![]() |
Kabelinternet
Kan ik kabelinternet verdelen over mijn computers met een HUB? Of heb ik een router ofzo nodig?
Tnx, Luc |
Als je de verbinding direct wil verdelen heb je een router nodig:
Code:
Oplossing 2, je hebt geen router nodig, alleen een netwerk Code:
Of je nou ADSL, Kabel of inbelverbinding hebt, maakt opzich niet zoveel uit |
Wij delen de internetverbinding dmv een crossed netwerkkabel. Dat kost veel minder dan zo'n dure router en je kunt het makkelijk configureren (als je WinXP hebt)
Nadeel is wel dat je een host en een gast moet hebben, als de host niet aanstaat moet je een ingewikkelde handeling uitvinden (zoals ik heb gedaan :rolleyes: ) om dan toch met die comp op het net te komen. Maar over het algemeen heb ik daarover geen klachten. |
Citaat:
(als je goed kijkt, kan je er al eentje halen voor +/- 10 euro's) Want dan kan je die host van je, voor andere leuke (nuttige) dingen gebruiken. En je ouders zullen blij zijn, want een router vreet minder dan een pc. Offtopic: Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Zoek een routertje van tussen de 40-60 euro.. Dan valt er genoeg te configureren en heb je geen pc meer nodig die aan moet staan om de andere aan het internet te houden (en zodoende zijn herrie en warmte produceert...). Verreweg het makkelijkst :)
|
Citaat:
|
Citaat:
~~~~>> Hardware |
Citaat:
De topicstarter wil gewoon gedeeld internet zonder al te veel gezeik. |
Citaat:
Citaat:
|
Tnx voor de tips.
Dus kan ik gewoon internet delen door een paar extra netwerkkaartjes in me pc te zetten? Moet ik dan ook nog wat dingen instellen? |
Citaat:
Die jongens schijnen wel puik te zijn, zowel kwa hardware maar ook wat je er allemaal in kan instellen. |
Citaat:
|
Citaat:
En dat was niet het geval, want hij moest altijd aangezet worden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Worden er nog vigors gemaakt tegenwoordig? |
Citaat:
Heb nu een Netgear, die doet het geweldig :cool: |
Een hub kan ook wel maar dan heb je voor elke pc een IP adres nodig die je aan moet vragen bij je provider.. Maar wat toch het makelijkst is er een router tussen zetten.. :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:12. |