![]() |
(netwerk] sp2 zorgt voor problemen
Ik heb intussen m'n nieuwe computer ( :D ) maar het netwerk wil maar niet. Ik heb een netwerkkaart, op beide computers staan windows xp met sp2 en norton internet security. Ik heb de firewall van sp2 uitgezet, mijn ip statisch gemaakt en in de veilige zone gedumpt van norton, de wizard gevolgt, maar ik krijg maar geen internet! Ik kan ook niet bij mijn gedeelde mappen. Ik krijg wel twee kleine computertjes in beeld die zeggen dat ik verbonden ben met het lan netwerk, dus met de kabel is iig niets mis. Vroeger op m'n oude brikkie had ik windows ME en op de hoofdcomputer windows xp zonder sp2. Het moet dus iets zijn in dat servicepack, maar het enige wat ik kan bedenken is die beruchte windows firewall waarvan ik zeker weet dat 'ie uitstaat. Wat zou het kunnen zijn? :(
|
Norton Internet Security = afgrijselijke meuk... kun je het niet even proberen zonder dat wanprogrammeersel? ;)
En anders: koop een router! Voor rond de 30 euro heb je er al een, en dan ben je gelijk van het gezeik af. |
Ongetwijfeld toch Norton Internet Security: ondanks dat je het in de veilige zone hebt gezet betwijfel ik of het daarmee het verkeer doorlaat. Kun je niet even het process killen/ NIS disablen?
|
Heb je je internet gedeeld?
|
1) handen af van norton :p
2) ik betwijfel of dat werkt, vroeger had ik ook norton en deed het netwerk het geweldig, tot sp2 zich gezelllig in de computer had genesteld 3) jep, zo gedeelt als 'ie maar kan zijn 4) Ik heb wel es een router geprobeert... geen succes, verder ben ik helemaal blut en het is een principekwestie: hij heeft het ooit gedaan, dus nou zal dat netwerk het weer doen al val ik erbij neer! :p |
Ik heb SP 2 ook hier op alle pc's geen enkel probleem.
Geef hem anders een automatisch ip adres, jou pc dan? De firewall vraagt zowizo om toestemming, dat is bij mij tenmiste. Btw je had toch een nieuwe computer, die heeft toch onboard lan neem ik aan??? |
ja... ik ga het morgen nog es proberen en alles nalopen, misschien zie ik iets over het hoofd :confused:
|
Citaat:
|
De netwerkadapter van je internetverbinding moet je dus *wel* op DHCP zetten he, in de meeste gevallen. De netwerkadapter van je LAN kun je wel statisch instellen.
|
Citaat:
Echt waar, dat is het meest instabiele rotprogramma dat ik ooit heb gezien. Als je je computer liefhebt, doe het niet! |
Citaat:
maar een firewall is idd niet het meest handige programma om te draaien waneer je een probleem heb met verbinding krijgen :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Je zegt "statisch toegewezen IP adressen". Maar toegewezen betekent sowieso al DHCP. Geen enkele provider zal in de loginbrief zeggen dat je je netwerkadapter op IP adres 83.56.137.244 moet instellen, subnet 255.255.255.128 en DNS dit en default gateway dat. Dat gaat via DHCP, dan krijg je je IP-gegevens toegewezen van de DHCP-server (die dus bij de provider staat). Aan de hand van je MAC-adres of je verbinding (op ATM niveau) zal telkens hetzelfde IP adres toegezonden worden. Andere verbindingsmethoden zijn PPPoE en PPPoA. Maar het beste is Bridged Ethernet +DHCP. |
het wordt nu helemaal vreemd: ik heb voor alle zekerheid (je zult het altijd zien) toch nog maar even gecontroleert of internet verbinding delen wel aanstond. dat was dus niet zo! Ik helemaal opgelucht, denkend dat het probleem nu is opgelost, maar toen ik 'm aan wilde vinken moest ik eers ongeveer een jaar wachten terwijl de computer intussen niets deed en vervolgens kreeg ik een schermpje met "fout..... (iets met een 3) kan handeling niet uitvoeren" of iets in die richting. Toen ik eens ging kijken naar de beruchte windows firewall kon ik deze helemaal niet opstarten want service was niet aanwezig o.i.d. Toen kon ik kiezen of ik deze wilde plaatsen (wat ik deed) maar dat wilde 'ie ook niet. Boven heb ik precies dezelfde programma's en updates en daar kan ik gewoon lekker met de firewall klooien :confused: Ik denk dat ik hier sp2 er maar af kick en opnieuw installeeer, misschien helpt dat
|
Ik denk dat Norton hier best wel eens verantwoordelijk voor kan zijn. Als je opnieuw installeert, installeer dan geen Norton. Ik raad overigens wel aan dat je SP2 installeert. En als je je computer als router wilt gebruiken is dat ook min of meer verplicht. Het niet gebruiken van SP2 houdt een veiligheidsrisico in.
