Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-04-2005, 18:42
Verwijderd
hoe kun je je stem trainen tot een zang stem, zonder naart zó'n zangles te gaan heb iej een site ofso

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-04-2005, 18:43
Kastanje
Kastanje is offline
Beetje dom
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 19:07
Rieno
Rieno is offline
dakannie
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 19:09
Verwijderd
ja wel kan wel, je kan je stem veel sterker maken door bepaalde oefeningen maar welke weet ik niet,,
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 19:10
Rieno
Rieno is offline
Citaat:
*MIJAM* schreef op 23-04-2005 @ 20:09 :
ja wel kan wel, je kan je stem veel sterker maken door bepaalde oefeningen maar welke weet ik niet,,
ja, en weet je waar je die leert? .. op zangles!

om het echt goed te leren, moet je echt op zangles gaan hoor
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 19:12
Verwijderd
Citaat:
Rieno schreef op 23-04-2005 @ 20:10 :
ja, en weet je waar je die leert? .. op zangles!

om het echt goed te leren, moet je echt op zangles gaan hoor
Ja maak mijn ouders maar lekker gek,, hhaha ze betlane mun gitaar les strax ook al
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 19:16
Rieno
Rieno is offline
ik zou me dan eerst maar gaan concentreren op je gitaar

het is beter 1 ding goed te leren doen, dan 20 dingen halfbakken
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 20:33
Reserv
Reserv is offline
Rockster BEN je, dat kun je niet WORDEN.

En in tegenstelling tot gitaar denk ik niet dat je dat via internet kan leren indeed
Oud 23-04-2005, 20:38
Verwijderd
In plaats van zangles kan je ook gewoon een cursus stemvorming proberen. Veel korter en goedkoper.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 20:43
Ragnar
Ragnar is offline
Ik brul gewoon extreem gaaf.
Oud 23-04-2005, 20:44
Reserv
Reserv is offline
Citaat:
AmnesJAn schreef op 23-04-2005 @ 21:43 :
Ik brul gewoon extreem gaaf.
Op die mp3s van jouw site kon ik geen zang ontdekken, alleen iets dat lijkt op een bevroren moter van een Lada uit 1968.
Oud 23-04-2005, 20:46
HenkMul
HenkMul is offline
Citaat:
Reserv schreef op 23-04-2005 @ 21:44 :
Op die mp3s van jouw site kon ik geen zang ontdekken, alleen iets dat lijkt op een bevroren moter van een Lada uit 1968.
.

Henk Mul !
Oud 23-04-2005, 20:48
Ragnar
Ragnar is offline
Citaat:
Maar jij hebt het dan ook niet helemaal begrepen.
Oud 23-04-2005, 20:49
Reserv
Reserv is offline
Citaat:
AmnesJAn schreef op 23-04-2005 @ 21:48 :
Maar jij hebt het dan ook niet helemaal begrepen.
Je doet maar.

Maar volgens mij gaat dit topic over zang, dus...
Oud 23-04-2005, 22:03
Blenderhead
Blenderhead is offline
Ik heb geen site. Maar als je me toevoegt op msn, dan kan ik je wel wat tips geven waardoor je later een gouden stem krijgt. Daar kun je miljoenen mee verdienen. Ik heb Heintje ook nog geholpen. The nigga ow's me 50 bucks.
Oud 24-04-2005, 15:48
Blenderhead
Blenderhead is offline
Het was een geintje
Oud 24-04-2005, 16:07
Troll
Troll is offline
Tipboek Zang
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 16:08
Snuitermans
Snuitermans is offline
Citaat:
Blenderhead schreef op 24-04-2005 @ 16:48 :
Het was een geintje
OMFG, !
Oud 24-04-2005, 21:16
Verwijderd
@ topic.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 00:59
botulismf
botulismf is offline
whiskey en sigaretten
Oud 25-04-2005, 02:00
Gary X
Gary X is offline
Citaat:
Reserv schreef op 23-04-2005 @ 21:33 :
Rockster BEN je, dat kun je niet WORDEN.

En in tegenstelling tot gitaar denk ik niet dat je dat via internet kan leren indeed
nou goh wat doen al die 'rockers' op tv dan? :/
Oud 25-04-2005, 09:03
Nijpjes
Nijpjes is offline
Citaat:
botulism schreef op 25-04-2005 @ 01:59 :
whiskey en sigaretten

En Mijam, doe nou eerst die gitaar maar. Hoewel het wel aan te raden is om meteen mee te zingen als je gitaar speelt. Als je al gitaar kan spelen en je wil dan meezingen is het veel moeilijker dan dat je beide tegelijk leert.
Of het is in beide gevallen even moeilijk, maar heb ik te weinig doorzettingsvermogen
Oud 27-04-2005, 19:46
Verwijderd
Citaat:
Black & White schreef op 24-04-2005 @ 17:07 :
Tipboek Zang
OMG! die liggen bij elke muziekzaak. Ik heb eens zo'n boekje doorgebladerd, echt waardeloos. Dat ze geld voor durven vragen.

En idd: zangles zal nuttig zijn, hoewel je wel een goede basis moet hebben.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 20:01
Verwijderd
Citaat:
Moonboy schreef op 23-04-2005 @ 19:43 :
Beetje dom
jij ja...
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 20:01
Verwijderd
Citaat:
*MIJAM* schreef op 23-04-2005 @ 19:42 :
hoe kun je je stem trainen tot een zang stem, zonder naart zó'n zangles te gaan heb iej een site ofso

onmogelijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-04-2005, 20:06
Haligh
Haligh is offline
Citaat:
Oud 28-04-2005, 20:07
Ja of niet
Ja of niet is offline
Citaat:
Heerlijk
*Zoekt posts van Reserv door op meer geniale uitspraken*
Oud 28-04-2005, 22:33
Master of Puppets
Master of Puppets is offline
Citaat:
Blenderhead schreef op 24-04-2005 @ 16:48 :
Het was een geintje
Oud 29-04-2005, 00:20
botulismf
botulismf is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 27-04-2005 @ 21:01 :
onmogelijk.
niet mee eens
door er over te lezen, goed te luisteren naar de muziek die je waardeert en proberen dat na te zingen, steeds eraan te blijven schaven, op verschillende manieren te proberen en vooral ontzettend veel geduld te hebben.

Of je pakt gewoon les inderdaad, dat scheelt je zo'n 10 jaar
Oud 29-04-2005, 06:34
antigone
antigone is offline
prachtig topic.

ik zit zelf ook niet op zangles, maar net wat botulism zei. goed luisteren en proberen na te zingen (dus niet zomaar meebleren) wil echt goed helpen, ook voor je creativiteit bij het verzinnen van eigen zanglijnen.

nu ben ik verder ook niet een supergoede zanger, maar het is ook maar net wat voor muziek je wilt maken.
Oud 29-04-2005, 14:36
Reserv
Reserv is offline
Citaat:
Ja of niet schreef op 28-04-2005 @ 21:07 :
Heerlijk
*Zoekt posts van Reserv door op meer geniale uitspraken*
Zo hee.

En mn privacy dan?
Oud 29-04-2005, 17:23
Verwijderd
Citaat:
antigone schreef op 29-04-2005 @ 07:34 :
maar het is ook maar net wat voor muziek je wilt maken.
En of je door wilt blijven lopen met die reflux.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 10:28
Auryn
Auryn is offline
Gewoon veel zingen. Of je goed zingt kun je afleiden aan hoe je omgeving erop reageert. Of neem het steeds op en luister er daarna kritisch naar, je kunt op die manier wel ń beetje leren zingen denk ik..
Oud 02-05-2005, 10:37
Bonevouwer
Bonevouwer is offline
veel zingen inderdaad, dan krijgt je stem vooral meer kracht. Ademhaling is het meest belangrijk en als je jezelf opneemt zou je het jezelf wel makkelijk kunnen aanleren
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 11:43
Rompeprop
Rompeprop is offline
zingen?????

GRUNTEN da's veel vetter!!
Oud 02-05-2005, 11:44
Reserv
Reserv is offline
Citaat:
Rompeprop schreef op 02-05-2005 @ 12:43 :
zingen?????

GRUNTEN da's veel vetter!!
Doe es normaal.
Oud 02-05-2005, 13:07
botulismf
botulismf is offline
Citaat:
Auryn schreef op 02-05-2005 @ 11:28 :
Gewoon veel zingen. Of je goed zingt kun je afleiden aan hoe je omgeving erop reageert. Of neem het steeds op en luister er daarna kritisch naar, je kunt op die manier wel ń beetje leren zingen denk ik..
Pfoe hee jij hebt zeker nooit naar Idols gekeken?

'Ja, en mun beste vrienden zeiden allemoal dat ik zo goed kan zingen '
Oud 16-05-2005, 13:33
Soulwing
Soulwing is offline
Je moet niet NAzingen
je moet jezelf in een song weten te weerspiegelen
Oud 16-05-2005, 13:43
Anadyomenè
Anadyomenè is offline
Citaat:
botulism schreef op 02-05-2005 @ 14:07 :
Pfoe hee jij hebt zeker nooit naar Idols gekeken?

'Ja, en mun beste vrienden zeiden allemoal dat ik zo goed kan zingen '
Bovendien hoeft iets technisch niet goed te zijn om voor de massa 'ok' te klinken, de reacties zeggen er dus geen drol over of het goed is. Iedereen kan het prachtig vinden terwijl jij je stem hartstikke verragt.

Zangles. Je kunt het niet alleen. Je kunt het aardig laten klinken maar voor technische onderbouwing, om te weten hoe het anatomisch zit, welke spieren je wel en niet en hoe moet gebruiken, waar welk luikje zit enz enz moet je toch echt een goede docent hebben. En nee, die vind je ook niet door zomaar de eerste de beste muziekschool binnen te stappen. Als je ECHT wilt leren zingen kost dat je bakken met geld, een heleboel tijd, geduld, energie en doorzettingsvermogen maar eerlijk gezegd vind ik je niet overkomen alsof je dat er voor over hebt.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 13:54
botulismf
botulismf is offline
Citaat:
Anadyomenè schreef op 16-05-2005 @ 14:43 :
Bovendien hoeft iets technisch niet goed te zijn om voor de massa 'ok' te klinken, de reacties zeggen er dus geen drol over of het goed is. Iedereen kan het prachtig vinden terwijl jij je stem hartstikke verragt.

Zangles. Je kunt het niet alleen. Je kunt het aardig laten klinken maar voor technische onderbouwing, om te weten hoe het anatomisch zit, welke spieren je wel en niet en hoe moet gebruiken, waar welk luikje zit enz enz moet je toch echt een goede docent hebben. En nee, die vind je ook niet door zomaar de eerste de beste muziekschool binnen te stappen. Als je ECHT wilt leren zingen kost dat je bakken met geld, een heleboel tijd, geduld, energie en doorzettingsvermogen maar eerlijk gezegd vind ik je niet overkomen alsof je dat er voor over hebt.
wie ik?

geloof me, ik heb er ontzettend veel geduld, energie en doorzettingsvermogen bij gehad en dat heb ik nog steeds. ik heb dan wel geen les gehad maar ik heb me er wel zeker in verdiept en ik kan echt duizend maal beter zingen dan een paar jaar geleden omdat ik inderdaad heb ontdekt hoe ik ademhaling, spieren etc moet gebruiken
Oud 16-05-2005, 13:57
Reserv
Reserv is offline
Citaat:
botulism schreef op 16-05-2005 @ 14:54 :
wie ik?

geloof me, ik heb er ontzettend veel geduld, energie en doorzettingsvermogen bij gehad en dat heb ik nog steeds. ik heb dan wel geen les gehad maar ik heb me er wel zeker in verdiept en ik kan echt duizend maal beter zingen dan een paar jaar geleden omdat ik inderdaad heb ontdekt hoe ik ademhaling, spieren etc moet gebruiken
Pst, volgens mij ging het over de TS...

Maar gelukkig is dit topic weer terug, het was net zo gezellig.
Oud 16-05-2005, 14:01
Anadyomenè
Anadyomenè is offline
Citaat:
botulism schreef op 16-05-2005 @ 14:54 :
wie ik?

Het eerste stuk van mijn tekst was een aanvulling op jouw vergelijking met idols.

Toch blijf ik erbij dat je nooit echt een goede zanger wordt zonder professionele begeleiding. Je kunt jezelf een hoop leren maar ergens houdt het op en je kunt jezelf ook dingen verkeerd aanleren zonder dat door te hebben.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 14:17
botulismf
botulismf is offline
Citaat:
Anadyomenè schreef op 16-05-2005 @ 15:01 :
Het eerste stuk van mijn tekst was een aanvulling op jouw vergelijking met idols.

