![]() |
[Muismat]Iemand ervaring met een goede muismat?
Ik gebruike normaal altijd gewoon een tijdschrift als muismat, maar nu blijkt het dat mijn muis erg gaat trippen, blijft vaker hangen, ed.
Nu denk ik toch maar dat ik een fatsoenlijke muismat wil kopen, niet zo een kleintje heb de vrijheid nodig, ivm met gamen, snel reageren en zo. Of kan ik beter gewoon een glad stuk karton pakken? Iemand ervaring met een fatsoenlijke muismat of een stuk karton?Zo ja, deel het hier, en vertel ook eventjes erbij welke muis je erbij gebruikt is wel zo handig. |
Ik heb hier 2 optische muizen liggen van ibm en microsoft, en ik gebruik geen muismat, vind het toch het beste werken.
volgens mij is dat ook het beste voor optisch. voor een muis met zow'n bal heb ik zown soort van rubberen muismat gehad. |
Gewoon zo'n snijmat van de Hema ofzo (y)
Of gewoon géén muismat, als je een glad bureau oid hebt. Ik heb er al jaren geen meer (heb een Logitech MX700). |
Ik gebruik altijd gewoon mijn bureau, lekker groot :)
Heb ook wel eens een icemat van iemand gebruikt, met teflon voetjes onder de muis, superglad! Echt even wennen zo weinig frictie. Offtopic: creepy, ben ff weg, en ineens hebben Jolt én twain4me een nieuwe avatar :) lol |
Citaat:
|
Ik vind zo'n rubberen muismat lekkerder werken dan zo'n harde, gladde maar ik weet niet of dat ook goed gaat met een optische muis en ik weet niet dat die heel groot verkrijgbaar zijn.
|
Ik heb een kleine muismat met zo'n snijmat erin en een gelkussentje erop voor je polsen. Heeeerlijk :D (y)
|
http://www.buerodepot.com/shop/images/8/852093A1.gif
3m mousepads, evt ook met gelpolssteun (y) de wat duurdere func surface (ook in zwart) : http://www.gamelaunch.dk/images/func...ange_large.jpg |
Jolt als je even zelf wilt vermelden welke muis je gebruikt :)
wat voor bureau heb je eigenlijk, werkt het daar niet goed op? |
Func Surface 1030
http://www.crazypc.com/images/inputd...kblackfull.jpg Beste muismat die ik ooit gehad heb. Hiervoor een Icemat gehad, maar deze Func Surface vind ik toch echt veel fijner. Ik gebruik een normale Logitech Optical muis. |
Ik heb een goedkope logitech optische muis. Eerst zette bik hem gewoon op me bureau, maar dan wou ie nog wel eens wegschieten (bv in een shooter dat je spontaan de andere kant opkijkt). Nu gebruik ik gewoon een wit vel van een of adnere enquete en heb ik dat wat minder. Misschien dat ik nog eens een muismat koop, maar zit er echt veel verschil in hoe "goed" die dingen kunnen zijn?
