straks stuurde hij dat berichtje naar haar om te plagen, je weet het maar nooit.
|
Nah, het is toch behoorlijk bot om precies hetzelfde smsje nog naar een ander meisje te sturen.. zeker als het een bepaald soort smsje is, zoals hier.. blijkbaar een lief/geil smsje, iets waar zij wat bij voelde (neem ik aan ;)) en waarvan ze dacht dat hij het meende.
Het lijkt me erg pijnlijk om erachter te komen dat je vriendje juist dát smsje naar z'n beste vriendin heeft gestuurd. :| Ik zou hem er wel mee confronteren ja. Ik vind het echt raar en heel respectloos tegenover jou. |
Confronteren, zeker weten.
Ik heb vroeger van mn ex eens wat mails gelezen (zit heel verhaal aan vast, al tig keer verteld, dus als je wilt lezen moet je maar goed zoeken :D :p) en toen heb ik hem daar ook mee geconfronteerd.. Ik ben blij dat ik dat gedaan heb.. |
ik vind het echt een klote streek van hem en je mag hem er echt wel op attent maken. dan weet je gelijk wat je aan hem hebt. ik denk niet dat wij je verder kunnen helpen, maar dat je het toch echt bij je eigen vriend moet zijn
|
Praten. Ook al heb jij zomaar het smsje(s) gelezen wat niet voor jou bestemd was, hij is degene die verkeerd bezig is. Hij is degene die op het moment keihard zit te liegen. Spreek hem op het smsje(s) aan. En vergeet vooral niet dat hij degene is die verkeerd bezig is, niet jij.
|
Wat chateaudenise zegt is (y)..
Ik weet nog dat ik me zo ongelooflijk schuldig en stom etc vond. Ik haatte mezelf omdat ik zn mail had gelezen. Tot ik besefte van: he, je kunt van alles zeggen, en ja, ik had je mail niet moeten lezen nee, maar het is nou eenmaal gebeurd. Dat wát ik las is toch wel wat erger dan dat ik je mail las. Mijn ex was altijd goed in de rollen omdraaien (dus zo alles draaien dat ik me weer schuldig voelde etc etc) en dat wilde ik niet laten gebeuren (gek genoeg was hij absoluut niet boos dat ik zn mail had gelezen.. wel probeerde hij te zeggen van: doordat jij allemaal dingen vertelde over ons kwam ze veel dichterbij dan ik wilde en daardoor.... Sukkel :o). |
Ik denk dat ik hem er inderdaad donderdag maar even mee "confronteer".. Ik vertrouw hem ook wel als hij zegt dat er niets achter zit, opzich kan je het ook wel van andere kanten bekijken.. (het hoeft niet geil te zijn.. :p ) maar voelt gewoon een beetje lullig dat het gewoon precies hetzelfde berichtje is..
Maar ik vind het wel een beetje lastig om daar over te beginnen.. dat berichtje was toch niet voor mij bedoelt? Ik zou het ook niet zo fijn vinden als hij al mijn berichtjes/mailtjes zou lezen.. (niet dat dat veel spannends is.. maarja..) |
Dat noemen ze nou "op heterdaad betrappen". Dumpen dus.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Op dat soort momenten had ik ook het idee dat ik alles kon zeggen en helemaal mezelf kon zijn. Ik weet niet of jullie ook van dat soort momenten hebben? En ik denk dat als je er zo mee zit hij het ook wel zal merken? Bedoel: je kropt alles toch wel een tijd lang op.. |
Citaat:
Ik denk inderdaad ook wel dat hij wel iets merkt (hij merkt altijd alles :bloos: ), gister hadden we het ineens ook over vreemdgaan, was hij ook heel eerlijk over zn vorige vriendinnen, vandaar dat ik misschien een beetje te overdreven erop reageer. Toen nog niet over dat berichtje gehad, maar ik denk dat dat donderdag wel gaat lukken.. Hoop dat het positief is, want stiekem vind ik hem wel heeeeeeeeeel erg leuk... |
Misschien kampt die jongen wel met een gigantisch gebrek aan creativiteit en verstuurd hij daarom dat sms'je aan twee mensen. Of is hij totaal niet handig met het maken ervan en stuurt hij het uit gemak naar twee personen. Redenen genoeg te denken (hoe slap ze ook mogen klinken), maar zoals iedereen al zegt, de enige manier om erachter te komen is om het er gewoon met hem over te hebben.
