Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-04-2005, 19:54
hockeygirl15
hockeygirl15 is offline
Af en toe zak ik weleens door mijn knie heen.
het voelt alsof het deel boven mijn knie van het onderste afgaat en dan weer terug!
Heeft iemand dit ook weleens gehad en weet diegene hoe het komt?

Bedankt
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 19:56
dead person
Avatar van dead person
dead person is offline
Ik heb het ook wel eens... maar geen idee hoe het komt iig
__________________
Well you know that I'm a wicked girl and I was born with a jealous mind.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 20:07
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Gewoon even mee langs je arts gaan.
Dat kan van alles zijn, of het kan gewoon iets heel onschuldigs zijn..
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 20:16
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Hm, ik herken het... Misschien zijn de spieren van je knie te slap en moet je ze trainen om wat sterker te worden zodat ze je knieschijf (dat is het waarschijnlijk) op z'n plaats houden.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 20:45
sjefke
sjefke is offline
Misschien nog een btje groeistuipjes mar denk dat je daar wel van af bent dus lijkt me dan wel slim om ff naar de dokter te gaan
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 21:01
toemba
Avatar van toemba
toemba is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 17-04-2005 @ 21:16 :
Hm, ik herken het... Misschien zijn de spieren van je knie te slap en moet je ze trainen om wat sterker te worden zodat ze je knieschijf (dat is het waarschijnlijk) op z'n plaats houden.
jeps... of je meniscus.

Misschien heb je fysio therapeuten in je kennisenkring? Die hebben van dit soort dingen meer verstand dan de HA. En de test voor je meniscus is heel simpel, google maar even op de Lachmann-test.
__________________
For a nihilist, nothing at least is something..
Met citaat reageren
Oud 18-04-2005, 12:51
FrantiC
Avatar van FrantiC
FrantiC is offline
ik heb dat heel vaak...
zowel van links naar rechts (en andersom) als van voor naar achter (en andersom)...
bij komt het omdat mijn kniebanden te lang zijn, en daardoor te slap... wel vind ik dat een beetje twijfelachtig omdat ik het alleen links heb...
__________________
FrantiCticktickticktickticktock...
Met citaat reageren
Oud 18-04-2005, 14:59
hockeygirl15
hockeygirl15 is offline
Citaat:
toemba schreef op 17-04-2005 @ 22:01 :
jeps... of je meniscus.

Misschien heb je fysio therapeuten in je kennisenkring? Die hebben van dit soort dingen meer verstand dan de HA. En de test voor je meniscus is heel simpel, google maar even op de Lachmann-test.
Bedankt ik ben naar de site geweest
Met citaat reageren
Oud 18-04-2005, 15:16
Sander Gessel
Sander Gessel is offline
Citaat:
toemba schreef op 17-04-2005 @ 22:01 :
jeps... of je meniscus.

Misschien heb je fysio therapeuten in je kennisenkring? Die hebben van dit soort dingen meer verstand dan de HA. En de test voor je meniscus is heel simpel, google maar even op de Lachmann-test.

Ik heb slechte ervaringen met fysio's. Die van ij had juist geen verstand van knieën. Ik had zowel mijn meniscus als mijn voorste kruisband gscheurd, en meneer heeft dat zeer zeker verergd...
Tip: naar de sportarts, die weet meer dan de dokter en de fysio.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2005, 15:23
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Sander Gessel schreef op 18-04-2005 @ 16:16 :

Tip: naar de sportarts, die weet meer dan de dokter en de fysio.
Zeker, de sportarts. Mijn huisarts zag niets bijzonders aan m'n knieen, ze dacht dat het groeipijn was, ook nog toen ik een half jaar later weer kwam.
Met wat zeuren heeft ze me toch maar doorverwezen naar de sportarts en die zag meteen dat mijn knieschijven verkeerd bewogen en dat ik de spieren rond m'n knieen moest gaan trainen. Ze verwees mij daar naar Papendaal, voor steunzooltjes en een fysio.
Mijn fysio heeft er ook wel verstand van en heeft nog veel extra oefeningetjes met me gedaan of het niet bijvoorbeeld aan m'n heupen lag.

Ik zou iig naar de huisarts gaan, misschien ziet hij/zij wat het is. Als het na een tijdje nog steeds zo is, zou ik zeker een bezoekje aan het ziekenhuis brengen.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2005, 16:28
toemba
Avatar van toemba
toemba is offline
Citaat:
Sander Gessel schreef op 18-04-2005 @ 16:16 :
Ik heb slechte ervaringen met fysio's. Die van ij had juist geen verstand van knieën. Ik had zowel mijn meniscus als mijn voorste kruisband gscheurd, en meneer heeft dat zeer zeker verergd...
Tip: naar de sportarts, die weet meer dan de dokter en de fysio.
das waar.. alleen kan je vaak bij een fysio sneller terecht, en zit er vaker een fysio in de buurt. Op die manier wordt het allemaal iets laagdrempeliger.

