Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [Alg] Verdienen 1,30; inschrijven KvK? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1158532)

flippje 18-04-2005 18:35

[Web]Verdienen 1,30

Hallo,

Ik wil graag een website maken, met daarop templates(zelf gemaakt,) en Criminals scripts teverkopen voor 1,30 ps via Ringtonio.nl systeempje.

Moet ik me dan ook inschrijven voor KvK?

Bedankt

Chaozzz 18-04-2005 18:49

Citaat:

flippje schreef op 18-04-2005 @ 19:35 :
Hallo,

Ik wil graag een website maken, met daarop templates(zelf gemaakt,) en Criminals scripts teverkopen voor 1,30 ps via Ringtonio.nl systeempje.

Moet ik me dan ook inschrijven voor KvK?

Bedankt

Ja, je moet je inschrijven bij het kamer van koophandel omdat je legaal een internet bedrijfje opstart, en dus alles volgens de regels wil doen toch? Maar als ik je een tip mag geven

maak geen templates, want iedereen kan tegenwoordig wel een mooie en orginele template maken, dus waarom zou je een kopen als de mensen zelf een kunnen maken?

Succes ermee

Triloxigen 18-04-2005 18:58

Een template verkopen voor 1.30?
Dat is niet de moeite lijkt mij :|

Maar tot een verdienste van 1300,- p/j zal de belastingdienst niet zo moeilijk doen...
Maar als je het netjes doet dan schrijf je je in bij de KvK.

twain4me 18-04-2005 19:46

Citaat:

********** schreef op 18-04-2005 @ 19:58 :
Een template verkopen voor 1.30?
Dat is niet de moeite lijkt mij :|

Maar tot een verdienste van 1300,- p/j zal de belastingdienst niet zo moeilijk doen...
Maar als je het netjes doet dan schrijf je je in bij de KvK.

krijg je de 19 % btw van je hosting nog terug ook;)

edit: en vergeet de bedrijfsfiets natuurlijk niet :D geheel aftekbaar :p

flippje 18-04-2005 19:47

Citaat:

Als ik dan zon site maak, en niet registreer bij kvk ben ik dan illegaal bezig, en als je je aanmeld bij kvk moet je zeker wel 18 jaar zijn :) dan gaat t zowieso over ;)

twain4me 18-04-2005 19:50

uhmm volgens mij hoef je geen 18 jaar te zijn, maar ik kan het mis hebben..

je kan altijd je vader directie maken dan is het zo opgelost..
maar vraag het gewoon even bij de KVK daar zitten hele vriendelijke mensen( bij de grote kantoren ook van de belasting) en die kunnen je veder helpen. ze hebben ook starters dagen daar kanje nuttige dingen te weten komen.

suc6 btw

flippje 18-04-2005 19:54

Citaat:

en vergeet de bedrijfsfiets natuurlijk niet geheel aftekbaar
Wat bedoel je daar mee?

Triloxigen 18-04-2005 19:55

Citaat:

twain4me schreef op 18-04-2005 @ 20:46 :
krijg je de 19 % btw van je hosting nog terug ook;)

edit: en vergeet de bedrijfsfiets natuurlijk niet :D geheel aftekbaar :p

Ja, aftrekbaar waarbij je hem erna als bijtelling van je salaris krijgt :D:D

Citaat:

flippje schreef op 18-04-2005 @ 20:47 :
Als ik dan zon site maak, en niet registreer bij kvk ben ik dan illegaal bezig, en als je je aanmeld bij kvk moet je zeker wel 18 jaar zijn :) dan gaat t zowieso over ;)
16 of 18, ik weet het niet zeker..
Maar je kunt ook je vader als hoofd verantwoordelijke laten tekenen..

flippje 18-04-2005 19:57

Mensen hartelijk bedankt ik zal even informeren bij kvk (y) hoop dat het wat positief is :)

Triloxigen 18-04-2005 20:01

Gezien het om geld gaat meot je eerder bij de belastingdienst zijn, alleen die zijn niet echt behulpzaam.

twain4me 18-04-2005 20:25

Dan heb jij vette pech gehad denk ik...

