Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Bekijk resultaten poll: Vind je de nederlandse tv ook zo beroerd slecht worden?
Ja 34 69.39%
Nee 15 30.61%
Aantal stemmers: 49. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-04-2005, 22:23
ijscoman
ijscoman is offline
Ligt het nou aan mij en ben ik echt de enige die vind dat de kwaliteit van de nederlandse tv programma's de laatste tijd tot zeer laag nivo daalt? Of zijn er misschien meer mensen die genoeg hebben van de vele big brother en idols varianten en een maag zweer beginnen te krijgen van de vele beltoon reclame's?

Laatst gewijzigd op 16-04-2005 om 10:53.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-04-2005, 22:35
stopmakingsense
stopmakingsense is offline
JA, zelfs de programmas die vroeger leuk waren zijn nu ook zwakker!
Oud 15-04-2005, 23:00
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
stopmakingsense schreef op 15-04-2005 @ 23:35 :
JA, zelfs de programmas die vroeger leuk waren zijn nu ook zwakker!
Juist, veel programma's die vroeger leuk waren krijgen nu een erg bitter commercieel smaakje.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 23:06
Verwijderd
Nee, het wordt niet 'slechter'. Dat was het altijd al.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 00:17
RaoulDuke
RaoulDuke is offline
Kan me inmiddels al niet meer herinneren dat de Nederlandse TV écht nog boeiend was. Maar ja, dat terzijde...
Overigens blijkt maar weer dat de Nederlandse TV niet bepaald meer educatief is -> het is televisie, i.p.v. televiesie.
Oud 16-04-2005, 11:25
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Citaat:
RaoulDuke schreef op 16-04-2005 @ 01:17 :
Overigens blijkt maar weer dat de Nederlandse TV niet bepaald meer educatief is -> het is televisie, i.p.v. televiesie.

