![]() |
stem trainen tot zangstem
hoe kun je je stem trainen tot een zang stem, zonder naart zó'n zangles te gaan :) heb iej een site ofso
:rolleyes: |
Beetje dom :rolleyes:
|
dakannie
|
ja wel kan wel, je kan je stem veel sterker maken door bepaalde oefeningen maar welke weet ik niet,,
|
Citaat:
om het echt goed te leren, moet je echt op zangles gaan hoor |
Citaat:
|
ik zou me dan eerst maar gaan concentreren op je gitaar ;)
het is beter 1 ding goed te leren doen, dan 20 dingen halfbakken |
Rockster BEN je, dat kun je niet WORDEN.
En in tegenstelling tot gitaar denk ik niet dat je dat via internet kan leren indeed :o |
In plaats van zangles kan je ook gewoon een cursus stemvorming proberen. Veel korter en goedkoper.
|
Ik brul gewoon extreem gaaf.
|
Citaat:
|
Citaat:
Henk Mul ! |
Citaat:
|
Citaat:
Maar volgens mij gaat dit topic over zang, dus... ;) |
Ik heb geen site. Maar als je me toevoegt op msn, dan kan ik je wel wat tips geven waardoor je later een gouden stem krijgt. Daar kun je miljoenen mee verdienen. Ik heb Heintje ook nog geholpen. The nigga ow's me 50 bucks.
|
Het was een geintje :|
|
Tipboek Zang :eek:
|
Citaat:
|
:D @ topic.
|
whiskey en sigaretten
|
Citaat:
|
Citaat:
En Mijam, doe nou eerst die gitaar maar. Hoewel het wel aan te raden is om meteen mee te zingen als je gitaar speelt. Als je al gitaar kan spelen en je wil dan meezingen is het veel moeilijker dan dat je beide tegelijk leert. Of het is in beide gevallen even moeilijk, maar heb ik te weinig doorzettingsvermogen :s |
Citaat:
En idd: zangles zal nuttig zijn, hoewel je wel een goede basis moet hebben. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
*Zoekt posts van Reserv door op meer geniale uitspraken* |
Citaat:
|
Citaat:
door er over te lezen, goed te luisteren naar de muziek die je waardeert en proberen dat na te zingen, steeds eraan te blijven schaven, op verschillende manieren te proberen en vooral ontzettend veel geduld te hebben. Of je pakt gewoon les inderdaad, dat scheelt je zo'n 10 jaar |
prachtig topic.
ik zit zelf ook niet op zangles, maar net wat botulism zei. goed luisteren en proberen na te zingen (dus niet zomaar meebleren) wil echt goed helpen, ook voor je creativiteit bij het verzinnen van eigen zanglijnen. nu ben ik verder ook niet een supergoede zanger, maar het is ook maar net wat voor muziek je wilt maken. |
Citaat:
En mn privacy dan? |
Citaat:
|
Gewoon veel zingen. Of je goed zingt kun je afleiden aan hoe je omgeving erop reageert. Of neem het steeds op en luister er daarna kritisch naar, je kunt op die manier wel ń beetje leren zingen denk ik.. :confused:
|
veel zingen inderdaad, dan krijgt je stem vooral meer kracht. Ademhaling is het meest belangrijk en als je jezelf opneemt zou je het jezelf wel makkelijk kunnen aanleren
|
zingen?????
GRUNTEN da's veel vetter!! :p |
Citaat:
|
Citaat:
'Ja, en mun beste vrienden zeiden allemoal dat ik zo goed kan zingen :)' |
Je moet niet NAzingen
je moet jezelf in een song weten te weerspiegelen |
Citaat:
Zangles. Je kunt het niet alleen. Je kunt het aardig laten klinken maar voor technische onderbouwing, om te weten hoe het anatomisch zit, welke spieren je wel en niet en hoe moet gebruiken, waar welk luikje zit enz enz moet je toch echt een goede docent hebben. En nee, die vind je ook niet door zomaar de eerste de beste muziekschool binnen te stappen. Als je ECHT wilt leren zingen kost dat je bakken met geld, een heleboel tijd, geduld, energie en doorzettingsvermogen maar eerlijk gezegd vind ik je niet overkomen alsof je dat er voor over hebt. |
Citaat:
geloof me, ik heb er ontzettend veel geduld, energie en doorzettingsvermogen bij gehad en dat heb ik nog steeds. ik heb dan wel geen les gehad maar ik heb me er wel zeker in verdiept en ik kan echt duizend maal beter zingen dan een paar jaar geleden omdat ik inderdaad heb ontdekt hoe ik ademhaling, spieren etc moet gebruiken |
Citaat:
Maar gelukkig is dit topic weer terug, het was net zo gezellig. |
Citaat:
Toch blijf ik erbij dat je nooit echt een goede zanger wordt zonder professionele begeleiding. Je kunt jezelf een hoop leren maar ergens houdt het op en je kunt jezelf ook dingen verkeerd aanleren zonder dat door te hebben. |
Citaat:
|
Citaat:
Helemaal mee eens! |
Nou, ik zing ook en ik heb ook nooit zangles oid gehad... en laatst op school zei mijn muziekleraar dat ik op een goede manier zong, dus vanuit mijn buik.
Ik heb me dat zelf aangeleerd, maar vraag me niet hoe ik dat gedaan heb. Misschien kan je zo'n zangboekje kopen (bij iedere muziekwinkel heb je die wel) waarin de ademhalingen worden behandeld en hoe je het het beste kan oefenen etc. Dat boekje is heel handig (y) |
het veel doen, en niet lopen emmeren dat je door verkeerd gebruik bultjes op je stembanden krijgt, en je nooit meer zult kunnen zingen.
Les nemen, en niet zeiken. ( oja neem ook eens een nederlands lesje ) |
Citaat:
|
Citaat:
Heb ik soms gezegd dat je meteen goed zingt als je door je buik zingt??? Het is wel belangrijk dat je dat je dat als eerste goed kan, anders verneuk je je stem. En mijn muziekleraar is geen zangexpert, maar die heeft zelf zangles gehad, dus die zal er wel wat vanaf weten. En ik vind het een beetje jammer dat je dat niet wat aardiger neer kan zetten.... |
Ik leer zingen van mn beste dinnetje <3.
Voor een tompouse per keer. |
neem zangles, al was het maar om eens per drie maanden voor een stel bejaarden twee liedjes te zingen zoals ik nu doe(Y) je kan je lol niet op.
nee serieus: neem zangles of leer het jezelf aan, maar aan boekies heb je geen flikker. een boekje kan toch niet horen hoe jij ademhaalt, je stem gebruikt bij dingen als intonatie en kracht en dergelijke? en ja zangles kost geld, maar als je wil leren zingen lijkt me dat je dat er wel voor over hebt. ik betaal, of nouja mijn ouders, 9 euro per les van een half uur en dat is nog relatief goedkoop, maar daar krijg je ook wel het nodige resultaat mee. ik heb nog wat materiaal van twee jaar geleden waaronder een belachelijke uitvoering van imagine en dan hoor je echt wel verschil, niet qua stem maar vooral qua techniek en frasering. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:11. |