![]() |
Je knie
Af en toe zak ik weleens door mijn knie heen.
het voelt alsof het deel boven mijn knie van het onderste afgaat en dan weer terug! Heeft iemand dit ook weleens gehad en weet diegene hoe het komt? Bedankt |
Ik heb het ook wel eens... maar geen idee hoe het komt iig :confused:
|
Gewoon even mee langs je arts gaan.
Dat kan van alles zijn, of het kan gewoon iets heel onschuldigs zijn.. |
Hm, ik herken het... Misschien zijn de spieren van je knie te slap en moet je ze trainen om wat sterker te worden zodat ze je knieschijf (dat is het waarschijnlijk) op z'n plaats houden.
|
Misschien nog een btje groeistuipjes mar denk dat je daar wel van af bent dus lijkt me dan wel slim om ff naar de dokter te gaan
|
Citaat:
Misschien heb je fysio therapeuten in je kennisenkring? Die hebben van dit soort dingen meer verstand dan de HA. En de test voor je meniscus is heel simpel, google maar even op de Lachmann-test. |
ik heb dat heel vaak...
zowel van links naar rechts (en andersom) als van voor naar achter (en andersom)... bij komt het omdat mijn kniebanden te lang zijn, en daardoor te slap... wel vind ik dat een beetje twijfelachtig omdat ik het alleen links heb... :s |
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb slechte ervaringen met fysio's. Die van ij had juist geen verstand van knieën. Ik had zowel mijn meniscus als mijn voorste kruisband gscheurd, en meneer heeft dat zeer zeker verergd... Tip: naar de sportarts, die weet meer dan de dokter en de fysio. |
Citaat:
Met wat zeuren heeft ze me toch maar doorverwezen naar de sportarts en die zag meteen dat mijn knieschijven verkeerd bewogen en dat ik de spieren rond m'n knieen moest gaan trainen. Ze verwees mij daar naar Papendaal, voor steunzooltjes en een fysio. Mijn fysio heeft er ook wel verstand van en heeft nog veel extra oefeningetjes met me gedaan of het niet bijvoorbeeld aan m'n heupen lag. Ik zou iig naar de huisarts gaan, misschien ziet hij/zij wat het is. Als het na een tijdje nog steeds zo is, zou ik zeker een bezoekje aan het ziekenhuis brengen. :) |
Citaat:
En net zoals er slechte fysio's tussen zitten, zijn er ongetwijfeld ook slechte sportartsen.. |
Mijn fysio ontdekte ook veel meer dan mn huisarts toen ik eenmaal was doorgestuurd.
|
Ik heb het ook en ik schrik me altijd kapot als het gebeurt!
Ik ben ermee naar mijn huisarts en fysio geweest maar ik kreeg alleen wat oefeningetjes mee, die doe ik eerlijk gezegd niet meer. |
Heb ik ook.. Ik heb alleen wel een voetbalknie, en slappe spieren doordat ik die fysio oefeningen niet doe..
|
Mijn knie?
|
Heb het ook gehad, al jaren zelfs. Artsen namen het nooit serieus en gooide het op 'groeipijn.' Totdat ik met wintersport mijn knie flink verdraaide en hoorde kraken. In Nederland bleek de voorste kruisband (een jaar later kwamen ze er pas achter) doorgescheurd, en de meniscus deels verbrijzeld.
Na een operatie, en veel fysio ben ik nu ook van het 'doorzakken' af. Ik had dit in beide kniën, en heb dat natuurlijk ook maar meteen laten behandelen. De oorzaak? Bovenbeen spieren waren te zwak. Deze moest ik aansterken met oefeningen. Vraag je huisarts eens om oefeningen, of stap naar een fitnesschool en leg uit wat je wilt trainen. Dat hielp bij mij enorm! Succes ermee! |
Maar ik zit op hockey en dan gebruik je juist veel je bovenbeenspieren. Dus t lijkt mij dat het daar niet aan ligt?
|
Onzin, ik zat ook op hockey, en deed aan zwemmen ;-)
|
Citaat:
|
Inderdaad, het kan door te slappe spieren komen. Of bijv. een spier overbelast waardoor deze niet meer zo goed functioneert. Het kan ook een overbelaste meniscus zijn... Maar dat gaat vaak wel met ontzettend veel pijn gepaard.
Als je er echt lang last van hebt/houdt kan een fysiotherapeut wel een uitkomst zijn. Ze kan je eventueel wat oefeningen geven. |
i don't know.
mijn knie(en) buigen soms wel iets te ver door. :confused: |
De spier die je knie strekt zit aan de voorkant van je bovenbeen, loopt over de knieschijf en hecht aan op je onderbeen. Daarom is het vooral belangrijk om spierkracht oefeningen te doen waarbij je je been naar voren brengt (andere functie van die spier) en je je knie strekt. Op google staan er vast heel wat oefeningen om die spiergroep (m. quadriceps) te trainen!
Succes :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:24. |