![]() |
Bloedbad op Amerikaanse school
CNN.com :
Citaat:
Die was een van de weiningen die niet reageerde op een manier van: "wat erg, hoe kan dat nou, ze moeten gek zijn." Die zei: we moeten onze manier van leven veranderen. Korter gaan werken. Meer tijd met onze kinderen doorbrengen. En - maat dat weet ik niet zeker - volgens mij ook iets van: minder nadruk op de beste zijn, het enorme competitieve van Amerikaanse scholen en de hele maatschappij daar. Wat een ellende weer! |
Die scholen daar zijn van zo'n laag niveau dat je echt moeite moet doen om daar druk van te ondervinden.
Ik gooi het op wapenbezit. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Battle royale (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik zie daar de lol dus niet van in...
Ze leren er niks van de geschiedenis, en michael moore is een ezel?? Hij had gelijk, en niemand daar neemt hem serieus genoeg om ernaar te luisteren. Jammer, dat had weer levens gespaard |
Citaat:
|
Uiteraard zal deze schietpartij volgens de 'experts' veroorzaakt zijn door de heavy metal subcultuur, het verval van normen en waarden, de ontkerkelijking, gebrek aan patriotisme en links denken.
|
Tja, Amerika :rolleyes:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ow, stamcelonderzoek zal er ook wel aan bijgedragen hebben. :D |
Ook in staten waar wapenbezit legaal is kun je als minderjarige geen wapen kopen. Deze scholier had dus een (groot)vader die zijn legale wapens niet goed achter slot en grendel heeft bewaard.
Het wapen maakte het weliswaar mogelijk dat hij rond kon gaan lopen schieten, maar het is niet de oorzaak dat hij tot zijn daad is overgegaan. Als hij geen vuurwapen had gehad, had hij misschien die hele school wel in de as gelegd met een paar jerrycans benzine. Bij iedere pomp te koop voor een paar dollar. |
Citaat:
Citaat:
|
Shit happens.
|
wat niet in NL, valt toch weer tegen :o
|
Citaat:
|
Het zal wel weer een gozertje zijn geweest wat veel te veel games heeft gespeeld en veel te veel terminator ofzo heeft gekeken. Weet je hoe slecht al die zooi voor kinderen is... :rolleyes:.
Verder ben ik het met Juno eens. |
Er was een keer eerder een rel over een computerspelletje dat de aanleiding zou zijn geweest voor een engelse tiener die doordraaide. Bleek die jongen dat hel spel nog nooit gespeeld te hebben.
In Japan hebben ze extreem gewelddadige kindertekenfilmpjes, en ook manga voor volwassenen liegt er vaak niet om, maar daar zie je dit soort gedrag nooit. Japanners hebben geleerd om fictie en realiteit te scheiden en de fictie als uitlaatklep te gebruiken. Ze zijn heel gedisciplineerd en beleefd, en niet egoistisch. Amerikanen zitten in een enorm egocentrische samenleving en ze hebben geen frustratietolerantie. I want it all, and I want it now, dat is zo'n beetje het amerikaanse levensmotto. Als dat dus niet lukt, worden ze agressief, en niet alleen ontsporende tieners, het is de amerikaans volksaard. Ze wilen altijd hun zin hebben. Tja, dat kan niet altijd, die verschillende zinnen zullen met elkaar in conflict komen, en het resultaat is geweld. Ze bestaan daar nu net meer dan twee eeuwen, en ze zijn al die tijd al gewelddadig geweest, hebben zich nooit leren beheersen. |
Citaat:
|
Legaal wapenbezit da bomb.
|
Citaat:
|
Ik vraag me altijd af wie deze keer de schuldige wordt. Marilyn Manson hebben we al gehad, games ook. Wie is next en hoelang duurt het voor de schuldigen op zijn...
|
Het zal wel een combinatie van factoren zijn. (n)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
die amerikanen mogen elkaar afknallen van mij
|
Citaat:
Maar goed, ik heb mijn kennis ook maar uit de media... |
Citaat:
|
Citaat:
Het is een mooi voorbeeld van een overhaaste generalisatie, waar de Amerikaanse media en de Telegraaf zich veelvuldig schuldig aan maken, maar ik ga er maar even voor het gemak vanuit dat jij die media niet gebruikt als betrouwbare bronnen. |
Citaat:
|
Citaat:
Wel weer typisch Amerikaans, dit voorval. Frappant is dat een groot deel van dit soort acties eindigt door zelfmoord van de dader. Misschien een manier om het eigen geweten te zuiveren? Misschien is het inderdaad een oorzaak van een egocentrische samenleving. Het lijkt alsof veel Amerikanen enkel hun eigen geluk nastreven. |
Citaat:
|
Ik hoorde dit vanmorgen op het nieuws op tv. En ze zeiden dat het dus in een buurt is gebeurt wara het sociaal en alles niet goed gaat. Veel mensen daar zijn werkloos en leven onder de armoede grens.
Ik zie dit niet als reden om mensen ze gaan vermoorden, maar het zou een motivatie geweest kunnen zijn voor die jongen... |
ik heb 't gezien op CNN. Ouders in paniek enz, terwijl ik denk dat het toch idd echt aan hun eigen leefstijltje ligt..
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Godverdomme, krijgen we weer zo'n heksenjacht.
Nou ja, niet dat dat het ergste is. Maar toch. |
Citaat:
|
Zo opmerkelijk is het niet
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:51. |