![]() |
de pil zonder recept
laatst hoorde ik dat je sinds kort de pil zonder recept kunt halen bij de apotheek. heb op internet gekeken voor meer informatie maar kan niet echt iets vinden. denk dat dit misschien wel interessant is voor meisjes die nog niet aan de pil zijn en dit wel willen maar op een of andere manier niet mogen van hun ouders.
dus, weet iemand hier iets meer over? |
Citaat:
het lijkt me stug dat je zomaar aan de pil kunt gaan zonder recept. er zit om het zo maar te zeggen aardig wat troep (hormonen) in om er zo maar aan te beginnen zonder dat je er wat vanaf weet. bovendien is de ene pil de ander niet en de dokter kan kijken welke het beste bij je past de morning after pil is sinds kort wel gewoon verkrijgbaar bij de drogist. ik heb ze zien liggen (bij een niet nader te noemen drogist) naast de condooms :| |
De gewone anticonceptiepil is niet zonder recept te krijgen. De morning afterpil sinds kort wel.
|
De pil is verkrijgbaar zonder herhalingsrecept. Niet zonder gewoon recept.
|
Hmtja ik heb idd nu geen recept meer nodig. Ik kan nu gewoon de apotheek binnenstappen, en zeggen dat ik de pil wil (hoef dus ook niet de receptenlijn of i.d. te bellen). Ik weet alleen niet hoe het zit als je met de pil begint? In het begin heb je nl wel controle nodig van bijv. je bloeddruk... Dus lijkt me van niet. :)
|
Citaat:
Controle heb ik trouwens nooit gehad :confused:, ben een keer geweest voor een recept (en mocht zelf nog kiezen ook welke pil ik wou) en dat was het. |
Citaat:
|
ow, ik dacht dat je geen herhalingsrecept meer nodig had na je 21e :o
|
Je hebt nooit een herhalingsrecept nodig, en bij het beginnen adviseren ze om na 3 maanden jezelf te laten controleren op bloeddruk enzo.
Maargoed wij hebben zo'n debiel bloeddruk metertje, en ik had niet zo'n zin om weer voor 2 minuten bij de dokter te zijn en dan 40 euro te mogen te betalen. Dus ik laat het lekker zitten :o. |
Citaat:
Ben ik de enige :confused: |
ik heb nooit controle van bloeddruk of wat dan ook gehad,
1x gebelt voor herhaling, en nu krijg ik bij apotheek een nieuw herhalingsrecept mee voor de volgende keer gewoon, dus ik hoef er niet meer voor naar de dokter of er naarote bellen |
Ik hoefde ook niet m'n bloeddruk te laten meten ofzo. Ik kreeg gewoon een recept mee van de dokter en nu heb ik een herhalingsrecept gekregen dus ik kan gewoon naar de apotheek daar mee de pil halen.
|
Elke keer als ik eens bij de dokter ga geeft die mij gewoon een aantal receptjes mee. Ik heb mijn pil trouwens ook al zonder voorschrift gehaald, alleen moest ik dan de volle pot betalen .
|
Citaat:
|
Mag in het grote piltopic. :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:03. |