![]() |
Nu rest mij slechts het streven
Nu rest mij slechts het streven
Met simpele doch volmaakte zinnen, tart ik de grenzen en blijf ik erbinnen. Vervoerende naar paradijs en hel, geleid door mijn onovertroffen klankenspel. Onovertroffen maar onvolmaakt aangezien het nooit is gemaakt Na deze gelogen dromen ontwaak ik als heiden, beroofd van mijn goddelijkheid rest mij slechts het streven. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Jaja, hier ben ik weer, vivo y patear zullen we maar zeggen. Aanschouw een 1 jaar oud gedicht, net afgemaakt in zo'n 3 kwartier. Ik ben er wel tevreden over. Het gaat dus over het leven van een dichter voor als dat niet duidelijk genoeg is. Commentaar is uiterst gewenst :). Owja, welkom terug geroep mag hier ook XD |
Welkom terug impliceert een zekere mate van wenselijkheid. Hoe dan ook, welkom terug. :)
Wat een grappige rap dit. Ik vind 'doch' en 'tart' in de eerste strofe een beetje twijfelachtig. Vooral doch, maar opzich past het wel. Verder, het loopt heerlijk, en de rijm heb je er goed in verwerkt. Minpuntje, is wel de titel. Die voegt niets toe en is slechts een herhaling van de laatste zin, waardoor je in de eerste zin het plot al verklapt. Bij een rap als deze vind ik dat toch niet echt passend. Ik had een titel gekozen die 'boven' het gedicht staat. Het is wel een stap vooruit, ondanks dat het driekwart jaar geleden geschreven is (zal ook wel overdreven zijn, jou kennende). (y) |
Citaat:
Citaat:
Maar je heb wel gelijk met de titel, hij verklapt het. Ik zal denken over een andere. |
Citaat:
Citaat:
|
hmmmm, best wel mooi.
Superknap, voor een 15-jarige. :cool: (y) *jaloers* Alleen vind ik dat laatste couplet niet helemaal goed uitkomen. Maar voor de rest (y) |
Citaat:
Welkom terug! |
Met simpele doch volmaakte
zinnen, tart ik de grenzen en blijf ik erbinnen. vind ik heel leuk, de rest heeft voor mij wat minder kracht. Maar misschien ontgaat mij ook wat, ik ben nog niet zo wakker :o En welkom terug :cool: |
Citaat:
XD Citaat:
@Love & Peace: Het laatste strofe is ook uit een ander half afgemaakt gedicht. Ik heb dat stukje zobeetje 16 keer gebruikt in andere halfe gedichten. Eerst had ik als laatste woord 'strijden' zodat het zou rijmen met 'heiden', maar dat paste hier niet zo, en streven is een mooier woord. Owja, bij mij moet je alle getallen wortelen :D |
Heel, heel jammer:
Citaat:
verder, uhm...ik weet niet, de 1e strofe vind ik mooi (..en blijf ik erbinnen), maar ik vind dat met die doch enzo net iets te "oude taal willen gebruiken om het gewichtiger te doen lijken" Maar het heeft wel iets :) |
Citaat:
Het oude taal gebeuren heb ik expres gedaan, om een paar redenen. Omdat de eerste 2 strofes een droom zijn over hoe goed hij wel niet is vind ik de gewichterige woorden beter staan. Bovendien staat 'doch' gewoon beter als 'maar', en 'tart' vind ik ook helemaal niet gek staan. |
Citaat:
Citaat:
|
Na deze gelogen dromen
ontwaak ik als heiden, beroofd van mijn goddelijkheid rest mij slechts het streven. Erg mooi! |
Ik vind hem mooi :).
Zoals ik al zei wilde ik sowiso graag weer eens wat van je lezen, en om eerlijk te zijn: je wordt steeds beter! Het gedicht loopt gewoon lekker, en er spreekt een heel herkenbare sfeer uit!! Mooi! |
Citaat:
dus toch geleid :bloos: volgende keer zal ik weer meer op spelling letten :bloos: @Letter en Blanco: Dank u zeer. (volgens mij heb ik nog iets afgeschreven voor je linn, kweet niet zeker) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Oeh, dat voelde forumbazig :D |
Citaat:
ow en voor forumbazigheden moet je op onzin zijn ;) |
Het is een flinke verbetering tov je vroegere dichten. En je hebt het laten nalezen?
Strofe 1 en de laatste vind ik redelijk geniaal, leuk, goed geschreven, interessant, ertussenin weet je me minder te boeien en irriteer ik me teveel aan de rijm. Maar voor de tijd die je eraan hebt gespendeerd mocht dat ook wel :D. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:08. |