Ik ben het er niet mee eens. In Nederland wordt weldegelijk hoogwaardige TV gemaakt. Vooral de publieke omroep dan. Het is wel zo dat het overgrote deel van het aanbod plat vermaak is. Lingo of Cash en Carlo ofzo. Maar dat is gewoon altijd zo geweest. (Behalve dan dat er meer kanalen zijn natuurlijk)
Oud 16-04-2005, 11:45
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Beroerd slecht worden? FYI, het was al langere tijd slecht.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 11:51
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 16-04-2005 @ 12:45 :
Beroerd slecht worden? FYI, het was al langere tijd slecht.
Ik bedoel met de laatste tijd ook meer de laatste jaren alleen toen de programma's als big brother en de bus op tv kwamen is het toch wel tot een historisch dieptepunt gekomen. Deze programma's waren zo laag van nivo dat ze het perfekte basis concept vormden voor de hedendaagse programma's (expeditie robinson etc..).
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 11:54
Verwijderd
Ik mis MacGyver
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 11:55
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 16-04-2005 @ 12:51 :
Ik bedoel met de laatste tijd ook meer de laatste jaren alleen toen de programma's als big brother en de bus op tv kwamen is het toch wel tot een historisch dieptepunt gekomen. Deze programma's waren zo laag van nivo dat ze het perfekte basis concept vormden voor de hedendaagse programma's (expeditie robinson etc..).
Expeditie Robinson is toch echt een kwalitatief beter programma dan oudere programma's als Lingo en Goede Tijden, Slechte Tijden.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 12:22
Verwijderd
Altijd al slecht geweest. Met hier en daar een leuk programma, maar momenteel schiet me niks te binnen.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 15:52
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Bloedpropje schreef op 16-04-2005 @ 12:55 :
Expeditie Robinson is toch echt een kwalitatief beter programma dan oudere programma's als Lingo en Goede Tijden, Slechte Tijden.
Toch zou ik het niet in 1 zin met kwalitatief willen noemen. Het is gewoon een big brother rip off, neem een groep mensen en flikker ze ergens neer waar ze geen contact met de buitenwereld hebben. Of dat nou een huis, bus of eiland is doet er verder niet toe. Het programma scoort vanzelf hoge kijkcijfers onder het mom van: Real life soap, Echte mensen, drama en emoties.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 16:54
lovetear
lovetear is offline
Eh, de lama's, nieuwslicht, the trip, raymann is laat, vind ik wel goeie programma's eigenlijk. En de eerste big brother vond ik ook geen dieptepunt, het was iets compleet nieuws en daardoor gewaagd en interessant. Ook idols vond ik geen slecht programma, in elk geval de eerste, de 2e heb ik niet echt gevolgd, maar deel 1 bracht entertainment en plezier, wist heel nederland aan de buis te kluisteren, iedereen die keek leefde ook mee, het was tv die je iets liet voelen.
Oud 16-04-2005, 18:46
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
lovetear schreef op 16-04-2005 @ 17:54 :
Eh, de lama's, nieuwslicht, the trip, raymann is laat, vind ik wel goeie programma's eigenlijk. En de eerste big brother vond ik ook geen dieptepunt, het was iets compleet nieuws en daardoor gewaagd en interessant. Ook idols vond ik geen slecht programma, in elk geval de eerste, de 2e heb ik niet echt gevolgd, maar deel 1 bracht entertainment en plezier, wist heel nederland aan de buis te kluisteren, iedereen die keek leefde ook mee, het was tv die je iets liet voelen.
Dat iets heel populair is, half Nederland 'aan de buis kluistert' en entertainment en plezier brengt, wil niet zeggen dat het ook goed is. Meestal is dan juist het tegendeel waar.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 19:13
Verwijderd
Nah, je kan ook gewoon niet kijken. Er is altijd al shit gemaakt op televisie en daar gaan ze nu vrolijk mee door.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 20:04
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 16-04-2005 @ 19:46 :
Dat iets heel populair is, half Nederland 'aan de buis kluistert' en entertainment en plezier brengt, wil niet zeggen dat het ook goed is. Meestal is dan juist het tegendeel waar.
Idols is op alle fronten een goed tv programma. Jammer dat de muziek crap is.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 20:37
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Milk schreef op 16-04-2005 @ 21:04 :
Idols is op alle fronten een goed tv programma. Jammer dat de muziek crap is.
Idols is in de voorronden goedkoop leedvermaak en naderhand een kansloze parade van 15-jarige niemendalletjes die tijdens hun miserable pogingen tot zingen worden aangemoedigd door horden domme tienertutjes. Waar mis ik het 'goede' van Idols?
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 20:46
11568
11568 is offline
90% is proleten-TV, er zijn nog wel een paar goede dingen soms.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 21:08
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
11568 schreef op 16-04-2005 @ 21:46 :
90% is proleten-TV, er zijn nog wel een paar goede dingen soms.
lijkt me een mooie afspiegeling van de samenleving dan
Oud 16-04-2005, 21:31
one.
one. is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 16-04-2005 @ 00:06 :
Nee, het wordt niet 'slechter'. Dat was het altijd al.
Oud 16-04-2005, 21:40
Verwijderd
overigens kan het erger, in Italie staat zoveel mogelijk bloot op tv voor kwaliteit
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 21:41
Levitating Nun
Citaat:
Mark Almighty schreef op 16-04-2005 @ 21:37 :
Idols is in de voorronden goedkoop leedvermaak en naderhand een kansloze parade van 15-jarige niemendalletjes die tijdens hun miserable pogingen tot zingen worden aangemoedigd door horden domme tienertutjes.
Ik moet gewoon even klappen voor deze prachtig geconstrueerde zin.

Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 21:53
levi's
levi's is offline
Weer een afzeik forum

Nederlanders gaan echt zeuren bij elk klein ding en letten niet op het positieve
Oud 16-04-2005, 21:57
Verwijderd
Citaat:
Idols is in de voorronden goedkoop leedvermaak en naderhand een kansloze parade van 15-jarige niemendalletjes die tijdens hun miserable pogingen tot zingen worden aangemoedigd door horden domme tienertutjes. Waar mis ik het 'goede' van Idols?
dat is goed gezegd

Maar ik vind dat er zeker wel goede tv wordt gemaakt in Nederland. Maar dan wel vooral door de publieke omroep. Deze avond heb ik me prima vermaakt met kopspijkers en Love Letters. Ok het is allebei redelijk veel amusement, maar dat hoort ook bij de televisie.
Tuurlijk zijn er programma's waarvan de kwaliteit vreselijk slecht is (denkend aan cash and carlo, de belspelletjes en rtl shop.) Maar er is ook een hoop goede tv die zeker niet onderdoet aan vroeger.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 23:24
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 16-04-2005 @ 22:41 :
Ik moet gewoon even klappen voor deze prachtig geconstrueerde zin.

