Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-04-2005, 18:45
pollewop
pollewop is offline
Ik hoest al sinds maandag nogal, erg vervelend maar opzich niet zo serieus verder, alleen moest ik vanochtend en gisterochtend bloed ophoesten.
Ik denk dat het niet al te erg is, gewoon een adertje gesprongen ofzo?
Maar moet ik hier iets aan doen of niet?
Oud 01-04-2005, 18:51
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
heb er totaal geen verstand van hoor, maar t klinkt niet echt gezond
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 19:10
rare kwast
rare kwast is offline
als je bloed hoest is het over het algemeen het verstandigst om ff langs de dok te gaan...
was t gewoon helder rood?
en je hebt geen wondjes in je mond?!
Oud 01-04-2005, 19:14
Moebie
Moebie is offline
Lijkt me idd handig als je ff langs je huisarts gaat... 'T hoeft nix ernstig te zijn, maar toch...
Oud 01-04-2005, 19:27
pollewop
pollewop is offline
Citaat:
rare kwast schreef op 01-04-2005 @ 20:10 :
als je bloed hoest is het over het algemeen het verstandigst om ff langs de dok te gaan...
was t gewoon helder rood?
en je hebt geen wondjes in je mond?!
Soort slijmpropjes met bloed, klinkt vaag maar is wel de beste omschrijving. En ik heb echt een hekel aan naar de dokter gaan dus ik vroeg me af of t echt ernstig was of dat t vanzelf wel over gaat als t hoesten minder wordt.
Eerst dronk ik van die hoestsiroop maar daar stond op dat je t alleen bij droge hoest mocht gebruiken en niet als je slijm ophoest.
En het is alleen s'ochtends? En pas 2 keer?
Oud 01-04-2005, 19:30
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Toen ik verkouden was en hoestsiroop gebruikte stond in de bijsluiter dat als je bloed ophoestte dat je dan even langs je huisarts moest. Ik zou denk ik gewoon het weekend afwachten en als het dan nog is even langs de dokter
Oud 01-04-2005, 19:32
pollewop
pollewop is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 01-04-2005 @ 20:30 :
Toen ik verkouden was en hoestsiroop gebruikte stond in de bijsluiter dat als je bloed ophoestte dat je dan even langs je huisarts moest. Ik zou denk ik gewoon het weekend afwachten en als het dan nog is even langs de dokter
Doe ik dat wel, kijken hoe het maandag gaat en dan naar de dokter.
Ik ben maandag beter vind ik
Oud 01-04-2005, 19:34
rare kwast
rare kwast is offline
pcies....alst aanhoudt ff naar de dokter (zou persoonlijk al voor t weekend gaan...zeker als je morgen weer hebt..)
nou ja ervoor kan dan niet meer...maar je snapt het vast wel
Oud 01-04-2005, 19:43
pollewop
pollewop is offline
Citaat:
rare kwast schreef op 01-04-2005 @ 20:34 :
pcies....alst aanhoudt ff naar de dokter (zou persoonlijk al voor t weekend gaan...zeker als je morgen weer hebt..)
nou ja ervoor kan dan niet meer...maar je snapt het vast wel
ik snap t
Oud 01-04-2005, 20:44
Verwijderd
Bloed hoesten is gaaf!
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 20:59
Roos
Roos is offline
Bloed hoesten => naar de dokter gaan.

Gewoon doen!
Oud 02-04-2005, 00:26
Dark Red
Dark Red is offline
Als je bloed ophoest,is er iets serieus mis!
Dan is er iets aan je maag of aan je longen!
Direct naar de dokter gaan zou ik doen
Oud 02-04-2005, 00:36
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Dark Red schreef op 02-04-2005 @ 01:26 :
of keelholte, of slokdarm of luchtpijn en mondslijmvlies

