Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
maak geen templates, want iedereen kan tegenwoordig wel een mooie en orginele template maken, dus waarom zou je een kopen als de mensen zelf een kunnen maken? Succes ermee
||
Citaat:
![]() edit: en vergeet de bedrijfsfiets natuurlijk niet ![]() ![]() |
![]() |
|
uhmm volgens mij hoef je geen 18 jaar te zijn, maar ik kan het mis hebben..
je kan altijd je vader directie maken dan is het zo opgelost.. maar vraag het gewoon even bij de KVK daar zitten hele vriendelijke mensen( bij de grote kantoren ook van de belasting) en die kunnen je veder helpen. ze hebben ook starters dagen daar kanje nuttige dingen te weten komen. suc6 btw |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Maar je kunt ook je vader als hoofd verantwoordelijke laten tekenen.. |
![]() |
|
Dan heb jij vette pech gehad denk ik...
Er zit een man bij KVK rotterdam .. (van de belastingdienst) die mij overal mee heeft geholpen. hij heeft me zelfs geleerd hoe je iemand die geen bedrijf heeft kan betalen zonder dit te verzwijgen voor de belasting ![]() ging om een ontwerp voor een website ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Begrijp wel dat je dan 70 euro per jaar moet betalen aan de KVK en dan nog iets van 15 tot 60 euro (afhankelijk van je inkomen) aan de CRK. Een bedrijf hebben is niet gratis.
Bovendien moet je registreren bij de belastingdienst en elk jaar en kwartaal aangifte doen (omzetbelasting en fiscale jaarstukken).
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() de kleine ondernemers regeling is geldig geld voor alles onder de 1.8?? euro . Je schiet er alleen niets mee op om ook negatief te gaan , hoe kan iemand je iets wat je niet hoeft te betalen kwijtschelden. ![]() je kunt wel geld "verdienen" door in een bepaald kwartaal meer in te kopen je krijgt deze btw allemaal terug.. vervolgens verkoop je het in een ander kwartaal en aan het eind van de rit wordt de omzetbelasting je kwijt gescholden. zolang je onder bepaalde grenzen blijft kan je ook aan de belasting geld verdienen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
ik weet dat er voor een "normaal"bedrijf 4 jaar staat voordat het breakeven gaat draaien maar dat is voor een student niet te doen. ik heb een lange tijd een "dochter" gehad die verlies maakte (gamehosting) andere bedrijfs onderdelen haalde wel goede resultaten . en dat is de enige rede dat ik het risico heb kunnen nemen van de gamehosting. een gamehosting server kost je incl afschrijving 170/200euro p/m dat zijn bedragen waar een student echt niet voor in het diepe springt. veel makelijker voor studenten zijn de 2 volgende opties: Detail handel: bv Een pc zaakje vanuit huis kost je geen investering, gewoon rotzooi kopen bij de distubiteurs en dat met winst verkopen.. Geen order, geen uitgaven (met uitzondering van je afschrijvingen) Freelancen: Je kensen en of handen op huurbasis uitlenen ![]() een student zou dus gek zijn als die groot gaat investeren.. er zijn genoeg andere opties. Laatst gewijzigd op 20-04-2005 om 13:00. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Het is idd vrij normaal dat een bedrijf pas na 4 jaar winst gaat maken..
Maar er zijn ook zat bedrijven die al eerder winst maken.. Zelf heb ik gelukkig geen verlies hoeven maken doordat ik ben gestart met wat goede deals mbt kosten en een klantenkring had opgebouwt. Maar ik zit ook vrij breed kwa diensten en mogelijkheden, dat is een voordeel.. Het moraal; zorg voordat je start dat je weet wat alles kost en opbrengt, met name dat je al contracten en klanten hebt. |
![]() |
||
Citaat:
offtopic: hoop kleine ondernemers hier ![]() |
![]() |
|
De KVK hoef je geen 18 voor te zijn, mits je ouders tekenen.
KvK kost iets van 60 euro per jaar, maar de vestigingswet enzo komt er nog bij a 130 euro ofzo, ik kreeg toen thuis ook een rekening. Je hebt er een boel gedoe mee, je moet een administratie gaan bijhouden enzovoorts.
||
Citaat:
![]() edit: En een boel bonnetjes in 2 schoenendozen is al snel een administratie btw ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|