[afbeelding]
Ik weet het nooit met jou... Ben je nou sarcastisch of...? Zo ja: why?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-04-2005, 23:26
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Anneka schreef op 16-04-2005 @ 22:57 :
dat is goed gezegd

Maar ik vind dat er zeker wel goede tv wordt gemaakt in Nederland. Maar dan wel vooral door de publieke omroep. Deze avond heb ik me prima vermaakt met kopspijkers en Love Letters. Ok het is allebei redelijk veel amusement, maar dat hoort ook bij de televisie.
Tuurlijk zijn er programma's waarvan de kwaliteit vreselijk slecht is (denkend aan cash and carlo, de belspelletjes en rtl shop.) Maar er is ook een hoop goede tv die zeker niet onderdoet aan vroeger.
Nee, 'Love Letters' is een goed programma... Een koppeltje dat wil trouwen doet achterlijke spelletjes op tv en wordt uiteindelijk getrouwd door Linda de Mol... wauw!
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 23:42
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 17-04-2005 @ 00:26 :
Nee, 'Love Letters' is een goed programma... Een koppeltje dat wil trouwen doet achterlijke spelletjes op tv en wordt uiteindelijk getrouwd door Linda de Mol... wauw!
ga nog lekker door met kritiek geven joh

En ik vind dat gewoon leuk om naar te kijken, gewoon vermaak dat hoort ook bij goede televisie.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 23:47
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Anneka schreef op 17-04-2005 @ 00:42 :
ga nog lekker door met kritiek geven joh

En ik vind dat gewoon leuk om naar te kijken, gewoon vermaak dat hoort ook bij goede televisie.
Zeker ga ik door! Het was van de Tros, toch? Die moet al helemaal afgeschaft worden! Het enige wat ze uitzenden, zijn van die zwakbegaafde programma's zoals '1000 sterren stralen'; een soort 'Idols' maar dan voor volksliedzangers die de nieuwe Frans Bauer willen worden. Of registraties van bootreisjes op de Rijn voor bejaarden, met Koos Alberts of Marianne Weber. Weg ermee! Het enige fatsoenlijke, 'Dit was het nieuws', kan ook wel bij de VARA.

GOED vermaak hoort bij goede televisie ja.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 23:49
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 17-04-2005 @ 00:47 :
Zeker ga ik door! Het was van de Tros, toch? Die moet al helemaal afgeschaft worden! Het enige wat ze uitzenden, zijn van die zwakbegaafde programma's zoals '1000 sterren stralen'; een soort 'Idols' maar dan voor volksliedzangers die de nieuwe Frans Bauer willen worden. Of registraties van bootreisjes op de Rijn voor bejaarden, met Koos Alberts of Marianne Weber. Weg ermee! Het enige fatsoenlijke, 'Dit was het nieuws', kan ook wel bij de VARA.