Probeer het eerst eens zonder Norton dus. |
maar ik heb boven ook norton (en sp2) en daar is geen wolkje aan de lucht :confused:
|
na nog wat gerommel van mijn vader (mijn mogelijkheden zijn beperkt, dus hij heeft het overgenomen) is de stand van zaken als volgt: sp is van de hoofdcomputer afgekickt omdat we er beide stapelgek van werden. We proberen later nog wel eens die slipstream toestand. We hebben gepingt en we kunnen wel van hoofd naar client, maar niet andersom. ik kan nog steeds niet bij mijn mappen of internet en norton helemaal uitschakelen haalt ook niets uit. Iemand nog suggesties? :(
|
Citaat:
Citaat:
|
@Sanne
Als je van A wel naar B kunt pingen maar niet andersom, is dus typisch een geval van een firewall probleem. Nouja niet perse een probleem, niet kunnen pingen betekent niet dat je niet met elkaar kunt communiceren. Maargoed, heb je op die andere computers wel firewalls draaien? Zo ja, dan kun je er van uit gaan dat het daardoor komt. Maar dat is geen probleem, wat is precies wel het probleem? Heb je nu internet op je hoofdcomputer en werkt het internet delen? Welke IP's hebben je computers? Dat kun je zien door te dubbelklikken op je LAN-verbinding in de "netwerkverbindingen" (configuratiescherm). Dan bij 2e tabblad zie je IP-gegevens. |
Citaat:
Waarom minder veilig? Omdat je je wachtwoord niet verstuurd? Dat vind ik juist een groot voordeel. Het is een 'stekker in je PC en je bent online'-verbinding. Dat werkt gewoon. Of vind je het complexe KPN PPTP/VPN triple-login systeem misschien handig? Mijn god welke laaggeschedelde neanderthaler die dát heeft uitgevonden... die zou niet mogen voortplanten. :p |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
ik heb intussen internet, het lag aan de gateway, die had ik niet goed ingesteld :p (ik ben weer eens lekker slim bezig ;) )
nou moet ik alleen die mappen nog gedeelt krijgen... (heb alles gedeelt, maar heb geen toegangsrechten...AAAARRRGH!!! :mad: ) |
Citaat:
|
zo dom ben ik nou ook weer niet :p
|
Vrouwen en computers....
Er is altijd wel wat. Kan je btw wel in een andere map die gedeeld is? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
overigens: nee. Ik kan helemaal niet in de hoofdcomputer en alles is keurig gedeelt. het gekke is: boven is precies dezelfde situatie (met delen, firewall, windows updates enz) en daar kan ik vanaf beneden weer wél bij :confused: Ik ben eens wat microsoft fora langsgeweest maar niemand snapt er iets van :eek: |
Citaat:
Trouwens mijn pc is al kapot, dus er valt niet veel aan te slopen :D. Maar ik vind het maar raar, ik heb namelijk ook Win XP SP 2 en kom gewoon overal in. Zowel onder als op mijn eigen pc. Kreeg je dit probleem pas na SP 2 te installeren? |
Citaat:
sp2 zat er al de hele tijd in :confused: . Eigenlijk begon de ellende al een paar weken terug, mijn oude computer (windows ME) het (voor de zoveelste keer) begaf en ik windows opnieuw installeerde. daarvoor kon ik gewoon bij m'n mappen, maar na de herinstallatie had ik opeens geen toegang meer. het zou toen nog maar twee weken duren voor m'n nieuwe computer met windiws xp en sp2 (net zoals beneden) zou komen, dus ik vond het niet de moeite waard om nog helemaal te gaan klooien en heb m'n USB-stick gebruikt. Met de nieuwe computer zou het wel lukken... niet dus :( . Mijn ervaring is oveigens met dit soort dingen, dat hoe moeilijker het lijkt, hoe makkelijker de oplossing is dus zelfs als je denkt 'dat heeft ze vast al geprobeert" noem het alstjeblieft, uitgezonderd zijn natuurlijk wel adviezen als "zit de stekker er wel in?" :p |
Het rare is je netwerk doet het wel, je zei dat je internet had, en mij lijkt het logischer als je UTP kabel in je moederbord hebt gestoken.
Had je een MSI K8N Neo4 Platinum?Die heeft namelijk ook een NV Firewall, het kan zijn dat het daar aan ligt. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:34. |