Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-04-2005, 13:13
Fatality
Fatality is offline
Ik ga volgend jaar scheikunde studeren. Welke richting ik met de studie op wil (bijv. biochemie kant) weet ik nog niet. Ik weet dat in Utrecht de meest veelzijdige opleiding zit (althans dat is wat ze vertellen). Maar in Utrecht is het erg lastig om een kamer te krijgen en in Groningen heb ik zo mijn contacten.

Qua stad gaat de voorkeur uit naar Utrecht en dan vooral vanwege het feit dat het centraal ligt. Volgens mij zijn ze qua studentenleven etc. wel gelijk.. maar die verdomde kamers
Hoe lastig is het nou echt om in Utrecht kamers te krijgen?

Qua studie gaat mijn voorkeur ook eigenlijk uit naar Utrecht omdat het de grootste scheikunde opleiding is met de meeste masters en een brede bachelor. Maar ik geloof dat ze in Groningen ook een vrij brede bachelor hebben.
Wie kan mij vertellen hoe het nou zit met de verschillen in studie tussen scheikunde in Utrecht en scheikunde in Groningen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-04-2005, 14:10
Verwijderd
het is helemaal niet lastig om in utrecht een kamer in te krijgen als je 350 euro voor 8 m2 wil betalen

tja lastig ligt er vooral aan hoe veeleisend je bent.

wil je perse een grote kamer in het centrum voor weinig geld, tja dat is lastig

maar ik zit bijvoorbeeld in zeist (warande-complex van ssh (www.sshu.nl)) en daar is de wachttijd nu nog maar 6 maanden. tja je zit dan wel in zeist maargoed de kans dat je in de vakantie een kamer hebt is dan wel groot. ook andere plaatsen als bilthoven, nieuwegein etc zijn bij de meeste studenten niet erg in trek terwijl daar ook kamers aangeboden worden.

het is niet altijd even gunstig om in zeist te wonen, maar de uithof is 20 minuutjes fietsen en je kunt altijd verder zoeken. (doe ik zelf ook)

verder kun je je nog inschrijven bij de sjhu. www.sjhu.nl daar is geen wachtlijst en schijnt!!!!(weet ik dus niet zeker) dat je binnen 6 maanden een kamer hebt.

over de opleiding kan ik niks zeggen
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 16:12
qwertyuiop
qwertyuiop is offline
In utrecht had ik in 3 maand een kamer, maliesingel, 14m 230 incl.

Nu woon ik in Groningen, en dat kostte me 7 maand. Ik had gewoon net heel veel pech bij alle hsopiteerborrels, en de woningstichting schiet niet op als je niet van ver komt.

En ik vind groningen een veel leukere stad .
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 15:19
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Utrecht is wel een toppie stad hoor!

Je moet voor een kamer veel oproepjes ophangen op de faculteit en bij de studenten/studievereniging... En in Utrecht kun je ook kamers kopen....

Waar woon je nu? Is het niet te doen om ff heen en weer te pendelen... Utrecht is wel makkelijk te doen qwa openbaar vervoer
Oud 12-04-2005, 21:52
Fatality
Fatality is offline
Citaat:
koekiemonstertje schreef op 12-04-2005 @ 16:19 :
Utrecht is wel een toppie stad hoor!

Je moet voor een kamer veel oproepjes ophangen op de faculteit en bij de studenten/studievereniging... En in Utrecht kun je ook kamers kopen....

Waar woon je nu? Is het niet te doen om ff heen en weer te pendelen... Utrecht is wel makkelijk te doen qwa openbaar vervoer
In het Oosten des Lands
1.45 uur reizen, beetje lastig.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 19:25
Fatality
Fatality is offline
Bescheiden kick..
Er zijn toch wel meer mensen die iets (met voorkeur scheikunde) in Utrecht of Groningen doen en me wat meer kunnen vertellen?
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 20:13
Verwijderd
Citaat:
Fatality schreef op 13-04-2005 @ 20:25 :
Bescheiden kick..
Er zijn toch wel meer mensen die iets (met voorkeur scheikunde) in Utrecht of Groningen doen en me wat meer kunnen vertellen?
Aan je sig te zien heb je al gekozen?
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 22:33
Fatality
Fatality is offline
Citaat:
stefano schreef op 13-04-2005 @ 21:13 :
Aan je sig te zien heb je al gekozen?
Aan mijn postdata te zien nog niet.
Ik kan iig al vast beginnen met zoeken lijkt me zo.?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten