![]() |
Nederlandse televisie
Ligt het nou aan mij en ben ik echt de enige die vind dat de kwaliteit van de nederlandse tv programma's de laatste tijd tot zeer laag nivo daalt? Of zijn er misschien meer mensen die genoeg hebben van de vele big brother en idols varianten en een maag zweer beginnen te krijgen van de vele beltoon reclame's?
|
JA, zelfs de programmas die vroeger leuk waren zijn nu ook zwakker!
|
Citaat:
|
Nee, het wordt niet 'slechter'. Dat was het altijd al.
|
Kan me inmiddels al niet meer herinneren dat de Nederlandse TV écht nog boeiend was. Maar ja, dat terzijde...
Overigens blijkt maar weer dat de Nederlandse TV niet bepaald meer educatief is -> het is televisie, i.p.v. televiesie. |
Citaat:
Ik ben het er niet mee eens. In Nederland wordt weldegelijk hoogwaardige TV gemaakt. Vooral de publieke omroep dan. Het is wel zo dat het overgrote deel van het aanbod plat vermaak is. Lingo of Cash en Carlo ofzo. Maar dat is gewoon altijd zo geweest. (Behalve dan dat er meer kanalen zijn natuurlijk) |
Beroerd slecht worden? FYI, het was al langere tijd slecht.
|
Citaat:
|
Ik mis MacGyver :|
|
Citaat:
|
Altijd al slecht geweest. Met hier en daar een leuk programma, maar momenteel schiet me niks te binnen.
|
Citaat:
|
Eh, de lama's, nieuwslicht, the trip, raymann is laat, vind ik wel goeie programma's eigenlijk. En de eerste big brother vond ik ook geen dieptepunt, het was iets compleet nieuws en daardoor gewaagd en interessant. Ook idols vond ik geen slecht programma, in elk geval de eerste, de 2e heb ik niet echt gevolgd, maar deel 1 bracht entertainment en plezier, wist heel nederland aan de buis te kluisteren, iedereen die keek leefde ook mee, het was tv die je iets liet voelen.
|
Citaat:
|
Nah, je kan ook gewoon niet kijken. Er is altijd al shit gemaakt op televisie en daar gaan ze nu vrolijk mee door. :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
90% is proleten-TV, er zijn nog wel een paar goede dingen soms.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
overigens kan het erger, in Italie staat zoveel mogelijk bloot op tv voor kwaliteit
|
Citaat:
http://community.theolympian.com/alb...ng_ovation.jpg |
Weer een afzeik forum :rolleyes:
Nederlanders gaan echt zeuren bij elk klein ding en letten niet op het positieve :| |
Citaat:
Maar ik vind dat er zeker wel goede tv wordt gemaakt in Nederland. Maar dan wel vooral door de publieke omroep. Deze avond heb ik me prima vermaakt met kopspijkers en Love Letters. Ok het is allebei redelijk veel amusement, maar dat hoort ook bij de televisie. Tuurlijk zijn er programma's waarvan de kwaliteit vreselijk slecht is (denkend aan cash and carlo, de belspelletjes en rtl shop.) Maar er is ook een hoop goede tv die zeker niet onderdoet aan vroeger. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En ik vind dat gewoon leuk om naar te kijken, gewoon vermaak dat hoort ook bij goede televisie. |
Citaat:
GOED vermaak hoort bij goede televisie ja. |
Citaat:
Dat is toch het uiteindelijke doel maken lijkt mij, televisie maken voor iedereen. En voor de één zal dat een reisje over de Rijn zijn en voor de anders een soort Idols en weer een ander Ingang oost. |
Citaat:
|
Citaat:
Denk dat het toch wel gaat veranderen als die Mevrouw van mediazaken het 100% vermaak op de publieke zenders verbied. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Idols: Misbruik maken van (in veel gevallen zwakbegaafde) mensen om leedvermaak op de buis aan de kijker thuis te brengen. Die mensen die met idols zijn afgezeken hebben daar hun hele leven last van en kunnen zich zeer waarschijnlijk ook niet meer in hun buurt op straat vertonen. Ik vind het gewoon zielig leedvermaak. Nu heb je ook nog zoiets als movie stars wat weer een rip off van het idols concept is. De publieke omroepen hebben kwalitatief gezien inderdaad betere programma's zoals kopspijkers etc..
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het grootste deel van de programma's is overgenomen van Engeland... (n)
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Veel was al niet echt best, een aantal programma's daar gelaten. Met name de commercieële zenders weten elke keer weer nog smakelozere pulp te produceren, ergste daarbij is dat er miljoenen mensen zijn die dat dan weer gaan kijken. Het wordt tijd voor wat wetgeving tegen die pulp.
|
Ja, veel tv zuigt, maar dat was altijd al zo.
Jiskefet is wel weer briljant en PaPaul zo af en toe ook. |
Ja...!!! Het aller aller allerergste vind ik nog de herhalingen van programma's (die je twee seizoenen eerder ook al hebt gezien) :rolleyes:
Laat ik als voorbeeld maar ff noemen "Laat ze maar lachen" (Wat ik trouwens sowieso al een verschrikkelijk programma vind!) En van die prgramma's met drie verschillende varianten: - Blik op de weg & Wegmisbruikers - I love '70, I love '80, I love '90 - Typisch '70, typisch '80, typisch '90 Enz. enz. enz.... :nono: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik vind 'I love' trouwens echt geweldig, maar ben dan ook een groot liefhebber van de '60's en '70's en in mindere mate van de '80's (ookal heb ik ze niet (bewust) meegemaakt). |
Citaat:
Ik erger me bij die series ook dood aan die zogenaamde 'bekende Nederlanders' die dan het halve programma vullen met flauwe anecdotes. (n) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:04. |