|
Steelpad (Stuk staal met een coating)
Super glad en erg fijn :) |
http://www.xs4all.nl/~buikstra/matje.jpg
Snijmat van de betere teken- en handenarbeidwinkel. Ik vind ze zelf ideaal, want ze zijn keihard maar niet spiegelglad, donker met een fijne structuur (minimaliseert kans op drifting), niet hoog (fijn voor je polsen), erg slijtvast, worden niet vuil en - last but not least - kosten 3,95. ;) Ik heb er zelf twee, gebruik ze met een MX300 en een MX510. Ik stel hoge eisen (fotobewerking en serieus online gamen) en zou nooit meer een andere mat willen. (y) |
Steelpad 4D
http://www.techangel.co.uk/reviews/steelpad4d/04.jpg + Hyperglidez onder mijn muisje. http://www.99hk.biz/Mousekeeper/hype...20mk%20big.jpg :) |
Zo'n snijmat moet ik ook nog eens kopen, doe momenteel al mijn snijwerk (gecopyeerde CD hoesjes uitsnijden) op kartonnen platen ed, maar laat snijsporen achter. :eek:
Voor de PC gebruik ik al 3 jaar dezelfde mat, en dat kun je inmiddels wel eraan zien (gerafeld, vies en versleten) Maar muist ondanks toch nog heerlijk op de optische muis van Logitech. ;) |
Citaat:
Zelf doe ik dat op een gewone (harde) onderlegger, die slijt dan wel redelijk snel maar ik druk niet te diep in het papier, dat heeft geen zin en daarmee beschadig je de ondergrond alleen harder. Maar voor computeren zou ik echt nooit meer anders willen. Heb bij een vriend ook wel eens zo'n Icemat geprobeerd, maar ik merkte geen verschil, terwijl sommige mafkezen daar echt dertig eu voor neertellen, omfg :D |
Citaat:
Heb dus nu zo een Logitech Ultra Flat X, dus moet wel een beetje in die stijl zijn. Dun, strak zonder veel poes pas. |
Ik volg het ff niet meer. Gaat het hier nu om muismatten of snijmatten? :confused:
Maareh, over die van Nare Man (ik kan nog wel afleiden dat die als muismat gebruikt wordt :D), je loopt gewoon de eerste de beste enigzins kwaliteits DIY-shop binnen? |
Citaat:
|
|
Citaat:
|
Citaat:
Verder vraag ik me af waarom men denkt dat aluminium goed is voor een optische muis - probeer je muis maar eens op een glimmende witte buitenkant van, pak 'm beet, een ordnermap. Werkt echt niet lekker. Helemaal lachen natuurlijk om de mensen die dan wel een mat van 35 eu hebben, maar hem dan gebruiken in combinatie met een standaard Logitech Pilot Optical ofzo :D |
Ik ga wel mooi voor zo een snij mat wat nare man zei, lekker goedkoop.
|
Citaat:
ik zei alleen dat ik hem stijlvol vind :) |
Beetje te gelikt naar mijn smaak :)
|
De Bart Smit muismatten schijnen goedkoop en goed te zijn.
|
Ik heb em gewoon op mn bureau staan...alleen gaat ie soms wat stroef omdat er op die witte dingen onderaan een prop stof zit...zeer irri...is dit te voorkomen met een muismat oid? (heb er hier geeneen liggen om te testen)
|
Op een muismat daalt - uiteraard - evenveel stof neer als op een bureaublad. Stof zit gewoon in de lucht. Het beste kun je gewoon voordat je gaat computeren even met je mouw de mat schoonvegen. Hoeft éénmaal per dag ofzo.
|
Ik gebruik mijn bureau, wel af en toe muismatten gehad.
Een goede optical maakt een muismat overbodig. |
geen muismat.. cheap bastards! maarja is persoonlijk. doe mij maar een fatsoenlijke muismat, geen goedkope plastic of schuimrubber matjes maar een nette 3M van 10 eurotjes. ik gebruik zelf ook nog een polssteun, maar die vinden de meeste mensen niet prettig (en als ik em niet gebruik krijg ik naar verloop van tijd last van mn pols)
|
Op de pc thuis (waar ik nu zit) zit ik nog met een oude rolbalmuis. Gebruik ook geen muismat, gewoon op de witte bewerkt houten bureaublad. Draag altijd een polsbandje voor me pols.
|
Je kunt beter een goede balmuis hebben dan een slechte optische.
Logitech Pilot Wheel muizen zijn fijner dan die verrotte Pilot Wheelmouse Optical. :D |
Ik ben persoonlijk voorstander van de ergonomische muismatten (met zo'n gelpack). Maar goed, ik zit dan ook een uur of 70 per week achter de pc.
|
vroege jaren '90 philips comenius muismat (feitelijk een snijmat) (Y)
|
|
Steelpad 3S al een jaartje zo ongeveer en binnenkort maar eens Hyperglides aanschaffen.
|
ik heb een icemat, glijdt echt heel erg soepel zou niet meer zonder kunnen
ongetwijfeld zal zo'n snijmat ook wel werken, maar die vind ik erg lelijk en zou niet mooi in mn kamer passen wat wel rottig is bij icemat's en steelpads is dat als er een klein stukje vuil bijv. korreltje zand of iets onder je muis zit je een zeeer vervelend geluid krijgt, helemaal krakend en alles het ligt er dus maar aan wat je budget is en hoe de stijl is van de rest van je omgeving |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:49. |