Begrijp overigens wel dat het niet leuk is om te zien dat hij precies hetzelfde sms'je heeft verstuurd aan twee personen... Maar over wat hebben we het precies? Iets als "Hoi liefie, ik mis je, en ik zou alles voor over hebben om nu bij je zijn... kus" of zoiets onzinnigs (zie, ik ben ook niet creatief :P), dat stuur ik ook wel eens gewoon aan vriendinnen zonder daar iets mee te bedoelen... Of ben ik nu raar? :confused: :bloos: Het is natuurlijk wel lomp van em, maar goed, iedereen doet wel eens stomme dingen... :s Confrontereer hem er gewoon mee en kijk goed naar zijn reactie, voor die tijd zou ik echt niet oordelen. :) En pff @ al die reacties over misbruik en dumpen om een sms'je. :P Reageren jullie ook zo overdreven als je vriendje/vriendinnetje eens een (in jouw ogen wellicht iets te intieme, ook al is het zo niet bedoeld) knuffel aan een vriend/vriedin geeft? :o |
eerlijk zeggen
en weetje misschien, stuurde hij eerst die vriendin een sms en toen wat veranderd omdat jij paar dingen daarvan ook moest weten en toen stuurde ie die naar jou, maar soms blijft die andere naam dr bij staan ofzow, das bij mijn tel wel zo iig. of misschien stuurde ie ut per vergissing naar haar of stuurde hij sms van: ja dit heb ik naar mijn vriendin gestuurd zoiets dat kan altijd maarja, vreemdgaan is ook wat anders indd als smsje, dus dat hij zegt dattie niet vreemdgaat zegt ook weer nix gewoon eerlijk zeggen, ja misschien kun je waarheids iets verdraaien;)dat je TOEVALLIG op de verkeerde klikte:D hihi, neej grapje maar gewoon vertellen kom je dr vanzelf wel achter;) misschien valt wel mee joh:) suc6 |
Citaat:
|
heb dit ook meegemaakt met mn ex. hij deed al geheimzinnig over zn telefoon, dat dat prive was enzo. en ja dan ga ik er natuurlijk in kijken. ook allemaal geile smsjes naar een meisje enzo... ik ben kwaad geworden, en hij heeft beloofd t niet meer te doen. maar hij ging er gewoon mee door. op een gegeven moment is t toen ook uitgegaan. niet hierdoor, maar t hielp er wel aan mee.
|
Ik vind het niet netjes om zomaar elkaars smsjes te gaan lezen, daar komt alleen maar ellende van meestal! Elkaars e-mail lezen of post openmaken doe je toch ook niet? Maar goed, misschien moet je het in jouw geval maar opbiechten, want het is natuurlijk niet zo leuk.
|
Citaat:
|
Die 'meteen dumpen' reacties hier zijn nogal overdreven. Het is maar een smsje. Maar het is wel goed om hem ermee te confronteren. Ik hoop voor je dat het allemaal mee blijkt te vallen en dat het gewoon pesterig ofzo bedoeld was. Succes ermee!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Er dus gewoon over praten, desnoods je excuseren dat je zijn sms'je hebt gelezen, maar je niet laten ompraten dat jij diegene bent die in fout is, want dat is hij in de eerste plaats met zo'n sm'jes te sturen (tenzij hij er een verklaring voor heeft, en dan zal ie ook niet snel boos worden) Uit mijn ervaring bleek wel dat als hij boos werd, of me een schuldgevoel trachte aan te praten, dat hij serieus fout bezig was en niet eerlijk was tegen me :s |
Ik was in een soort van 'shock' ... Ik kon niets meer.. Behalve trillend liggen op bed. Ik was helemaal aan t shaken. (gelukkig) alleen bij hem thuis en hij was werken...
Ik kon ook niet eens huilen, niet boos worden, niets op dat moment. Toen heb ik een vriend gebeld, die was aan t werk, daarna een vriendin, daar mee gepraat wat ik nou moest doen, óf naar huis óf blijven (ik zou eigenlijk weg zijn voordat hij thuis kwam) en daarna mijn moeder gebeld die zei: ik haal je nú op en dan ga je lekker thuis zitten en neem gewoon de tijd die je nodig hebt... Ik heb toen een brief getypt op zijn pc en die opgeslagen, een bureaublad gemaakt wat verwees naar dat document.. Thuis heb ik alleen maar in een donkere kamer in bed gelegen en gehuild en ik was zooo bang dat hij niet zou reageren ofzo.. Maar gelukkig belde hij toen op en hebben we het er over gehad. Hij moest eigenlijk leren voor tentamens ofzo, daarom zou ik die zondag niet bij hem zijn, maar hij wilde toch wel dat ik zou komen, dus ik ging de volgende dag alweer naar hem waar we het er nog eens over hebben gehad. (zn vader: hé, ben je er alweer? ging je gisteren uit eten ofzo, dat je niet bleef slapen? :D) Ik ben zo blij dat ik het toen verteld had. Ik zou het zo moeilijk hebben gehad als ik t voor me had gehouden (ten eerste ben ik helemaal niet zo en ten tweede wordt het dan alleen maar erger).. |
Citaat:
|
Heb ik ook wel eens gedaan en het bezorgt je inderdaad een kutgevoel.
