Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-04-2005, 18:23
Evelyne1988
Evelyne1988 is offline
laatst hoorde ik dat je sinds kort de pil zonder recept kunt halen bij de apotheek. heb op internet gekeken voor meer informatie maar kan niet echt iets vinden. denk dat dit misschien wel interessant is voor meisjes die nog niet aan de pil zijn en dit wel willen maar op een of andere manier niet mogen van hun ouders.
dus, weet iemand hier iets meer over?
Oud 24-04-2005, 18:31
Verwijderd
Citaat:
Evelyne1988 schreef op 24-04-2005 @ 19:23 :
laatst hoorde ik dat je sinds kort de pil zonder recept kunt halen bij de apotheek. heb op internet gekeken voor meer informatie maar kan niet echt iets vinden. denk dat dit misschien wel interessant is voor meisjes die nog niet aan de pil zijn en dit wel willen maar op een of andere manier niet mogen van hun ouders.
dus, weet iemand hier iets meer over?
een dokter heeft beroepsgeheim en als een meisje niet wil dat haar ouders erachterkomen dat ze aan de pil is kan ze ervoor kiezen de pil zelf te betalen en komen er dus ook geen afschriften van het ziekenfonds.

het lijkt me stug dat je zomaar aan de pil kunt gaan zonder recept. er zit om het zo maar te zeggen aardig wat troep (hormonen) in om er zo maar aan te beginnen zonder dat je er wat vanaf weet. bovendien is de ene pil de ander niet en de dokter kan kijken welke het beste bij je past

de morning after pil is sinds kort wel gewoon verkrijgbaar bij de drogist. ik heb ze zien liggen (bij een niet nader te noemen drogist) naast de condooms
Oud 24-04-2005, 18:36
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
De gewone anticonceptiepil is niet zonder recept te krijgen. De morning afterpil sinds kort wel.
Oud 24-04-2005, 19:13
Qamra
Qamra is offline
De pil is verkrijgbaar zonder herhalingsrecept. Niet zonder gewoon recept.
Oud 24-04-2005, 19:18
Erbenda
Erbenda is offline
Hmtja ik heb idd nu geen recept meer nodig. Ik kan nu gewoon de apotheek binnenstappen, en zeggen dat ik de pil wil (hoef dus ook niet de receptenlijn of i.d. te bellen). Ik weet alleen niet hoe het zit als je met de pil begint? In het begin heb je nl wel controle nodig van bijv. je bloeddruk... Dus lijkt me van niet.

Laatst gewijzigd op 24-04-2005 om 19:24.
Oud 24-04-2005, 19:29
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Erbenda schreef op 24-04-2005 @ 20:18 :
Hmtja ik heb idd nu geen recept meer nodig. Ik kan nu gewoon de apotheek binnenstappen, en zeggen dat ik de pil wil (hoef dus ook niet de receptenlijn of i.d. te bellen). Ik weet alleen niet hoe het zit als je met de pil begint? In het begin heb je nl wel controle nodig van bijv. je bloeddruk... Dus lijkt me van niet.
Bij een herhalingsrecept heb je idd geen recept meer nodig, staat gewoon in de computer dan. Zelfs iemand anders kan hem dan voor je halen.
Controle heb ik trouwens nooit gehad , ben een keer geweest voor een recept (en mocht zelf nog kiezen ook welke pil ik wou) en dat was het.
Oud 24-04-2005, 20:08
Fleur
Fleur is offline
Citaat:
Qamra schreef op 24-04-2005 @ 20:13 :
Idd
Oud 24-04-2005, 23:26
Verwijderd
ow, ik dacht dat je geen herhalingsrecept meer nodig had na je 21e
Oud 25-04-2005, 06:49
Verwijderd
Je hebt nooit een herhalingsrecept nodig, en bij het beginnen adviseren ze om na 3 maanden jezelf te laten controleren op bloeddruk enzo.

Maargoed wij hebben zo'n debiel bloeddruk metertje, en ik had niet zo'n zin om weer voor 2 minuten bij de dokter te zijn en dan 40 euro te mogen te betalen. Dus ik laat het lekker zitten .
Oud 25-04-2005, 09:51
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Qamra schreef op 24-04-2005 @ 20:13 :
Ik moet altijd om de zoveel tijd langskomen om te kijken of het wel goed gaat (met de pil dus). En als mn strips op zijn moet ik even bellen om een volgend receptje aan te vragen.

Ben ik de enige
Oud 25-04-2005, 09:53
~LiefEngeltje~
~LiefEngeltje~ is offline
ik heb nooit controle van bloeddruk of wat dan ook gehad,
1x gebelt voor herhaling, en nu krijg ik bij apotheek een nieuw herhalingsrecept mee voor de volgende keer gewoon, dus ik hoef er niet meer voor naar de dokter of er naarote bellen
Oud 25-04-2005, 12:34
ssjpan
ssjpan is offline
Ik hoefde ook niet m'n bloeddruk te laten meten ofzo. Ik kreeg gewoon een recept mee van de dokter en nu heb ik een herhalingsrecept gekregen dus ik kan gewoon naar de apotheek daar mee de pil halen.
Oud 25-04-2005, 13:46
kellytje
kellytje is offline
Elke keer als ik eens bij de dokter ga geeft die mij gewoon een aantal receptjes mee. Ik heb mijn pil trouwens ook al zonder voorschrift gehaald, alleen moest ik dan de volle pot betalen .
Oud 25-04-2005, 13:58
Verwijderd
Citaat:
Stefanie schreef op 25-04-2005 @ 10:51 :
Ik moet altijd om de zoveel tijd langskomen om te kijken of het wel goed gaat (met de pil dus). En als mn strips op zijn moet ik even bellen om een volgend receptje aan te vragen.

Ben ik de enige
officieel is het niet nodig, bij de apotheek kan je zo nieuwe strips gaan halen (ik neem voor de zekerheid wel altijd het oude, lege doosje mee maar het staat ook in hun bestand dat ik al ooit een recept gehad heb daarvoor).
Oud 25-04-2005, 15:10
Verwijderd
Mag in het grote piltopic.
Topic gesloten

Regels voor berichten