Toch blijf ik erbij dat je nooit echt een goede zanger wordt zonder professionele begeleiding. Je kunt jezelf een hoop leren maar ergens houdt het op en je kunt jezelf ook dingen verkeerd aanleren zonder dat door te hebben.
nee dat weet ik maar da's een bewuste keuze. De meeste bands waar ik naar luister hebben technisch gezien ook geen goede zangers. Maar dat maakt het niet minder prettig luisterbaar, integendeel. Een ongeschoolde stem heeft vaak veel meer karakter.
Oud 16-05-2005, 15:52
Soulwing
Soulwing is offline
Citaat:
botulism schreef op 16-05-2005 @ 15:17 :
nee dat weet ik maar da's een bewuste keuze. De meeste bands waar ik naar luister hebben technisch gezien ook geen goede zangers. Maar dat maakt het niet minder prettig luisterbaar, integendeel. Een ongeschoolde stem heeft vaak veel meer karakter.
Juist, want als je TE geschoolde zangeres voor je hebt staan, dan heb je de kans dat er weinig van haarzelf inzit en meer van degene die haar heeft geschoold
Helemaal mee eens!
Oud 16-05-2005, 21:51
Tsu
Tsu is offline
Nou, ik zing ook en ik heb ook nooit zangles oid gehad... en laatst op school zei mijn muziekleraar dat ik op een goede manier zong, dus vanuit mijn buik.
Ik heb me dat zelf aangeleerd, maar vraag me niet hoe ik dat gedaan heb. Misschien kan je zo'n zangboekje kopen (bij iedere muziekwinkel heb je die wel) waarin de ademhalingen worden behandeld en hoe je het het beste kan oefenen etc. Dat boekje is heel handig
Oud 17-05-2005, 05:25
Verwijderd
het veel doen, en niet lopen emmeren dat je door verkeerd gebruik bultjes op je stembanden krijgt, en je nooit meer zult kunnen zingen.

Les nemen, en niet zeiken.

( oja neem ook eens een nederlands lesje )
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 09:53
Anadyomenè
Anadyomenè is offline
Citaat:
Tsu schreef op 16-05-2005 @ 22:51 :
Nou, ik zing ook en ik heb ook nooit zangles oid gehad... en laatst op school zei mijn muziekleraar dat ik op een goede manier zong, dus vanuit mijn buik.
Ik heb me dat zelf aangeleerd, maar vraag me niet hoe ik dat gedaan heb. Misschien kan je zo'n zangboekje kopen (bij iedere muziekwinkel heb je die wel) waarin de ademhalingen worden behandeld en hoe je het het beste kan oefenen etc. Dat boekje is heel handig
Dat je vanuit je buik zingt betekent niet dat je alles goed doet hoor, er is veel meer mee gemoeid. En je muziekleraar op school is denk ik geen zangexpert. Om echt goed te leren zingen ben je gewoon je leven lang aan het studeren. Maar het is net wat je wil... voor veel muziek is het niet nodig om echt goed te zingen maar als je dat dus wel wilt dan is dat niet zo simpel als je denkt.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 13:13
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
Anadyomenè schreef op 17-05-2005 @ 10:53 :
Dat je vanuit je buik zingt betekent niet dat je alles goed doet hoor, er is veel meer mee gemoeid. En je muziekleraar op school is denk ik geen zangexpert. Om echt goed te leren zingen ben je gewoon je leven lang aan het studeren. Maar het is net wat je wil... voor veel muziek is het niet nodig om echt goed te zingen maar als je dat dus wel wilt dan is dat niet zo simpel als je denkt.

Heb ik soms gezegd dat je meteen goed zingt als je door je buik zingt??? Het is wel belangrijk dat je dat je dat als eerste goed kan, anders verneuk je je stem.
En mijn muziekleraar is geen zangexpert, maar die heeft zelf zangles gehad, dus die zal er wel wat vanaf weten.

En ik vind het een beetje jammer dat je dat niet wat aardiger neer kan zetten....
Oud 17-05-2005, 13:53
Verwijderd
Ik leer zingen van mn beste dinnetje <3.

Voor een tompouse per keer.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 17:37
grandmommy
grandmommy is offline
neem zangles, al was het maar om eens per drie maanden voor een stel bejaarden twee liedjes te zingen zoals ik nu doe je kan je lol niet op.

nee serieus: neem zangles of leer het jezelf aan, maar aan boekies heb je geen flikker. een boekje kan toch niet horen hoe jij ademhaalt, je stem gebruikt bij dingen als intonatie en kracht en dergelijke? en ja zangles kost geld, maar als je wil leren zingen lijkt me dat je dat er wel voor over hebt. ik betaal, of nouja mijn ouders, 9 euro per les van een half uur en dat is nog relatief goedkoop, maar daar krijg je ook wel het nodige resultaat mee. ik heb nog wat materiaal van twee jaar geleden waaronder een belachelijke uitvoering van imagine en dan hoor je echt wel verschil, niet qua stem maar vooral qua techniek en frasering.
Reageren

Regels voor berichten