Maar goed, ze zeggen wel eens dat eerlijkheid het langst duurt, dus heb ik mijn vriend gezegd: Ik ben heel stom geweest en heb iets gedaan wat niet helemaal spoort, maar nu zit me dat de hele tijd dwars. Gewoon uitleggen en praten dus! Heeeel veel sucses ermee |
Citaat:
|
Citaat:
Volgens mij is datgene wat jij gelezen heb idd wel behoorlijk wat ernstiger dan waar ik het over heb.. wel supervervelend voor je zeg!! Het gaat hier om een berichtje, midden in de nacht tijdens een feestje gestuurd, waarin zoiets staat van: Ik voel je bij je, dans nu zelfs met je.. Ik mis je en ik zou zooooooo graag bij je willen liggen nu.. (weet het niet precies meer, heb t nadat ik dat bij hem had gelezen uit mn inbox gegooid :bloos: ) Naja, de volgende ochtend kwam ie ook zo snel mogelijk naar me toe.. maar het is gewoon een beetje vervelend om te zien dat een berichtje dat toch "speciaal" voor me voelde ook onveranderd (naja, andere naam) naar iemand anders is gestuurd.. Waarschijnlijk overdrijf ik ook, er zal vast wel iets anders mee bedoelt worden.. Maar toch ga je erover twijfelen.. |
wow Dat je dat kunt volhouden om er niks over te zeggen!! Als ik dat gelezen had bij m'n vriend was ik direct heel evil geworden denk ik.... :o
Maargoed ik denk dat je het het beste wel even kunt vragen anders blijf je er maar aan denken en kom je er nooit achter. iig succes ermee :) |
Citaat:
|
Citaat:
Ik vind het niet normaal dat je vriend zo'n berichtje naar een ander meisje stuurt, ook niet als het zijn beste vriendin betreft en al helemaal niet als hij jou precies hetzelfde berichtje gestuurd heeft! Confronteren dus.. en laat je weten hoe het gegaan is? :bloos: |
Weleens gehad dat je per ongeluk een smsje voor iemand anders bedoeld naar iemand stuurt die je heel veel smst ???
Kan dat t niet zijn?? Gewoon ff vragen dus |
Citaat:
|
Citaat:
Ik hoop dat het goed gaat. (Donderdag toch?) |
Citaat:
Het kan idd niet zo zijn dat dat berichtje "per ongeluk" naar haar is gestuurd, haar naam stond er namelijk boven.. Zondag kwam het er gewoon niet van het er over te hebben, had ook een beetje het idee dat het wel meeviel, maar nu ga ik er toch wel weer behoorlijk over twijfelen... |
Citaat:
|
Citaat:
Maar bedankt voor jullie steun! Denk dat ik hem toch maar echt moet confronteren.. |
Citaat:
Ik was ook helemaal niet zo. Ik zat altijd op zn pc en ik was soms wel benieuwd of hij ook met haar mailde ofzo, maar ik heb nooit ook maar dat icoontje aangeklikt, doelbewust om te kijken wat er in zn inbox zou staan. En toen was t toevallig dat ik op de interneticoon wilde klikken en toen op de outlook klikte (sneldingen op startbalk) en toen zag ik ineens allemaal mailtjes van haar.. Tja.. Als je dan titels ziet.. Dan is t leed snel geschied.. Gewoon er over beginnen als jullie lekker knus en vertrouwd met elkaar zijn donderdag. *knuft* |
Citaat:
Maar ga t hem overmorgen dan toch maar gewoon vertellen en kijken wat ie erover te zeggen heeft.. Naja, eigenlijk geloof ik ook wel dat het goed gaat komen (of iig, dat hoop ik).. want er staat ook nog een heeeeeel leuk weekend samen te wachten (ik hou van paasweekend!!) en het zou toch wel behoorlijk vervelend zijn als dat verpest wordt door 1 stom smsje naar zn beste vriendin.. Bahbahbah, wat laat ik me toch ook opfokken!! |
Citaat:
Komt wel goed denk ik.. Ik hoop dat ie een goede reden heeft. |
Ik heb laatst iets soortgelijks meegemaakt, m'n vriend had zijn telefoon bij me laten liggen en ik las bepaalde smsjes van een sms-sessie met zijn ex-vriendin... ik ken het gevoel dus wel van iets lezen dat je eigenlijk niet, maar toch ook wél wilt weten.
Onze situatie is alleen anders, dus ik heb hem er niet mee geconfronteerd. In jouw geval zou ik hem er wel mee confronteren, laat je niet klem zetten als hij boos wordt dat je ze gelezen hebt, want hij zit meer fout dan jij. Succes ermee (y) |
Idd, zoals bijna iedereen hierboven ook al zegt: confronteren ermee.
Zeg hem dat je het gelezen hebt (wat ik persoonlijk niet vind kunnen, ondanks je nieuwsgierigheid) en vraag hem waarom hij dat stuurde. Nu hopen dat hij een eerlijk antwoord geeft. |
k zou er niet te veel achter zoeken als je daar verder geen redenen toe hebt
veel jongens noemen meisjes standaard in sms jes of op msn lieverd oid, ze zijn gewoonm niet zo creatief als wij vrouwen om voor een speciaal persoon n ander sms je te verzinne, zo moet je t denk ik meer zien:) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:34. |