En net zoals er slechte fysio's tussen zitten, zijn er ongetwijfeld ook slechte sportartsen..
__________________
For a nihilist, nothing at least is something..
Met citaat reageren
Oud 18-04-2005, 16:34
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Mijn fysio ontdekte ook veel meer dan mn huisarts toen ik eenmaal was doorgestuurd.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 18-04-2005, 18:55
brinta
brinta is offline
Ik heb het ook en ik schrik me altijd kapot als het gebeurt!
Ik ben ermee naar mijn huisarts en fysio geweest maar ik kreeg alleen wat oefeningetjes mee, die doe ik eerlijk gezegd niet meer.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 19:19
stuudjah
Avatar van stuudjah
stuudjah is offline
Heb ik ook.. Ik heb alleen wel een voetbalknie, en slappe spieren doordat ik die fysio oefeningen niet doe..
__________________
Waarom wegrennen, als je toch stil gaat staan zodat je het weer tegenkomt..
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 20:01
Verwijderd
Mijn knie?
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 20:06
Anno 1986
Avatar van Anno 1986
Anno 1986 is offline
Heb het ook gehad, al jaren zelfs. Artsen namen het nooit serieus en gooide het op 'groeipijn.' Totdat ik met wintersport mijn knie flink verdraaide en hoorde kraken. In Nederland bleek de voorste kruisband (een jaar later kwamen ze er pas achter) doorgescheurd, en de meniscus deels verbrijzeld.
Na een operatie, en veel fysio ben ik nu ook van het 'doorzakken' af. Ik had dit in beide kniën, en heb dat natuurlijk ook maar meteen laten behandelen.
De oorzaak? Bovenbeen spieren waren te zwak. Deze moest ik aansterken met oefeningen. Vraag je huisarts eens om oefeningen, of stap naar een fitnesschool en leg uit wat je wilt trainen. Dat hielp bij mij enorm!

Succes ermee!
__________________
You went to a better place, but they stole you away from me...
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 15:01
hockeygirl15
hockeygirl15 is offline
Maar ik zit op hockey en dan gebruik je juist veel je bovenbeenspieren. Dus t lijkt mij dat het daar niet aan ligt?
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 16:22
Anno 1986
Avatar van Anno 1986
Anno 1986 is offline
Onzin, ik zat ook op hockey, en deed aan zwemmen ;-)
__________________
You went to a better place, but they stole you away from me...
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 16:51
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
hockeygirl15 schreef op 21-04-2005 @ 16:01 :
Maar ik zit op hockey en dan gebruik je juist veel je bovenbeenspieren. Dus t lijkt mij dat het daar niet aan ligt?
Nee hoor, je moet ze op een bepaalde manier trainen. Vaak moet je ook de spieren aan de binnenkant en de buitenkant van je knie trainen die je bijna niet door een 'gewone' sport getraind krijgt. En die oefeningen worden steeds zwaarder gemaakt, wat niet echt leuk is.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 17:22
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Inderdaad, het kan door te slappe spieren komen. Of bijv. een spier overbelast waardoor deze niet meer zo goed functioneert. Het kan ook een overbelaste meniscus zijn... Maar dat gaat vaak wel met ontzettend veel pijn gepaard.

Als je er echt lang last van hebt/houdt kan een fysiotherapeut wel een uitkomst zijn. Ze kan je eventueel wat oefeningen geven.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 17:39
annetjuh
Avatar van annetjuh
annetjuh is offline
i don't know.

mijn knie(en) buigen soms wel iets te ver door.
__________________
-o0o- Je hebt mensen en pennen, beiden schrijven -o0o-
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 00:04
KusjeJusje
Avatar van KusjeJusje
KusjeJusje is offline
De spier die je knie strekt zit aan de voorkant van je bovenbeen, loopt over de knieschijf en hecht aan op je onderbeen. Daarom is het vooral belangrijk om spierkracht oefeningen te doen waarbij je je been naar voren brengt (andere functie van die spier) en je je knie strekt. Op google staan er vast heel wat oefeningen om die spiergroep (m. quadriceps) te trainen!

Succes
__________________
So many stupid people, so few comets..
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Knie overstrekking
Balance
7 04-04-2010 11:59
Lichaam & Gezondheid Knie problemen
JonathanMJ
2 23-09-2009 15:11
Lichaam & Gezondheid Nieuwe voorste kruisband
Anno 1986
500 13-03-2007 16:19
Lichaam & Gezondheid Kniebanden Gescheurd...Blijvend Letsel?
Jegor
2 15-09-2005 20:46
Lichaam & Gezondheid Knie Verdraaien...voor de zoveelste x
Ulygan
17 30-12-2002 18:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:40.