en heel serieus hoeft het niet meteen te zijn hoor...
Oud 02-04-2005, 01:13
Footprint
Footprint is offline
in zeist geweest toevallig?
anders misschien tbc
Oud 02-04-2005, 08:28
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Bloed hoesten = zwaailichten.
Direct je arts raadplegen.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 13:12
bench140
bench140 is offline
Ik heb dit wel eens vaker gehoort, heb je soms een bloedneus gehad, dan kan het soms ook zijn dat je bloed hoest? Anders zou ik toch als een malle naar een arts toe gaan, want het kan ook longkanker zijn.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 13:41
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
bench140 schreef op 02-04-2005 @ 14:12 :
Ik heb dit wel eens vaker gehoort, heb je soms een bloedneus gehad, dan kan het soms ook zijn dat je bloed hoest? Anders zou ik toch als een malle naar een arts toe gaan, want het kan ook longkanker zijn.
Hou eens op, het kan van alles zijn.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 13:47
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 02-04-2005 @ 14:41 :
Hou eens op, het kan van alles zijn.
ja idem...er wordt hiet meteen met allerlei enge ziektes gegooit...
Oud 02-04-2005, 14:12
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
rare kwast schreef op 02-04-2005 @ 14:47 :
Maar TS wilt liever niet naar de dokter. Dat is gewoon een stomme gedachte als je bloed hoest Dat moet zij ook begrijpen. Want het kán wel iets ernstigs zijn. Bloed hoest je vaak niet zomaar.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 14:40
sjefke
sjefke is offline
Bel gwoon ff de dokter om te vragen of je moet komen
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 14:47
one.
one. is offline
Citaat:
Roos schreef op 01-04-2005 @ 21:59 :
Bloed hoesten => naar de dokter gaan.

Gewoon doen!
Ook al hoeft het natuurlijk niks ernstigs te zijn, je kan beter het zekere voor het onzekere nemen.
Oud 02-04-2005, 14:58
Verwijderd
als je niet naar de dokter gaat, zou je wel eens hele nare gevolgen kunnen hebben......
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 15:04
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 02-04-2005 @ 15:12 :
Maar TS wilt liever niet naar de dokter. Dat is gewoon een stomme gedachte als je bloed hoest Dat moet zij ook begrijpen. Want het kán wel iets ernstigs zijn. Bloed hoest je vaak niet zomaar.
ja maar aan de termen longkanker enzo heeft ze ook weinig denk...

maar het punt blijft..GO to see your doc....
ook al wil je niet...wij kunnen vanaf hier ook geen diagnose stellen (zijn nie eens bevoegd)
Oud 02-04-2005, 15:24
aap777
aap777 is offline
Bij bloed hoesten direct naar de dokter gaan
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 17:31
gurl19
gurl19 is offline
heb je misschien pas geleden een bloedneus gehad??
Ik heb het ook heel vaak, en dit was bij mij de oorzaak elke keer. Dus niets ernstig. Anders misschien toch ff naar de huisarts.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 17:40
Me_MArKieH
Me_MArKieH is offline
Bloed hoesten is meestal een teken van onstoken amandelen of keel, heb je ook last van je keel of verder nergens last van.

Als het nou opeens erger wordt dan kan het zijn dat de dokter je amandelen wil knippen.
Oud 02-04-2005, 21:36
Roos
Roos is offline
Citaat:
Me_MArKieH schreef op 02-04-2005 @ 18:40 :
Als het nou opeens erger wordt dan kan het zijn dat de dokter je amandelen wil knippen.
Tegenwoordig wordt dat niet meer zo snel gedaan, zeker niet bij oudere mensen (pubers)
Oud 02-04-2005, 22:47
Verwijderd
Citaat:
Dark Red schreef op 02-04-2005 @ 01:26 :

Al die 15jarige kindertjes die hier denken te weten hoe alles zit met hun beperkte blik en ervaring.
Het hóeft helemaal niet iets met je maag of longen te maken te hebben, het hoeft ook helemaal niet ernstig te zijn.
Bloed ophoesten is echter wél altijd een serieus teken wat je niet moet veronachtzamen. Naar de huisarts dus.

Laatst gewijzigd op 02-04-2005 om 22:49.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 18:03
pollewop
pollewop is offline
Gister was het al stukken minder, en nogmaals het is alleen s'ochtends, dus het is niet zo dan er de hele dag iets mis is en het is ook niet veel bloed, meer soort slijmbloed een beetje.
Vandaag dus geen last meer van gehad, wel 2x een bloedneus ineens (komt t niet uit mijn keel dan komt t uit mijn neus ) Maar dat komt denk ik gewoon van vaak neus snuiten, neusspray en niezen. Gewoon snipverkouden dus.
Als ik nog een keer bloed hoest ga ik toch maar naar de dokter, dat lijkt me wel zo handig. Maar als ik geen bloed meer hoest, wat ik natuurlijk hoop, denk ik dat het gewoon een erge verkoudheid was.
Oud 03-04-2005, 18:37
Verwijderd
Ach, ik had een een week erge hoest, en toen ineens een rode wasbak, toen het echt ernstig werd. Ben niet naar de dokter gegaan, heb nu nergens meer last van. Toch moet jij maar naar de dokter gaan denk ik, wel zo verstandig.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 21:07
pollewop
pollewop is offline
Citaat:
Grimm schreef op 03-04-2005 @ 19:37 :
Ach, ik had een een week erge hoest, en toen ineens een rode wasbak, toen het echt ernstig werd. Ben niet naar de dokter gegaan, heb nu nergens meer last van. Toch moet jij maar naar de dokter gaan denk ik, wel zo verstandig.
Lekker tegenstrijdig Ik kijk t wel aan.
Oud 03-04-2005, 21:10
Roos
Roos is offline
Je moet echt kappen met die neusspray.

Serieus, ik heb het zelf maandenlang gebruikt en het is zo slecht voor je. Kan ook die bloedneuzen veroorzaken. Heel de huid aan de binnenkant van je neus gaat kapot.

Het is heel kut om te stoppen met die spray als je zo verkouden ben, maar het is wel errrg verstandig!
Oud 04-04-2005, 18:23
pollewop
pollewop is offline
Citaat:
Roos schreef op 03-04-2005 @ 22:10 :
Je moet echt kappen met die neusspray.

Serieus, ik heb het zelf maandenlang gebruikt en het is zo slecht voor je. Kan ook die bloedneuzen veroorzaken. Heel de huid aan de binnenkant van je neus gaat kapot.

Het is heel kut om te stoppen met die spray als je zo verkouden ben, maar het is wel errrg verstandig!
Heb al niet meer gebruikt, k krijg er inderdaad een verotte neus van Tot nu toe geen bloed meer gehoest en geen bloedneuzen dus het gaat weer goed
Oud 04-04-2005, 19:34
Qimm
Qimm is offline
Als het otrivin neusspray is mag je het niet langer dan 10 dagen gebruiken
Oud 04-04-2005, 19:38
gekmeisje18
gekmeisje18 is offline
Naja omdat mijn opa ook bloed ophoestte (en dat was dus wel ernstig, wil je verder niet bang maken ofzo) zou ik METEEN naar de dokter gaan.
Is voor jezelf toch ook fijner als je onderzocht bent en je naar huis kunt gaan met de gedachte dat er niks aan de hand is? (of dat je weet wát er is)
Oud 05-04-2005, 13:00
Rooster
Rooster is offline
Citaat:
pollewop schreef op 01-04-2005 @ 19:45 :
Ik hoest al sinds maandag nogal, erg vervelend maar opzich niet zo serieus verder, alleen moest ik vanochtend en gisterochtend bloed ophoesten.
Ik denk dat het niet al te erg is, gewoon een adertje gesprongen ofzo?
Maar moet ik hier iets aan doen of niet?
Bloed hoesten, dat is een teken van TBC (tuberculose)
Deze ziekte was vroeger dodelijk en was de laatste jaren zeer zeldzaam, maar steekt helaas weer meer zn kop op.
Als je het gewoon laat behandelen is er niets aan de hand.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 16:30
Roos
Roos is offline
Citaat:
Rooster schreef op 05-04-2005 @ 14:00 :
Deze ziekte was vroeger dodelijk en was de laatste jaren zeer zeldzaam, maar steekt helaas weer meer zn kop op.
Wat wil je nou suggeren, dat de topicstarter TBC heeft? Hoe groot is die kans?
Dat mensen met TBC bloed kunnen hoesten, wil niet zeggen dat bloed hoesten een "teken" is van TBC. Ooit van "epidemiologie" gehoord?
Oud 05-04-2005, 16:32
Verwijderd
Citaat:
rare kwast schreef op 02-04-2005 @ 14:47 :
worst case senario
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 13:17
Firefly182
Firefly182 is offline
had m'n vriend ook. Gewoon een wondje in je keel juist door het vele hoesten. Gaat vanzelf over, niets om je zorgen te maken.

Je keel is gewoon geïrriteerd vanwege de hoest.
Oud 09-04-2005, 13:18
Firefly182
Firefly182 is offline
Citaat:
Rooster schreef op 05-04-2005 @ 14:00 :
hahahahaha, jij bent echt een kneus. Daar wordt je volgens mij voor ingeënt dropveter. TBC komt alleen nog echt in arme landen voor.
Oud 09-04-2005, 13:19
Firefly182
Firefly182 is offline
Citaat:
gekmeisje18 schreef op 04-04-2005 @ 20:38 :
Naja omdat mijn opa ook bloed ophoestte (en dat was dus wel ernstig, wil je verder niet bang maken ofzo) zou ik METEEN naar de dokter gaan.
Is voor jezelf toch ook fijner als je onderzocht bent en je naar huis kunt gaan met de gedachte dat er niks aan de hand is? (of dat je weet wát er is)
onzin dus, gewoon een wondje in d'r keel omdat haar keel geïrriteerd is door het vele hoesten. Ga nu niet gelijk met allemaal vreselijke ziektes gooien van oude mensen zonder weerstand.
Oud 09-04-2005, 13:35
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Firefly182 schreef op 09-04-2005 @ 14:18 :
hahahahaha, jij bent echt een kneus. Daar wordt je volgens mij voor ingeënt dropveter. TBC komt alleen nog echt in arme landen voor.
dat is niet waar, wij hebben ook nog steeds tbc op de afdeling!
Oud 09-04-2005, 13:49
Neiu
Neiu is offline
Citaat:
Nee, en het komt ook in Nederland voor (open tbc in de buurt van Zeist een paar maand geleden geloof ik). Je wordt er niet tegen ingeent, omdat dan geen snelle mantoux-prik gedaan kan worden om aan te tonen dat je geen antistoffen tegen tbc in je bloed hebt (=je hebt dus geen tbc (gehad)). Zeker belangrijk als je (voor langere tijd) naar het buitenland wil. Ben je ingeent, is de mantoux-prik niet bruikbaar meer en moet er bloedonderzoek gedaan worden dat meer geld en tijd kost.
Oud 09-04-2005, 14:53
Verwijderd
Citaat:
Wie is er hier nou de kneus?

Het kan idd echt vanalles zijn. Zou alleen als je het toch weer krijgt wel even naar de dokter gaan. Kan nooit kwaad.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 15:47
rare kwast
rare kwast is offline
mantoux-prik = dubbelop
Oud 12-04-2005, 22:55
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Firefly, ik heb zo'n 5 jaar geleden (was 12) open tbc gehad. En ja, ik woon gewoon in Nederland en verbleef zijner tijd in Nederland en was niet in een arm land op vakantie geweest. Het komt (ook in NL) nog vaak voor.
Oud 12-04-2005, 22:56
Verwijderd
tbc!

huisarts.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 22:57
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Neiu schreef op 09-04-2005 @ 14:49 :
Nee, en het komt ook in Nederland voor (open tbc in de buurt van Zeist een paar maand geleden geloof ik). Je wordt er niet tegen ingeent, omdat dan geen snelle mantoux-prik gedaan kan worden om aan te tonen dat je geen antistoffen tegen tbc in je bloed hebt (=je hebt dus geen tbc (gehad)). Zeker belangrijk als je (voor langere tijd) naar het buitenland wil. Ben je ingeent, is de mantoux-prik niet bruikbaar meer en moet er bloedonderzoek gedaan worden dat meer geld en tijd kost.
idd, de montoux geeft altijd weer dat je tbc zou hebben wanneer je ertegen bent ingeent. Wanneer ikzelf nog eens getest moet worden op tbc moet dit (is toen verteld) dmv longfoto's gebeuren. En op longfoto's is het niet altijd even goed vast te stellen. Bloedonderzoek zou ook kunnen hoor, das mij alleen niet verteld
Oud 13-04-2005, 16:57
rare kwast
rare kwast is offline
ik heb ook een mantoux test gehad dus bij mij kan het ook niet meer vast gesteld worden op deze manier...

en om nu meteen te roepen....tbc-> naar dokter
vind ik vrij overbodig zoals al bekend was was bezoek aan de dokter verstandig...
Oud 13-04-2005, 17:22
annetjuh
annetjuh is offline
naar de dokter.

je kunt tbc of longtyfus hebben ofzo.
En ach bloed hoesten doe je nou eenmaal niet altijd.

Regels voor berichten