GOED vermaak hoort bij goede televisie ja.
Goed vermaak is persoonlijke smaak. Duidenden bejaarden smelten weg bij Frans Bauer of Mirianne Weber. Waarom zou er voor dat soort doelgroepen niet iets gemaakt worden?
Dat is toch het uiteindelijke doel maken lijkt mij, televisie maken voor iedereen. En voor de één zal dat een reisje over de Rijn zijn en voor de anders een soort Idols en weer een ander Ingang oost.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 23:55
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Anneka schreef op 17-04-2005 @ 00:49 :
Goed vermaak is persoonlijke smaak. Duidenden bejaarden smelten weg bij Frans Bauer of Mirianne Weber. Waarom zou er voor dat soort doelgroepen niet iets gemaakt worden?
Dat is toch het uiteindelijke doel maken lijkt mij, televisie maken voor iedereen. En voor de één zal dat een reisje over de Rijn zijn en voor de anders een soort Idols en weer een ander Ingang oost.
Maar is het kwaliteit? Voegt het iets toe? Moet ons belastingsgeld daaraan besteed worden? Ik dacht het niet.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 23:57
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 17-04-2005 @ 00:55 :
Maar is het kwaliteit? Voegt het iets toe? Moet ons belastingsgeld daaraan besteed worden? Ik dacht het niet.
Voor jou zit er vast ook wel iets bij denk ik, en anders kom in opstand!
Denk dat het toch wel gaat veranderen als die Mevrouw van mediazaken het 100% vermaak op de publieke zenders verbied.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 00:00
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Anneka schreef op 17-04-2005 @ 00:57 :
Voor jou zit er vast ook wel iets bij denk ik, en anders kom in opstand!
Denk dat het toch wel gaat veranderen als die Mevrouw van mediazaken het 100% vermaak op de publieke zenders verbied.
Medy van der Laan. Tja, ze zei dat een programma als 'Kopspijkers' wel mag blijven, omdat het, behalve vermakelijk, ook opinie-makend is. Maar ja, ze zei ook dat ze Frans Bauer onder de noemer 'cultuur' vind vallen... Afwachten dus..
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 00:01
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 17-04-2005 @ 01:00 :
Medy van der Laan. Tja, ze zei dat een programma als 'Kopspijkers' wel mag blijven, omdat het, behalve vermakelijk, ook opinie-makend is. Maar ja, ze zei ook dat ze Frans Bauer onder de noemer 'cultuur' vind vallen... Afwachten dus..
Hmhm ben benieuwd, nja reisjes over de Rijn zijn natuurlijk wel cultuurtoevoegend. Maar goed dan zie ik ook niet in waarom Studio sport mag blijven..
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 04:17
ijscoman
ijscoman is offline
Idols: Misbruik maken van (in veel gevallen zwakbegaafde) mensen om leedvermaak op de buis aan de kijker thuis te brengen. Die mensen die met idols zijn afgezeken hebben daar hun hele leven last van en kunnen zich zeer waarschijnlijk ook niet meer in hun buurt op straat vertonen. Ik vind het gewoon zielig leedvermaak. Nu heb je ook nog zoiets als movie stars wat weer een rip off van het idols concept is. De publieke omroepen hebben kwalitatief gezien inderdaad betere programma's zoals kopspijkers etc..
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 06:59
lovetear
lovetear is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 16-04-2005 @ 19:46 :
Als het doel van dat programma is om zoveel mogelijk kijkers te entertainen(wat het in mijn ogen wel was, daarnaast wilden ze ook zoveel mogelijk geld verdienen, maar dat terzijde), dan zijn ze daarin geslaagd. In dat opzicht is het een goed programma, ze wisten vakkundig iedereen wekenlang aan de buis te kluisteren.
Oud 17-04-2005, 07:19
lovetear
lovetear is offline
Citaat:
Wat een arrogante houding trouwens, niet door de voorrondes heen gekomen zeker .
Oud 17-04-2005, 10:50
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
lovetear schreef op 17-04-2005 @ 08:19 :
Wat een arrogante houding trouwens, niet door de voorrondes heen gekomen zeker .
Ik vind dat hij gelijk heeft. Het is gewoon goedkoop mleedvermaak. Er word gewoon misbruik gemaakt van die kinderen die mee doen. Er worden kijkcijfers gescoort over de rug van pubers van 15 door ze gewoon voor de tv waar heel nederland ze kan zien te vernederen en helemaal de grond in te trappen.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 10:52
****Alicia****
****Alicia**** is offline
Het grootste deel van de programma's is overgenomen van Engeland...
Oud 17-04-2005, 12:10
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 17-04-2005 @ 00:55 :
Beetje egoistisch. Dat jij het nou niet kan waarderen betekent niet dat het maar weg moet. Die hele grote groep bejaarden vind het wel leuk om naar te kijken. Zulke mensen moet je niet meer vervelen met diepgaande analyses over de wereldpolitiek e.d. Die programma's mogen lekker blijven bestaan.

Citaat:
ijscoman schreef op 17-04-2005 @ 11:50 :
Ik vind dat hij gelijk heeft. Het is gewoon goedkoop mleedvermaak. Er word gewoon misbruik gemaakt van die kinderen die mee doen. Er worden kijkcijfers gescoort over de rug van pubers van 15 door ze gewoon voor de tv waar heel nederland ze kan zien te vernederen en helemaal de grond in te trappen.
Dus? ze kiezen zelf om eraan mee te doen. Dus weten ze ook dat het kan gebeuren dat ze genadeloos worden afgemaakt. Helemaal de mensen die aan de tweede of derde serie meededen wisten precies wat ze stond te verwachten. Totaal geen medelijden dus met mensen die zichzelf bewust vor schut willen laten zetten.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 12:15
Verwijderd
Citaat:
****Alicia**** schreef op 17-04-2005 @ 11:52 :
Het grootste deel van de programma's is overgenomen van Engeland...
Wat wil je hier mee zeggen (behalve dat het niet waar is)?
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 12:28
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 17-04-2005 @ 13:10 :
Dus? ze kiezen zelf om eraan mee te doen. Dus weten ze ook dat het kan gebeuren dat ze genadeloos worden afgemaakt. Helemaal de mensen die aan de tweede of derde serie meededen wisten precies wat ze stond te verwachten. Totaal geen medelijden dus met mensen die zichzelf bewust vor schut willen laten zetten.
Ik denk dat die mensen zich niet echt realiseren waar ze aan beginnen of ze denken dat ze echt goed zijn. Het zijn tenslotte kinderen van 15 en in de meeste gevallen denk ik ook niet met een al te hoog IQ. Idols had er ook voor kunnen kiezen de mensen die bij voorbaat kansloos waren niet uit te zenden maar in plaats daar van werden ze de grond in getrapt voor heel nederland.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 13:33
JH
JH is offline
Veel was al niet echt best, een aantal programma's daar gelaten. Met name de commercieële zenders weten elke keer weer nog smakelozere pulp te produceren, ergste daarbij is dat er miljoenen mensen zijn die dat dan weer gaan kijken. Het wordt tijd voor wat wetgeving tegen die pulp.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 13:55
Uice
Uice is offline
Ja, veel tv zuigt, maar dat was altijd al zo.

