![]() |
Bloed hoesten.
Ik hoest al sinds maandag nogal, erg vervelend maar opzich niet zo serieus verder, alleen moest ik vanochtend en gisterochtend bloed ophoesten.
Ik denk dat het niet al te erg is, gewoon een adertje gesprongen ofzo? Maar moet ik hier iets aan doen of niet? |
heb er totaal geen verstand van hoor, maar t klinkt niet echt gezond :|
|
als je bloed hoest is het over het algemeen het verstandigst om ff langs de dok te gaan...
was t gewoon helder rood? en je hebt geen wondjes in je mond?! |
Lijkt me idd handig als je ff langs je huisarts gaat... 'T hoeft nix ernstig te zijn, maar toch... :s
|
Citaat:
Eerst dronk ik van die hoestsiroop maar daar stond op dat je t alleen bij droge hoest mocht gebruiken en niet als je slijm ophoest. En het is alleen s'ochtends? En pas 2 keer? |
Toen ik verkouden was en hoestsiroop gebruikte stond in de bijsluiter dat als je bloed ophoestte dat je dan even langs je huisarts moest. Ik zou denk ik gewoon het weekend afwachten en als het dan nog is even langs de dokter :)
|
Citaat:
Ik ben maandag beter vind ik :D |
pcies....alst aanhoudt ff naar de dokter (zou persoonlijk al voor t weekend gaan...zeker als je morgen weer hebt..)
nou ja ervoor kan dan niet meer...maar je snapt het vast wel :s |
Citaat:
|
Bloed hoesten is gaaf! :cool:
|
Bloed hoesten => naar de dokter gaan.
Gewoon doen! |
Als je bloed ophoest,is er iets serieus mis!
Dan is er iets aan je maag of aan je longen! Direct naar de dokter gaan zou ik doen |
Citaat:
en heel serieus hoeft het niet meteen te zijn hoor... |
in zeist geweest toevallig?
anders misschien tbc :P |
Bloed hoesten = zwaailichten.
Direct je arts raadplegen. |
Ik heb dit wel eens vaker gehoort, heb je soms een bloedneus gehad, dan kan het soms ook zijn dat je bloed hoest? Anders zou ik toch als een malle naar een arts toe gaan, want het kan ook longkanker zijn.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Bel gwoon ff de dokter om te vragen of je moet komen
|
Citaat:
|
als je niet naar de dokter gaat, zou je wel eens hele nare gevolgen kunnen hebben......
|
Citaat:
maar het punt blijft..GO to see your doc.... ook al wil je niet...wij kunnen vanaf hier ook geen diagnose stellen (zijn nie eens bevoegd) |
Bij bloed hoesten direct naar de dokter gaan
|
heb je misschien pas geleden een bloedneus gehad??
Ik heb het ook heel vaak, en dit was bij mij de oorzaak elke keer. Dus niets ernstig. Anders misschien toch ff naar de huisarts. |
Bloed hoesten is meestal een teken van onstoken amandelen of keel, heb je ook last van je keel of verder nergens last van.
Als het nou opeens erger wordt dan kan het zijn dat de dokter je amandelen wil knippen. |
Citaat:
|
Citaat:
Al die 15jarige kindertjes die hier denken te weten hoe alles zit met hun beperkte blik en ervaring. Het hóeft helemaal niet iets met je maag of longen te maken te hebben, het hoeft ook helemaal niet ernstig te zijn. Bloed ophoesten is echter wél altijd een serieus teken wat je niet moet veronachtzamen. Naar de huisarts dus. |
Gister was het al stukken minder, en nogmaals het is alleen s'ochtends, dus het is niet zo dan er de hele dag iets mis is en het is ook niet veel bloed, meer soort slijmbloed een beetje.
Vandaag dus geen last meer van gehad, wel 2x een bloedneus ineens (komt t niet uit mijn keel dan komt t uit mijn neus :p :rolleyes: ) Maar dat komt denk ik gewoon van vaak neus snuiten, neusspray en niezen. Gewoon snipverkouden dus. Als ik nog een keer bloed hoest ga ik toch maar naar de dokter, dat lijkt me wel zo handig. Maar als ik geen bloed meer hoest, wat ik natuurlijk hoop, denk ik dat het gewoon een erge verkoudheid was. |
Ach, ik had een een week erge hoest, en toen ineens een rode wasbak, toen het echt ernstig werd. Ben niet naar de dokter gegaan, heb nu nergens meer last van. Toch moet jij maar naar de dokter gaan denk ik, wel zo verstandig.
|
Citaat:
|
Je moet echt kappen met die neusspray.
Serieus, ik heb het zelf maandenlang gebruikt en het is zo slecht voor je. Kan ook die bloedneuzen veroorzaken. Heel de huid aan de binnenkant van je neus gaat kapot. Het is heel kut om te stoppen met die spray als je zo verkouden ben, maar het is wel errrg verstandig! |
Citaat:
|
Als het otrivin neusspray is mag je het niet langer dan 10 dagen gebruiken :nono:
|
Naja omdat mijn opa ook bloed ophoestte (en dat was dus wel ernstig, wil je verder niet bang maken ofzo) zou ik METEEN naar de dokter gaan.
Is voor jezelf toch ook fijner als je onderzocht bent en je naar huis kunt gaan met de gedachte dat er niks aan de hand is? (of dat je weet wát er is) |
Citaat:
Deze ziekte was vroeger dodelijk en was de laatste jaren zeer zeldzaam, maar steekt helaas weer meer zn kop op. Als je het gewoon laat behandelen is er niets aan de hand. |
Citaat:
Dat mensen met TBC bloed kunnen hoesten, wil niet zeggen dat bloed hoesten een "teken" is van TBC. Ooit van "epidemiologie" gehoord? |
Citaat:
|
had m'n vriend ook. Gewoon een wondje in je keel juist door het vele hoesten. Gaat vanzelf over, niets om je zorgen te maken.
Je keel is gewoon geïrriteerd vanwege de hoest. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het kan idd echt vanalles zijn. Zou alleen als je het toch weer krijgt wel even naar de dokter gaan. Kan nooit kwaad. |
mantoux-prik = dubbelop
|
Citaat:
|
tbc!
huisarts. :) |
Citaat:
|
ik heb ook een mantoux test gehad dus bij mij kan het ook niet meer vast gesteld worden op deze manier...
en om nu meteen te roepen....tbc-> naar dokter vind ik vrij overbodig zoals al bekend was was bezoek aan de dokter verstandig... |
naar de dokter.
je kunt tbc of longtyfus hebben ofzo. En ach bloed hoesten doe je nou eenmaal niet altijd. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:47. |