Er zit een man bij KVK rotterdam .. (van de belastingdienst) die mij overal mee heeft geholpen.

hij heeft me zelfs geleerd hoe je iemand die geen bedrijf heeft kan betalen zonder dit te verzwijgen voor de belasting:)

ging om een ontwerp voor een website :)

Chilli Dude 18-04-2005 21:37

Citaat:

twain4me schreef op 18-04-2005 @ 21:25 :
Dan heb jij vette pech gehad denk ik...

Er zit een man bij KVK rotterdam .. (van de belastingdienst) die mij overal mee heeft geholpen.

hij heeft me zelfs geleerd hoe je iemand die geen bedrijf heeft kan betalen zonder dit te verzwijgen voor de belasting:)

ging om een ontwerp voor een website :)

hoe dan? :)

twain4me 19-04-2005 12:10

Een rekening naar jezelf sturen :D

dan kan je eerst de btw terug vragen en daarna wordt de btw die jij zou moeten afdragen je kwijt gescholden omdat je onder de kleine ondernemers regeling valt

zo krijg je dus op elke 100 euro 19 euro terug :o

Enlightenment 19-04-2005 18:32

Begrijp wel dat je dan 70 euro per jaar moet betalen aan de KVK en dan nog iets van 15 tot 60 euro (afhankelijk van je inkomen) aan de CRK. Een bedrijf hebben is niet gratis.

Bovendien moet je registreren bij de belastingdienst en elk jaar en kwartaal aangifte doen (omzetbelasting en fiscale jaarstukken).

Enlightenment 19-04-2005 18:34

Citaat:

twain4me schreef op 19-04-2005 @ 13:10 :
Een rekening naar jezelf sturen :D

dan kan je eerst de btw terug vragen en daarna wordt de btw die jij zou moeten afdragen je kwijt gescholden omdat je onder de kleine ondernemers regeling valt

zo krijg je dus op elke 100 euro 19 euro terug :o

De kleine ondernemingsregeling is niet van toepassing als je jaarlijke afdracht negatief is. Dus tel de omzetbelasting van alle 4 kwartalen bij elkaar op, zonder de kleine ondernemingsregeling toe te passen. Als je dan op een negatief bedrag uitkomt, kun je de regeling niet toepassen. Anders zou je kunnen 'verdienen' op het simpelweg hebben van een bedrijf, en dat gaat de belastingdienst te ver. ;)

twain4me 19-04-2005 19:13

Citaat:

Enlightenment schreef op 19-04-2005 @ 19:34 :

De kleine ondernemingsregeling is niet van toepassing als je jaarlijke afdracht negatief is. Dus tel de omzetbelasting van alle 4 kwartalen bij elkaar op, zonder de kleine ondernemingsregeling toe te passen. Als je dan op een negatief bedrag uitkomt, kun je de regeling niet toepassen. Anders zou je kunnen 'verdienen' op het simpelweg hebben van een bedrijf, en dat gaat de belastingdienst te ver. ;)
wie heeft het over negatief :|

de kleine ondernemers regeling is geldig geld voor alles onder de 1.8?? euro .
Je schiet er alleen niets mee op om ook negatief te gaan , hoe kan iemand je iets wat je niet hoeft te betalen kwijtschelden. ;) dus nee je zou er niets aan kunnen verdienen al zou je het willen.

je kunt wel geld "verdienen" door in een bepaald kwartaal meer in te kopen je krijgt deze btw allemaal terug.. vervolgens verkoop je het in een ander kwartaal en aan het eind van de rit wordt de omzetbelasting je kwijt gescholden.
zolang je onder bepaalde grenzen blijft kan je ook aan de belasting geld verdienen ;)

Triloxigen 19-04-2005 20:19

1.8 euro?
Waar haal je dat vandaan?
Dat wil dus zeggen dat je voor een zak chips bij de Appie de Appie niks af hoeft te dragen :p

twain4me 19-04-2005 20:27

nee het is meer dan 1.880 euro omzet belansting .. maar uit me hoofd weet ik dat soort dingen niet precies :o

edit: ik dacht 1.884 het blijkt 1.883 te zijn .. (dat was in 2002 dus kan iets anders zijn nu ;) )

