Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Games (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=26)
-   -   Final Fantasy Chronicles (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=114443)

independancy wanted 02-06-2002 17:12

Final Fantasy Chronicles

Ik ben al een tijdje op zoek naar dit spel voor de PSX, maar ik kan hem echt nergens vinden, tenminste niet op Nederlandse site of in winkels, en op Amerikaanse sites is ie onwijs duur, als ie dan al naar het buitenland verzonden kan worden. Zņ lang is deze game nog niet uit, en ik verwacht eigelijk nog wel dat ie ergens in Nederland officieel te verkrijgen is. Heeft iemand een idee?

PS. Ik heb dit expres niet op V&A gepost: ik ben niet naar een tweede hands versie op zoek. Ook had ik gedacht onder de ervaren gamers wat meer succes hebben. :)

D@mien 02-06-2002 20:24

Ik geloof dattie nog lang niet hier uitkomt...netals gebeurde met FF Anthology...ik had em al ruim een jaar uit amerika (helaas op de stoute manier), toen kwammie hier pas geleden uit......ik hoop ook dattie vlug komt, want Chrono cross/trigger schijnt ook reten te schoppen.....

independancy wanted 03-06-2002 06:54

Citaat:

D@mien schreef:
Ik geloof dattie nog lang niet hier uitkomt...netals gebeurde met FF Anthology...ik had em al ruim een jaar uit amerika (helaas op de stoute manier), toen kwammie hier pas geleden uit......ik hoop ook dattie vlug komt, want Chrono cross/trigger schijnt ook reten te schoppen.....
Chrono Trigger is een echte classic: onwijs goede game. Het is zo'n beetje de enige RPG die ik meerdere keren zou spelen :)
Final Fantasy IV staat er ook op, maar die ken ik zelf niet zo.
Alletwee die spellen waren echter voor de SNES.
Het gaat me er meer om dat beide spellen wat vernieuwd zijn: filmpjes ertussendoor e.d.
Chrono Trigger is in elk geval een must-have :)

Casull 03-06-2002 20:18

Ben nog steeds aan het zoeken, maar heb hem nog niet gevonden. Via shoppingservices van zoekmachines kom je ook nog een hele hoop tegen, ik weet niet of je daar ook al gekeken hebt...

independancy wanted 03-06-2002 20:24

Citaat:

Toraneko schreef:
Ben nog steeds aan het zoeken, maar heb hem nog niet gevonden. Via shoppingservices van zoekmachines kom je ook nog een hele hoop tegen, ik weet niet of je daar ook al gekeken hebt...
Mja, wel gedaan, maar dat komt dan allemaal uit de VS, en aangezien ik met de Amerikaans versie op mijn europese PSX weinig kan doen....
Ik heb via de officiele site van Squaresoft Europe gekeken, via Eidos.... Ook zaken als Dixons, Free Record Shop en Mediamarkt afgegaan... Maar het mocht allemaal niet baten :(
Verder heb ik naast deze officiele sites dus ook via Google gezocht, maar dat leverde ook weinig op.

[/edit]oh, ghehe, damn... ik heb het nu pas door :D [/edit]

Morridin 09-06-2002 16:54

FF Antholgy is ondertussen wel te koop hier. Als je in Groningen of Apeldoorn woont moet je ff naar de Nedgame, daar hebben ze hem wel(ze doen ook aan postorder). Maar hij is helaas wel zo'n 30 euro. Nee dan FF6 die ik laatst kocht; 15 euro, dat zijn de betere psx prijzen

SlashR 09-06-2002 22:31

Het gaat niet uitkomen in Europa. Final Fantasy Chronicles is ff4 + chrono trigger

Final Fantasy Anthology in Europa heeft ff4 dus dan zouden ze ff4 twee keer uitbrengen. Gaat niet gebeuren.

Je kan hopen op een aparte release van chrono trigger net zoals ze met ff6 hebben gedaan, maar denk niet dat de kans groot is dat het gebeurd.

independancy wanted 09-06-2002 22:33

Citaat:

Morridin schreef:
FF Antholgy is ondertussen wel te koop hier. Als je in Groningen of Apeldoorn woont moet je ff naar de Nedgame, daar hebben ze hem wel(ze doen ook aan postorder). Maar hij is helaas wel zo'n 30 euro. Nee dan FF6 die ik laatst kocht; 15 euro, dat zijn de betere psx prijzen
FF Anthology was in de VS al een tijdje uit, maar met FFV en FFVI erop. Hier zijn dat FFIV en FFV. De Amerikaanse Chronicles versie bevatte daar FFIV en Chrono Trigger, maar was daar ook eerder uit dan Anthology. IK hoop dus dat hier Chronicles nog uitkomt, en dan met FFVI en CT. Dat zou wel aardig zijn.... :)
Ik heb BTW nog steeds nergens info vandaan kunnen halen... :(

SlashR 09-06-2002 22:48

Citaat:

independancy wanted schreef:

FF Anthology was in de VS al een tijdje uit, maar met FFV en FFVI erop. Hier zijn dat FFIV en FFV. De Amerikaanse Chronicles versie bevatte daar FFIV en Chrono Trigger, maar was daar ook eerder uit dan Anthology. IK hoop dus dat hier Chronicles nog uitkomt, en dan met FFVI en CT. Dat zou wel aardig zijn.... :)
Ik heb BTW nog steeds nergens info vandaan kunnen halen... :(

Hoe kom je erbij dat Chronicles eerder uit kwam dan Anthology in de US? Ze brachten eerst Anthology uit zonder ff4, en hebben toen later ff4 bij chrono trigger gegooid als final fantasy chronicles omdat er een grote vraag voor ff4 was.

Ze hebben hier dus al de drie ff's uitgebracht (dus ook ff6) en dus brengen ze niet nog eens chrono trigger + een ff uit.

independancy wanted 09-06-2002 22:53

Citaat:

SlashR schreef:

Hoe kom je erbij dat Chronicles eerder uit kwam dan Anthology in de US?

Dat dacht ik...
Ze brachten eerst Anthology uit zonder ff4,

Dus die anthology hield alleen een re-release in van FFV?
en hebben toen later ff4 bij chrono trigger gegooid als final fantasy chronicles omdat er een grote vraag voor ff4 was.

En volgens mij brachten ze dus toen de anthology (opnieuw) uit met FFV en FFVI

Ze hebben hier dus al de drie ff's uitgebracht (dus ook ff6) en dus brengen ze niet nog eens chrono trigger + een ff uit.

Idd, FFVI is hier al uit, dus eigelijk zou een eventuele Chronicles met FFVI erop een beetje dubbel zijn... Jammer hoor... Ik Had best wel zin in een re-release van CT

SlashR 10-06-2002 10:59

Nee, de anthology in amerika had ff5 en ff6..

Dus.

Japan: Ff4, ff5 en ff6

Amerika: ff5 en ff6 + ff4 werd later met chronicles uitgebracht

Europa: ff4 en ff5 + ff6 werd eerder uitgebracht.

Je zou Chrono Trigger toch niet zo leuk vinden op de psx. Ik heb het, en het is een stuk trager dan de snes versie. Het enige wat de moeite waard is, zijn de filmpjes en die kan je ook downloaden.

independancy wanted 10-06-2002 11:07

Citaat:

SlashR schreef:
Nee, de anthology in amerika had ff5 en ff6..

Dus.

Japan: Ff4, ff5 en ff6

Amerika: ff5 en ff6 + ff4 werd later met chronicles uitgebracht

Europa: ff4 en ff5 + ff6 werd eerder uitgebracht.

Ok, duidelijk :)

Je zou Chrono Trigger toch niet zo leuk vinden op de psx.

Daar zou ik dan toch liever zelf even mijn oordeel over willen vellen...

Ik heb het, en het is een stuk trager dan de snes versie. Het enige wat de moeite waard is, zijn de filmpjes en die kan je ook downloaden.

Jij hebt de re-release van CT voor de PSX? Hoe kom je eraan?

Morridin 10-06-2002 17:55

Sorry Slashr, maar ik vind mijn siggie toch net iets beter. En als deze me niet meer bevalt heb ik ook de icon van de decepticons :p Verder nog, Anders download je gewoon de Roms voor de spellen. Geloof me; PSX gamet relaxter, maar Emulator is fijner (versnellen,saven waar je wil).

SlashR 10-06-2002 20:23

Citaat:

Morridin schreef:
Sorry Slashr, maar ik vind mijn siggie toch net iets beter. En als deze me niet meer bevalt heb ik ook de icon van de decepticons :p Verder nog, Anders download je gewoon de Roms voor de spellen. Geloof me; PSX gamet relaxter, maar Emulator is fijner (versnellen,saven waar je wil).
Het heet nog altijd avatar! En wat kom jij mijn avatar beoordelen? Je was nog niet eens geboren toen ze begonnen met uitzenden :p

Independancy wanted: Ik heb het gedownload en toen op cd gebrand.

independancy wanted 11-06-2002 10:58

Citaat:

SlashR schreef:

Het heet nog altijd avatar! En wat kom jij mijn avatar beoordelen? Je was nog niet eens geboren toen ze begonnen met uitzenden :p

Independancy wanted: Ik heb het gedownload en toen op cd gebrand.

Ik zal maar niet vragen waar je hem vandaan hebt, want dat is vast niet legaal :P
Maar je hebt hem dus voor de PSX gebrand ?

PS. Natuurlijk een backup, die kopie ;)

SlashR 11-06-2002 11:06

Citaat:

Ik zal maar niet vragen waar je hem vandaan hebt, want dat is vast niet legaal :P
Maar je hebt hem dus voor de PSX gebrand ?

PS. Natuurlijk een backup, die kopie ;)

Jep! Backup! :D

Maar ik heb het van Mirc..een van de channels op dalnet (is geen site, mag toch forumbazen?? Zoniet.. uhm.. mijn excuses!) Met een beetje geluk hebben ze het er nog.

independancy wanted 11-06-2002 14:28

Citaat:

SlashR schreef:

Jep! Backup! :D

Maar ik heb het van Mirc..een van de channels op dalnet (is geen site, mag toch forumbazen?? Zoniet.. uhm.. mijn excuses!) Met een beetje geluk hebben ze het er nog.

Dank voor de tip. Ik zal eerst het spel officieel kopen en vervolgens die backup downloaden.

[edit]Offtopic: ik begrijp geen pest van mIRC...[/edit]

SlashR 11-06-2002 21:56

Citaat:

Dank voor de tip. Ik zal eerst het spel officieel kopen en vervolgens die backup downloaden.

[edit]Offtopic: ik begrijp geen pest van mIRC...[/edit]

Als je icq hebt: stuur maar een berichtje..anders mail me maar.. misschien kan ik helpen

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:15.