Jiskefet is wel weer briljant en PaPaul zo af en toe ook.
Oud 17-04-2005, 18:58
Kim18
Kim18 is offline
Ja...!!! Het aller aller allerergste vind ik nog de herhalingen van programma's (die je twee seizoenen eerder ook al hebt gezien)
Laat ik als voorbeeld maar ff noemen "Laat ze maar lachen" (Wat ik trouwens sowieso al een verschrikkelijk programma vind!)

En van die prgramma's met drie verschillende varianten:
- Blik op de weg & Wegmisbruikers
- I love '70, I love '80, I love '90
- Typisch '70, typisch '80, typisch '90

Enz. enz. enz....
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 19:07
one.
one. is offline
Citaat:
per piacere schreef op 16-04-2005 @ 22:40 :
overigens kan het erger, in Italie staat zoveel mogelijk bloot op tv voor kwaliteit
Oud 17-04-2005, 19:21
Levitating Nun
Citaat:
Mark Almighty schreef op 17-04-2005 @ 00:24 :
Ben je nou sarcastisch of...?
Deze keer kan ik stellig "neen" antwoorden. Ik was oprecht.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 19:45
Uice
Uice is offline
Citaat:
Kim18 schreef op 17-04-2005 @ 19:58 :
En van die prgramma's met drie verschillende varianten:
- I love '70, I love '80, I love '90
Wat is er mis met de 'I love' serie? Het hele idee is dat ze gewoon steeds een ander tijdperk of onderwerp (je hebt bijvoorbeeld ook 'I love Sinterklaas' in die serie) behandelen, het zou een beetje raar zijn om alleen '60 te doen terwijl er in '70 en '80 ook zat te beleven valt.

Ik vind 'I love' trouwens echt geweldig, maar ben dan ook een groot liefhebber van de '60's en '70's en in mindere mate van de '80's (ookal heb ik ze niet (bewust) meegemaakt).
Oud 17-04-2005, 19:58
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Juice schreef op 17-04-2005 @ 20:45 :
Wat is er mis met de 'I love' serie? Het hele idee is dat ze gewoon steeds een ander tijdperk of onderwerp (je hebt bijvoorbeeld ook 'I love Sinterklaas' in die serie) behandelen, het zou een beetje raar zijn om alleen '60 te doen terwijl er in '70 en '80 ook zat te beleven valt.

Ik vind 'I love' trouwens echt geweldig, maar ben dan ook een groot liefhebber van de '60's en '70's en in mindere mate van de '80's (ookal heb ik ze niet (bewust) meegemaakt).
Wat Kim denk ik bedoelt, en waar ik me ook zo aan erger, is het constant herhalen van die series. En dan die 100 klonen erachteraan van RTL/Yorin.
Ik erger me bij die series ook dood aan die zogenaamde 'bekende Nederlanders' die dan het halve programma vullen met flauwe anecdotes.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 20:01
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 17-04-2005 @ 11:50 :
Wat heeft iedereen toch tegen een beetje leedvermaak? Daar is toch helemaal niets mis mee?
Oud 17-04-2005, 20:20
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 17-04-2005 @ 21:01 :
Wat heeft iedereen toch tegen een beetje leedvermaak? Daar is toch helemaal niets mis mee?
Het ging mij ook niet om dat leedvermaak. Het ging mij erom dat het pulp-tv was.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten