Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-03-2005, 01:06
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
CNN.com :

Citaat:
A high school student on Monday killed two of his grandparents, then went on a shooting rampage at his high school in northern Minnesota, killing five people and wounding as many as 15 others before killing himself, officials said. FBI Special Agent Paul McCabe told reporters the dead include a female teacher, a male security officer and four students -- one of them being the shooter, who has not been named.
Weetje, natuurlijk weet ik nog niks van deze specifiek zaak. Maar ik moest wel denken aan een vader van een van de slachtoffers van een eerdere schietpartij.
Die was een van de weiningen die niet reageerde op een manier van: "wat erg, hoe kan dat nou, ze moeten gek zijn."

Die zei: we moeten onze manier van leven veranderen. Korter gaan werken. Meer tijd met onze kinderen doorbrengen. En - maat dat weet ik niet zeker - volgens mij ook iets van: minder nadruk op de beste zijn, het enorme competitieve van Amerikaanse scholen en de hele maatschappij daar.

Wat een ellende weer!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-03-2005, 06:41
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Die scholen daar zijn van zo'n laag niveau dat je echt moeite moet doen om daar druk van te ondervinden.

Ik gooi het op wapenbezit.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 07:03
Verwijderd
Citaat:
Bloedpropje schreef op 22-03-2005 @ 07:41 :
Die scholen daar zijn van zo'n laag niveau dat je echt moeite moet doen om daar druk van te ondervinden.

Ik gok meer op de druk van pesten/populairiteit e.d.?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 07:53
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Bloedpropje schreef op 22-03-2005 @ 07:41 :
Dat zal vast niet de enige reden zijn.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 07:54
Donny must die
Donny must die is offline
Battle royale
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 07:56
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 22-03-2005 @ 08:54 :
Battle royale
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 08:53
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Battle royale
Dat zal ze leren!
Oud 22-03-2005, 08:56
Verwijderd
Citaat:
Battle royale
Zou geen slecht idee zijn voor veel Amerikaanse scholen
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 09:31
Verwijderd
ik zie daar de lol dus niet van in...
Ze leren er niks van de geschiedenis, en michael moore is een ezel?? Hij had gelijk, en niemand daar neemt hem serieus genoeg om ernaar te luisteren. Jammer, dat had weer levens gespaard
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 10:07
ChateauDenise
ChateauDenise is offline
Citaat:
Mortification schreef op 22-03-2005 @ 08:03 :
Ik heb zelf eens gelezen dat de meeste daders van de schietpartijen inderdaad gepest werden op school, en dat ze als reactie rond gaan lopen schieten op medeleerlingen.
Oud 22-03-2005, 10:08
T_ID
T_ID is offline
Uiteraard zal deze schietpartij volgens de 'experts' veroorzaakt zijn door de heavy metal subcultuur, het verval van normen en waarden, de ontkerkelijking, gebrek aan patriotisme en links denken.
Oud 22-03-2005, 10:20
Verwijderd
Tja, Amerika
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 10:21
Verwijderd
Citaat:
Battle royale
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 10:26
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 22-03-2005 @ 11:08 :
Uiteraard zal deze schietpartij volgens de 'experts' veroorzaakt zijn door de heavy metal subcultuur, het verval van normen en waarden, de ontkerkelijking, gebrek aan patriotisme en links denken.
Computerspellen + geweld op de tv vergeet je nog. En natuurlijk euthanasie en abortus! De hoofdoorzaken van dit bloedbad.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 10:32
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ertur schreef op 22-03-2005 @ 11:26 :
Computerspellen + geweld op de tv vergeet je nog. En natuurlijk euthanasie en abortus! De hoofdoorzaken van dit bloedbad.
shit, idd, hoe kon ik de wortel van al hetbkwaad eruit laten.

ow, stamcelonderzoek zal er ook wel aan bijgedragen hebben.
Oud 22-03-2005, 10:50
juno
juno is offline
Ook in staten waar wapenbezit legaal is kun je als minderjarige geen wapen kopen. Deze scholier had dus een (groot)vader die zijn legale wapens niet goed achter slot en grendel heeft bewaard.

Het wapen maakte het weliswaar mogelijk dat hij rond kon gaan lopen schieten, maar het is niet de oorzaak dat hij tot zijn daad is overgegaan. Als hij geen vuurwapen had gehad, had hij misschien die hele school wel in de as gelegd met een paar jerrycans benzine. Bij iedere pomp te koop voor een paar dollar.

Laatst gewijzigd op 22-03-2005 om 12:07.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 10:51
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 22-03-2005 @ 08:53 :
Dat zal vast niet de enige reden zijn.
Natuurlijk niet, anders waren alle Amerikanen al dood.

Citaat:
ChateauDenise schreef op 22-03-2005 @ 11:07 :
Ik heb zelf eens gelezen dat de meeste daders van de schietpartijen inderdaad gepest werden op school, en dat ze als reactie rond gaan lopen schieten op medeleerlingen.
Nogal een open deur. Als je het naar je zin hebt op school kom je inderdaad minder snel op het idee om je mede-scholieren dood te schieten.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 11:30
waaromniet?
waaromniet? is offline
Shit happens.
Oud 22-03-2005, 11:56
Spoonie
Spoonie is offline
wat niet in NL, valt toch weer tegen
Oud 22-03-2005, 12:01
Verwijderd
Citaat:
Spoonie schreef op 22-03-2005 @ 12:56 :
wat niet in NL, valt toch weer tegen
Hm, apart?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 12:08
Wammus
Wammus is offline
Het zal wel weer een gozertje zijn geweest wat veel te veel games heeft gespeeld en veel te veel terminator ofzo heeft gekeken. Weet je hoe slecht al die zooi voor kinderen is... .

Verder ben ik het met Juno eens.
Oud 22-03-2005, 12:16
juno
juno is offline
Er was een keer eerder een rel over een computerspelletje dat de aanleiding zou zijn geweest voor een engelse tiener die doordraaide. Bleek die jongen dat hel spel nog nooit gespeeld te hebben.

In Japan hebben ze extreem gewelddadige kindertekenfilmpjes, en ook manga voor volwassenen liegt er vaak niet om, maar daar zie je dit soort gedrag nooit. Japanners hebben geleerd om fictie en realiteit te scheiden en de fictie als uitlaatklep te gebruiken. Ze zijn heel gedisciplineerd en beleefd, en niet egoistisch.

Amerikanen zitten in een enorm egocentrische samenleving en ze hebben geen frustratietolerantie. I want it all, and I want it now, dat is zo'n beetje het amerikaanse levensmotto. Als dat dus niet lukt, worden ze agressief, en niet alleen ontsporende tieners, het is de amerikaans volksaard. Ze wilen altijd hun zin hebben. Tja, dat kan niet altijd, die verschillende zinnen zullen met elkaar in conflict komen, en het resultaat is geweld. Ze bestaan daar nu net meer dan twee eeuwen, en ze zijn al die tijd al gewelddadig geweest, hebben zich nooit leren beheersen.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 12:21
ChateauDenise
ChateauDenise is offline
Citaat:
wammus schreef op 22-03-2005 @ 13:08 :
Het zal wel weer een gozertje zijn geweest wat veel te veel games heeft gespeeld en veel te veel terminator ofzo heeft gekeken. Weet je hoe slecht al die zooi voor kinderen is... .

Verder ben ik het met Juno eens.
Ik heb een jaar of 2 een documentaire gezien op tv over schietpartijen op Amerikaanse scholen. Daarin lieten ze zien dat 2% van de daders het overgenomen hadden uit een spel. Ik weet niet meer hoeveel procent van de daders het uit een film over hadden genomen, maar de percentage lag veel hoger. Maar het kan inderdaad zijn dat deze persoon het wel had overgenomen uit een spel en of film.
Oud 22-03-2005, 12:38
Verwijderd
Legaal wapenbezit da bomb.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 12:39
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
T_ID schreef op 22-03-2005 @ 11:08 :
Ze waren vast homoseksueel!
Oud 22-03-2005, 12:42
Verwijderd
Ik vraag me altijd af wie deze keer de schuldige wordt. Marilyn Manson hebben we al gehad, games ook. Wie is next en hoelang duurt het voor de schuldigen op zijn...
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 12:43
Pikey
Pikey is offline
Het zal wel een combinatie van factoren zijn.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 12:43
Verwijderd
Citaat:
Mutant schreef op 22-03-2005 @ 13:42 :
Ik vraag me altijd af wie deze keer de schuldige wordt. Marilyn Manson hebben we al gehad, games ook. Wie is next en hoelang duurt het voor de schuldigen op zijn...
Democraten, want die hebben alleen softe ideeën.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 12:46
Pikey
Pikey is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 22-03-2005 @ 13:43 :
Democraten, want die hebben alleen softe ideeën.
Hehe
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 12:50
Verwijderd
Citaat:
ChateauDenise schreef op 22-03-2005 @ 13:21 :
Ik heb een jaar of 2 een documentaire gezien op tv over schietpartijen op Amerikaanse scholen. Daarin lieten ze zien dat 2% van de daders het overgenomen hadden uit een spel. Ik weet niet meer hoeveel procent van de daders het uit een film over hadden genomen, maar de percentage lag veel hoger. Maar het kan inderdaad zijn dat deze persoon het wel had overgenomen uit een spel en of film.
Je neemt teveel over van wat je leest en ziet. Hoe kan men nou zeker weten of het door een spel oid kwam? Lijkt me sterk dat die daders zo'n goede zelf-analyse kunnen uitvoeren dat ze de exacte redenen kunnen weergeven. Want ook al geven ze dingen te hebben overgenomen van een spel, dan nog is dat niet de nummer 1 reden voor hun gedrag.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 13:01
ChateauDenise
ChateauDenise is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 22-03-2005 @ 13:50 :
Je neemt teveel over van wat je leest en ziet. Hoe kan men nou zeker weten of het door een spel oid kwam? Lijkt me sterk dat die daders zo'n goede zelf-analyse kunnen uitvoeren dat ze de exacte redenen kunnen weergeven. Want ook al geven ze dingen te hebben overgenomen van een spel, dan nog is dat niet de nummer 1 reden voor hun gedrag.
Aangezien je de documentatie niet hebt gezien, ga ik hier niet verder op in.
Oud 22-03-2005, 13:06
kitesurfertje
kitesurfertje is offline
die amerikanen mogen elkaar afknallen van mij
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 13:10
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Ja, dat denk ik ook. Ik heb soms het idee dat een Amerikaanse Highschool een soort sociale hogedrukpan is
Maar goed, ik heb mijn kennis ook maar uit de media...
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 13:14
Pikey
Pikey is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 22-03-2005 @ 14:10 :

Dat zegt genoeg.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 13:22
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 22-03-2005 @ 14:10 :
Ja, dat denk ik ook. Ik heb soms het idee dat een Amerikaanse Highschool een soort sociale hogedrukpan is
De media beweren dit echter helemaal niet.

Het is een mooi voorbeeld van een overhaaste generalisatie, waar de Amerikaanse media en de Telegraaf zich veelvuldig schuldig aan maken, maar ik ga er maar even voor het gemak vanuit dat jij die media niet gebruikt als betrouwbare bronnen.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 13:22
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
ChateauDenise schreef op 22-03-2005 @ 14:01 :
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 13:23
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 22-03-2005 @ 11:50 :
Ook in staten waar wapenbezit legaal is kun je als minderjarige geen wapen kopen. Deze scholier had dus een (groot)vader die zijn legale wapens niet goed achter slot en grendel heeft bewaard.

Het wapen maakte het weliswaar mogelijk dat hij rond kon gaan lopen schieten, maar het is niet de oorzaak dat hij tot zijn daad is overgegaan. Als hij geen vuurwapen had gehad, had hij misschien die hele school wel in de as gelegd met een paar jerrycans benzine. Bij iedere pomp te koop voor een paar dollar.
Inderdaad. Idioten die echt iets van plan zijn bedenken toch wel een manier om hun doel te bereiken. Vuurwapen of niet.

Wel weer typisch Amerikaans, dit voorval.