Triloxigen 19-04-2005 20:35

Ohw, wacht.. Je bedoeld 1.800,-
Ik dacht dat je bedoelde 1,8

Nu snap ik het ;)

En dat gaat geld dus over een jaar... :)

Enlightenment 19-04-2005 22:53

Citaat:

twain4me schreef op 19-04-2005 @ 20:13 :
wie heeft het over negatief :|
Als je meer inkoopt dan je verkoopt is je afdracht negatief, en dat is een conditie die best wat startende ondernemingen (mini of groter) zullen ondervinden.

twain4me 20-04-2005 12:29

Citaat:

Enlightenment schreef op 19-04-2005 @ 23:53 :
Als je meer inkoopt dan je verkoopt is je afdracht negatief, en dat is een conditie die best wat startende ondernemingen (mini of groter) zullen ondervinden.
Waneer je kleine studenten bedrijfje na een jaar geen winst maakt is het vrij kansloos
ik weet dat er voor een "normaal"bedrijf 4 jaar staat voordat het breakeven gaat draaien maar dat is voor een student niet te doen.

ik heb een lange tijd een "dochter" gehad die verlies maakte (gamehosting) andere bedrijfs onderdelen haalde wel goede resultaten . en dat is de enige rede dat ik het risico heb kunnen nemen van de gamehosting. een gamehosting server kost je incl afschrijving 170/200euro p/m dat zijn bedragen waar een student echt niet voor in het diepe springt.

veel makelijker voor studenten zijn de 2 volgende opties:

Detail handel: bv Een pc zaakje vanuit huis kost je geen investering, gewoon rotzooi kopen bij de distubiteurs en dat met winst verkopen.. Geen order, geen uitgaven (met uitzondering van je afschrijvingen)

Freelancen:
Je kensen en of handen op huurbasis uitlenen;)

een student zou dus gek zijn als die groot gaat investeren.. er zijn genoeg andere opties.

Triloxigen 20-04-2005 14:58

Het is idd vrij normaal dat een bedrijf pas na 4 jaar winst gaat maken..

Maar er zijn ook zat bedrijven die al eerder winst maken..
Zelf heb ik gelukkig geen verlies hoeven maken doordat ik ben gestart met wat goede deals mbt kosten en een klantenkring had opgebouwt.
Maar ik zit ook vrij breed kwa diensten en mogelijkheden, dat is een voordeel..

Het moraal; zorg voordat je start dat je weet wat alles kost en opbrengt, met name dat je al contracten en klanten hebt.

twain4me 20-04-2005 15:12

Citaat:

********** schreef op 20-04-2005 @ 15:58 :

Het moraal; zorg voordat je start dat je weet wat alles kost en opbrengt, met name dat je al contracten en klanten hebt.

so true,

offtopic: hoop kleine ondernemers hier ;)

Tuinkabouter !! 23-04-2005 16:57

De KVK hoef je geen 18 voor te zijn, mits je ouders tekenen.
KvK kost iets van 60 euro per jaar, maar de vestigingswet enzo komt er nog bij a 130 euro ofzo, ik kreeg toen thuis ook een rekening.

Je hebt er een boel gedoe mee, je moet een administratie gaan bijhouden enzovoorts.

Triloxigen 23-04-2005 17:12

Dit topic kan trouwens beter naar Werk geld en Recht (of hoe heet dat forum? :p)

twain4me 23-04-2005 18:37

Citaat:

Tuinkabouter !! schreef op 23-04-2005 @ 17:57 :
De KVK hoef je geen 18 voor te zijn, mits je ouders tekenen.
KvK kost iets van 60 euro per jaar, maar de vestigingswet enzo komt er nog bij a 130 euro ofzo, ik kreeg toen thuis ook een rekening.

Je hebt er een boel gedoe mee, je moet een administratie gaan bijhouden enzovoorts.

vestigingswet , daar heb ik nooit een rekening van gehad :|

edit: En een boel bonnetjes in 2 schoenendozen is al snel een administratie btw;)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:04.