![]() |
Scheikunde te Utrecht of Groningen?
Ik ga volgend jaar scheikunde studeren. Welke richting ik met de studie op wil (bijv. biochemie kant) weet ik nog niet. Ik weet dat in Utrecht de meest veelzijdige opleiding zit (althans dat is wat ze vertellen). Maar in Utrecht is het erg lastig om een kamer te krijgen en in Groningen heb ik zo mijn contacten.
Qua stad gaat de voorkeur uit naar Utrecht en dan vooral vanwege het feit dat het centraal ligt. Volgens mij zijn ze qua studentenleven etc. wel gelijk.. maar die verdomde kamers Hoe lastig is het nou echt om in Utrecht kamers te krijgen? Qua studie gaat mijn voorkeur ook eigenlijk uit naar Utrecht omdat het de grootste scheikunde opleiding is met de meeste masters en een brede bachelor. Maar ik geloof dat ze in Groningen ook een vrij brede bachelor hebben. Wie kan mij vertellen hoe het nou zit met de verschillen in studie tussen scheikunde in Utrecht en scheikunde in Groningen? |
het is helemaal niet lastig om in utrecht een kamer in te krijgen als je 350 euro voor 8 m2 wil betalen :P
tja lastig ligt er vooral aan hoe veeleisend je bent. wil je perse een grote kamer in het centrum voor weinig geld, tja dat is lastig maar ik zit bijvoorbeeld in zeist (warande-complex van ssh (www.sshu.nl)) en daar is de wachttijd nu nog maar 6 maanden. tja je zit dan wel in zeist maargoed de kans dat je in de vakantie een kamer hebt is dan wel groot. ook andere plaatsen als bilthoven, nieuwegein etc zijn bij de meeste studenten niet erg in trek terwijl daar ook kamers aangeboden worden. het is niet altijd even gunstig om in zeist te wonen, maar de uithof is 20 minuutjes fietsen en je kunt altijd verder zoeken. (doe ik zelf ook) verder kun je je nog inschrijven bij de sjhu. www.sjhu.nl daar is geen wachtlijst en schijnt!!!!(weet ik dus niet zeker) dat je binnen 6 maanden een kamer hebt. over de opleiding kan ik niks zeggen |
In utrecht had ik in 3 maand een kamer, maliesingel, 14m 230 incl.
Nu woon ik in Groningen, en dat kostte me 7 maand. Ik had gewoon net heel veel pech bij alle hsopiteerborrels, en de woningstichting schiet niet op als je niet van ver komt. En ik vind groningen een veel leukere stad :). |
Utrecht is wel een toppie stad hoor! (y)
Je moet voor een kamer veel oproepjes ophangen op de faculteit en bij de studenten/studievereniging... En in Utrecht kun je ook kamers kopen.... Waar woon je nu? Is het niet te doen om ff heen en weer te pendelen... Utrecht is wel makkelijk te doen qwa openbaar vervoer |
Citaat:
1.45 uur reizen, beetje lastig. |
Bescheiden kick..
Er zijn toch wel meer mensen die iets (met voorkeur scheikunde) in Utrecht of Groningen doen en me wat meer kunnen vertellen? |
Citaat:
|
Citaat:
Ik kan iig al vast beginnen met zoeken lijkt me zo.? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:09. |