Frappant is dat een groot deel van dit soort acties eindigt door zelfmoord van de dader. Misschien een manier om het eigen geweten te zuiveren?

Misschien is het inderdaad een oorzaak van een egocentrische samenleving. Het lijkt alsof veel Amerikanen enkel hun eigen geluk nastreven.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 13:25
Verwijderd
Citaat:
DetonatorDc schreef op 22-03-2005 @ 14:23 :
Het lijkt alsof veel Amerikanen enkel hun eigen geluk nastreven.
Dit in tegenstelling tot de meeste andere mensen.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 13:25
31337
31337 is offline
Ik hoorde dit vanmorgen op het nieuws op tv. En ze zeiden dat het dus in een buurt is gebeurt wara het sociaal en alles niet goed gaat. Veel mensen daar zijn werkloos en leven onder de armoede grens.

Ik zie dit niet als reden om mensen ze gaan vermoorden, maar het zou een motivatie geweest kunnen zijn voor die jongen...
Oud 22-03-2005, 13:26
Jenneke.*
Jenneke.* is offline
ik heb 't gezien op CNN. Ouders in paniek enz, terwijl ik denk dat het toch idd echt aan hun eigen leefstijltje ligt..
Oud 22-03-2005, 14:10
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
DetonatorDc schreef op 22-03-2005 @ 14:23 :
Inderdaad. Idioten die echt iets van plan zijn bedenken toch wel een manier om hun doel te bereiken. Vuurwapen of niet.
Onzin. De grens om meerdere mensen achter elkaar een mes door hun ribben te steken ligt veel hoger dan een beetje in het rond schieten met een mitrailleur, en om een gebouw in de fik te steken en er voor te zorgen dat de slachtoffers met geen mogelijkheid het gebouw kunnen verlaten heb je meer intelligentie nodig dan deze mensen hebben. Daarnaast heb je met een vuurwapen de mogelijkheid om op elk gewenst moment snel en pijnloos zelfmoord te plegen.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 14:19
Verwijderd
Citaat:
ChateauDenise schreef op 22-03-2005 @ 14:01 :
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 14:41
Verwijderd
Citaat:
Bloedpropje schreef op 22-03-2005 @ 15:10 :
Onzin. De grens om meerdere mensen achter elkaar een mes door hun ribben te steken ligt veel hoger dan een beetje in het rond schieten met een mitrailleur, en om een gebouw in de fik te steken en er voor te zorgen dat de slachtoffers met geen mogelijkheid het gebouw kunnen verlaten heb je meer intelligentie nodig dan deze mensen hebben. Daarnaast heb je met een vuurwapen de mogelijkheid om op elk gewenst moment snel en pijnloos zelfmoord te plegen.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 15:21
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
DetonatorDc schreef op 22-03-2005 @ 15:41 :
verklaar waarom die schoolmoorden altijd met een vuurwapen worden gepleegd dan :/
Oud 22-03-2005, 15:26
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 22-03-2005 @ 16:21 :
verklaar waarom die schoolmoorden altijd met een vuurwapen worden gepleegd dan :/
Misschien heb ik wel dezelfde gedachte als Bloedpropje?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 15:58
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
DetonatorDc schreef op 22-03-2005 @ 16:26 :
Misschien heb ik wel dezelfde gedachte als Bloedpropje?
waarom roloog je dan
Oud 22-03-2005, 16:05
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 22-03-2005 @ 16:58 :
waarom roloog je dan
Omdat ik weer migraine heb.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 16:21
HypocrieteTeef
HypocrieteTeef is offline
Godverdomme, krijgen we weer zo'n heksenjacht.

Nou ja, niet dat dat het ergste is. Maar toch.
Oud 22-03-2005, 17:25
Spoonie
Spoonie is offline
Citaat:
HypocrieteTeef schreef op 22-03-2005 @ 17:21 :
Godverdomme, krijgen we weer zo'n heksenjacht.

Nou ja, niet dat dat het ergste is. Maar toch.
Blame Canada!
Oud 22-03-2005, 18:46
Verwijderd
Zo opmerkelijk is het niet
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten