Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Bier. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1151801)

Payableondeath 10-04-2005 18:20

Bier.

Bier,
hier.

Fiets, daar.

qghp 10-04-2005 18:23

Ik vind bier en fietsen nogal een slechte combinatie eerijk gezegd ;)

Dreamerfly 11-04-2005 18:56

Ach, ik vind het een slotje waard.

Payableondeath 12-04-2005 17:00

Citaat:

Dreamerfly schreef op 11-04-2005 @ 19:56 :
Hoe zit het dan met creatieve vrijheid?

Sketch 12-04-2005 17:04

Citaat:

Payableondeath schreef op 12-04-2005 @ 18:00 :
Hoe zit het dan met creatieve vrijheid?
Dan moet je eerst creatief zijn :rolleyes:

Paris 12-04-2005 17:05

Citaat:

Dreamerfly schreef op 11-04-2005 @ 19:56 :

Paris 12-04-2005 17:05

Citaat:

Sketch schreef op 12-04-2005 @ 18:04 :
:D

Payableondeath 12-04-2005 17:07

Citaat:

Sketch schreef op 12-04-2005 @ 18:04 :
Ik vind het creatief, maakt dat het niet ten dele al sowieso creatief. Ik bedoel, het is door een mens bedacht. Als mensen iets bedenken durf ik dat over het algemeen creatief te noemen.

Sketch 12-04-2005 17:10

Citaat:

Payableondeath schreef op 12-04-2005 @ 18:07 :
Ik vind het creatief, maakt dat het niet ten dele al sowieso creatief. Ik bedoel, het is door een mens bedacht. Als mensen iets bedenken durf ik dat over het algemeen creatief te noemen.
In dat geval is alles wat een mens bedenkt dus creatief? Waarom hebben we dat woord dan überhaupt?

Ik ben het niet eens met jouw interpretatie van het woord. Ik vind het niet creatief, ik vind het idioot dat ik op jouw 'argument' in ga, en ik ga even naar M&M.

Payableondeath 12-04-2005 18:52

Citaat:

Sketch schreef op 12-04-2005 @ 18:10 :
In dat geval is alles wat een mens bedenkt dus creatief? Waarom hebben we dat woord dan überhaupt?

Ik ben het niet eens met jouw interpretatie van het woord. Ik vind het niet creatief, ik vind het idioot dat ik op jouw 'argument' in ga, en ik ga even naar M&M.

cre·a·tief (bn.)
1 origineel en voortbrengend => fantasierijk, fantasievol

Als jij iets bedenkt dat al eerder is bedacht, is het niet minder creatief. Creatief wordt tegenwoordig gezien als iets dat iets vernieuwends moet hebben. Dat is dus niet zo. Kijk elk idee is in principe creatief en omdat je het ene idee meer gewend bent dan het andere idee, ben je geneigd om te zeggen dat het ene idee minder creatief is dan het andere idee. De originaliteit waarmee het is voortgebracht kan altijd vernieuwend zijn. Diegene heeft het bedacht met een eigen originele, subjectieve kijk op het leven. Voor diegene betekent het iets geheel nieuws, omdat diegene het leven alleen zo meemaakt als zichzelf en niemand eerder dat leven zo heeft geleeft. En dat maakt ieder idee voortbrengend of origineel, mits je daarvan op de hoogte bent.

Daarbij, redelijk vernieuwend moet het wel zijn, als iedereen er een slot op wil. Creatief en voortbrengend moet ik dan wel zijn.

Reynaert 12-04-2005 19:11

Dit topic maakt me aan het huilen.

Thoughtful 12-04-2005 19:46

O, ik zou een discussie over creativiteit nog wel interessant vinden.

Diary of Dreams 12-04-2005 20:29

Creatief of niet, dit noem ik niet iets wat er zonder een slotje vanaf kan komen.
Citaat:

Payableondeath schreef:
Daarbij, redelijk vernieuwend moet het wel zijn, als iedereen er een slot op wil. Creatief en voortbrengend moet ik dan wel zijn
Wat een ge-wel-dig argument :rolleyes: "Iedereen wil mij weg hebben, dan ben ik toch wel heel erg goed." Jouw argument is eigenlijk WEL creatief - want niemand heeft ooit zoiets doms gezegd - maar of dat nou zo positief is...

Maar okey, laten we aannemen dat je het gedicht serieus bedoeld. Wat wil je er mee zeggen? Wat is de eventuele (drie, vier, etc.) dubbele bodem? Wat is er zo creatief aan? Enz.

Edit: laat slotje maar ff wachten, kan nog best interesant worden ^^

Sketch 12-04-2005 21:45

Citaat:

Payableondeath schreef op 12-04-2005 @ 19:52 :
cre·a·tief (bn.)

Als jij iets bedenkt dat al eerder is bedacht, is het niet minder creatief. Creatief wordt tegenwoordig gezien als iets dat iets vernieuwends moet hebben. Dat is dus niet zo. Kijk elk idee is in principe creatief en omdat je het ene idee meer gewend bent dan het andere idee, ben je geneigd om te zeggen dat het ene idee minder creatief is dan het andere idee. De originaliteit waarmee het is voortgebracht kan altijd vernieuwend zijn. Diegene heeft het bedacht met een eigen originele, subjectieve kijk op het leven. Voor diegene betekent het iets geheel nieuws, omdat diegene het leven alleen zo meemaakt als zichzelf en niemand eerder dat leven zo heeft geleeft. En dat maakt ieder idee voortbrengend of origineel, mits je daarvan op de hoogte bent.

Daarbij, redelijk vernieuwend moet het wel zijn, als iedereen er een slot op wil. Creatief en voortbrengend moet ik dan wel zijn.

Goed, creatief wordt tegenwoordig gezien als iets dat iets vernieuwends moet hebben? Laten we de Van Dale er weer eens bij halen:

cre·a·tief (bn.)

juist, iets wat creatief is dus is origineel en voortbrengend.

we vragen wederom raad aan de Van Dale:

ori·gi·neel2 (bn.)
1 de oorsprong of oudste vorm uitmakend => oorspronkelijk
2 (van ideeën) nieuw => fris, zelfbedacht
3 (van personen) vernieuwend => geestrijk, oorspronkelijk

ok, wij hebben hier te maken met betekenis 2. eens zien, origineel is... nieuw, OMG hebben we hier een doorbraak? om creatief te zijn moet iets origineel zijn, om origineel te zijn moet het nieuw zijn, vernieuwend!

Sketch 12-04-2005 21:45

Oh, en natuurlijk: :rolleyes:

Enlightenment 12-04-2005 21:47

Volgens mij is het niveau van dit topic een beetje te laag voor dit forum.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:58.